За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
In my world
Рейтинг: 274 Неутралноя у лево както се казва
In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)сива или бяла икономика всеки гледа да купи изгоден билет.
chicago514
Рейтинг: 711 Неутрално"Не може от Кърджали да тръгват 100 микробуса. Всеки ден това го правят. А за чужбина - всяка седмица. Това вече е превоз срещу заплащане. Да си купят касови апарати, да си имат професионална компетентност, да си плащат данъци и осигуровки", заяви тя."Ами явно може.
Нефертити
Рейтинг: 1346 НеутралноА бе глупости само.
Предразсъдъците са за ограничените.blaueaugen
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#3] от "Нефертити":
Защо глупости? Или се отменя изцяло регулацията и всеки вози както си иска, а данъци - йок, или всички трябва да спазват еднакви правила.
В България най-ощетени са фирмите, които спазват законите. КЗК се грижи единствено за спокойствието на партийния бизнес. Няма да се учудя да има чадър от ДПС, щом става дума за извозването на техния електорат.
442
Рейтинг: 534 НеутралноСегаааа, пичове, в името на ДПС-то и ДОСТ, трЕбе да търпите, те са по-важни от Вас. СОРИ.
tribiri
Рейтинг: 594 НеутралноНещо не ми се връзва сметката! Да си представим сравнението между 50 местен автобус в светлия бизнес и 18 местен микробус в сенчестия при равна цена на билета! Не схващам как от 20% ДДС и 10% данък печалба, който съответства на около 2% от оборота, та не виждам как 50 местния автобус става по нерентабилен!
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!karabastun
Рейтинг: 1171 Неутрално'' с бавна скорост ..'' никой няма и да ги забележи - що не блокират все пак гръцката граница, че да се чуе какво искат.
[email protected]zo
Рейтинг: 410 НеутралноАман от каруцарския рекет!
Танас
Рейтинг: 684 ВеселоСрещу картел така се бори целокупното население.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.tribiri
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#4] от "blaueaugen":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Медалът има и друга страна. "Спазващите" законите и плащащи данъци са вдигнали толкова много летвата на цените и преследват толкова високи печалби, че провокират навлизането на по-ниско ефективни превизвачи, които компенсират по-ниските цени на билетите и ниската си ефективност от малкия брой пътници за смртка на неплащане на ДДС и по-нисък марж на печалбата!
pariah
Рейтинг: 689 ЛюбопитноА кога 10-те процента "осветлени" таксиметъри ще излезнат да блокират срещу 90-те процента свои колеги в сивия сектор?
- A witty saying proves nothing. Voltairetribiri
Рейтинг: 594 НеутралноУтре всички баничари на протест да искат забрана със закон на бабите на село да точат баници!
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Както искат да ни забранят да си варим ракия и да си правим вино, утре ще ни забранят и да си варим боб!
abrasha
Рейтинг: 323 Неутралнотука идва "държавата", да упражни контрол върху малките незаконни превозвачи, ама на.... те сега са заети да си чешат езиците за обединяването на новата единна КАТДАИ структура...
БЪЛГАРСКА РАБОТА
zcu00469861
Рейтинг: 221 НеутралноЗначи в Германия и Франция, и не знам си къде още може да има споделено пътуване, където хората си разделят бензина и витенките, а в България не можело...
И в България ще може ! Трябва да може !
Който не може да се адаптира към новостите в пазара, фалира. Пазарна икономика му се вика на това!
laveol
Рейтинг: 640 НеутралноХм, като унищожавахте БДЖ никой не рева срещу вас, сега вие ревете. Почва да ми омръзва от натиска на групировки като тази и таксиджийската.
xcheffo
Рейтинг: 8 ВеселоВсички ресторантьори на протест срещу нерегламентираното домашнон готвене!
Не може жена без хранителен техникум да доработва вечер над печката, вместо да закупи вкусна и питателна пица от близката пицария!
Докога баби ще тровят децата ни!
Хора! Докога!
(Настроение: иронично)
hsr56315516
Рейтинг: 221 НеутралноКонкуренция, независимо дали в сивия сектор или легална, се бори с цени и най-вече с качество на услугата, не с протести.
Стига с тези глупости, всеки на който му бръкнат в канчето протестира...
zcu00469861
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#7] от "karabastun":
Шофьор и изразяване... Той не може да ти каже как се казва, ти искаш мнение да изразява.
В България шофьори собственици на автобуси няма, има тотално зависими от работодателите си прости хора, които каквото им кажеш, това правят. Те са неспособни елементартите си права да защитават и ги карат да работят по 10 часа на ден, тръгнали да защитават целия "бранш".
