"Канал 3" изпревари националните телевизии по приходи от политическите сили преди вота

"Канал 3" изпревари националните телевизии по приходи от политическите сили преди вота

"Канал 3" изпревари националните телевизии по приходи от политическите сили преди вота
Кабелната телевизия "Канал 3", която наскоро бе придобита от депутата от ДПС Делян Пеевски и майка му Ирена Кръстева, изпревари националните ефирни телевизии по приходи от политическите партии за първата седмица на предизборната кампания. Това показва мониторинг на Института за развитие на публичната среда (ИРПС) с обобщение на данните към 4 октомври, цитиран от в. "Сега".
 
За този период "Канал 3" е получила 107 000 лв. За сравнение - политическите сили не са инвестирали нито един лев в БНТ и Би Ти Ви, а "Нова тв" е получила едва 4230 лв. С Канал 3 засега най-усилено работи БСП, която вече е внесла там 30 000 лв., отбелязва "Сега".
 
От вестниците предпочитани са "Труд" и "24 часа", които общо са получили внушителните над 204 000 лв., и в. "Монитор" и "Телеграф", които също са официална собственост на семейството на Пеевски. За първата седмица на кампанията "Телеграф" е привлякъл близо 37 000 лв., а "Монитор" – над 30 000 лева. От данните се вижда, че политическите сили не са много активни в регионални медии, въпреки че те познават и отразяват основно проблемите по места. Пловдивският в. "Марица" и врачанският "Конкурент" например са получили съответно 15 200 и 9300 лв. 
 
Информационната агенция "Фокус" също е сред първенците по приходи с 95 300 лева. От радиостанциите "Дарик радио" е получило близо 158 000 лева, а Радио К2 - малко над 33 000 лева. Те са далеч пред държавното БНР, получило близо 8000 лв.  
Няколко издания не са публикували тарифите си за отразяване на предизборната кампания, което е изискване в Изборния кодекс. От печатните издания не са оповестили тарифите си партийният в. "Дума" и регионалните "Добруджанска трибуна" и "Черно море", а от интернет медиите - Novini.bg.
 
В началото на кампанията управляващата партия ГЕРБ е похарчила най-много средства – почти 168 000 лв. в телевизионния ефир, както и за вестникарски карета и публикации. Следва БСП с близо 160 000 лв. и ДПС със 135 000 лв. Коалицията, подкрепяща Георги Кадиев за кмет на столицата, пък е изразходвала близо 119 000 лева. Реформаторският блок е похарчил малко над 53 000 лв. за организиране на медийната си кампания.