За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
chicago514
Рейтинг: 724 Весело"От тази хипертрофирала програма учениците не могат да бъдат научени да бъдат културни читатели, затова стигаме при преглеждането им на работите им на матурите до куриози моменти".Пак ще цитирам Марк Твен-"Никога не съм допускал училищните занятия да пречат на образованието ми."Винаги ще има недоволни,винаги.
karabastun
Рейтинг: 1178 НеутралноЗа какво количество говорим? Само за петте предмета в първи клас има общо 16 учебници, учебни тетрадки, албуми и др. В пети клас учебниците са 16. По български език за първи клас например има буквар, читанка, както и три учебни тетрадки - за предбуквения, буквения и следбуквения етап. "Един учебник за пети клас е над 100 страници - за да се прочетат всички подадени проекти, ще са нужни поне 2-3 седмици", коментира Никола Кицевски от издателство "Просвета". Никой не може да прогнозира колко проекта за един учебник ще бъдат подадени, нито колко ще преминат през първото сито на МОН.
[email protected]AzDebil
Рейтинг: 929 ЛюбопитноСпокойно... стабилно.... покойно... Каквото трябва да постигат новите програми ще се постигне ...спокойно....стабилно....
Спокойна...стабина...култура....на спокойното и стабилно стерилно съзнание....
Глупости!
Новите учебни програми като старите и като всички други са ИНСТРУМЕНТ. Нищо повече. И нищо по-малко.
Култура на четенето...поредна мантра.
Едни ще придобият култура на четенто, други на нечетенето. Както винаги е било.
Едни ще станат можещи и знаещи, други по-малко, трети ще си останат на минимума. Както винаги е било.
Новите учебни програми трябват на бизнеса с образованието. Такава култура има. Издателска.
Новите програми трябват за оправдание пред Световната Банка, за хонорарите. И такава култура има.
Новите учебни програми трябва и за заместването, подмяната на една "култура, с друга "култура". И такава култура има - геополитическа.
Спокойно....Балкаднжи Йово много ви пречи .... стабило ще го наместите там където не се чете ... И такава култура има.
Стабилно...спокойно...
Има кой да мисли за Вас.
Мислете за нещо друго ... спокойно и стабилно.
Вече сте спокойни...
!
gesand
Рейтинг: 225 Весело"Хубаво е децата да получат тази технология как да овладяват знания, как да селектират, как да намират най-важното. Учебникът не е единственото нещо на този свят"
“When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin YutangНапротив, за някои наши управляващи са единственото на този свят (без да броим Винету). Те дори не четат законите, които внасят и гласуват в парламента...
kihano
Рейтинг: 388 НеутралноАвторът на учебници по история Цветан Цветански Председател на управителния съвет на " Център за образователни инициативи" с "партньори" Институт "отворено общество" - София
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм! Звездец идёт по плану.Фондация "Пайдея"; Асоциация Родители; Институт за прогресивно образование; Америка за България ... т.е. соросоид! Защо "Дневник" не напишат поне че е управител на (соросоиден) институт!
Докато такива финансирани отвън нахлебници пишат учебници за нашите деца оправия няма да има. Точно тия са с "османското присъствие" и "съжителство"! Това са изопачителите на историята според зададената от чужбина линия. Това са рушителите на националното самосъзнание и създателите на национално самоунижение!
chepokalipsis
Рейтинг: 225 НеутралноСпоред мен цялата система е остаряла. Трябва да има задължителни предмети + задължителни часове по предмети които ти си избрал, след 8-ми клас. Никога не съм харесвал химията/литературата/музиката/изобразителното, но трябваше да ги уча, бях слаб по тях и само ми сваляха успеха. И обратно, не всички харесват математика/ИТ/физика. Така едните ще учат по задълбочено предмет Х, без да пречат на останалите, а другите Y. До 8-ми клас всеки би трябвало да е придобил базата по почти всички предмети.