Големи яйца:)
Рейтинг: 694 НеутралноДо коментар [#4] от "blaueaugen":
Не че не правилно да се иска спазване на правилата, но тези с чадъра са точно големите превозвачи. ДПС имат сериозен дял в автобусните превози, а видни БСП деятели в товарния. Естествено ГЕРБ цоцат и от двете.
Mark Twain
Рейтинг: 114 ЛюбопитноИ кой не си е свършил работата и трябва да си подаде оставката, г-жа Маринова? Не правете въздушни протести, кажете кой е виновен и отидете пред тях да му искате оставката.
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри ФордDarth Plagueis
Рейтинг: 1341 НеутралноДПС на протест против хората.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКbretschneider
Рейтинг: 434 Неутрално"Протестът ще бъде под наслов "Не на сивата икономика" - Не подкрепям!
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 822 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "abrasha":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειЕстествено, че контролиращата структура трябва да е една!
Камионите по друг закон или по други пътища се движат?
Graf
Рейтинг: 1341 Неутрално"Ние изпълняваме социална функция, но не получаваме почти нищо от държавата, ощетени сме от всякъде", обобщи Галя Топалова.."
Ecrasez l’infâmeХм..
И къде е "социалната" функция?
Другари, да ви сравним с пътническите превози по железниците.
""От обявените за момента планове, става ясно, че ще се плаща на база изминатото разстояние. Нашите автобуси пътуват непрекъснато, независимо дали има хора."
И влаковете така.
Дружеството плаща за железен път за всеки вагон, за ел. мрежа, за каквото се сетите и има своите социални функции в цената на превоза за разни категории граждани.
Вие не плащате за републиканската пътна мрежа, редица населени места са оставени без транспортно обслужване защото било неизгодно, но сега сте се сетили, че ако почнете да плащате така, както плащат железниците - умиргате.
mapuhcku
Рейтинг: 640 НеутралноКазах го: направо да приемат закон, който да задължава гражданите да пътуват с определени фирми и да се свършва мъката.
П.С. 100 микробуса от Кърджали на ден...тук нямаше как да не се изсмея!
Fred
Рейтинг: 541 НеутралноТези огромни автобуси в голямата част от времето пътуват празни, с по 10-15 души вътре. Нали наскоро ми се наложи да ги ползвам, знам от личен опит. Ами ще губят конкуренцията с микробусчетата, това са амортизации, изплащане на кредити, гориво.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Все се чудя защо големите фирми не си направят анализ на пътнико потока и да пуснат по-малки автобусчета пък и по-често. Всеки нормален човек ще предпочете може и малко по-скъпо но нормална фирма от светлият бизнес с гаранциите и. Но те доста надуват цените и всичко искат да го изкарат от десетина души.
abnell
Рейтинг: 114 НеутралноДо коментар [#6] от "tribiri":
Забравяш осигуровките на всички работници, по-високият стандарт за поддръжка на превозните средства и куп други разходи нужни да се работи на светло.
Tru Soulja
Рейтинг: 168 НеутралноПрави са напълно ги подкрепям.
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематСтефан Станчев
Рейтинг: 699 НеутралноКой е тоя сив сектор? Съвместните пътувания? Цървули. Сега, по празниците ще се види отново грозното лице на транспортния сектор. Инфраструктурата не е само строене на некачествени магистрали, пребоядисани другари ...
Big_Villager
Рейтинг: 800 НеутралноПри нормални ЖП превози тия отдавна да ги няма, ама ги има.
А данъчните и ДАИ би трябвало да се интересуват от нелегалните маршрутки. Лесно е да ги разпознаеш.
Репей
Рейтинг: 112 НеутралноНякой неолиберален фен на Юбер няма ли да скочи да нахока превозвачите?
Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."subaru
Рейтинг: 370 Неутрално"Не може от Кърджали да тръгват 100 микробуса. Всеки ден това го правят. А за чужбина - всяка седмица."
Може Топалова, може. Ще тръгват когато си поискат и ше отиват където си поискат. А тези които се возят там никой не ги е качил насила. А дали това е "превоз срещу заплащане" трябва да се докаже. Те просто са приятели и познати, добри хора, които си помагат и пътуват заедно за да не им е скучно и защото са в една посока.
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 701 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "Fred":
[quote#26:"Fred"] Тези огромни автобуси в голямата част от времето пътуват празни, с по 10-15 души вътре.[/quote]
[quote#26:"Fred"]Все се чудя защо големите фирми не си направят анализ на пътнико потока [/quote]
Бъди сигурен, че си правят. И бъди сигурен, че щом продължават да търкалят полупразни автобуси, сметката им продължава да излиза.
