Още пет трамвайни мотриси са подменени с нови по линията на №1

Пет нови трамвая започват да се движат по маршрута на линия номер едно, съобщи днес пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова, цитирана от БТА.
Кметът посочи, че усилено продължава модернизацията на градския транспорт. Тя припомни, че преди две години бяха пуснати в движение 20 такива трамвая по линия номер 7, а около 5 км от трасето по бул. "България" беше реконструирано със средства по оперативна програма "Регионално развитие".
Трамваите са нископодови, с видеонаблюдение, благодарение на което ватманът може да следи не само салона, но и външната част на трамвая. Той разполага с паникбутон, чрез който може да сигнализира при проблем.
Средствата за закупуването на петте трамвая са общински, осигурени със заем на Европейската инвестиционна банка за общо около 17 млн.лв.
След като подменихме около 90 на сто от тролеите и над половината от автобусите в София, продължаваме с подмяната на трамваите, отбеляза столичният кмет. Тя подчерта, че трамваите са най-скъпите средства на градския транспорт след мотрисите на метрото. Средната цена в Европа на един трамвай е около 2 млн. евро. За тези трамваи постигнатата цена е около 1.6 млн.лв., съобщи кметът.
Тя каза, че в София са 20 реновирани трамвая от Прага, 15 от тях вече се движат по линия номер 22. Предстои скоро да бъдат пуснати и останалите пет трамвая. През следващата година ще пристигнат трамваите от Базел, осигурени като грант от швейцарското правителство. Фандъкова подчерта, че вече има осигурени средства по оперативната програма "Региони в растеж" за доставка на още нови трамваи. През следващия месец тя очаква да започне процедурата за избор на изпълнител за 13 нови трамвая, които ще заменят старите по линия номер 5.
Предстои и откриване на процедура за цялостна реконструкция на трамвайната линия по бул. "Цар Борис Трети" и ул. "Алабин" до Съдебната палта.