За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
kesh
Рейтинг: 1391 Веселоснимката е УНИКАЛНА........
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...daam
Рейтинг: 672 Неутрално"Чрез нея няма да има нужда от висше образование, за да получат младежите професионална реализация."
Абсолютно нелепо съждение - и досега много хора получават професионална реализация без висше образование. То и процентът на висшистите не е толкова висок, колкото и да унищожиха И висшето образование
rurade
Рейтинг: 229 НеутралноКога му изтича мандата?
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1413 НеутралноИзисква се сътрудничество....няма как да се получи !
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !mimeto71
Рейтинг: 602 НеутралноОстават само 335 дена до края на мандата на този човечец,просто нямам търпение да минат,за да не му гледам повече физиономията.
Една пета от младежите нито учили нито работили,какви са що са не се казва,произход неизвестен,най-вероятно са все гласоподаватели на ГЕПИ(ГЕРП).
daskal1
Рейтинг: 2479 НеутралноДуалното обучение е доста стара практика, от "сандвич-курсовете" в ЮК преди 30-тина години през немските "апрентисни" модели и т.н. Лично за мен "дуално" е объркващ термин, обикновено той се употребява при споразумения между две образователни институции от различни страни за двойно признаване на дипломите. Както и да е, въпросът тук е кой и как ще контролира организациите където ще практикуват учащите се за да се осигури ефективно използване на ресурсите, как ще се отчита реализацията на завършилите и т.н. "дребни" неща.
Миша
Рейтинг: 996 НеутралноНие имахме професионално обучение: техникуми и профилирани висши училища. Вярно бяха социалистически - бяха пълни с идеологически глупости. Практиките бяха в много случаи формални. Сега какво имаме? Професионални гимназии и университети и липса на подготвени кадри. Възможностите за практическо обучение още по-малки. Фирмите нямат капацитет и много случаи желание да провеждат практики. Модела на страни като Швейцария, Германия и Австрия е добър, но трябва да имаме и фирми като техните. Трудна работа.
Мишаloy30529393
Рейтинг: 284 ЛюбопитноЕ, сега няма ли професионални гимназии и техникуми?! Преди десетина години масово закриваха или в най- добрия случай сливаха техникумите(които включват професионална подготовка и стаж всяко лято), сега ще разкриват нови направления! Откриха топлата вода.
rambo3
Рейтинг: 229 НеутралноВсеки човек в живота си първо требва да изучи един занаят за да си осигури гарантирано препитание през целия живот. Пък след това да учи и да се пробва за повече. Иначе оставаме с армия от висшисти и среднисти некадърници, които са за никъде без помощ от родителите. Ако можеш например да лепиш плочки или да редиш паркет нема да останеш гладен, а дори без език винаги ще намериш работа и в чужбина. Айде завърши публична администрация и се пробвай на Запад.
mitkokitkata
Рейтинг: 8 НеутралноТо пък един регион за сравнение
2.5
Рейтинг: 758 Неутрално"Тя е начин бизнесът да дойде в училищата", подчерта президентът. Той се похвали, че България е една от първите страни в региона, която въвежда програмата.”
I Want To BelieveТози да не се е покатерил отново на Аспен?
tily_lily
Рейтинг: 825 НеутралноДо коментар [#6] от "daskal1":
Така е - дуално е неточен термин, размива се смисъла и аман от откриватели на топлата вода. Да, трябва теоретично и практическо обучение и това е известно и доказано от поне 300 години.
Професионална гимназия е оксиморон - или е гимназия, или е професионално обучение. Проблемът е, че сега не е нито едното от двете, а ония тикви в МОН освен с интриги и простотии, с друго не се занимават. Да, и министърката тичка да се покланя на руския посланик първо - смятай за каква арогантност и наглост говорим и какво можем да очакваме в сферата на образованието.
rapidfire
Рейтинг: 1013 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "rambo3":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!"Всеки човек в живота си първо требва да изучи един занаят за да си осигури гарантирано препитание през целия живот. Пък след това да учи и да се пробва за повече."
И какъв занаят предлагаш да изучат лекари или молекулярни биолози примерно?
Само да поясня, че на запад се харчат като топъл хляб.
Едно време имаше една подобна дивотия наречена УПК. Да ти кажа, баниците дето ги правех отнюдь не ми помогнаха в медицината.
