За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
442
Рейтинг: 554 НеутралноСтрахотна е, някога имаше и товарно движение, но камиЮнджийте успяха да убедят БДЖ-ейците да го спрат. Сега Бойко да поръча на русенци да произведат няколко локомотива, вече нови съвременни и да се възстанови и превоза на товари по това 120 километрово трасе. Щото ако той не разпореди неговите главорези у ЖП-то ще спрат и тези влакове.
Големи яйца:)
Рейтинг: 720 НеутралноПреди близо век хората са строили в планината железопътна линия. Сега жп инфраструктурата в такова състояние, че само за няколко дни в равнината дерайлираха два влака.
Честит празник на всички хора свързани с теснолинейката. Дано да се съхрани, защото преди няколко години беше пред закриване.
karabastun
Рейтинг: 1205 НеутралноА дано преди да са я ''реформирали'' като всичко останало - да успеят да празнуват и 100 - годишнина !!!
[email protected]chicago514
Рейтинг: 737 НеутралноКрасиво.
tokkay
Рейтинг: 533 НеутралноТеснолинейката - незабравим спомен от детството ми. Един от първите ми спомени е дърпането на свирката в локомотива, където ме качваше машинистът чичо Любо. Все още много от българомохамеданите по махалите я ползват за да стигнат до медицински или административни услуги.
No Pain No Gain'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1413 ВеселоГоляма история,прекрасно преживяване и хубави детски спомени !
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Без коз
Рейтинг: 602 НеутралноВ Алпите това една от задължителните атракции.Пътуване с теснолинейка и после чай от алпийски треви.... продължаваме
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !stedim
Рейтинг: 461 НеутралноНикога не съм бил там. Сигурно е много екзотично. Дано това пътуване не е последно.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 1981 Неутрално"и ние трябва да се борим за това, което не ни харесва, да го променяме"" - тези две момчета направиха толкова за тази кауза, колкото нито един чиновник в държавата не поиска, не можа. Изводът е, че въпреки държавната намеса сега в България има нещо, с което трябва да се гордеем всички и дано не и видят сметката на тази линия, че под вещото РАКоводство натам върви БДЖ-то - липса на стиковани разписания, неподдържани композиции, обслужване насила. Гарите по линията бяха запазени, свързваха махалите с градовете и сега дори и като атракция пак могат да съживят този край, но само с борба не става, трябва и смислена опора, точно в БЪЛГАРСКАТА държава. Честит юбилей!
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Norman Granz
Рейтинг: 1391 НеутралноМного ме е яд, че не успях да се включа - влаковете са голямата ми страст. Би могло по-често БДЖ да организира екскурзции с парен локомотив; знам, че има 2-3 напълно реставрирани, а мераклии винаги има - тази пролет през април не можах да се вредя.
jpg h-valley-railway.jpg
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.В Англия съм се возил на парен влак по Keighley & Worth Valley Railway в Йоркшър. Невероятно преживяване!
http://www.yorkshire.com/media/14306/haworthtrain.
http://www.yorkshire.com/media/14309/keighley-wort
http://www.yorkshire.com/media/14310/br6gr1.jpg
Syzygy
Рейтинг: 174 ВеселоТраката-траката-траката, траката-траката-траката. Ако има покритие на мобилен интернет бих се повозил на 'теснолейката' както съм я наричал като лапе на път за Велинград.
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
shtavesht
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#12] от "Великият и Почитан":
значи и ти няма да можеш да идеш..
olimpipanov
Рейтинг: 321 НеутралноТеснолинейката минава през едни от най-красивите места в България. Вие се на осморки преди изкачването към Аврамово от Велинград.
С удоволствие се возя и съм се возил, а след преход по Рила или Пирин човек да си вземе биричка с мезе и да зяпа красоти е безценно.
Има неточности в информацията. Доколкото знам, теснолинейката е строена на няколко етапа, като първият е до Лъджене.
По татово имаше бая товарни превози, включително от уранова руда от Елешница и някои други места и е въпрос на добра воля това да се възстанови и линията да печели.
А ако я закрият проклети да са, хората се чудят как си си запазят такива атракции и да ги развият, а ние само съсипваме.
sa6
Рейтинг: 345 НеутралноБеше незабравимо преживяване и чудесен празник, направен от всички. Поздрави на всички участвали в това начинание и дано се съхрани този уникален маршрут и атракцион, за който идват туристи от цяла Европа.
ЕвроатлантидаЗа съжаление един друг подобен маршрут до гара Елена вече е в историята, а вместо да бъде занемарена, теснолинейката може да бъде развита с повече заведения край гарите, атракционни влакове с по-дълги почивки и правилен маркетинг и управление (неща от които отчаяно се нуждаем тук).
Ivailo Ivanov
Рейтинг: 229 НеутралноПървата ми мисъл като видях статията беше - е след толкова много години, редно е най-сетне да я закрием. Но като гледам колко хора и се кефят ми хрумна по-добра идея - всеки който иска да си купи акции от едно АД което да придобие теснолинейката заедно с влаковете и вагоните. И после да си се возят с нея на воля. Но ако може да не отварят дума за субсидии...
olimpipanov
Рейтинг: 321 НеутралноДо коментар [#16] от "Ivailo Ivanov":
хайде още един фундалентален пазарник. По тази логика да закрием болници, училища, университети, научни институти, армия, полиция и направо държавата.
Ivailo Ivanov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#17] от "olimpipanov":
Ами... държавните такива - да! И без друго за нищо не стават
Армия така и така няма, полицията не върши нищо... За какво ни са?