За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
duruduru
Рейтинг: НеутралноНа прицел ли е сивата икономика?
За да останат ХОРА в България.
Рейтинг: 924 Неутралновместо да ги стимулират, те ще ги забраняват..
Идиоти-монополисти..
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Лео
Рейтинг: 1099 НеутралноПознавам германец, който си купи миниван и го изплаща като споделя пътуването всяка седмица между Германия и Австрия. Това "предприемачество" ли е у нас, защото в Германия явно не е. То затова нямаме малки фирми, защото държавата ги гледа под лупа, а за големите си затваря очите...
humann
Рейтинг: 225 НеутралноКак така сайтове за споделено пътуване? Аз разбирам това като сайтове пълни с пътеписи, където хората си споделят информация за своите пътувания и преживявания. Така ли е? Или става въпрос за пътуването на авто-стоп??
wnw04489661
Рейтинг: 442 НеутралноГербаджиите са най - отвратителните лобисти на всяакакви монополисти и картели в икономиката на страната.
p
Рейтинг: 388 ЛюбопитноАз нямам против да се возя с непознати в колата, както нямам против непознатия да си слага кинти отгоре за амортизация, винетка и поддръжка на автомобила, както нямам против и да плащам на алтернативна система за регулация тип рейтинг.
Обичам да имам избор
Yard
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#5] от "humann":
Поства някой човек в сайта или във Фейсбук страницата "В събота сутринта пътувам от София до Пловдив, имам 2 свободни места в колата" и му пишат желаещите и му дават няколко лева за да ги закара и всички са доволни.
Боби Колев
Рейтинг: 1035 НеутралноОт гледна точка на държавата основната разлика между предприемач и "измамник" е дали си плаща данъците или не.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Понеже съобразяването на законите носи със себе си немалък разход на ресурси - и средства, а и време - нормално цените да са по-ниски ако не се обръща внимание на държавата.
Това е то сивата икономика.
Ролята на министерствата е да намерят начин да накарат сивите да започнат да си плащат данците.
Което става най-лесно като намалят въпросните данъци, но най-вече упростят целия бюрократичен процес, който в момента изисква наемане на счетоводител и адвокат само за да можеш да си изряден в подаването на данни обратно към държавата.
Хората нормално избират сивия бизнес ако предлага качествен продукт/услуга.
Когато такъв продукт/услуга се разрастне достатъчно той ще има ресурсите да си намали печалбата за да изсветлее и да го е спокоен от държавен рекет.
Така си е по цял свят, повече или по-малко.
wnw04489661
Рейтинг: 442 НеутралноИ честито на умните софиянци. Току що другарят Дончо Барбалов , заместник - кмет и син на генерал Барбалов от Държавна Сигурност съобщи, че ще увеличат такса смет.
humann
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#8] от "Yard":
Благодаря за бързият отговор. И ако е така какъв е проблема? Аз проблем не виждам. Хората спестяват пари от това... какво лошо има примерно да го напиша във Фейса и братовчедка ми или някоя друга роднина да ми даде някой лев за бензина... това е мега тъпотия и тая държава е време да спре да се гаври с хората, защото на народа му писна.
Viva la Evolution
Рейтинг: 714 НеутралноДали ще доживеем, министерски съвет, от хора с разум?...
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Веселин Петров
Рейтинг: 225 НеутралноДа не забравите да криминализирате и автостопаджиите! Возят се и не плащат.
Лео
Рейтинг: 1099 НеутралноДо коментар [#9] от "Боби Колев":
Тя дъжавата не може да накара бакшишите да си плащат, иска да "регулира" споделените пътувания. Споделеното пътуване не е бизнес, никой не го прави с цел печалба, а с цел намаляне на разходите и извършване на услуга. Аз за изхабеното гориво съм платил вече ДДС, акциз, платил съм за колата данъци, застраховки и т.н. Сега трябва да платя и затова, че не съм дал 10 лв. за да се возя сам, ами съм дал 5 лв. и съм возил някой друг?