Че и вежедненвния живот тоже, щото рецептите в соц рецептурниците бяха с по 100 кила брашно и една кофа мая..
chudomor
Рейтинг: 852 НеутралноДобре, че здравеопазването, добро или лошо, не е дуално.
Дневник решава проблемите със свободното слово както половината човечество месечните си такива - с тампони. Ама абонирани ...lout66
Рейтинг: 202 ЛюбопитноКато ни дават за пример Германия защо не вървят докрай , там може ли всеки да си отвори сервиз и да ремонтира коли .
Тук във всяка къща по кварталите и селата покрай София се ремонтират коли от знайни и незнайни майстори .
Там за всеки занаят се иска документ или си завършил съответното училище или си държал изпит за да работиш занаята.
А за образованието май много сме закъснели , то вече не останаха деца , а тези който останаха почти не говорят български .
AzDebil
Рейтинг: 946 ВеселоДайте да Дадете Другари....
Дуално като в .... /изброяват се държави/...
Нещо ново, невиждано, Еталон за нас, падналите от дърветата...
А само до преди 26 години, при нас "неуките", "падналите от дърветата", си имаше техникуми!, СПТУ /средно-професионално техническо училище (за работници), ПУЦ /професионален учебен център/ при всеки завод(фирма) и УПК и МУЦПО за гимназистите.
И си беше класическо образование и работа в производството /дуално по модерно му/.
Ама тогава нямаше проектчета за усвояване. А сега има проектчета. Тогава имаше търсеща кадри промишленост. Сега има оправадаващи се с негодност на кадрите Нетърсещ бизнес.
Обаче правенето на "образование" се пръвърна в бизнес.
Да живей дуалният бизнес!
Да живей реформата.
!
daskal1
Рейтинг: 2479 НеутралноДо коментар [#9] от "rambo3":
Интересно, имах подобен случай с един млад българин. Момчето дойде надъхано "да ги оправи американците" чрез кариера като политолог. В разговор го посъветвах да се съсредоточи на количествените методи, иначе само с плямпане единици от чужденците си намират работа. След 3-4 години дойде специално да ми благодари, беше нает от голяма маркетингова фирма работеща за фармацевтични компании. Сподели че много се е разсърдил от моите "внушения" (кой е той да ми дава акъл), после, като му минало, погледнал какви специалисти се търсят на пазара и последвал съвета. Може би и нашите "стратези" ще спечелят ако погледнат какви са нуждите на пазара на квалифицираната работна сила в България и в Европа (ограничаването само за България засега не е много реалистична перспектива).
dobrich
Рейтинг: 893 ВеселоРоска, България може да е първа на Балканите, но е последна в ЕС и по образование......За това незавидно положение най голяма вина имат Дани Вълчето и вашия най добър египтолог, между боксьорите.
rambo3
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#13] от "rapidfire":
Ти от кой клас почна да учиш за молекулярен биолог? Занаят требва да се учи в средното, наред с безполезните предмети. Па после докато учиш за молекулярен биолог може и да слагаш дограми по прозорците за да си изплащаш обучението, а ваште да си гледат живота като дъртите на Запад и да ходят по курорти и круизи, вместо "да те изучат" и "да те оженят".
А и в живота никога не се знае нищо, добре е да можеш да правиш още нещо (на професионално ниво).
dobrich
Рейтинг: 893 НеутралноДо коментар [#9] от "rambo3":
"Всеки човек в живота си първо требва да изучи един занаят за да си осигури гарантирано препитание през целия живот" - Абсолютно! Навремето занаята се предавал от родителите на децата. Производството е било основното препитание и на село. За съжаление всяка частна инициатива е ликвидирана от комунизите след ВСВ.
rapidfire
Рейтинг: 1013 ВеселоДо коментар [#19] от "rambo3":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!"Ти от кой клас почна да учиш за молекулярен биолог?"
В детската градина.
Книжките ми с картинки бяха атласите по анатомия на дядо ми.
Други въпроси?
БТВ, лекар съм, не молекулярен биолог.
dobrich
Рейтинг: 893 Весело"Над една пета от младежите в България нито учат, нито работят, припомни във видеообръщение по време на конференцията еврокомисарят Кристалина Георгиева" - Кристалина не знае колко от записаните наистина учат.....
rambo3
Рейтинг: 229 ВеселоДо коментар [#21] от "rapidfire":
Че то твойто си е занаят. Има и израз "лекарския занаят".
rapidfire
Рейтинг: 1013 ВеселоДо коментар [#19] от "rambo3":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Хехе, ти ме присети за друга веселеа история - първи клас съм учим за геометричните фигури - кръгове, квадрати, триъгилници и т.нт.
