За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Един препатил
Рейтинг: 1130 Весело"...билетът, купен от шофьора, да бъде 1.10 лева..."
И как на практика ще става това? С десетте стотинки? Трябва да се мисли в конкретиката! Направо 2 лева - от новите монети!
xmm
Рейтинг: 747 НеутралноНека първо да видим финансовият резултат на дружеството.Ако продължава да е на печалба от какъв зор ще вдига цените на билетите?
ТНТ
Рейтинг: 274 НеутралноТъй, тъй, защото горивата поевтиняха значително и тенденцията е към още поевтиняване...
Да спасим София от "Спаси София"!!!АмброзСП
Рейтинг: 773 ЛюбопитноЧестито!При падащи цени на петрола,
Нищо не е така уморително, както слушането на празни приказки! Е. М. Ремарк Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА!https://bntnews.bg/news/rumen-radev-pecheli-vtori-mandat-za-prezident-1175814news.html 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯцената на услугата скача?Като почне
да се повишава,билетчето трябва да
литне в небесата.Как ще стане да накараш
гражданина по административен път да
слезе от автомобила,ами никак!Иначе
тръбим за екология и здравословни
показатели на живот.
harvard
Рейтинг: 323 Неутрално"Най-вероятно билетът за градския транспорт в София ще поскъпне"
статия - платена мисирка/джурналист - Дневник/Икономедия - грант/"спонсорство" - НПО/агенти на влияние - чуждестранни "фондации" и/или преки чуждестрани правителствени институцииСигурно заради поевтиняването на горивата с 60%. Логика от ГЕРБ.
Гогич
Рейтинг: 907 НеутралноАбсурдно решение при ниските цени на горивата. Ще има още отлив от градския транспорт, който и без това не е достатъчно редовен.
Зелена столица на Европа?
Големи яйца:)
Рейтинг: 694 ВеселоАбе казвайте ги тия неща преди местните избори!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Blaster _
Рейтинг: 168 НеутралноТези хора не са в час. Автомобилът ми е на природен газ и включително всички разходи за амортизации, данъци и такси ми излиза горе-долу на цената на билетчето. После не се чудете защо движим из София сами в автомобил - ми по-евтино е.
zidane
Рейтинг: 877 Неутралноако вместо проверяващи лелчета има стюардеси - аз ще давам по 2 лв.
Вовка Вурдалак
Рейтинг: 914 НеутралноТе ше ви го дигнат, ама Боко ше го намали
Praise the Lord and Pass the Ammunition! Ще не вмерла Україна!tulup
Рейтинг: 1434 Неутрално"Тя посочи, че европейската практика е единичният билет да бъде по-скъп, а картите за многократни пътувания да са по-изгодни."
Не ме търсете преди обядАха, само дето в почти всички градове не трябва ново билетче като се сменя автобус или като си с багаж. Как пък това не забелязаха?
Jessika
Рейтинг: 1181 ГневноНа какво основание, ще поскъпва билета?
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”По-комфортен ли е станал транспорта, по-удобен, горивото ли е повишило цените си драстично или какво?!???
daam
Рейтинг: 648 НеутралноАко, всички перфорират билети /или имат карти/ няма да има нужда от увеличение. За целта просто във всяко превозно средство трябва да има кондуктор. Заплатата му със сигурност ще бъде покрита от закупените билети
Yotce
Рейтинг: 1474 Неутрално[quote#9:"Blaster _"]Тези хора не са в час. Автомобилът ми е на природен газ и включително всички разходи за амортизации, данъци и такси ми излиза горе-долу на цената на билетчето.[/quote]
Ако започнеш да си плащаш за паркинг, вместо да газиш тротоари и градинки, друга песен ще запееш.
vladixp
Рейтинг: 8 Любопитно[quote#4:"Амброзия(аман от профани)"]Честито!При падащи цени на петрола,
цената на услугата скача?[/quote]
А цената на човешкия труд?
Yotce
Рейтинг: 1474 Неутрално[quote#8:"ПАВЛА"]А мангустите ще си плащат ли или ние ще продължаваме да го правим вместо тях?[/quote]
Разбира се, че няма да плащат, вероятно това е една от основните причини за поскъпване - мангустите са станали повече.
Танас
Рейтинг: 684 ГневноАлоууу Общината и Центъра за Гратис Мобилност, колко трябва да ми платите Вие за тормоза да се возя в такива автобуси а на всичкото от горе и си плащам всеки месец по 50.00 лева за карта а някои се возят гратис и въобще не ги закачате ?
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.https://vimeo.com/155934165
Бенефициенто Корупционе
Рейтинг: 114 ЛюбопитноГоривата поевтиняват, при добро управление е нормално и билетите да поевтиняват, илни поне да не поскъпват!
КОЙ има нужда от "112 нови автобуси", при положение, че толкова много се строи метро?