proizvoditel
Рейтинг: 646 НеутралноМафията се опитва да установи монопол във всички сфери на дейност, като принуждава малките фирми да влязат в сивата икономика и така по-лесно да бъдат отстреляни. За да стана превозвач от Кържали до София трябва да си усигуря подписите на кметовете на София и Кържали. Ако обаче не съм от "нашите" ще трябва да вляза в сивата икономика. Затова законните превозвачи са 2 фирми - една на ДПС и една на ГЕРБ. Всичко останало е принудено да е в сивата икономика. Борбата със сивата икономика в действителност е борба за монопола на тия боклуци.
elevation04
Рейтинг: 279 ВеселоЩе хванат на босия цървулите.....Бракониерските превози си цъфтят още от преди някой да се е сетил за сайтове за споделено пътуване. Ако някой спре бусовете между Дупница и Милано ще го черпя .....то си е мафийка
Федор Венедиктович Езерский
Рейтинг: 1094 НеутралноПичове, бихте ли ме светнали нещо? Защо КАТ е към МВР, а не е към Министерство на Транспорта?
То мога да продължа и с... Защо Икономическа полиция са отдели или сектори към окръжните дирекции на МВР, а не е към Министерство на финансите?
Ето заради такива цецовизми работите не вървят
zo
Рейтинг: 418 Неутрално[quote#0:"Топалова"]Топалова посочи, че за дестинации като Перник, Кюстендил, Дупница и други почти никой не ползва автобуси. [/quote]
Топалова лъже. Айде нека да се пробва да си купи билет за автобус през уикедна Кюстендил - София да види какво е с местата.
Без коз
Рейтинг: 591 НеутралноА, споделената сметка в ресторанта?
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !А ,споделената цигара?
Политиците се осраха!
duruduru
Рейтинг: НеутралноПък утре сводниците ще измислят сайт за споделени съпруги/приятелки и матриала пак ще ревне че държавата мачка хората ...
Всичко що е модерно и идва от САЩ незабавно става полезно и прогресивно, па макар и 20 години да са били против самото явление - допреди да има сайт за него и да се прекръсти от незаконно на "споделено".
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tily_lily
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#5] от "humann":
БоШке...
И тия тикви, протекционисти на монополизма така го разбират.
yavooor
Рейтинг: 799 НеутралноА защо не забраним автобусите? Те си моделират разписанията, за да крадат пасажери от БДЖ.
wnw04489661
Рейтинг: 442 НеутралноАй честито на умните и красивите софиянци.
По думите му в момента около 70% от приходите от такса "смет" са от бизнеса, а той генерира 30% от отпадъка. Ако съотношението се обърне, таксата за някои граждани може да се увеличи и в пъти, но всеки случай ще бъде индивидуален. "Ангажирам се, когато проектът стане закон, да изпратим на гражданите в София как точно ще се промени дължимата от тях такса", заяви Барбалов.
http://www.mediapool.bg/nova-formula-vdiga-taksa-s
carmello
Рейтинг: 835 Неутралнотова ще е тотално лобистки закон удрящ най- бедните които искат да спестят 5-10 кинта, основно студенти
duruduru
Рейтинг: НеутралноДо коментар [#23] от "yavooor":
А защо не си закупиш автобус и не го споделяш с чакащите редовен превоз по спирките? Кой ще докаже че не са ти приятели и познати и не ти плащат само за бензина? Къде е тънката граница? Няма такава. Даже може да возиш приятели и познати от Дупница до Милано всяка седмица! В малкия град всички са познати и приятели ...
П.С. По колко вървят еърбъсите?
4ove4encence
Рейтинг: 187 НеутралноДоколкото разбирам, става въпрос за всекидневните "споделени" пътувания с цел печалба и с микробус.
От там обясниха също, че министърът не е срещу споделените пътувания, при който хората се организират, за да не пътуват с празни автомобили и си делят цената на бензина, а срещу сайтове, който рекламират всекидневни маршрути с обявена цена. "Това е бизнес, включително има постоянни превози до Западна Европа, които се извършват в нарушение на Закона за автомобилните превози с превозни средства до 9 места, които не подлежат на контрол от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"
plamentherockfella
Рейтинг: 740 Весело[quote#19:"Без коз"]Политиците се осраха![/quote]
Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...Хъмм...Кажи ми нещо ново
gembirdkz
Рейтинг: 225 ГневноНе бях чувал за такъв тип лобизъм,това е БРУТАЛЕН лобизъм,и антихуманизъм!