Аз не мога да разбера - срещу сивата икономика ли протестират или срещу тол таксите?
[quote#0:"Статията"]ако се въведе тол такса, разходите ще скочат 30 пъти в сравнение с винетките[/quote]
Как го сметнаха това? Ако годишната винетка за автобус е 1050 лв., това значи увеличение на разходите за един автобус на 31 150 лв.
Slick
Рейтинг: 168 ГневноПак ли частни интереси ще блокират София? Докога?
А ако направим протест срещу протестиращите? Фандъкова няма да го одобри, нали?
Хора, спрете да пречите. Застанете пред съответното министерство и си протестирайте там!
coxo
Рейтинг: 434 Неутрално"Не може от Кърджали да тръгват 100 микробуса. Всеки ден това го правят. А за чужбина - всяка седмица. Това вече е превоз срещу заплащане. Да си купят касови апарати, да си имат професионална компетентност, да си плащат данъци и осигуровки"
"Юнион-Ивкони" не беше ли на Местан? Дали маршрутките не му подбиват бизнеса и затова да блокира и тероризира цяла София днес?
Димитър
Рейтинг: 634 НеутралноПревозвачите правели социална услуга?
От къде на къде държавата трябва да служи като застраховател колко пътници имат?
Пък и коментарите над мен, едни загрижени хора, малко хора имало в автобуса.
Като паднаха горивата драстично и на дългосрочна вече база дали ревизираха цените на билетите и да останат на същия профит, същите тези социални работници?
Возят ни с таралясници на по 30 години.
Друг пък се пита защо не купували микробуси - ами защото 30 годишен автобус е по-евтин от нов микробус, затова. Защото днес може да има 10 човека, ама утре ще го напълни или пък ще е по друга линия. Затова.
Превозвачите, като най-големи ползватели, а и като най-големи рушители ( с оглед тежестта ), следва да поемат най-голямата тежест!
Да си ревизират цените, ако трябва, пък на хората като им е по-изгодно с женелзниците, ще пътуват с тях.
Както е навсякъде по света!
pavkata2010
Рейтинг: 640 РазстроеноСбъркан протест - със сбъркан наслов, сбъркано място и даже снимката на Дневник е сбъркана!
Индивидуален паметник на културата
Рейтинг: 328 Весело100 тей праят тез превозвачи? 100 искат правилата да са еднакви за всички? Не им ли стига, че той им прави магистрали, че свали цената на петрола (но не и на дизела)? Не им ли стига, че хванаха крадливото шефче на ДАИ, но то не е замесено с и няма протекции от министър Масковски и мис парламент Цачева?
Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.stenli1
Рейтинг: 1174 ЛюбопитноОсновните превозвачи са от ГЕРБ и ДПС
blaserr93lrs2
Рейтинг: 158 ВеселоДо коментар [#11] от "pariah":
Хахахах ще излязат ама от 10 процента ще ги редуцират до 2-3 процента!Останалите в Пирогов!
stenli1
Рейтинг: 1174 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "Graf":
В България се возим на най-раздрънканите и стари автобуси.
По почивки в Гърция може да ес види, че автобусите от Румъния, Сърбия, да не говорим пък за Гърция са космичесик кораби в сравнение с нашите таралясници
nomer57
Рейтинг: 8 НеутралноСнимки от събитието: http://bit.ly/23YbFmv
the_axel
Рейтинг: 8 Неутрално"Бавна скорост" звучи като "ниска височина" или " евтина цена" . Какво ви пречи да кажете и пишете "ниска скорост" , "малка височина" и "ниска цена" ? Бавен е автобусът , а скоростта му е ниска или малка ! Ябълките са евтини , а цената им е ниска ! Май не само шофьорски книжки има фалшиви !
Elena Dimitrova
Рейтинг: 710 НеутралноМного терор изтърпяхме през годините от т.н. "превозвачи"- наблъскани седалки коленете ти се забиват в предната, мръсно и смрад, пушещ а и често! пил шофьор, чалга, автобуси за автоморга отдавна, скъпо. Сега защо да ги подкрепям?! Пак мръсотия, пак стари автобуси, пак си пуши оня с чалгата, пак чалга, пак скъпо. Няма да им се получи.
4itatelcristo_n
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#6] от "tribiri":
Е как 20% ДДС ще е 2% от оборота!?!?! Вярно е, че имат данъчен кредит, но транспорта е вид услуга, а в услугите добавената стойност е висока, така че тези 20% ДДС трябва да вдигат цената с около 15%.