Пльок
Рейтинг: 640 ГневноДо коментар [#12] от "nikidimi":
Да не говорим пък и колко е билетчето в тези градове в сравнение със средната заплата... Ама то една мисъл тече в тия гладки мозъци...
Чоко и Боко
Рейтинг: 234 РазстроеноДо коментар [#9] от "Blaster _":
Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“Потвърждавам 6 цилиндъра бензин/газ, като сам се возя и ми излиза колкото с градския транспорт, ако е без карта. Краде се яко, няма какво да ми обяснявате.
laundromat
Рейтинг: 114 ВеселоОт бачо ви Бойко, с любов!
Syzygy
Рейтинг: 168 ВеселоМоже.
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayОбаче в комбо с орязване на служебните автомобили за всеки под министър.
И да няма безплатни карти за транспорт, а поименни ваучъри за градски транспорт като част от заплатата, без право да бъдат сменяни за кинти.
Deal?
ikar_01
Рейтинг: 694 НеутралноНе е важно колко поевтиняват горивата, а колко пари им трябват на управляващите. Непрекъснато ръсят идеи кое как да поскъпне и откъде да вземат още пари, а същевременно взимат заеми неизвестно с каква цел.
BIG AL
Рейтинг: 1341 НеутралноБедните в България трябва да бъдат ДРАНИ - и да стават още по- бедни ..По-скъпо и от бензина на колата - с 1,50 лв ще минеш 8-10 километра ...С един билет - -ще трябва и за ДВЕ спирки- 800 метра !!??- да дадеш 1.50 лв..
)
BIG ALА после , колите били много в града !!??
Изобщо, другарката фандъкова и герба ЗАБРАВЯТ , че тези пари , които харчат ВСЕКИ ден - са от нашите такси и данъци в София ..пари от Европа , - и още искат !!??
Изобщо в ГЕРБ-а и другаркара фандъкова, ИЗОБЩО и не си представят - че някои ОБЩИНСКИ дейности - могат и да НЕ бъдат на печалба , просто защото са ОБЩИНСКИ дружества , а не частни !!???
Но трябва да се наливат десетки милиони- вече май 15 - за площада пред НДК , например ...
И колко бяха надписаните посадени дръвчета- цяла гора трябваше да има пред НДК -...
И да не се забравя; синчето на едно червено генералче- ви е финасовия кмет на София ..А афинитетът на шумкарите - от едно време , е особено голям - към мангизте ..
Като на истински комунисти !!!
Yotce
Рейтинг: 1474 Весело[quote#25:"BIG AL"]С един билет - -ще трябва и за ДВЕ спирки- 800 метра !!??- да дадеш 1.50 лв.. [/quote]
Айде стига предозиране, 800 метра са нормална 10 минутна разходка.
Кирето
Рейтинг: 923 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "Blaster _":
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....Искаш да кажеш че всичко изброено от теб, като разходи по колата ти излиза по-малко от 50 лв на месец, колкото е картата за целия градски транспорт ?
По колко километра на ден минаваш, градско?
Няма начин да е така, дори и да минаваш по 5 км дневно...
Blaster _
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#15] от "Yotce":
За щастие в района на блока имаме достатъчно парко места и няма нужда "да газим тротоари и градинки". А ако с парите, които събира "Градска мобилност" (вместо да потъват някъде из общия бюджет) вземе да строи обществени паркинги из София на всякъде положението с паркирането ще си е ОК.
BIG AL
Рейтинг: 1341 НеутралноСредният софианец има кола, , но от време на време ползва и общ. танспорт,
BIG ALт.е НЯМА интерес да си купува КАРТА - защото не пътува всеки ден с метро или трамвай ..И след като няма да дава по 1.5 лв- поевтино му е с КОЛАТА - за какви 'дълбоки" мисли става дума ???
За поредния обир на гражданите - за това става дума - с мазната усмивка на фандъкова и мутрите криещи се зад нея...
Нефертити
Рейтинг: 1346 НеутралноПак глупости пак.
Предразсъдъците са за ограничените.Kotarak
Рейтинг: 360 НеутралноАз съм на газ, колата ми харчи 7 на 100 градско. Излиза, че ще ми е по-евтино и комфортно в колата. Милата и без това скучае откакто се движа с метрото.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2002 Веселопетък общинското дружество Център за градска мобилност, което контролира транспорта в столицата, ще обяви икономическата рамка за 2016 г.
Libertarianism is just anarchy for rich people__________
Ако се краде по-малко в Градска Мобилност даже може икономически да се докаже и 0,50лв за билетче ще носи печалби!
Даже и ще има много свободни места за паркиране!
BIG AL
Рейтинг: 1341 НеутралноСлед като и С паркингите , покрай Метрото - с пари от ЕС - бяха решили да ПЕЧЕЛЯТ - няколо пъти им намаляват цената престой-
)
BIG ALне разбраха , че общинският интерес- на ГРАЖДАНИТЕ е по- важен от интереса на фирмата , която печели с построено с ЧУЖДИ пари !!??? Вместо да са по 5 -10 стотинки - колкото за тока и охраната - на час паркиране- за да има екология и т.н. , гербаджийте и сега си имат полупразни паркинги и ..коли в града - много ..
