За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноНормалните хора през нощта спят. За другите има такси.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Сашо
Рейтинг: 941 НеутралноПрекрасна инициатива. Когато държавната администрация очевидно не върши работата си, това е начинът да направим градът и държавата си по-добри места за живеене !
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillСофиянец
Рейтинг: 803 НеутралноДо коментар [#1] от "Bulgarische Motoren Werke":
Дневният транспорт на практика спира към 23ч... явно в твоите представи животът в града тогава трябва да спре. Странно как навсякъде другаде има нощен транспорт, само ние българите сме някакви по-специални
Напълно ЗА нощен транспорт!
Stefan Dimitrov
Рейтинг: 720 НеутралноВ Будапещта като бях през 2000 г. имаше отбрани нощни линии. През един час. Без различни от нормалните номера на автобусите.
За южна софия това може да са 94, 214 413 88 и т.н. или най-добре само метрото, през 1 час. Важното е човек да знае кога идва автобуса, а вече ако купона или работата свърши да кажем в 1,25 ч. през нощта човек си прави сметката... Също и е добре да има повече и по-хубави велоалеи.
cinik
Рейтинг: 2772 НеутралноХе-хе, кампания с названието "Спаси София" звучи толкова драматично, че човек ще си помисли, че предстои градът да бъде евакуиран заради предстоящо завиряване на софийското поле за нуждите на нов хидроенергиен комплекс по Искъра. Пък то какво било, нямало нощни линии на градския транспорт.
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Аз не през нощта, а денем по пладне имам проблема как да се придвижа пешком повече от 10 метра, без да се налага да слизам на платното заради коли по тротоарите или издълбани на дълбочина до коленете тротоарни настилки. Хайде да почнем от едрото, което си е наистина за спасяване. София е град, в който придвижването пеша е мор.
etty1
Рейтинг: 561 ВеселоПодкрепям! Направете го и вие!
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinДо коментар [#1] от "Bulgarische Motoren Werke":
тези, които са нощна смяна, ненормални ли са?
И махнете озверелите "контрольори", няма го това в Европа - перфоратори и хайки, има начини всеки да си плаща! Общински избори след 5 месеца!
aleko
Рейтинг: 886 НеутралноЕдва ли има смисъл този проект. Не защото в големия град няма нужда от нощен транспорт, а защото такситата у нас са свръх евтини и няма причина да висиш, чакайки 30 мин., като срещу 5-10 лв. може да се прибереш на секундата.
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#3] от "Софиянец":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Не бе, ходи си по нощите, но не искай всички (т.е. общината) да ти плащаме сметката.
Който си има брада трябва да си има и гребенче.
Додо
Рейтинг: 624 НеутралноИнициативата е много добра. Дори 2-3 линии като за начало ще е много добре, за да се види какъв е ефектът.
И да бакшишите ще реват на умряло отново.
Сашо
Рейтинг: 941 НеутралноДо коментар [#5] от "cinik":
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillТака е, тротоарите са огромен проблем в столицата ни. Но сами няма да се оправят - може да пишете на това НПО за да се захванат и с този проблем или сам да започнете инициатива.
gun
Рейтинг: 694 Неутрално1. Никой няма да си дупчи билет. През нощта ще пътуват предимно пийнали елементи, нямащи 10 лв за такси. Баровците си карат колите пийнали без проблем. Ще са необходими по 2-ма полицаи на автобус.
2. Поради горното трудно ще се намеряг навити шофьори.
3. Поради т. 1 трудно ще се намерят навити трезви пътници. Двама ще дадат 3 лева за билети, вместо 10 за всяка точка на столицата.
4. Много автобуси ще бъдат изпотрошени и изповръщани.
5. 6. 7...
8. На градския транспорт неистово му трябват 2 важни неща:
1. Електронни устройства и в автобусите, и
2. С горното да се въведе и почасово таксуване, за да можеш да пътуваш с едно таксуване например в рамките на 2 часа в няколко транспорта - така например е в Барселона.
И, апропо, защо по дяволите не работят гласовите информации в новите електронни табла, всяко от които е 4000 лева?!