А 50 местния автобус става нерантабилен в сравнение с по-малките микробуси от сивият сектор, понеже лицензираните превозвачи са длъжни да използват много нови автобуси, всички са ЕВРО 6 доколкото знам, лизинговите им вноски са високи, цената на поддръжката е висока, ремонтите са скъпи, докато в сивият сектор качват пътниците на някой 20 годишен микробус, който бълва облаци пушек, ремонтират го по някакви гаражи както им падне, не се носи отговорност за точен график и когато е развален микробуса, просто не минава да събира пътници...
Ако при лицензираните автобуси нямаше толкова нормативни задължения за екологичност и гарантиращи сигурността на пътниците, и превозите на пътници бяха освободени от ДДС, тогава вече 50 местния автобус при натоварена линия ще е много по-рентабилен.
gost22
Рейтинг: 808 Неутрално[quote#31:"Репей"]Някой неолиберален фен на Юбер няма ли да скочи да нахока превозвачите? [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Къв Юбер в случая със сивата икономика? Та точно Юбер искат да возят легално и спазват законите, защо търсиш телето под вола?
Тези "100 микробуса" дето тръгвали от Кърджали не към Юбер, и са работа на КАТ и ДАИ, съвместно с НАП и събирачите на глоби...
Нищо де, ти си цвете в сравнение с превозвачите, дето затапват движението в столицата, щото полицията и данъчните в Кърджали не си вършили работата... Що не затапят изходите на Кърджали, че като дойде полицията да И посочат нелегалните микробуси и да се оправят нещата за всички и набързо?
blaueaugen
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#19:"neznaiko.bg"]Не че не правилно да се иска спазване на правилата, но тези с чадъра са точно големите превозвачи. ДПС имат сериозен дял в автобусните превози, а видни БСП деятели в товарния. Естествено ГЕРБ цоцат и от двете. [/quote]
Не познавам бранша, като гледам коментарите, останалата част от форумното природонаселение също е объркана кой крив и кой - прав. Редно е всички, които превозват срещу заплащане, да плащат данъци на държавата и да спазват някакви мерки за сигурност на пътниците.
За последен път се возих с междуградски автобус преди около 6 години и нямам намерение да опитвам отново.
grem
Рейтинг: 96 НеутралноТочно в момента колона автобуси се движи по Цариградско посока центъра, при ИнтерЕкспоЦентър.
Публикувано през m.dnevnik.bg
grem
Рейтинг: 96 НеутралноТочно в момента колона автобуси се движи по Цариградско посока центъра, при ИнтерЕкспоЦентър.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Fred
Рейтинг: 541 Неутрално[quote#36:"Димитър"]Пък и коментарите над мен, едни загрижени хора, малко хора имало в автобуса. [/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Напротив, казвам че щом с толкова малко хора в големите автобуса и им излиза сметката да купят по-малки и няма да имат проблеми. Тяхното си е живо пилеене да се разкарва такава грамада за 10 души. Микробусите с това ги конкурират, че са с малки разходи.
не на безразличието
Рейтинг: 221 Неутралносъвместните пътувания са най малкия проблем,проблема са тарикатите които возят на цената на билета....и с таксита бусове и прочие,не плащат нищо освен амортизацията ,застраховка и винетка,като всеки автомобил или бус...няма осигуровки няма данъци няма допълнителните застраховки към билета...ето срещу тях протестират...виждал съм да се бият по автогарите и номера е един и същ минават малко преди автобусите и обират част от пътниците...
'Българите сме малък но много прост народ.' М ВешимКамен
Рейтинг: 879 Неутрално"От обявените за момента планове, става ясно, че ще се плаща на база изминатото разстояние. Нашите автобуси пътуват непрекъснато, независимо дали има хора."
Ами щом пътуват, значи търкат асфалта и ще плащат на километър, нали това е идеята на тол-таксата? В момента винетката е на една и съща цена и за който прави 1 курс на ден и за който прави 10.