Изобщо, дай на МУТРА власт и гледай какво става ..
Получил си дарени пари - за метро и т.н...ЗАЩО трябва и да печелиш много - от ТОВА ???
Какъв е твоят принос И т.н. , и т.н...
azyty
Рейтинг: 114 НеутралноТова е авторитарния монопол на общината. Повишава тогава когато трябва да намалява. Най-възмутително е това че по рейсове и трамваи масово са закупени и безмислено стоят т.н. жълтите автомати за "регистриране" на абонаментните карти. За сведение на овчия народ те нищо не регистрират а само показват дали е изтекла картата - пълен нонсенс! Всъщност апаратите са за обслужване на т.н. предварително платени карти - с да кажем 20 импулса в тях. Като се регистрираш автоматът отнема един. Познайте дали се продават такива електронни карти. И защо не - г-жо Фандъкова?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2002 Неутрално[quote#31:"Kotarak"]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleАз съм на газ, колата ми харчи 7 на 100 градско. Излиза, че ще ми е по-евтино и комфортно в колата. [/quote]
А представи си автобус който харчи 20 на 100 на газ и извозва между 300 и 1000 пътници на 100 километра! Кражбите са между 60 и 90% в над 100 общински дружества към столична община която отделно бюджета не и пада под милиард!
hiv31i
Рейтинг: 0 Неутрално[quote#23:"evlampi"] Deal? [/quote]
https://soundcloud.com/wayne-robson/desender-thrash-bastard/сас страхофкити ко жта прайм?
BIG AL
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#26] от "Yotce":
)
)
)))
BIG ALДа , особено днес - следобяд - в София :
Иначе и аз ходя пеш , обичам ...Но и нямам интерес от карта - защото на момента решавам -с кола или гр. транспорт и като ми е по- евтино с колата - качвам се и ..така ..
А и карта - 50 лева , да не би да е малко , за човек със заплата - 400-500 лева ...Че такива ЗАПЛАТИ - даже фандъчка обявява- за специалисти - с конкурс - за да работят в нейните общини :
mitko11
Рейтинг: 2134 ВеселоСАЩ предупреждават за заплаха срещу градския транспорт в София - най-вероятно билетът ще поскъпне...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовBlaster _
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#27] от "Кирето":
Карам по около 20 км на ден - по път оставям детето на детска, жената на работа и вечер обратно. Общите разходи се делят на пробега за годината, в който влиза и извънградско пътуване (естествено) и лятна и зимна почивка, а не само на градско. Общо 15-18 хил км/год. Колата естествено е втора ръка, но си я поддържаме добре. Разходите са около 23-24 ст. на км. Смятай... Пестим 2 карти за градския транспорт, многократно по-удобно е за детето и т.н.. Дори сумарно да излезе малко отгоре комфорта е несравним.
Между другото ще ми е много интересно някой да представи същата разбивка за единият лев на билета. Странно ми е как се получава, защото като студент в един от предметите смятахме цената на билета при отчитане на всичко...та дори и нови автобуси, нередовни пътници и др. Получихме 43ст при цена на билета тогава 50 ст., а пак казваха, че са на загуба... а и автобусите бяха гробници.
Кирето
Рейтинг: 923 НеутралноДо коментар [#39] от "Blaster _":
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....Пак ти излиза около 140 - 150 лв на месец...
Надявам се, че в тия 24 ст си включил и застраховка, данък, винетка, обслужване, амортизация....ако не си ги включил отиваш на 200-250 лв месечно.
Казвам ти защото аз ползвам градския, а жената ползва колата / и тя е на газ/.
При всички положения с карта е по-евтино, отколкото с кола.
Естествено ако работата ти не е на Симеоновско шосе, както е на жена ми. Моята беше в центъра....
ahasver
Рейтинг: 960 НеутралноЗначи ще ни се увеличат ИКОНОМИИТЕ !
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 1120 Весело[quote#14:"daam"]Ако, всички перфорират билети /или имат карти/ няма да има нужда от увеличение. За целта просто във всяко превозно средство трябва да има кондуктор. Заплатата му със сигурност ще бъде покрита от закупените билети [/quote]
Нещата функционират не зле
Ама бием арабите де (не 20те+ процента израелски граждани, другите-шашкъните)
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Прав си 100%
П.С. Има и други чалъми де, като например в гаднния ционистически Израел: Кондуктори НЯМА! В градския транспорт ВСИЧКИ (освен мами с детски колички и немощни баби в четвъртата възраст) се качват от предната врата на автобуса и си плащат на шофьора/дават му карта за перфориране. Тролеи нямаме, нещо като трамвай има от скоро в Ерусалим-там не познавам нещата
До коментар [#14] от "daam":
Симеон
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#19] от "Бенефициенто Корупционе":
Има нужда от нови автобуси. В някаква статия май ставаше дума, че средната възраст на автобусите е около 14 години, но след доставките на вече закупените сигурно ще падне до към 10, а с новите поръчки, до 2 години, ще стане около 7 години средната възраст, което ще е доста прилично.