Софиянец
Рейтинг: 803 НеутралноДо коментар [#7] от "aleko":
Да, но ако знаеш, че автобусът ще мине в точен час, ако знаеш, че с дневната ти карта ще го ползваш безплатно, то да ти кажа - не е баш далавера да плащаш 10 и повече лева за такси
V.Iliev
Рейтинг: 395 НеутралноКато идея - добре.
А охрана на превозните средства и граждани?
mapuhcku
Рейтинг: 664 НеутралноМного пъти ми се е налагало да се прибирам след 23:00 часа. Колко пари щях да спестя от бакшиши, ако имаше свестен нощен градски транспорт не е истина! Много добра инициатива! Ако искаме да бъдем европейци по примера на градове с много по-малко население от нашето, където имат сумати нощни линии, значи трябва нещо да се направи, а не да се представят под-точки, защо НЕ може да се случи тази идея!
SSS
Рейтинг: 941 НеутралноДо коментар [#3] от "Софиянец":
Къде пък точно "навсякъде другаде" има нощен транспорт?
Най-голямото метро в 10 милионен Лондон не работи нощно време и там няма нощен транспорт. В Париж е същото..Защо онези са решили при многомилионни населения, при това богати, с разнообразен нощен живот и големи разстояния, да нямат нощен транспорт, а в една относително бедна София да има? Какво го налага?
Колко хора имат нужда след 12 или 1 да се предвижват с гр.транспорт? Правено ли е проучване или само лаладжийстване? Симпатични са ми хората от Спаси София, защото надават вой за лошо свършената работа на общината и кметицата, ама с тая инициатива......
Центурион
Рейтинг: 174 НеутралноИзлишно упражнение. Такситата са евтини и удобни. Смешни са ми някои хора, които харчат на заведение 50-60 лева, после нямат 10 за такси. Аз живея и работя в Западна Европа и излизам на заведение не повече от веднъж на седмица, а в България бедните студенти купонясват по клубове през ден.
Публикувано през m.dnevnik.bg
gun
Рейтинг: 694 НеутралноМисля, че е достатъчно просто транспортът или част от него да бъде удължен докъм 0.00-0.30 ч, за да можеш да се прибереш след нормално заведение или проява. За нощния живот е добре да си приготвиш и 10 допълнителни лв за такси. Така и горките таксиджии ще искарат по нещо
В нормален западен град нощното такси струва ок. 50-70 евро. Тук не е така, така че не е обосновано предложението. И, пичове студентчета, които ми цъкате минусите - има достатъчно заведения и п.чки в Студентския град, че да хойкате из цяла София гратис
Софиянец
Рейтинг: 803 НеутралноДо коментар [#15] от "SSS":
Париж има десетки нощни линии, системата се нарича Noctilien. В статията виждаш и сравнителна таблица в Източна и централна Европа..
БМЗ
Рейтинг: 834 Неутрално[quote#6:"etty1"]зи, които са нощна смяна, ненормални ли са? [/quote]
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Първо, ще има няколко линии, така че едва ли автобуса ще спира пред вас, което значи че ще трябва дълго да бродите по тъмните улици до вкъщи, което си е опасно. Таксито спира пред вратата.
Второ, както писа колегата, не знам как ще се процедира с таксуването и подпийналите елементи.
Трето, не се нае колко ще е рентабилна една такава линия.
Четвърто, който работи нощна си носи рисковете (финансови и други) на професията. И аз съм работил нощна, така че знам за какво говоря.
Танас
Рейтинг: 1391 Любопитно+++++++++++ Подкрепям.
Цацарoff - Оставка ! >:-)Събота, неделя въобще в празнично разписание крайградските зони вътре в околовръсното сутрин повечето пътуват с първите автобуси в 05: 15 - 05:30 часа, защото след това има чак 07:00 часа !
Ако някой работи до 22:00 - 22:30 колкото затварят хипермаркетите също не мога да се прибера с градския транспорт понеже последния автобус е в 22:40 - 22:45 часа а четох някъде оплакване и от другата страна на София - Панчарево - Кокаляне мисля беше и там същото.
От спирка: СЕЛО ЛОКОРСКО (1546) v Прекачвания
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
5:15
6:40
7:25
8:10
9:03
9:56
10:41
11:26
12:11
12:56
13:41
14:26
15:11
15:56
16:41
17:26
18:11
19:01
19:56
==========
предпразник / празник
предпразник, празник - в сила от 10.01.2015.
