Заради двойки на изпита по математика 16 856 седмокласници отпадат от напреварата за гимназиите

Заради двойки на изпита по математика 16 856 седмокласници отпадат от напреварата за гимназиите

Всеки трети седмокласник има двойка на изпита по математика.
Всеки трети седмокласник има двойка на изпита по математика.
Заради двойки на изпита по математика 16 856 седмокласници няма да могат да кандидатстват в гимназиите, обявиха от просветното министерство днес. Това вероятно значи, че ще се стигне до закриване на паралелки, тъй като за прием след седми клас за учебната 2016/2017 година са обявени 32 300 места.
В петък стана ясно, че резултатите на изпита по математика са рекордно лоши, като на лесната част от теста - модула за национално външно оценяване, двойките са 17 983. Това значи, че всеки трети седмокласник е със слаба оценка, тъй като явилите се са 53 212. Тогава от образователното министерство изнесоха данни, че 32 044 от всички ученици са решавали и втората част от теста, която е важна за кандидатстване в гимназиите, а слаба крайна оценка и на двата модула са получили 3881 от тях. На този етап обаче не бяха ясни крайните оценки на 21 168 седмокласници, които не бяха продължили с втората част на изпита.
Днес се разбра, че крайният брой на двойките е 16 856, а резонно тълкувание за това е, че някои от 17 983-е седмокласници, които са се провалили на лесния модул, са получили допълнителни точки на втората част и така имат тройка или по-висока оценка. Тази промяна обаче не значи, че в училищния дневник, където се вписва резултатът от външното оценяване (първия модул - б.а.), ще имат оценка, различна от двойка. Принципното обяснение на образователното министерство е, че най-често учениците, които не решават втория модул, не кандидатстват в гимназиите.
За да изкара тройка, един ученик трябва да има поне 16 точки на изпита по математика. От просветното министерство обясниха, че за всяка задача се дават конкретен брой точки, но учителите са тези, които преценяват как да сумират резултатите от двата модула - по точки или по оценки.
Образователният министър Меглена Кунева отдели половината от пресконференцията за резултатите от матурите днес, за да обяснява за разминавания за броя на слабите оценки след седми клас, тъй като в медиите се появили интерпретации. Те вероятно бяха последствие от факта, че в петък в образователното ведомство не можеха да бъдат обобщени крайните оценки на изпита, но все пак бе дадена пресконференция за тях.