Не всички се возят в метрото, а трябва и довеждащ транспорт.
За щастие смениха почти всички тролейбуси с нови.
При трамваите обаче възрастта и състоянието им е много лошо.
Лошото е, че нямат адекватна техническа поддръжка колите на градския транспорт и не се мият и почистват почти никога. Само метровлаковете се поддържат що годе добре.
Автобусите са с изпотрошено окачване, стоят "вирнати" и друсат като каруци.
Другото лошо е, че почти всички нови влакове, автобуси, трамваи и тролеи се купуват с еврофондове, тоест не се очаква да се избиват, защото не са платени от СО и ЦГМ. Билетите и картите трябва да събират толкова пари, колкото са разходите по техническа поддръжка, почистване и разходи за заплати. И при спада на цената на нафтата и метана и задържане на цената на тока, та дори и падането й с оглед либерализацията и по-ниските цени, на които го купува Столичния електротранспорт, трябва да не скачат цените на билетите.
С кола действително излиза по-евтино или поне не по-скъпо. Там лошото е липсата на паркоместа и оформянето на големи задръствания.
Вера Су
Рейтинг: 274 НеутралноСтара и изтъркана стратегия на ГЕРБ. Горивата падат, логичното е и всякакви услуги да тръгнат надолу. Но не би, Дързост и красота 26952 епизод:
Появява се лошото ченге Х да вдига билетчетата. След извесен шум по медиите се появява доброто ченге мадам Ф и казва, че ще направи всичко възможно цената да се запази.
И цялата в бяло....
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 1120 ВеселоДо коментар [#43] от "Симеон":
Дай боже повече новорегистрирани като теб
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Впечатляващо смислен коментар, респект
izabell
Рейтинг: 1220 НеутралноНикой не му се занимава с половинчати неща.Ако поскъпне билета ще е двойно.
Симеон
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#29] от "BIG AL":
Среден софиянец съм май, макар че съм софиянец от десетина години.
Имам кола, карам си я основно извън града - работа, почивки, екскурзийки.
В града с колата ходя по супермаркетите, вечер като излизам и не искам да се спъвам по дупките и тъмното и събота и неделя. Иначе, всеки ден с метрото - или с електронни билети или с карта само за метрото, долу-горе все по 35 лева месечно ми излиза.
А пробега с колата наистина е евтин при сегашните цени на горивата. Но поддръжката й не е никак евтина - 180-200 лв. - ГО, 40 лв. - преглед, 100 лв. - "свинетка", 120 лв. - данък (някои плащат и по 10-15 лв., но пък други и по 500), гуми, акумулатор, спирачни дискове и накладки, ремъци, масла, филтри са си консуматив, изправяне на джанти, нещо по токовете, изгорели фарове...
Отделно с тия пътища окачването също става консуматив. Като платиш и за чистене на колата, малко паркинг, ако те и глобят 1-2 пъти в годината (аз имам само един акт за 20 лева за 11 години шофиране)...
Колко мислите, че ви излиза карането на колите? Никак не е евтино.
Симеон
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#31] от "Kotarak":
Като вземи да връща гориво, да се похвалиш, котьо. Шегувам се. Явно караш някоя нова малолитражка, иначе 7 на 100 в София...
Под 10 е нереално просто, и то с леко и кротко каране. Вчера направих 1 час от Токуда до Надежда, колко мислиш, че ще гори в такива задръствания? Ако пътуваш нощем или уикендите, може по-малко.
Симеон
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#33] от "BIG AL":
С паркингите наистина постъпиха тъпо. Но паркинга на станция Джеймс Баучер е пълен. На Ломско шосе има места, защото в квартала има места, около блоковете до метростанцията. На Цариградско не знам как е, но той е огромен паркинга там.
Жълти павета
Рейтинг: 661 НеутралноОт много години общината говори за нови форми на таксуване, но нищо не се прави. Защо за една спирка, и за 20 километра цената е една и съща? Липсва комбиниран билет, ако трябва да сменя три превозни средства за по една-две спирки, три лева. А ако ти е удобен маршрута, пътуваш от край до край за левче. Доста примитивно. Когато билетът беше евтин, добре. Но при все по-високи цени тази система е тотално несправедлива.