Автостанция Орландовци - Гара Курило
Гара Курило - Автостанция Орландовци
Виж на картата
От спирка: ГАРА КУРИЛО (2460) v Прекачвания
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
5:10
6:35
7:20
8:05
8:50
9:41
10:27
11:12
11:57
12:42
13:27
14:12
14:57
15:42
16:12
16:42
17:12
17:42
18:12
18:47
19:24
20:04
20:54
21:44
22:34
23:24
Ето тук може да се види как се пътува на 10 - 12 км. от центъра на Европейска Столица:
http://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/schedules
23:05
Сашо
Рейтинг: 941 ВеселоДо коментар [#15] от "SSS":
n_London uides/paris-by-night/practical-guide/night-transpo rt-in-paris
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchillhttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_night_buses_i
http://en.parisinfo.com/discovering-paris/themed-g
http://www.amsterdam.info/transport/night/
carmello
Рейтинг: 846 Неутралновсичко хубаво, въпросът е откъде да дойдат тия пари - на всички е ясно че печалната столична компания за градски транспорт е на перманентна загуба и дефицит...
според мен е крайно време да се сменят старите автобуси с нови с една врата при водача за да се спре гратиса
cinik
Рейтинг: 2772 Неутрално[quote#10:"Сашо"]Така е, тротоарите са огромен проблем в столицата ни. Но сами няма да се оправят - може да пишете на това НПО[/quote]
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Ето, използвам възможността да пиша (и) на това НПО. Нощният транспорт липсва, липсва и общински кабинет за безплатни изследвания за СПИН, на германските метростанции информационни табла има и по входовете - ако метрото идва след 1 минута, да се затичаш малко, да не чакаш после 16 минути. Всичкото това е супер, но все пак, говорим за град без тротоари и най-важното - с градоначалство, което сякаш никога не е чувало за наличието на подобно неудобство на цялата територия на града.
В Стара Загора например не е така. Там един 29-годишен кмет е ремонтирал за нула време толкова нови тротоари, устойчиво защитени срещу автодебилите, колкото в София не са направен и за 25 години преход.
aleko
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#12] от "Софиянец":
Абе кое у нас е точно? Това първо. И второ - не бих искал да съм шофьор на такъв автобус, защото кой ще гарантира сигурността ми. По-добре метрото да има удължен нощен график, а от крайната му точка може да се продължи с такси. Вероятността автобуса ти да спира близо до дома ти е почти нулева.
Ваньо мамин сладък
Рейтинг: 174 Неутрално[quote#1:"Bulgarische Motoren Werke"]Нормалните хора през нощта спят. За другите има такси. [/quote]
абеее да ти кажа щях да напиша твоят коментар и после прочетох частта "Защо е важно да има нощен транспорт в София?" и съм съгласен, че може би ще има положителен икономичекси ефект върху фирмите, които работят вечер (и сега се налага да плащат месечен абонамент за таксита за късно прибиращите се служители), а също така - някои линии наистина запразняват безумно рано.
aleko
Рейтинг: 886 Неутрално[quote#25:"vanillaeyes"]положителен икономичекси ефект върху фирмите, които работят вечер[/quote]
Според КТ ако служителите ти работят до 22ч. или по-късно си длъжен като работодател да им осигуриш транспорт. Сега и КТ ли ще променяме?
По-лесно е просто да се удължи работното време на съществуващия гр. транспорт с половин час примерно, метрото да поеме нощните линии, след него таксито до в къщи вече няма да е толкова скъпо.
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#25] от "vanillaeyes":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Прибирал съм се редовно с такси от нощна. Събирахме се по 2-3 колеги и ни излизаше по 2-3 лв на калпак.
nikitovanch
Рейтинг: 838 НеутралноКато идея е добро, като план за различните линии ми се вижда недомислено. По скоро различните линии би било добре да се направят на приниципа на метрото. В същност само метрото да е денонощно (примерно на кръгал час) и 2-3 рейса (който да патролират на по-отдалечените от метростанциите места) биха били достатъчно, пък и при метрото шанса за навлизане на гратисчии е доста по-малък (според мен). Освен това наличието на камери допълнително повишава нивото на сигурност. Има какво да се помисли, като цяло...