Как да не намаляваме с 48хил.
Тази държава Тиквата я направи да се живее страшно трудно!!!
Набутаха дълговете на банка която можеше все пак да бъде спасена,но решиха да я фалират защото след това я разкостиха,на всичкото отгоре тези които цял живот са сабирали пари ги направиха отрепки и настройват хора срещу хора!!!Маси срещу маси!!!
Отвратително е просто.КЛОАКА!!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#26] от "duruduru":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!да знаеш, че на запад има споделени пътувания и със самолети. Дори и отряд 28 качва споделено срещу пари. Това московския знае ли го !!!
mariatambien
Рейтинг: 225 НеутралноТя понеже въпросната другарка Галя Топалова се скъсва да плаща данъци и да спазва законите. Нищо ,че третира шофьорите си като животни...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#26] от "duruduru":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Баце е по еърбъсите.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#31] от "spyrogyra.":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Галка всички я знаят.
Athanatos
Рейтинг: 1693 НеутралноБилет Ямбол - Солун на известна автобусна компания - 60 лв. Пътува над 10 часа.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .С кола човек може да закара 3 човека на цена по 50 лв, при това два пъти по-бързо. В едната посока ще изгори примерно нафта за 50 лв (500 км х 6/100 х 1.70 лв). Остават му 100 лв чисти.
На обратно - още толкова.
т.е. с един курс един безработен ямболлия може да си изкара 200 кинта, необлагаеми.
Един път седмично да пътува, това са му 800 лв чиста пара, стига да си намира пътници (но не мисля, че е трудно).
Застраховка на местата в автомобила струва 20-30 лв отгоре на гражданската (за да е спокоен и той, и пътниците).
zidane
Рейтинг: 894 ВеселоДо коментар [#30] от "КМЕТ В СЯНКА":
че то и у нас има такова нящу - малко ли спорт мина през Отряд 28?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#34] от "Athanatos":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!значи един спасен от гладна смърт и да си храни семейството - лошо ли е?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 РазстроеноДо коментар [#35] от "zidane":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Нали и аз това казвам. Значи Бойко може да вози споделено за пари а народът не може - гробарска демокрация .
Batezuzi
Рейтинг: 171 НеутралноТехнологиите се променят и улесняват хората да си споделят разходите. А това се прави, защото себестойността на пътуването с автобус е много по-ниска от цената на билета. Освен това вече хората имат коли и както с появата на камиона много каруцари и ханове са загубили клиентите си така става с отказващите да се реформират автобусни фирми. Отделен е въпроса, че държавата не провежда политики, а само събира данъци. В същност какво искаме? По един път да минават 1000 автобуса по 50 човека на ден или 25000 автомобила по 2 човека? Съответно какво правим хем да е хубав пътя, хем да посигнем първото или второто?
Публикувано през m.dnevnik.bg
Athanatos
Рейтинг: 1693 Неутрално[quote#36:"КМЕТ В СЯНКА"]значи един спасен от гладна смърт и да си храни семейството - лошо ли е?[/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Лошо е!
Щото аз плащам данъци, а той не!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#39] от "Athanatos":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!бълха те ухапала. като толкова ти е дерт спри да плащаш.
indonesia_bg
Рейтинг: 116 НеутралноВ студентските си години пътувах на авто-стоп. Но това беше миналия век... далечните 1990-94 г. Солидарно съм спирал да кача в колата и аз на автостоп. Сега са други времена, вместо да махаш с ръка, "цъкаш" по телефона. Къде е проблема? Нали си плащаме за интернет, мобилни оператори и т.н.? Не зная къде е сбъркана системата - в България или някъде по света, но, например в Джакарта - столицата на Индонезия - с население около 20 -25 милиона човека, ако си сам в колата те глобяват. И всеки се оглежда да качи някого, само и само да не отнесе глоба "вредни емисии".
полувишис
Рейтинг: 225 Неутралноаха, споделените пътувания са проблем сега. 10 човека, които пътуват в микробус и са платили на приятел да ги закара на ски, или гурбет в Австрия...
