"Канал 3" изпревари националните телевизии по приходи от политическите сили преди вота

Кабелната телевизия "Канал 3", която наскоро бе придобита от депутата от ДПС Делян Пеевски и майка му Ирена Кръстева, изпревари националните ефирни телевизии по приходи от политическите партии за първата седмица на предизборната кампания. Това показва мониторинг на Института за развитие на публичната среда (ИРПС) с обобщение на данните към 4 октомври, цитиран от в. "Сега".
За този период "Канал 3" е получила 107 000 лв. За сравнение - политическите сили не са инвестирали нито един лев в БНТ и Би Ти Ви, а "Нова тв" е получила едва 4230 лв. С Канал 3 засега най-усилено работи БСП, която вече е внесла там 30 000 лв., отбелязва "Сега".
От вестниците предпочитани са "Труд" и "24 часа", които общо са получили внушителните над 204 000 лв., и в. "Монитор" и "Телеграф", които също са официална собственост на семейството на Пеевски. За първата седмица на кампанията "Телеграф" е привлякъл близо 37 000 лв., а "Монитор" – над 30 000 лева. От данните се вижда, че политическите сили не са много активни в регионални медии, въпреки че те познават и отразяват основно проблемите по места. Пловдивският в. "Марица" и врачанският "Конкурент" например са получили съответно 15 200 и 9300 лв.
Информационната агенция "Фокус" също е сред първенците по приходи с 95 300 лева. От радиостанциите "Дарик радио" е получило близо 158 000 лева, а Радио К2 - малко над 33 000 лева. Те са далеч пред държавното БНР, получило близо 8000 лв.
Няколко издания не са публикували тарифите си за отразяване на предизборната кампания, което е изискване в Изборния кодекс. От печатните издания не са оповестили тарифите си партийният в. "Дума" и регионалните "Добруджанска трибуна" и "Черно море", а от интернет медиите - Novini.bg.
В началото на кампанията управляващата партия ГЕРБ е похарчила най-много средства – почти 168 000 лв. в телевизионния ефир, както и за вестникарски карета и публикации. Следва БСП с близо 160 000 лв. и ДПС със 135 000 лв. Коалицията, подкрепяща Георги Кадиев за кмет на столицата, пък е изразходвала близо 119 000 лева. Реформаторският блок е похарчил малко над 53 000 лв. за организиране на медийната си кампания.