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“bettber
Рейтинг: 65 НеутралноВ едно градче в Германия с около 300хил жители имаше 11 нощни линии. Но те бяха само петък-събота и събота-неделя.
Съгласен съм че е хубаво да има транспорт през нощта, но не и всеки ден от седмицата.
Най много хора излизат петък вечер и/или събота вечер. Защо да трябва да има и през другите дни?
БМЗ
Рейтинг: 834 Неутрално[quote#26:"aleko"]метрото да поеме нощните линии,[/quote]
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)И даже ще работи с еФтиния ток от нощната тарифа.
Друг положителен момент е, че водача няма да се страхува за сигурността си, тъй като е отделен в кабина от пътниците.
Folder
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#24] от "aleko":
http://spasisofia.orgА вероятността метрото да спира до вас е по-голяма?
Ваньо мамин сладък
Рейтинг: 174 Неутрално[quote#27:"Bulgarische Motoren Werke"]Прибирал съм се редовно с такси от нощна. Събирахме се по 2-3 колеги и ни излизаше по 2-3 лв на калпак. [/quote]
не, бе - ясно, че до сега сме се оправяли, ще се оправяме и за напред ама - защо не станат малко по-бели нещата.
Отделно столична община се прави на много закъсала, а събира данъци и такси като за още една България.
SSS
Рейтинг: 941 НеутралноДо коментар [#21] от "Сашо":
Хубаво, но и за Париж не е до 5 ч метрото, освен това нали си даваш сметка, че в Париж има 10 млн души и нощен живот, а тук??
Мисълта ми е да не се изпада в телешки възторг от тази инициатива, аз мисля, че в София е икономически неизгодно поддържането на такъв транспорт.Лично мнение.
В Лондон няма, а е в пъти по голям от Амстердам....
vestonosec
Рейтинг: 824 НеутралноДо коментар [#20] от "Танас":
+++
И аз съм ЗА.
mihaela77
Рейтинг: 229 НеутралноИнициативата си е прекрасна ако обаче и народът се научи да пази и да си плаща билета. Изключително се дразня на гратисчийте...и на тези, които ме причакват, за да ми искат перфорирания билет, за които аз съм платила...А как ще се справят с хилядите пияници, които ще вандалстват вечер или ще тормозят шофьора..не е помислено много, много!
Една Другарка
Рейтинг: 561 НеутралноНещата опират пак до пари. Кой и с чии пари ще финансира цялото това нещо?
Мерцедес-ът е луксозна кола, в която НАРОДЪТ СЕ ВОЗИ чрез свои представители.Много от поставените в Коментар №11 въпроси имат неясен или неудобен отговор...
Добре е да не приключва в 23,30 градският транспорт, ама пък и цяла нощ да се лангъркат празни рейсове из спяща София - добре ли е?
По света има много прекрасни идеи... но като се стигне до реализацията и финансирането... нещата се оплитат.
Folder
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#33] от "SSS":
http://spasisofia.orgСкопие:
население 531 444 човека.
бюджет 93 милиона евро
нощни линии: 9 броя
София:
население 1 203 000 човека
бюджет 750 милиона евро
нощни линии: 0 броя...
Изводите оставям на вас
Танас
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#34] от "vestonosec":
Цацарoff - Оставка ! >:-)Поне да може да ходим и се връщаме от работа с гратския транспорт за какво си вадя карта за цялата градска мрежа и всеки месец съм ги спонсорирал с 50 лева а годишно минимум 500 лв. ако си я извадя за цяла година.
Мисля си, че не получавам качествена услуга от Градски транспорт може поне до 00:00 часа да има автобуси а след това може и на час.
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#32] от "vanillaeyes":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Ако искаме да станат по-бели нещата, първото нещо е да се премахнат контрольорите и да се въведе система за ефективно таксуване, която да премахне гратисчиите. Там изтичат огромни пари и моралната вреда също е голяма (под формата на изпилени нерви на редовните пътници).