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesмутраците не обичат, когато има парични потоци, от които те не получават процент.
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 870 НеутралноПредлагам пълен бойкот на автобусните превозвачи. Да фалират всичките! Да не ми се правят на отговорни и честни. Честни мошеници са! Укриват данъци и крадат и от персонала си. Много автобусни превозвачи осигуряват работниците си на минимална заплата. Така крадат и от работника и от държавата. Купуват си фактури от бензиностанциите и от други източници и така си спестяват данък печалба и ДДС. Времената за управление масово не се спазват! Тия ли ще ми се правят на честни? А да не си отварям устата за свръхкорупцията в ДАИ. Много добре знам за какво става дума. Няма такава измет.
ОСТАВКА на Москов!!! Този човек е лобист и е отговорен за корупцията в министерството. Бранша е свръхрегулиран. Има абсурдни изисквания за лицензиране. Ясна е идеята- да няма малък бизнес.
Споделените пътувания не носят печалба. Хората са се организирали за да не плащат на транспортната мафия. Споделените пътувания са бъдещето! Не бива да позволяваме на тия крадци и мошеници да ни обират. Технологии като тази на UBER би била много от полза. Честния министър и честните превозвачи. Боклуци!
pag
Рейтинг: 279 Неутрално[quote#34:"Athanatos"]Застраховка на местата в автомобила струва 20-30 лв отгоре на гражданската (за да е спокоен и той, и пътниците). [/quote]
Culus capitem delitАма никой не я прави, защото са "излишни харчове", а ако стане катастрофа, застрахователя ще докаже, че е било нелегален превоз срещу заплащане, и няма да плати на пътниците нищо.
pag
Рейтинг: 279 ВеселоАма и г-н Пауновски е един - развали веселбата.
Culus capitem delitВчера управляващите опозиционери така се вихреха да жигосват "тъпия Московски, дето ще закрива фейса" и в подкрепа на "малкия бизнес", е, маааалко незаконен и нелоялен, ама щом гадното правителство го притиска, значи трябва да се подкрепя.......
А днес, не щеш ли, нормална информация.......
Мъка, мъкааааа опозионерско-управляваща.....
pag
Рейтинг: 279 ЛюбопитноДо коментар [#43] от "б_еко":
Culus capitem delitОооо, душевен крясък на "дребния бизнес" с 20 годишен пътнически Форд "акула", м?
thenomad
Рейтинг: 62 НеутралноТоест Москов е подкрепил незаконното искане да бъдат затваряни сйтове...
nomer57
Рейтинг: 8 НеутралноТова е директна атака към българският сайт Превозвалник
Костадин Иванов
Рейтинг: 3545 НеутралноЗа мен всичко е въпрос на лична преценка. Макар че не се чувствам богат, предпочитам да пътувам сам или семейно с моята кола. Това не значи, че съм против хората да си поделят разходите. А държавата и превозвачите е нормално да мрънкат.
Еретик'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1388 НеутралноДържавата се бърка директно в личния живот на гражданите.
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 870 НеутралноДо коментар [#46] от "pag":
Някаква дребна чиновническа душица ли си? Сам не си знаеш интереса. И вероятно затова си щастлив в блатото. Не се засягай. Не искам да те обидя. Не ми и отговаряй. Не е нужно.
Без коз
Рейтинг: 591 ВеселоДо коментар [#28] от "onemanband":
Не мога.... все до амазаните им задници опираме!
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Athanatos
Рейтинг: 1693 Неутрално[quote#40:"КМЕТ В СЯНКА"]бълха те ухапала. като толкова ти е дерт спри да плащаш.[/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .С удоволствие бих спрял, ма никой не ме пита.
Ама ако можех, и ако всеки можеше, после щяхте да питате - кво стана с 20-те заплати на полицаите, кво стана и с 12-те заплати през годината на учителите, кво стана с пенсиите на мама и тате...
Пък и първи циганите ще направят възстание, щото няма да има за помощи...