"Че съм умен - умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм скромен, а скромността краси човека." "Карлсон, който живее на покрива"Симеон
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#35] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
dom/mpc/mpc_unitedkingdom_website/en/home_mpc/bus/ home/buses_world/record_run/result/Promise_redeeme d.html
1544907-1-0-0-0-0-0-0-1549054-0-1-0-0-0-0-0.html
Че се краде, краде се, но няма такъв автобус дето да ти харчи 20 на 100 градско газ.
http://www2.mercedes-benz.co.uk/content/unitedking
https://media.daimler.com/dcmedia/0-921-1544733-1-
http://www.busandcoachbuyer.com/bus-euro-test-2014/
Това са големи машини, особено съчленените са по 30 тона с пътниците. В градски условия, тръгни-спри, спирки, светофари, горят си едно минимум 40 литра на 100 км., че и нагоре. Ако пуснат и климатик лятото, още разход.
Симеон
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#39] от "Blaster _":
Имаш късмет, че ви се връзват местата на работа и училището, както и часа на отиване/започване и прибиране/свършване.
papуre
Рейтинг: 854 Неутрално"Най-вероятно билетът за градския транспорт в София ще поскъпне"
Айде бе !!! А на бас , че ще поевтинее. Най- вероятно.
Симеон
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#45] от "Мойше! Толкоз!!!":
Мерси, Мойше, малко "оцапах" темата с много си коментари, но ми е интересна и държа да взема отношение, пък и да става смислена дискусия със съфорумците.
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноЗащо точно сега при евтините горива да се вдига цената на транспорта? А когато цената тръгне нагоре, тогава какво ще става?
Мърфи е оптимист!Бенефициенто Корупционе
Рейтинг: 114 НеутралноДо коментар [#43] от "Симеон": Плановете на СО бяха за довеждащ транспорт до метрото, а не за продължаващото му дублиране, което би трябвало да спести доста автобуси!
Метро, трамвайния и тролейбусния транспорт са по-евтини от автобусния.
papуre
Рейтинг: 854 Неутрално"Тя посочи, че европейската практика е единичният билет да бъде по-скъп, а картите за многократни пътувания да са по-изгодни."
А бе тая Калинка , що не се напъне да докара Европа на наш терен , ами се е научила да срича десетина клишета , едно от които е за "европейските директиви" и практики. Да ти писне от директиви и европейски ценности , дето никой не ги е виждал , ни чувал , но всеки набеден за политик се опитва да жонглира с тях. Ами така е - преди време се говореше , че и магаре да вържеш пред университета ,след време професор ще отвържеш. И сага е същото , само че вместо професор , политик ще отвържеш. Ако си го вързал пред НС. А , и в СОС.
Симеон
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#56] от "Бенефициенто Корупционе":
Според мен не са по-евтини. Прокопаването на метрото е адски скъпо. Поддръжката му също не е евтина - тунели, станции, асансьори, ескалатори, доста ток, повече персонал за охрана. А влакчетата са много скъпи. Най-евтините на пазара, нашите, руските Русич на Метровагонмаш са по 8 млн. лева май едната мотриса. Предполагам, че двигателите и генераторите за регенериране на кинетичната енергия при спиране са много скъпи. Те са японски при руските влакчета и са много здрави и икономични. Но метрото пести много време на хората, тоест социалния и косвения икономически ефект са огромни. Нов трамвай струва по към 3-4 млн. лева. Тролеите са по-евтини, по към 1 млн. май е бройката. Но са екологични де. И експлоатационните им разходи са доста по-ниски от тези на автобусите. Живота на метровлаковете и трамваите е доста дълъг.
whitemare
Рейтинг: 887 НеутралноЗащо не се публикува един финансов анализ какви са приходите от карти и билети, какъв е разхода за тяхното производство и продажба, заплатите на контрольорите, продавачките по будките за билети и поддръжката на тези будки. Колко струват апаратите за електронно таксуване? Защото може би ще лъсне, че разходите по производство и продажба на билети и карти и контрол по транспорта са по-големи от прихода от продажби на същите билети и карти. Градския транспорт в София се издържа основно от общинска и държавна субсидия. Само че, нямаме разследващи журналисти, които да навлязат в тези далавери.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациcomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2002 Весело[quote#43:"Симеон"]Другото лошо е, че почти всички нови влакове, автобуси, трамваи и тролеи се купуват с еврофондове, тоест не се очаква да се избиват[/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich people[quote#45:"Мойше! Толкоз!!!"]Впечатляващо смислен коментар[/quote]
Брей па да беше Баце Боко изтеглил еврофонд да възстанови трамвайния завод пак после пак от там да купува с еврофондове нови трамвай за 33,5 млн. евро!
Ама даже и начинаещите либерални ентусиасти вече знаят ,че правилата на тази игра са други!
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноЧе то в по-малки градове,с къси разстояния, билета е 1 лв.
65
Рейтинг: 8 Неутрално15.03.1984 г. Ще вдигат май цената на сиренето...
Една седмица тишина.
Трудовите колективи в съспенс.
Още ден тишина.
24.03.1984 г. Сиренето вероятно ще поскъпне. Съспенса продължава.
26.03.1984 г. Сиренето поскъпва с 50%.