После да се въведе по-справедлива система на принципа "плащаш колкото ползваш". Сега за една спирка и за 10 спирки цената на билета е една и съща, което е много несправедливо.
И т.н.
Yotce
Рейтинг: 1547 НеутралноДа лашкат превозни средства заради шепа къркани младежи, които за благодарност ще оповръщат и нарежат седалките... Няма нужда.
Yotce
Рейтинг: 1547 Неутрално[quote#35:"mihaela77"]Изключително се дразня на гратисчийте...и на тези, които ме причакват, за да ми искат перфорирания билет, за които аз съм платила[/quote]
За съжаление си малцинство, обичайната реакция на повечето пътници към хванат гратисчия показва, че и те не биха дупчили, ама не им стиска.
SSS
Рейтинг: 941 НеутралноДо коментар [#37] от "Гергин Борисов":
Ма Скопие ли да ми е стандарт? Те в Скопие направиха центъра си пълен кич, тях ли да гледам?
Повтарям - има ли икономически обоснован мотив за това предложение - т. ще се возят 10 хил души всяка нощ и затова е редно да се направи...А не дайте да дадем.
Нощният транспорт се прави за баровци, които ползват собствените си коли или в краен случай такси, а не за пролетариата дето ходи на работа. Аз в София не знам къде се работи денонощно , освен по болници...
Само излезте към 1 ч пък да видим колко бродещи ще има по улиците
SSS
Рейтинг: 941 НеутралноИсках да кажа, че нощен транспорт се прави за пролетариата , а не за баровци.
Софиянец
Рейтинг: 803 НеутралноДо коментар [#33] от "SSS":
На практика никъде няма денонощно метро, и ако беше прочел статията щеше да видиш, че и тук не се предлага това. В Париж и Лондон има ДЕСЕТКИ нощни автобуси, това се предлага и в София!
hipo7777
Рейтинг: 111 НеутралноДо коментар [#2] от "Сашо":
колега, каква държавна администрация????
gost22
Рейтинг: 838 Неутрално[quote#5:"cinik"]Хайде да почнем от едрото, което си е наистина за спасяване. София е град, в който придвижването пеша е мор.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ако има свестен и удобен ГТ, то много автомобили ще станат излишни, което ще освободи доста тротоари. Болшинството от хората искат да се придвижват евтино, бързо и лесно придвижване от т.А до т.Б, което е точно по силите на обмислен ГТ, с повечко спирки и повечко автопарк. От там автомобила става скъп за пътуване...
volrath
Рейтинг: 174 НеутралноИдеята - СУПЕР! Примерите от чужбина - ЧУДЕСНИ! Но защо всички забравихте къде живеете? Кой според вас ще ползва нощният транспорт? Ще се влачат пияници, наркомани, обирджии на шайки.
Това без поне 2ма полицаи на автобус...не го виждам въобще как ще стане.
Я си представете подпийнала компанийка роми или друга паплач, с няколко висящи дела за изнасилване, обири и т.н. как се качват в автобус в който има две окъснели девойки и един шофьор...
Аре малко по-сериозно. Инициативата е супер, но нека не се лъжем, то само да искаш, без да даваш решения....
пустиняк
Рейтинг: 174 НеутралноКато цяло идеята е добра. Слабото й място е въпросът за контрола по перфорирането на билетите и сигурността на шофьора, пътниците и превозното средство. Те през деня не могат да ги овардят та камо ли нощем. Орките бродят денонощно.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноСпаси София за пореден път се изгавриха с некадърността на Фандъка.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА тук гледам пак е пълно с експерти, които ни обясняват, че това или не е нужно, или не е възможно, или и двете.
Не е нужно, щото да храним ОК Супертранс и подобните, вероятно?
Или не е възможно, щото щели да оповръщат трамваите, че били работели през нощта? Да се чуди човек, нощните заведения защо не срещат такива проблеми. Или бакшишите през ноща.
Добра инициатива, но в коренно противоречие с интересите на СО. Там все още ОК са твърде силни.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноПреди 10-15 години си спомням, как същите експерти твърдяха, че у нас банкомати не можело да има, щото .. щото така.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДнес са на всеки ъгъл. Очевидно е пълно с хора, за които да си стоиш на ниво 3ти свят е съвсем приемливо.