Ослик, суслик, паукан
Рейтинг: 116 НеутралноА защо не оставят всеки учител по литература сам да избира какво ще четат учениците му (освен няколко задължителни произведения)?
I had a dream, JoeAzDebil
Рейтинг: 929 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "chepokalipsis":
Шегувам се. Обаче за "творителите" на концепции и закона ти си луд за връзване. Без шега. Ще ти кажа и защо.
Стремеж е да съкратят броя на учителите. А това става лесно ако фиксираш броя на паралелките. И вкараш всички ученици в общ кюп.
Групата не може да е по малка от 15! Иначе стават многоучителите и не им излиза баланса прад СБ. Освен това не им излиза баланса с бюджета. Икономии преди всичко! Пак по СБ!
Ти си луд.
Защото те гонят коефициент за съотношение между ечители и ученици - 18:1! Закон божи за Световната Банка, от където си получават хонорарите. Нищо друго не ги интересува. Следователно единствеият им Жизнен
Това което предлагаш е хубаво, но изведнъж ти примерно се оказваш в група с пет желаещи и трябва да ти осигурят учител. И така за всички желаещи. Обаче за това си има лесното. Всичко в името на детето и разбира се избираш, Но има едно пралченцеце
Така че ти си луд.
Ослик, суслик, паукан
Рейтинг: 116 Неутрално[quote#6:"chepokalipsis"]Никога не съм харесвал химията/литературата/музиката/изобразителното, но трябваше да ги уча, бях слаб по тях и само ми сваляха успеха. И обратно, не всички харесват математика/ИТ/физика. [/quote]
I had a dream, JoeДонякъде съм съгласен, но според мен по-скоро проблемът са безумията, които се изучават в тези предмети. В крайна сметка и инженерите не са роботи, а хора и трябва да прочетат някое и друго художествено произведение.
Dimitar Kunev
Рейтинг: 1397 НеутралноПреди "демокрацията" българските ученици бяха на второ място в Европа по измерими дисциплини: математика, физика, химия, география, физическо възпитание, технически умения и знания. Това показваха в най-престижните университети в Европа - Оксфорд, Кембридж, Марбург, Сорбоната и пр. Днес по същите дисциплини смае5-ти, но отзад напред от 28 страни в ЕС. "Демокрацията" и "реформите" направо разбиха, да не кажа унищожиха българското образование. Питайте учителите, те ще ви кажат болезнената, трагична истина за родното образование.
dobrich
Рейтинг: 877 НеутралноЗа да има възпитание чрез учебници учениците 1/ Трябва да ходят на училище редовно - в горен курс ходят когато си искат. Системата го позволява....!!!! 2/ Да са дисциплинирани!
dobrich
Рейтинг: 877 Неутрално[quote#10:"stoyan_1"] "Демокрацията" и "реформите" направо разбиха, да не кажа унищожиха българското образование[/quote]
По точно - криворазбраната демокрация и некадърни министри и чиновници от проветното министерство, които никога не са били учители и са много далече от истината за българското образование.....
Антоний Методиев
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#12] от "dobrich":
[quote#12:"dobrich"]По точно - криворазбраната демокрация и некадърни министри и чиновници от проветното министерство, [/quote]
Защо непременно некадърни?
Ако замисълът е бил такъв, то способностите им са си били на място.
dobrich
Рейтинг: 877 Весело[quote#13:"Антоний Методиев"]замисълът е бил такъв[/quote]
хехехехехе......Винаги теория на конспирацията!?.....
Gopeто
Рейтинг: 1372 НеутралноЦитатите от тримата са от гостуването им днес на Хекимян. И правилно е усещането, че не успя да ги надвика с лъжливата си патриотичност. И наистина очаквам голям смях да падне, ако някой даскал реши да препита депутати претендиращи за патриоти на материалите, които искат да не се махат (или си мислят, че не се махат).