Трудовите колективи въздъхват облекчено: Еее, най после!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2002 Неутрално[quote#59:"Darcas"]Защо не се публикува един финансов анализ какви са приходите от карти и билети[/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleМи така и така дават милиони за камери , да знаеш има ли някъде видео как в будка край кв.Факултета продават месечни карти?
don_horhe
Рейтинг: 587 НеутралноДа си повишат събираемостта от авантаджийте - как може в градове като Бургас, Пловдив и Варна да има контрольор във всяко едно превозно средство и на практика да не може да се ползва без билет, а в София, столицата, да не може? При по-голяма събираемост и предвид ниските цени на горивата, увеличението е необосновано.
Бенефициенто Корупционе
Рейтинг: 114 НеутралноДо коментар [#58] от "Симеон": Всеки релсов транспорт е с по-високо КПД от автомобилен, защото триенето е по-малко. (Триенето е най-малко при воден, но в София няма воден транспорт
) . Всеки ел транспорт е с по-високо КПД от бензин/дизел. Както отбелязва-
[quote#60:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]да възстанови трамвайния завод пак после пак от там да купува с еврофондове нови трамвай[/quote]
Дори само да се сглобяват тук, ще излизат с 30% по-евтини.
Симеон
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#65] от "Бенефициенто Корупционе":
Така е, прав си.
Но Трамкар си произвеждаха боклуци - допотопна технология, грозни, тежки, бавни, шумни, некомфортни трамваи. Не могат по нищо да се сравнят с дори по-старите чешки трамваи на Шкода. Можеха да се договарят с Шкода или друг голям производител за офсетна сделка и да сглобяваме чужди модели у нас, но уви. Нищо не стана и с многото планове за офсет на автобуси и тролеи, не само в София.
gmalinov
Рейтинг: 708 ЛюбопитноС тая политика СОС зорлен ще натикат още хора в колите по улиците, задръстванията ще са още по-големи, прахът и мръсотията - също! Добре, че съм с електрифициран велотранспорт, та засега не ме касае този проблем... ама за останалите ми е кофти...
GMPeni Nikol
Рейтинг: 1657 НеутралноКогато увеличаваха горивата, добре, но сега при по евтини - защо.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.Darth Plagueis
Рейтинг: 1341 НеутралноКогато си некадърен и нямаш дори бегла идея как да управляваш, тогава става така.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКГарантирано от Герб.
BIG AL
Рейтинг: 1341 НеутралноВижте сега ..с две думи ..за лека нощ ::
) И това не е комунизъм, както ще каже някой :
)
))
)
ЗАЩОТО НИЕ сме ОБЩИНСКА фирма , а и искаме ЕКОЛОГИЯТА в София да е добра ...
)
))!!??
)
)
)
BIG ALОбръщам внимание на следния ФАКТ...:
С ПАРИ от нашите данъци и такси , и с безвъзмездни от ЕС - се купуват тролеи, автобуси, метро ..ВЕДНЪЖ..!!
ВТОРИ път - искат от НАС- на взетите ни вече мангизи ,да си ПЛАТИМ- втори път-още веднъж - високи цени -за да бъдат на ПЕЧАЛБА !!??
Това са общински дружества - а целта на едно ОБЩИНСКО - ДРУЖЕСТВО , не МОЖЕ да бъде - печалбата ..
То е съдадено за да бъде в УСЛУГА - най- добра - на гражданите ..
Получава се на практика- че ИМ купуваме тролеите и СЛЕД ТОВА - още веднъж ни ВЗИМАТ по- скъпо- отколкото е поддръжката им - за да бъдели на ПЕЧАЛБА !!??
ТЕ- някакво си дружество , а не гражданите да получим услугата , за която НИЕ сме им дали мангизите ...
Нещо , като ЛИХВА върху ЛИХВА се получава ..
Но това , не може да бъде ЦЕЛ на едно общинско дружество- защото ТО не е частно или дори държавно .
Веднъж ни взимат парите и от ЕС - за да купят , а после ни казват - дайте и още - повече отколкото е издръжката им - за да сме НИЕ , дружеството , на печалба :
Нещо , като да си дадеш колата на приятел ,а той да ти иска , когато те вози - повече пари, отколкото е бензина и амортизацията , на собствената ти кола / нашата - общинската / ..
Същото е и с паркингите ..
С пари от ЕС - са построени - около метрото ..и след като са почти БЕЗплатно излезли на общината - почти нищо не им струват , ти казват:
Сега давай по 1 лев на час - за да бъдем И на печалба !!??Вместо да кажат - с дарените от ЕС мангизи построихме този паркинг и понеже е ТАКА - ще плащате САМО толкова, колкото е поддръжката на паркинга - ток и охрана и дребни ремонти - поне за 20 години напред ..или според мен - по 10- 20стотинки на час ! :
Тези, такива мисли не стигат до ума на наглите мафиотчета, на власт ...гербаджийчетата на Боко ..До ума на мутрите ..