Сахаров
Рейтинг: 498 НеутралноЗА! Имат пълната ми подкрепа!
I shave with Occam's razorПияни и дрогирани хора има навсякъде, няма нужда да откриваме топлата вода. Постоянна връзка между шофьора и полицията и нещата се решават.
FTA
Рейтинг: 395 Неутрално[quote#22:"carmello"]всичко хубаво, въпросът е откъде да дойдат тия пари - на всички е ясно че печалната столична компания за градски транспорт е на перманентна загуба и дефицит...
Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.според мен е крайно време да се сменят старите автобуси с нови с една врата при водача за да се спре гратиса [/quote]
Той е на загуба, щото цените на билетите и картите са ниски. А това с едната врата как си го представяш, не знам? Той пъдар ли да е?
Пък ако такава нощна линия докаже икономическа ефективност, нека има. Иначе да се субсидира ще бъде вредно и така и така обществения транспорт е воденичен камък, понеже се управлява зле.
zo
Рейтинг: 426 Неутрално[quote#5:"cinik"] кампания с названието "Спаси София" звучи толкова драматично[/quote]
Започнаха като „Спаси метрото“ от форума на SkyScraperCity, когато се чу, че ще правят „леко“ метро по третата линия.
Имат добри инициативи, но месианството им ми идва в повече.
alabalko
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#44] от "Софиянец":
Хамбург : "An Wochenendnächten und vor Feiertagen besteht ein durchgehender 24-Stunden-Betrieb auf vielen S-, U-Bahn, Metro- und Stadtbuslinien. Der Nachtverkehr kann zum normalen Tarif zuschlagfrei genutzt werden."
В превод : през уикендите и презс почивните дни същестува 24-часов режим на работа на много линии на градската железница, трамваите и автобусите.
Да, вярно е че в Германия такситата са бая скъпи и това предполага използването на градски транспорт. Но защо никой, освен бакшишите, не скочи срещу метроспирката на Терминал 2 на Враждебна? Защо пътуват влакчета до там, като дневният пътникопоток не е толкова голям колкото е до спирките преди тази станция? Значи можем да субсидираме спирка до летището, но не можем да субсидираме нощен транспорт, който дори ще бъде по-скъп (предложението е за билетче от 1,50лв).
alabalko
Рейтинг: 450 НеутралноА, да забравих. Хората живеещи на централните софийски булеварди не могат нощно време да си оставят прозорците отворени, защото на 2 минути минава такси. Личните автомобили са голяма рядкост. Ако хората от 30 таксита се качат на 1 автобус спокойно по 20-30 минути би било по-тихо. Нощно време такситата въобще не спазват ограниченията и хвърчат с 70-80, което допълнително зашумяват. Ясно е, че карат по-бързо, за да хванат следващите пътници.
BIG AL
Рейтинг: 1391 НеутралноРазбира се, че подкрепям !!
))
BIG ALАман от нормални предложения, които минават ПОКРАЙ ушите на фандъкова, барболовци /колко ще струва / и сие ..Като че ли не плащаме данъци на тази община...
А може и да си се изръсил до край - след нощна кръчма ...
sa6
Рейтинг: 345 НеутралноA "спаси тарикатите-бакшиши" предлага всеки, който говори на английски да плаща по 100 евро на километър.
Евроатлантидаsa6
Рейтинг: 345 НеутралноА сега сериозно. Преди време бяха пуснати "предизборно" 3 линии, които макар полезни бяха скроени да фалират. Ето какви бяха грешките
Евроатлантида- няма нужда да се движат цяла седмица, петък, събота и преди празник стигат (както в много европейски градове)
- трябва да има кондуктор
- трябва да има четвърта линия до летището, и гарата в другия край
ambros
Рейтинг: 174 НеутралноНавременно предложение. Всъщност отдавна трябваше да стане. Абсурдно е последният транспорт да бъде малко след 23 ч. Човек трябва да може да се прибере спокойно във всеки час от денонощието, без да зависи от капризите и промилите на таксиджиите. Да не говорим, че пак се появиха копърки, които взимат по 70 лв. от летището.
kbderror
Рейтинг: 229 ЛюбопитноНека уточня,че има някой такси компании чийто собственици са в или около Общиснкия съвет и ще имаме бих казъл не леки трудности при приемането на подобно решение.