Въпрос в учебника - Какво е кръгът? И баща ми, с енциклопедичните си познания, ми обяснява, че според определението по математика, кръгът е звезда с безброй много лъчи.
Рисува ми го, аз разбирам
Следващ ден, урок по математика, молядругарката задава въпроса, аз ще и избода очите, вдига ме, отговарям гордо според учебника по математика за университета.
Шах с пешка.
Системата на молядругарката се бъгва и след около половинминутно невнятно мърморене обявява отговора ми за неверен.
Рев, сълзи и сОполи, в междучасието тичам до вкъщи, (живеех на същата улица на училището), обявявам баща си за нищо не знаещ и защо ме е излъгал като молядругарката....., той намества цайсите и с решителна крачка влита в класната стая, обяснявайки на молядругарката каква е патица неграмотна.
Учителски срещи, директори, баща ми е учтиво посъветван да не се бърка в материала и да не подучва чавето да дава стресиращи системата отговори.
А също така и да избягва да посещава родителските срещи и училището като такова.
Сега с него се хилим като се сетим, ама каква драма беше тогава, мани, не е истина...
rapidfire
Рейтинг: 1013 ВеселоДо коментар [#23] от "rambo3":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Пич, да не ти дават всевишните да попаднеш в ръцете на лекар - занаятчия.
Медицината е главология и изкуство.
Tademan
Рейтинг: 1017 РазстроеноАз разбрах, че 5% повече младежи емигрират, поради което се отчита намаляване на младежката безработица...
Tademan
Рейтинг: 1017 ВеселоДо коментар [#24] от "rapidfire":
Жесток (и в двата смисъла) пример!
Това си е вечна драма в образУвателната ни система.
ytrewq
Рейтинг: 294 Любопитно"Чрез нея няма да има нужда от висше образование, за да получат младежите професионална реализация."
Това означава ли ,че тия които учат висше образование напразно си губят времето .....!?!?!?
Fazer
Рейтинг: 229 ВеселоДо коментар [#28] от "ytrewq":
Те в по-голямата част си губят времето и сега.
Fazer
Рейтинг: 229 ЛюбопитноДа не би навсякъде другаде из Европа да има по една камара университети (до един затънали в корупция) и да се изисква виШу по икономика за да станеш касиер?
Някъде се даде пример с Германия, аз пък мога да споделя разни лични наблюдения над Финската образователна система (най-добрата в света за последните няколко години), но като цяло и тази в Северна Европа, тъй като са доста сходни.
Висшето е безплатно, силно ограничено като прием (20ина човека по програма на университет, 10ина университета в цялата страна), контролирано от комисията по заетостта (ако има пренасищане на пазара, намаляват бройките за прием и вдигат критериите), но е също и едно от най-добрите в света и по реализация на висококвалифицирани* кадри заради практиката и вземане на сертификати, започващи още от първия семестър в повечето програми.
*висококвалифицирани, защото за начална работна позиция, т.е entry level, не се изисква висше образование. Вишисти влизат на средно до високо ниво позиции, в зависимост от изкараните сертификати и практика по време на обучение.
Средното образование е в две части - основно и "горно" (upper secondary education). При основното, всички учат стандартни предмети, при "горното" се ходи в техникум или в профилиран тип гимназия, ако ще кандидатстваш в университет след това. Практиката е първо към училището, после към бизнеси, които са като афилитети към програмата
(примерно, някой учи за авто механик и са му нужни определени часове практика преди да завърши. първо започва към училищния сервиз, в който всеки може да си закара колата за поправка на по-евтино. след първоначалната практика, училището има лист с гаражи и сервизи, в които може да се запише - често собственост на вече завършили от същото училище, създавайки работеща прогресивна система).
Така младите работят от 16 годишна възраст, от 18 живеят самостоятелно, до 20-23 вече могат да направят решение - да отидат в университет за по-висока квалификация (от механик на инжинер примерно), да отидат в програми за сертифициране, позволяващи им разширени възможности, и/или да си отворят собствен бизнес.