По принцип това трябва да е включено в цената на горивата и който кара повече, гори повече и съответно плаща повече. Ама тези бизнесмени, особено пък в Кърджали, сигурно зареждат от безмитната бензиностанция на Фуат Гювен, или претакат нафта отнякъде в туби, така че нека си плащат тол-такса на километър.
gost22
Рейтинг: 808 Неутрално[quote#51:"не на безразличието"]застраховка и винетка,като всеки автомобил или бус...няма осигуровки няма данъци няма допълнителните застраховки към билета...ето срещу тях протестират...виждал съм да се бият по автогарите и номера е един и същ минават малко преди автобусите и обират част от пътниците... [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...И като минават и ти обират десетина пътника, ти що не обявиш, че ще пуснеш половината билети от автобуса на лотария, и който извади късмет ще пътува на половин цена? Гарантирам ти пълни автобуси и празни "копърки", защото всеки от пътниците ще има шанс да се вози евтино, срещу само десетина минути чакане (докато дойде часа на големия автобус по разписанието). Баси, дори на принципа на бингото (един билет на половин цена и е един безплатен) пак биха напълнили автобуса за сметка на "копърките", защото един пълен на 2/3 автобус (и 1/3та от местата "загубени" в томбола) може да вози по-евтино от един препълнен микробус. Е, подписа ти е напълно верен, и пасва на превозвачите дето протестират.
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноА срещу автобусните шофьори трябва да излязат железничарите. Защото първите , убиха вторите.
Batezuzi
Рейтинг: 168 НеутралноЖП превозите не ги реформираха и хората минаха към автобусните такива. В същото време автобусните фирми издействаха какви ли не сложнотии за законно навлизане на този пазар с цел намаляване на конкуренцията. Разбира се това доведе до високи цени. Е, сега някои намериха начин на по-ниски цени да предлагат същата услуга. Не, не оправдавам неплащането на данъци просто се замислих, дали не можем да оправим нещата с тол таксите? Спокойно може да увеличим местата за спиране на автобуси и маршрутки, да ги оставим сами да си мислят графици и извънредни курсове, дори можем да им махнем изискването за плащане на данъци, но да предвидим диференцирана тарифа за ползване на пътищата според превозното средство и с тези цени ясно да кажем дали искаме по един път да минават 1000 автобуса по 50 човека или 25000 коли по 2 човека.
Публикувано през m.dnevnik.bg
не на безразличието
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#54] от "Роси":
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимполитическите лобита убиха бдж ...не са автобусните фирми те нямат равен старт..нали знаем максимата на бизнеса у нас всички загуби за държавата всички печалби за 'бизнеса' (частника),у нас бизнесмен е равно на частник...ден година храни и прочие...
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 854 Неутрално"Протестът ще бъде под наслов "Не на сивата икономика"
Ох, честните превозвачи! Те не укривали данъци и осигуровки. При тия ниски цени на дизела трупат печалби. Що не свалите цените на билетите?
Ако автобусите блокират пътища полицията и ДАИ да си свършат работата. Пътища не може да се блокират!
Тия неща ми миришат на картел между някои големи транспортни фирми.
Аз предпочитам да дам пари за споделено пътуване, отколкото да пълня гушата на транспортната мафия.
happystory
Рейтинг: 494 НеутралноТоест това което искат е да няма конкуренция. Причината да има черен пазар (сива икономика) е точно факта че има регулации и регламенти, вместо хората да се оставят на свобода да се конкурират за клиентите си. Очевидно е че когато наложиш големи правила и регулации, малки бизнеси няма да могат да се конкурират с големи, а когато няма правила, всеки е свободен да се конкурира с всеки, тоест големите бизнеси не са вече монопол, и трябва да се конкурират за клиенти, а те не искат да се конкурират, искат да са монопол. Правителството няма работа в транспортната индустрия, нека свободният пазар си свърши работата. Неконкурентно способните ще отпаднат, конкурентно способните ще спечелят, така работи пазарна икономика. Правителството трябва да защитава интереса на клиента, интереса на клиента е да има колкото може повеже конкуренция.
happystory
Рейтинг: 494 НеутралноДо коментар [#4] от "blaueaugen":
Регулацията трябва да се отмени изцяло за да може да имаме свободен пазар и конкуренция.
gost22
Рейтинг: 808 Любопитно[quote#59:"happystory"]Регулацията трябва да се отмени изцяло за да може да имаме свободен пазар и конкуренция.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Глупости. Върви в Индия да видиш колко е приятно, бързо, удобно и сигурно без регулации. Регулацията трябва да я има, но само до защитата на пътника. От там насетне в играта влизат КАТ (износени гуми, ГТП, нарушения за скорост, почивка на шофьора и т.н.“, ДАИ с документите на возилото и шофьора, и НАП с билетчетата и таксуването (по-скоро нетаксуването)... В момента наблюдаваме неработещи държавни институции, които прецакват цял сектор, а накрая го отнасят пътниците с по-скъпи билети или по-рисково пътуване. Смислените регулации правят един сектор бързоразвиващ се и стабилен, абе като солта в яденето — ако я няма е безвкусно, а ако е в повече е пресолено...