И Софиянски глупака , навремето се похвали за паркинга до Булбанк ..Като направих сметка - излезе , че към 400 лева на месец - щеше да ми струва "удоволствието" да си държа тогава , там , колата ..
А заплатите тогава бяха още по- ниски от днес :
Това е хитра , обирническа философия, която барболовци , фандъчка и вълчетата на ГЕРБ зад нея - ни пробутват :
И то за нещо, което всеки ден ползваме и е важно - транспорта на гражданите ...
Todor Plamenov
Рейтинг: 455 НеутралноАко 95% от столичаните си плащаха транспорта както е в белите държави...ех мечти...и качване само от първата врата...
Judjuk
Рейтинг: 2384 НеутралноКаква придобивка в чест на поевтиняването на тока и бензина. Честито!
JudjukDarth Plagueis
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#71] от "tosho_toto":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКХайде ако искаш качване само през резервоара, че да е по-яко?
Това кой си плаща е отговорност на общината, а тя е некадърна.
mapto
Рейтинг: 1339 Неутрално... и ще интегрират картите за метро и електротраспорт. Не само това, ами и тези карти ще работят и в автобусите... шегувам се...
Включете се в свободния интернет, без цензура на корпорации, партии, олигарси,... https://feddit.bg/c/fediversemapto
Рейтинг: 1339 НеутралноМоже пък и най-после да пуснат нощен транспорт... имало нагласи за това...
Включете се в свободния интернет, без цензура на корпорации, партии, олигарси,... https://feddit.bg/c/fediverseБенефициенто Корупционе
Рейтинг: 114 НеутралноДо коментар [#70] от "BIG AL":
Както дневник писа преди може би година, столицата на една от прибалтийските републики отделила 300 млн € за да направи градския транспорт НАПЪЛНО безплатен за всички! Така се намалявало задръстването и замърсяването.
Batezuzi
Рейтинг: 168 НеутралноПроблемът не е с цените, а събираемостта. При 20 лева глоба в София и честотата на проверките е по-евтино човек да се вози без билет. Иначе определено цената от шофьора трябва да е в пъти по-висока от картата.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Wizard
Рейтинг: 854 ГневноВижте какво, уважаеми управляващи на София! Гола вода сте! Няма да отварям тема за помярите по улиците, дупките по улиците, това, че елитните квартали като Лозенец и Манастирски ливади, например, изглеждат като села без тротоари и идея за градоустройство, че окрадохте парите от бул. България и ремонта на НДК, не разкарахте тъпия грозен фундамент пред НДК....да ви кажа нещо по тази ви мутренска "идея": всички да плащат за транспорт, а не да вкарвате много контрольори в метрото, където от 200 човека 1 е без билет, а в 108, 83 и 85 да речем, един вид крайните линии, от 10 пътници, един е с превозен документ! Ама там ви бият контролите, нали!
Never underestimate the power of stupid people in large groups!Никога няма да се оправим, докато правилата не станат задължителни за всички!!!! Имам и други неща да напиша, но за пореден път съм отвратен от бездарието ви!!!!
Гласувайте си още за даскалицата на мутрата, не че от другите става нещо де...как не попаднахме на един нормален, можещ, работещ и съвестен политик?!? Това се питам аз!
Xumpomo name
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#1] от "Един препатил":
Birds of a feather flock together.с безконтактни карти, телефони s NFC и др. подобни устройства, все пак навлязохме в 21 век
malevv
Рейтинг: 221 НеутралноТия съвсем се овълчиха.
И при намаление на цената на газа с 23% ни смъкват цената на парното с 3%
tvr18355030
Рейтинг: 114 Неутрално[quote#5:"БГА Балкан"]Сигурно заради поевтиняването на горивата с 60%. Логика от ГЕРБ.[/quote]
1. Къде ги видя тия 60% ?
2. Столичния транспорт едва ли плащат ДДС върху горивата - съответно за тях намалението е по-малко от това за повечето хора.
3. Много голяма част от транспорта е електрически или на метан.
tvr18355030
Рейтинг: 114 НеутралноБългарина е готов да плаща по 300-400 лева месечно за да кара дърт голф - или по-точно за да задръства града с него и да пътува по 1 час всеки ден към работното си място. Но 50 лева за месечна карта за ГТ, който има потенциала да е бърз и удобен (ако ги нямаше задръстванията причинени от тия с дъртите гоуфове) са му огромна болка....
ambros
Рейтинг: 168 НеутралноПри сериозно подновяване на автопарка е нормално и еднократните билети да се повишат, но не и абонаментните карти, които са относително скъпи. Те би трябвало да се изплащат с не повече от 1,5 пътувания дневно, както е в доста страни.
alabalko
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#81] от "tvr18355030":
да, но наскоро Фандъкова реши да купи китайски дизелови автобуси, за да има какво да се краде от горивото. Друго щеше да е да се купят автобуси на метан, от които трудно ще открадне шофьорът гориво...
