Регулаторът напомни на медиите да не използват развлекателни предавания за агитация

Регулаторът напомни на медиите да не използват развлекателни предавания за агитация

Регулаторът напомни на медиите да не използват развлекателни предавания за агитация
Съветът за електронни медии (СЕМ) призова медиите да различават участието в развлекателните предавания на кандидатите за президент и вицепрезидент, както и на представителите на инициативните комитети за референдума, като възможност за предизборна агитация.
На всички кандидати трябва да се гарантират равни условия по време на кампанията, припомня регулаторът в съобщение до медиите. СЕМ отчита, че Изборният кодекс и Законът за радиото и телевизията не ограничават участието на кандидатите в развлекателни предавания. Той обаче посочва и европейските практики и стандарти, според които развлекателните жанрове не бива да се използват в полза на когото и да било кандидат.
"Съгласно практиките в Европа по този въпрос подобен подход е възможност за политическо внушение, особено ако "героят" буди симпатии в аудиторията. Така публиката е затруднена да разграничи дали става дума за политическа агитация, политическо позициониране или за обосновано драматургично участие", се казва в съобщението на СЕМ.
Миналата седмица телевизионният водещ Слави Трифонов регистрира в Централната избирателна комисия инициативния комитет в подкрепа на въпросите от референдума, иницииран от собственото му шоу.