Комисията на потребителите е търсена повече за консултации, отколкото за жалби

Комисията на потребителите е търсена повече за консултации, отколкото за жалби

Комисията на потребителите е търсена повече за консултации, отколкото за жалби
В приемните на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по Черноморието от началото на сезона са постъпили около 60 жалби и сигнали на потребители за нарушения, извършени от търговци спрямо тях. Поискани са и над 100 консултации по въпроси, касаещи защитата на потребителските права.
Това обяви председателят на комисията Димитър Маргаритов пред БНР. Той посъветва потребителите да съхраняват документите за туристическите си пътувания и при проблем да търсят съдействие от КЗП и Европейските потребителски центрове.
В началото на летния сезон КЗП разкри свои постоянни приемни в големите градове и курортни комплекси по Черноморието в полза на почиващите туристи. Временни офиси имаше и в Каварна, Китен и Приморско, а тези дни ще започне работа такава приемна и в Обзор.
Маргаритов посочи, че основните оплаквания са свързани с предоставянето на туристически продукт - най-често се касае за разминаване на това, което се предоставя реално спрямо това, което потребителят е очаквал да получи.
"В различни хотели сме установявали, че предоставяните услуги не съответстват на категоризацията на обекта – липсват основни услуги, които са задължителни за дадената категория. В този случай ние предприемаме действия по налагане на санкции и по информиране на министъра на туризма относно тези разминавания, за да се стигне до уравняване на категорията на обекта спрямо качеството на предоставяните в него услуги", поясни Маргаритов.
Оплакванията срещу заведенията за хранене пък са свързани най-вече с менютата – липсва информация за грамажа или посочване на цените в евро вместо в български лева, както е задължително по закон.