alabalko
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#83] от "ambros":
автопаркът се подновява с евросредства. Т.е. общината плаща едни 10-15% от реалната цена на автопарка. Не съм убеден, че още отсега са се замислили и са решили, че от билетчетата ще спестяват за следващото обновяване (след 10 години), което вече няма да е с европари.
alabalko
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#82] от "tvr18355030":
20 дена по 20 километра са 400км, по 10л/100 са 40литра гориво. Ако се ползва бензин 95, това са 80лв. Колата принципно така или иначе я има, защото хората пътуват, затова винетките, ГО, ГТП и не ги включваме. 5000км годишно пък не водят до много ремонти, освен допълнителна смяна на маслото, което е примерно 60лв или 5лв/месец. Ако колата е на газ 4*10*0,9 = 36лв. Т.е. излиза по-евтино от картата за градския.
Разбира се, не се смятат пари за паркинг, но това е защото СО не се занимава с паркиращите извън позволените за това места.
Единственият начин е общината да направи градския транспорт безплатен и да го кроссубсидира през местния имотен данък.
При нулева цена на транспорта доста хора могат да оставят колите си.
sylvester
Рейтинг: 694 ЛюбопитноА ога софиянци ще започнат да искат сметка на тия меркантилни типчета? Цената на билета не трябва да се пипа докато СО не докаже на обществеността, че сметката не излиза. Щото аз мисля, без да имам информация, че няма как да не излиза. Освен, ако не се краде. Много да се краде!
Emil Dimov
Рейтинг: 480 Неутрално"...билетът, купен от шофьора, да бъде 1.10 лева..."
И как на практика ще става това? С десетте стотинки? Трябва да се мисли в конкретиката и визионерски! Направо 2 лева - от новите монети!
Които не са "налични" на пазара и "муха", някой дали ще обясни как при "понижаване цените на горивата" в международен план на няКОЙ му се върти в главата идея как да "открадне" от "съвестните граждани" още малко пари????
Emil Dimov
Рейтинг: 480 Неутрално[quote#80:"malevv"]Тия съвсем се овълчиха!
И при намаление на цената на газа с 23% ни смъкват цената на парното с 3% [/quote]
А на "порното" с колко %?
Или докато има "агнета" ще има и КОЙ да се овълчва!
historama
Рейтинг: 647 НеутралноЧестита ви "европейска" (банкянска-самоковска) градска администрация. Целият "гений" на мозъците на ГЕРБ опира до увеличение на глобите и цените.
Да допълня - не става дума само за София, в пълна степен това е валидно и за Варна, предполагам и други ще ме допълнят.
Кака Пена от голямото село
Рейтинг: 168 Неутрално[quote#14:"daam"]във всяко превозно средство трябва да има кондуктор.[/quote]
Истинският софиянец се отличава с това, че си затиска киселото зеле в мазето с жълто паве.Качвала съм се в автобус в Бургас. Там от много години са с кондуктори и в автобусите им е тихо, спокойно и чисто. Един ц-н не видях, нито клошар, нито стават скандали заради контрольори. А там също си имат контрольори и ме провериха малко след като кондукторката ми даде билет.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2814 НеутралноДо коментар [#58] от "Симеон":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!имаш ли представа с какви пари се строи софийското метро?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2814 НеутралноДо коментар [#66] от "Симеон":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!много си зелен още момче. кой фалира трамкар и защо знаеш ли и къде сега се ремонтират мотрисите и ми кажи КЪДЕ ще се ремонтират НОВИТЕ мотриси и знаеш ли защо се счупи хубавият трамвай по линия 5 само за 5-6 месеца
ето ти МАЛКО инфо
http://infobulgaria.info/news.php?itm=9794
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2814 НеутралноДо коментар [#82] от "tvr18355030":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!няма такъв голф за 300-400 лева месечно освен ако го сменяш всяка година.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2814 НеутралноДо коментар [#91] от "Кака Пена от голямото село":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!НЯМАТ сметка от кондуктори защото ще изгубят изборите. Мангустите не прощават волности !!!
Anonymous
Рейтинг: 61 Неутралноhttp://i.imgur.com/Tc0gFkH.jpg
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2814 ГневноДо коментар [#96] от "Anonymous":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!тя няма да дупчи НИЩО защото се разкарва със скъп мерцедес на НСО !!!
това не е било и при Живков !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2814 ЛюбопитноНЯКОЙ може ли да каже къде ПОТЪНА докладът на Сметната палата за кражбите в ЦГМ ???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Kotarak
Рейтинг: 360 НеутралноКакво пречи да си зарежда човек картата по интернет? Така се спестяват пари. Също така защо не направят така, че да можеш да се таксуваш с NFC на телефона? И в момента телефона ми разпознава картата. Да направят App и да може да си го зареждаш онлайн. Толкова ли искам? Но няма да се краде така..
Симеон
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#93] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кмете, много въпроси задаваш, малко отговори даваш.