Тоя имагинерен ямболлия, ако пътува 2 пъти седмично, може да прави по 1600 лв месечно. Изобщо не бих го нарекъл "гладен". Само че хората, които получават по 1500 лв плащат по близо 350 лв данъци и осигуровки. Ама тоз със заплатата от 1500 няма да получава детски, нито помощи, а онзи дето хем не внася нищо, хем ще получава и детски, и помощи за ток, и помощи за нам си кво...
Не обичам държавата в този ѝ вид, но няма начин... иначе ще станем като Сомалия.
д-р Петроff
Рейтинг: 707 НеутралноШАфьорите ще трябва да се примирят и да мислет по друг начин. Московски тоже. Ако затворят сайтовете,не могат да затворят Фейсбук или другите социални мрежи и блогове. Другари,трябнва да ви съобщя една трагична за вас новина,а тя е ,че духът от бутилката е изпуснат.Връщане няма.Ще го разберете,но ще стъпвате много пъти на мотиката.
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТcoffee.bean
Рейтинг: 171 НеутралноДобре, тоя Московски, с акъла си ли е, а и превозвачите. Как ще обсъждаш затваряне на сайт, който може да се хоства по целия свят. Технически не може да се реализира.
Как можем да определим един превоз като незаконен, след като имаме свобода на движението като изконно право. Нали не сме в концлагер. Това че си натоварил 15 души - незаконен превоз ли е? Само болни глави може да го родят това ?
Отделен е въпроса, че трябва да се намалят таксите и разрешителните в автомобилния и трансп. бизнес и това да мислят министрите. А не да дефинират законен и незаконен превоз. Всеки превоз е законен, защото сме свободни да се движим.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#45] от "pag":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМи той продължава да твърди същото, каквото и вчера, ама нали не ви стига ума да четете повече от заглавието...
По темата - Това да си дадеш задните части и да лобираш директно за Доган, без срам, без притеснения, е извратено до скъсване на гнусомера. Гербава история..
gost22
Рейтинг: 823 Неутрално[quote#38:"Боян Дуков"]По един път да минават 1000 автобуса по 50 човека на ден или 25000 автомобила по 2 човека? Съответно какво правим хем да е хубав пътя, хем да посигнем първото или второто? [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ми спираш автобусите и другите тежкотоварни МПС-та, щото разбиването на пътя идва от натиска върху единица площ, или за по-лесно натоварването на ос, което при автомобилите е далеч по-малко от това при автобусите. Това е при техническата част, докато при финансовата... се оказва, че автобусите, уж возят „на едро“ и трябва да е по-евтино, само дето реално онези с автомобилите дето са „на дребно“ успяват да дават по-ниски цени...
Просто политиците се опитват да движат икономиката на ръчно управление, вместо да оставят конкуренцията да прави цените евтини и достъпни. Ако бяха оставили Юбер и просто да ги бяха задължили да застраховат местата и да си прибират данъците още от превода на клиента... пуста корупция...
velislavelev
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#43] от "б_еко":
Извинявай, всичко е точно така, но не "Москов", а "Московски"!
Дразнител
Рейтинг: 815 НеутралноАбе тия от автобусната мафия едно време успяха да спрат продажбите на wizz air в България ако си спомняте! Що за идиотщина? Аз возя чат-пат хора на 5-6 цента на км колкото да не скучая като пътувам сам от/до БГ. В това няма никакъв бизнес. И не виждам защо тия с автобусите искат да печелят големи пари от такова елементарно нещо като превоз на пътници?! Има купища сайтове за подобни споделени пътувания, а може просто да си постнете съобщение в някой форум или социална мрежа.
Жизнь или Life - избор има.Ron
Рейтинг: 171 НеутралноНяма лошо да се прави бизнес "под прикритието" на споделени пътувания. Щом се плащат данъци, какъв е проблемът? Може би, че не се плащат, но ако е така, държавата да регламентира тази дейност и да облага оборотите на сайтовете.