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петровels_g
Рейтинг: 171 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "chepokalipsis":
Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.Е, и какво щях да правя аз, след като искам да уча всички предмети?! Как да избера литература пред математика, или физика пред химия и биология, след като всички те са ми интересни и ми носят някакво знание?! За това не си помислил, нали?
Добре, че отдавна съм завършила и вече не съм обект на разни експерименти...
chepokalipsis
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#16] от "els_g":
Системата все още не е перфектна.
Антоний Методиев
Рейтинг: 707 ВеселоДо коментар [#14] от "dobrich":
Каква по-голяма конспирация от Вашата, винаги да изкараш всеки некадърен?
chepokalipsis
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#8] от "AzDebil":
Аз съм бил в природо-математически профил и често имахме "случайни" при нас, не знаеха защо са там, но просто бяхме на границата да не ни закрият паралелката. В крайна сметка избутахме с 2-3-4 нелегални.
dobrich
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#13] от "Антоний Методиев":
"Защо непременно некадърни?" - Защото няма начин да бъде кадърен човек, който няма непосредствен опит в бранша!!!!!..........
lout66
Рейтинг: 199 НеутралноДо коментар [#6] от "chepokalipsis":
И не само предметите , учениците трябва да могат да избират и преподавателите си след 7 или 8 клас .
Които имат най много часове с най много деца ,да получават най големите заплати .
gullwing
Рейтинг: 845 НеутралноМного неща трябват при учебниците. но най-вее трябва в тях да пише истина, а не лъжа. А в учебниците по история и литература лъжите са много, много повече.
Защото целта е била не да се възпитават "културни читатели", а агресивни и оглупени войници. На този проблем е посветена една статия - "Роля на историята в българската история", която може да се види тук: https://ids777.wordpress.com/
grajdanin1
Рейтинг: 1017 НеутралноДо коментар [#2] от "karabastun":
"По български език за първи клас например има буквар, читанка, както и три учебни тетрадки"
Какво е по-различното от едно време. И ние имахме буквар и читанка в първи клас. Готови тетрадки не си спомням дали имахме, ама бая пишехме ченгелчета, пръчици и подобни в тетрадки с тесни и широки редове.
karabastun
Рейтинг: 1178 НеутралноДо коментар [#23] от "grajdanin1":
[email protected]Ами различното е, че има няколко варианта за избор - аз например , сигурно съм глупав, но не разбирам - за какъв избор на буквар изобщо става въпрос - освен , за да бъдат задоволени няколко издателства....
AzDebil
Рейтинг: 929 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "chepokalipsis":
Точно там е работата. Тези трима-четирима ако си бяха отишли където им са способностите и вие щяхте да работите по-добре и те щяха да са си на мястото. Обаче не може. Без тях вие щяхте да сте били закрити. И нито те, нито вие имате право на избор. Но съотношението е спазено 18:1!
Та така.
!
gost22
Рейтинг: 823 Весело[quote#21:"lout66"]Които имат най много часове с най много деца ,да получават най големите заплати . [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Клоуна от цирка ще е перфектен... А защо не се дават заплати според външно оценяване?
AzDebil
Рейтинг: 929 ВеселоДо коментар [#20] от "dobrich":
/ защо трябва да хвърляш камъни в градината на Кунева?
Сакън бе /на чист български
AzDebil
Рейтинг: 929 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "gost22":
До коментар [#21] от "lout66":
Спокойно, учителите вече ще си плащат дето преподават. Не им мислете заплатите.