Поздравеления за Спаси София точно с това предложение.
@ 15,неподготвен сте, @21, браво че сте му обяснил надлежно (на15).
На всички лайци и "подготвени" да им поясня,че: ЗА ВСЕКИ ВЛАК СИ ИМА ПЪТНИЦИ. За сведение и метрото върви и задръствания си има,и такситата не са празни, така е не само в София,а във вскички градове от същия мащаб.
general_patton
Рейтинг: 229 НеутралноЧакай, от умрял писмо....с крадливите типчета от ГЕРБ, опоскващи СО от години, тоя град добро няма да види.
Ritter 1
Рейтинг: 174 НеутралноМоже линиите да са и повече, ако минава на всеки половин час например!
Atanas Atanasov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#60] от "kbderror":
Пич, не се заяждам, ама това 'някой", вместо "някоИ'' ми идва в повече. Бе, ма.аму стара, толкова ли е трудно да се научи как се пише грамотно, бе, мамка му стара...
PGA
Рейтинг: 657 НеутралноНе може 2 мио. град да няма нощен траснпорт, това е абсурд. Метрото трябва да върви веднъж на час, както и автобуси там където няма метро, напълно достатъчно е .. но таксиметровото лоби явно е все още много голямо
I did not choose ... i was chosen ...Публикувано през m.dnevnik.bg
etty1
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#48] от "barel":
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinТова има елементарно решение - качване единствено от първата врата, след представяне на карта или купуване на билет, както е в почти всички европейски държави - няма контрольори, няма гишета за билети, само автомати, няма гратисчии. По някаква причина от общините са се запънали и с години го отлагат.
По отношение на сигурността нощем - нима в такситата няма риск? Скоро шофьо наби момиче през деня, защото поискала касов бон?!
Христо Илиев
Рейтинг: 1107 ВеселоИдеята за нощен ГТ не просто е добра. Тя е задължителна и закъсняла мярка, която Столична община упорито и инато отказва да въведе. И в момента губим толкова много време и нерви в обсъждането на това дали да има или да няма НГТ, че ние де факто вършим работата на Столична община, Столичен общински съвет и Комисията по транспорт в СОС. Питам аз за какво плащаме на кмета и общинските съветници, ако ние гражданите трябва да вършим тяхната работа в нашето свободно време?!?
Viva EUrainbou1
Рейтинг: 740 ЛюбопитноИ аз съм "за" градски транспорт през нощта в София, както има в големите европейски градове (давам пример Виена), ама и доста съфорумци са прави, че рискове има, а изначалната причина е слабото правораздаване в София.
Ама иначе като преди няколко години въведоха нощните линии - да кажат какви са били проблемите, както и нивото на сигурността????
Федор Венедиктович Езерский
Рейтинг: 1114 НеутралноАбе да пускат метрото и да се забравя. И една линия автобусна линия ще им трябва по пътя "Овча Купел - Хаджи Димитър" и толкова. Две влакчета и два автобуса са това на кръгъл час
Публикувано през m.dnevnik.bg
Wizard
Рейтинг: 886 НеутралноИдеята е добра, даже много добра и ако има нощен транспорт в София, аз ще го ползвам поне няколко пъти седмично. Аз предлагам двата лъча на метрото да работят и мотрисите да се движат на 30-40 мин., например! Гаранция, тази идея е 200 000 пъти по-добра от "идеята" за харчене на 200 000 лева за облицоване на пето**ника пред НДК! Мислете за хората, общинари, а не за вашите фирмички и интереси!
Never underestimate the power of stupid people in large groups!pesheff
Рейтинг: 893 НеутралноДа разрешат на Uber да действа, и да падат цените на бакшишите. И това е вариант.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Но напълно подкрепям за нощният транспорт, стига да има инсталирани камери за да се хващат разните гаменчета като правят бели по автобусите.
TM27
Рейтинг: 229 НеутралноДа ги направят като маршрутки, някои спирки са доста отдалечени една от друга.
"... ти и оная лудетина Ботьова сте решили да докарате миризливият казашки ботуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките." В. Левски