Във Франция най-големите са blablacar, които саществуват от 10 години и имат пазарна капитализация от милиард и 600 милиона долара! И продължават да се развиват.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#53] от "Athanatos":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Бащице ти ли си бре дето Раниш народа ? Вай Вай !!!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Иван Иванов
Рейтинг: 485 НеутралноДо коментар [#57] от "gost22":
Иван Д. ТанковМного си прав. Ако плащаха данъка директно от всеки курс, нямаше да има никакви начини за измъкване. Любимото упражнение на нашите предприемачи.
gost22
Рейтинг: 823 ЛюбопитноТъжно е, когато бизнесмени използват държавата като тояга. Тъжно е за държавата.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...От статията се вижда, че ДАИ, КАТ и НАП не могат да се справят с "копърките" по спирките и гарите. От друга страна се вижда, че има монопол (или незаконна уговорка между официалните превозвачи за цените на билетите), щом има 3000 нелегални микробуси дето превозват пътници ежедневно. Видно е, че въпреки че изгониха Юбер (от които НАП можеше да си прибира данъците още при самото плащане на клиента, защото става през банка), такситата продължават да не плащат данъци и заобикалят законите. Трябва ли да има "Марешки" и в автомобилния транспорт, или ще го направим по лесния начин — с отпушване на пазара и конкуренцията.
Споделената икономика е тук, и няма как да бъде забранена. Единствения начин е да измислят начин, да я облагат лесно при първоизточника (клиента). Ако бях министър, щях да разработя платформа за събиране на данък от единичните плащания през банките, и да задължа всички споделящи, юберци и подобните да разплащат само през банка. Да и един таван на таксите на банките, които обслужват системата, за да е изгодна на всички. Нарича се печалба от оборота. Щях да задължа и да има и задължителна застраховка за обслужваните. ... щях, ама не получавам заплата за министър...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#64] от "gost22":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Няма и да получиш защото даваш решения но премахваш хранилките.
не на безразличието
Рейтинг: 225 Неутралноза тия извън страната си е бизнес и няма как да е иначе,особено ако са с бусове или автобуси..
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимalextan
Рейтинг: 732 НеутралноДържавата да си контгролира сивия бизнес в сферата на транспорта, а не да тормози бай Иван дето за 10 лв. качил човек от Пловдив до София - бай Иван не е реализирал печалба, само си е намалил разходите и е е спомогнал за намаляване на трафика и опазване на природата.
Спроделеното пътуване е един от съветите на ЕС за намаляване на въглеродните емисии, така че не могат да го забранят.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#67] от "alextan":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Още преди 40 години в Британия учеха хората да споделят ваната за пестене на вода .
Тук да огласят Картела при превозвачите първо и да отпушат свободния пазар без излишни лобистки ограничения.
alextan
Рейтинг: 732 НеутралноДо коментар [#68] от "КМЕТ В СЯНКА":
Друго си животното наречено "конкурс за междуградски линии". Не може всички фирми, които отговарят на някакви изисквания да предлагат услугата, ще е само за победителя (обикновено наш човек - дай едни пари, после ти ще си монополист).
101procentanesbb
Рейтинг: 411 НеутралноСподелени пътувания или "споделени"? Някакъв селски бек на 20 години с таралясник кара хората между градовете, чоплейки семки с една ръка, а с другата говори по телефона на цената на билетчето с автобуса? А най-смешното е, че беснодесните защитават подобни нелегални Андрешковци.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#70] от "101procentanesbb":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!това как го установи?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#70] от "101procentanesbb":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТи ли си бре, Ахмед?
Петър Шопов
Рейтинг: 225 НеутралноИдеята не била срещу споделените пътувания,а " срещу сайтове, който рекламират всекидневни маршрути с обявена цена" ... Да,бе да .. Пак не казват каква е основната идея тук .. Автобусните компании са на загуба,това е ясно и някой реве отгоре и натиска да бъдат спрени т.нар споделени пътувания.
Да ама аз също предпочитам да дам 15 лв и да се пибера 3 пъти по-бързо до родния ми град,да дам по-малко пари естествено и да не се стискам 4 часа в автобуса,защото тоалетна няма или не се ползва.
Петър Шопов
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#70] от "101procentanesbb":
Пътувай си с автобуса тогава,не че там шофьора не чопли семки и не пафка по 1 пакет червено боро на курс ...
Pandipool
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#20] от "duruduru":
САЩ, мода и т.н. Забавен си!
"Всичко що е модерно и идва от САЩ незабавно става полезно и прогресивно"
Какво твърдиш ти? Не е полезно, но е модерно и затова се ползва?
