"Нова" се извини за "начина, по който е управлявала случая с договора" на Николов

"Нова" се извини за "начина, по който е управлявала случая с договора" на Николов

"Нова" се извини за "начина, по който е управлявала случая с договора" на Николов
Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел поднесе извинения за изтритите от медии на компанията карикатури на Чавдар Николов. От разпространеното изявление се разбира, че впечатлението за цензура идва от лошо управление на договора на художника.
"Бих искал да се извиня на нашите зрители, служители, както и на Чавдар Николов за начина, по който управлявах случая с договора за неговите карикатури.
Като чужденец съм напълно наясно, че това не е извинение, аз прецених грешно начина, по който моето решение ще бъде разбрано, както и за интерпретациите, които ще провокира. Техническите грешки, които се случиха междувременно, само засилиха създаденото впечатление.
Още веднъж поднасям извиненията си и поемам цялата отговорност.
През последните три години изградихме новините на "Нова" като лидер в България и ценности като независимост, обективност и професионализъм са в нашето ДНК. Нашите журналисти ще продължат да следват именно тези ценности и в бъдеще."
Според официалната позиция на "Нет Инфо" от късно снощи причината за изтриването на творбите на Чавдар Николов от видеоплатформата Vbox7 е прекратяване на договора му заради спад в гледаемостта. В сутрешния си блок днес "Нова телевизия" повтори, че бизнес решението и вчерашната политическа карикатура на Николов за премиера Борисов и свинските опашки са съвпадение. Художникът научи обяснението успоредно с медиите.
В свое изявление по-рано днес Асоциацията на европейските журналисти определи изтриването като ясен пример за цензура или автоцензура и призова журналистите, замесени в случая, и шефовете на "Нова" да обявят пред обществото "цялата истина за случая".
В момента видеокарикатурите на Чавдар Николов отново могат да бъдат намерени в профила му в сайта Vbox7.