По-лоши резултати на изпитите по три от четири предмета след четвърти клас

По-лоши резултати на изпитите по три от четири предмета след четвърти клас

Децата от четвърти клас ще могат да кандидатстват в математическите гимназии с оценките от външното оценяване.
Децата от четвърти клас ще могат да кандидатстват в математическите гимназии с оценките от външното оценяване.
По-лоши резултати на изпитите за външно оценяване по три от четири предмета са показали учениците от четвърти клас тази година в сравнение с 2015 г. Спад на средния брой на верните отговори има на тестовете по български език и литература, по математика и по "Човекът и природата", докато миналата година по тези предмети е имало ръст на резултатите в сравнение с 2014 г.
Единствено на изпита по "Човекът и обществото" средният брой на изкараните от децата точки е по-голям в сравнение с 2015 г. Това показват резултатите от националното външно оценяване след завършване на начално образование, които бяха представени в Министерството на образованието и науката (МОН) днес.
В същото време добрите и много добрите оценки по всички предмети намаляват за разлика от шестиците, които се учеличават. От изводите на експертите става ясно, че амплитудата между най-лошите и най-добрите резултати е много голяма - над 14 точки.
Най-високи резултати на три от четирите изпита за външно оценяване след четвърти клас имат децата от област Смолян, които често са сред първите по успех. Тази година става въпрос за тестовете по математика, по "Човекът и природата" и по "Човекът и общество". Четвъртокласниците от София-град ги бият единствено на изпита по български език и литература. Децата от област Сливен имат най-лоши резултати и по четирите предмета, сочат данните на МОН.
При диктовката децата са били най-затруднени при изписването на гласните в неударена сричка, докато на теста по български език и литература - да посочат двете действия, които характеризират водопада. Най-лесно се е оказало да се запише простото изречение.
На изпита по математика най-много деца са се затруднили да посочат броя на острите ъгли в дадена фигура. Най-лесно се е оказало да се съберат числата 32 673 и 19 252, сочи анализът на МОН.
Очаква се изпитът за националното външно оценяване по математика за четвърти клас да бъде променен, като задачите се обособят в модули по трудност. Това ще се случи, за да може с оценката от него децата да кандидатстват в математическите и природо-математическите гимназии, където има прием от пети клас.