Като ти видя рейтинга, че ти е 0 ми е ясно, че си платен трол!Забавно е да гледам какво ще напишеш като реално нямаш нито един добър аргумент.
До коментар [#26] от "duruduru":
Точно, няма граница! А тея дето ти плащат и на теб (автобусните превозвачи) защо не пробват с един "автобус за споделени пътувания"?
Pandipool
Рейтинг: 116 НеутралноНяма начин да се спрат тези пътувания!
Превозвачите има много какво да подобрят в предлаганата от тях услуга! Цените също!
От другата страна пък има доста кофти шофьори за споделено пътуване, но пък всеки има право да си избере кога и с кого да пътува. По-бързо, по-удобно и по-евтино!
селянин
Рейтинг: 171 Гневнои другия път пак им гласувайте!!!
daam
Рейтинг: 660 НеутралноВсичко друго е "оправено", та това най-пречи за всеобщия просперитет в държавата
anarhochristian
Рейтинг: 815 Весело[quote#58:"velislavelev"]Извинявай, всичко е точно така, но не "Москов", а "Московски"! [/quote]
Теди Москов, горкия, ако знае какво говорят за него....
anarhochristian
Рейтинг: 815 НеутралноПичаги, парите в държавата свършиха! Една част покриват със заеми, народеца дето ще ги плаща си трае! Вдигнаха осигуровките, народеца дето ще ги плаща си трае! Вдигат билета, винетката, а скоро и данъци (започваме със смет) и режийни разходи (при падане на цени на горива), народеца дето ще ги плаща си трае!
Цял мозъчен тръст се е събрал да измисля как да дои хората за да пълни кацата, че да има и за крадене от общите пари. Ех, не е като едно време, когато имаше за всички "наши". А когато няма "нашите" огладняват и стават по-малко наши...
А когато спрат и еврофондовете, шоуто ще е пълно.
danid
Рейтинг: 225 НеутралноОтносно чужбина. Микробуси сноват от десетилетия, в окаяно състояние и наблъскани като маршрутки в час пик. Много рядко някой признава, че е срещу заплащане, а тарифата си е твърда.
Обаче има какво да се иска и от редовните превозвачи от типа на "Груп" и пр.. Едно такова пътуване до европейска столица може да се окаже много неприятно, като се започне от невъзможността да си седнеш на мястото макар да е купено запазено и се завърши с няколко часовото чакане на Калотина преди обед на излизане от РБ. Понеже всички автобуси тръгват горе- долу по едно и също време от Централна гара, стигат на Калотина заедно. И от там се почва чакане.... без сянка /в автобуса спрян климатик/или козирка при лошо време, без тоалетна дори. Организацията е просто уникална като за европейска граница...
carebean
Рейтинг: 550 НеутралноОрганизирана атака си е...Както драмата с Юбер! Всичко опира до нечии интереси!
mitko_ignatov
Рейтинг: 598 НеутралноПРЕВОЗВАЧИТЕ САМИ СИ ГО.....СЕГА СЕ ВДИГНА ТОЛКОВА ВРЯВА, ЧЕ ТЕЗИ САЙТОВЕ ЗА СПОДЕЛЕНИ ПЪТУВАНИЯ СТАНАХА МНОГО ПОПУЛЯРНИ-АЗ И НЯКОЛКО ПРИЯТЕЛИ ВЕЧЕ ПОЧНАХМЕ ДА СЕ РОВИМ ЗА РАЗЛИЧНИ ДЕСТИНАЦИИ В ТОВА ЧИСЛО И В ЧУЖБИНА-НАЕМАНЕ НА ШОФЬОР И КОЛА С НАШ МАРШРУТ НАПРИМЕР...
wanderer
Рейтинг: 2618 Весело[quote#27:"4ove4encence"]Доколкото разбирам, става въпрос за всекидневните "споделени" пътувания с цел печалба и с микробус. [/quote]
Объркали сте се. Както и Московски. Ставало дума за предстоящото въвеждане на тол-таксите (за автобуси) и паралелното съществуване на винетките (за микробусите). Работата смърдии от Лилето Павлова, а Московски го играе "гербермен".