!
dobrich
Рейтинг: 877 Весело[quote#21:"lout66"] учениците трябва да могат да избират и преподавателите си след 7 или 8 клас . [/quote]
Ако съм на тяхно место ще избирам този, който пише най много шестици. Ма май не трябва да е така?
gost22
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#28] от "AzDebil":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Какво му е лошото, да ти плащат според изработеното? А какво е изработил един учител, се вижда когато изпиташ учениците му. Да, ще има толеранс, защото не си подбират учениците, но нека да има и награда за постигнати резултати, че да има и мерак да обучават качествено.
gost22
Рейтинг: 823 Неутрално[quote#20:"dobrich"]"Защо непременно некадърни?" - Защото няма начин да бъде кадърен човек, който няма непосредствен опит в бранша!!!!!....[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Не е задължително, дори на моменти е вредно. Най-добрия стругар, не е най-добрия началник на стругарски цех. От друга страна, ако в екипа няма хора от бранша, които да са навътре в детайлите, също следва провал...
Куца ни баланса в България, и заради това залитаме. Е нА и тук, в образованието.
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноПърво ги накарайте да ходят на училище.
Алф
Рейтинг: 972 Неутралноох, да можеха да възпитат поне читатели.... Питам се защо само учебниците трябва да възпитават, а какво става вкъщи...
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.PavelCZ
Рейтинг: 1230 НеутралноУчебниците трябва да са главно систематични, да показват логиката, според която е подреден материалът и да учат децата как се учи съответната материя,а не да им тъпчат главите с фактология, дето могат да си я намерят навсякъде. Толкова некадърни учебници, каквито гледах преди две години у децата на приятел в Словакия, рядко съм виждал - факти, факти, факти, без контекст, без явна логика. Седнах с големия му син, тогава 10 годишен, обясних му логиката и общата схема на гръбначните животни и какво се опитва да сподели некадърният му учебник. Заедно изкарахме 6-тица по биология.
E PLVRIBVS VNVMБългарски учебници не съм виждал от почти 30 години, не мога да преценя дереджето.
AzDebil
Рейтинг: 929 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "Алф":
Много хубав въпрос. Обаче в заглавието пише нещо фрапиращо. Според авторите "новите учебни програми трябва да възпитават". Даже не учебниците, а програмите....
Пълен отказ от действителност...., а ти за в къщи питаш.Когато автори на учебници говорят за програмата като възпитател, смятай какви учебници ще се пръкнат и какви научени "личности" ще се изучат.
!
Алф
Рейтинг: 972 НеутралноТака си е, погледни майстора и не питай за майсторлъка....
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.vigour
Рейтинг: 142 НеутралноДо коментар [#32] от "Роси":
Да, това е голям проблем наистина. Трябва да се работи върху мотивацията на децата въобще да присъстват.
AzDebil
Рейтинг: 929 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "vigour":
Мотивацията на децата зависи от семействата и от контрола в тях. Родителите трябва да се "мотивират". Но както всичко от нас вината се прехвърля единствено и само върху учителите. Масово е в провинцията задължаването на учителите Лично и на собствена отговорност и средства да ходят и да ги събират от домовете им. При това със собственита си коли, които имат такива. А уж има общинска администрация, глоби ...
Това най-вече за групите с "културни особоности". НО те стават мнозинство в училище...
Родителите никой не ги "мотивира". А трябва, дори с отнемане на родителски права.
Всичка го отнасят учителите. Защото те нали са "данъкосмучещи нищоправници", както се утвърди пропагандата в обществото.
!
marij57
Рейтинг: 225 НеутралноКато гледам сегашните учебници не си личи авторите им да са работили повече от 2 месеца по тях - почти никакво съобразяване с възможностите на децата. Изказвам се за началното образование. Високопарни изрази, които и списвачите едва ли употребяват в еждневието си.
gogata1955
Рейтинг: 225 НеутралноНовите учебни програми трябва да възпитат културни читатели, смятат автори на учебници.
Е,чак пък толкоз - да тръгнем против традицията ли искате? за какво бяха тези реформи, болезнените и неизбежните?
bokalcho11
Рейтинг: 185 НеутралноСпоред проблемът в образованието се дължи не толкова на учебниците, а на липсата на учители, които могат да мотивират децата ни.