Да, ама всички се изплъзват като пръдня в гащи, еле оня "умник" Владислав Горанов, как физическите лица плащаме 20% ДДС за автомобила (и ремонтите по него, и резервните части), а "официалните" фирми си го прихващат от "билетчетата". Да не се окаже, че "сивата икономика" плаща на 100% ДДС-то (и спестява осигуровките над минималните), а официалния бизнес не плаща ДДС ( иначе и той спестява осигуровките над минималните)?
the_axel
Рейтинг: 8 НеутралноСподеленото пътуване е нещо естествено и не бива да се забранява в една свободна държава! Това допринася за икономия на горива , финансови средства и намалява замърсяването на атмосферата с токсични газове! Наистина автобусните превозвачи страдат , но те могат да намалят обема на дейността си (неприятно за тях , но полезно за обществото). А държавата , ако е истински загрижена за всички , да намали данъци и такси на автобусаджиите , за да им помогне да оцелеят , без да посягат на интереса на пътуващите споделено !
The_Curious
Рейтинг: 714 Неутрално"Това е бизнес, включително има постоянни превози до Западна Европа, които се извършват в нарушение на Закона за автомобилните превози с превозни средства до 9 места, които не подлежат на контрол от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация""
Nothing else, but more or less the bitter truth!Значи реват, щото нямат механизъм за контрол т.е. рекет и не могат да се организират да правят съвместни проверки с КАТ и данъчните.
"За проблема алармиране от 4 години, но той става все по-сериозен"
Значи 4 години си бъркат в носа, вместо да предложат законодателни промени.
"които не плащат данъци, осигуровки, лицензи и возят с коли с неясно техническо състояние"
А какви осъдителни присъди има за собствениците на автобуси, които плащат тези неща? На първо четене се сещам за няколко случая на катастрофи, след които фирмата собственик се оказа на неграмотни мангали или на забегнали към чужбината тарикати, а автобусите в същото и дори по-окаяно положение, защото когато се състезаваш за клиенти на свободен пазар, го правиш с качество на услугата, а не с държавни регулации на качеството.
"По правило при тези превози возещите се не са застраховани, докато обезщетението при смърт в автобус, извършващ международен превоз достига 300 000 евро"
И колко обезщетения са платени на хора, пострадали в катастрофа с 'легален' автобус или влак; колко обезщетения се платиха на семействата на загиналите? А, плати ли им се нещо въобще, или само размахвате размера на обезщетенията, за да оправдаете некомпетентноста си и високите разходи за застраховки и към държавата, с които си пълните продънения бюджет...
"Превозвачите искат криминализиране на неказионните курсове"
А аз, като пътник искам, ако водач е употребил алкохол - да полежи малко в затвора, защото застрашава пътниците (имал съм такъв случай и в градския транспорт, и в междуградски), искам ако автобуса е пълен и има правостоящи, шефьорчето да полежи - щото застрашава живота и здравето на правостоящите, ако рязко натисне спирачки, искам шефчетата на транспортни фирми да не се крият по островите, когато стане катастрофа и трябва да плащат обезщетения, искам и лиценз за транспортна дейност да не се дава на фирми с капитал от кредити и безимотни собственици, управители и т.н. Ама много искам, тука е бантустан.
gost22
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#70] от "101procentanesbb":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Щом на селския бек му се връзва цената при 3-ма пътника, значи билетчето за автобуса (дето често го няма по селските паланки и селца) е прекалено скъпо и нереално високо. Все пак едно е да возиш на дребно с личния автомобил по трима четирима, и съвсем друго е да качваш по 8-30 пътника на същото разстояние при същата цена ама с малко по-голям двигател. Значи има нещо гнило около лицензинането, което прави транспорта прекалено скъп за обикновения пътник.
kapitalcho
Рейтинг: 119 НеутралноДо коментар [#70] от "101procentanesbb":
А как този селски бек,предлага по добра цена от автобус със 80-100 души места ?
Защо споделенето пътуване с 4-ма човека в колата ми излиза по евтино,от пътуване с автобус с 100 места(маршрут София-Варна) ?
Икономическа логика няма в това.