Правителството одобри търговското споразумение между Канада и ЕС

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (236)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Гневно

    ОСТАВКИ
    Някой ден ще отговарят за това

  2. 2 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 225 Неутрално

    На крачка пред другите

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Ние икономика нямаме, така, че няма какво да се притесняваме от конкуренция. Мисля, че може само да сме на далавера.

  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 918 Неутрално

    .... ето, коооолко послушнички сме пред ЕК

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    До коментар [#2] от "xali":

    Лакеите винаги са на крачка пред другите в подобни случаи

  6. 6 Профил на 678
    678
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Тоя от Банкя за едните визи на всичко е съгласен. И колко души ще се възползват от това ? Вероятно стотици хиляди ще литнат към Канада ?!
    Ако имаше повече мозък щеше да иска от Канада либерализация на пазара на труда - българите да могат там да работят като учители, инженери, лекари и т.н. като им се признаят дипломите. На 13 ноември мощна дузпа за Банкя.

  7. 7 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#5] от "stenli1":

    Да бива лакеи ама вече плуват в лой

  8. 8 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 352 Неутрално

    ГМО - здравей, здравей...

    "We're not gonna take it! Anymore."
  9. 9 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Пак реверанси!

  10. 10 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 524 Весело

    Оста БойМер !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  11. 11 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 122 Весело

    Ние СМЕ ток!
    За назе ПРОБЛЕМИ нема !
    Немъ се пуашиме

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  12. 12 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1254 Гневно

    Правителството даже не е разбрало, чè визите нямат нищо общо със CETA, камо ли да си е дало зор да вниква за какво става въпрос - ами на принципа - дай сега като сме наведени , че и да придиряме кой е отзад !

    [email protected]
  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2058 Весело

    Абе хубаво да имаме свободна евроатлантическа търговия и либератариански закони !
    Примерно ако на Дънди дето и без това нищо не внасят в бюджета ако някой им застраши печалбата у нас данъкоплатците ще им възстановят милиардите на които са свикнали!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3685 Любопитно

    До коментар [#1] от "stenli1":

    Защо?

    I 💜 Leka Borislavovna
  15. 15 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "при условие, че ще бъде поет официален ангажимент от страна на правителството на Канада за отмяна на визовите изисквания за български граждани, в срок, не по-късен от края на 2017 г."

    Това е изключително озадачаващо, защото Бойко в четвъртък каза, че такова вече сме получили...

  16. 16 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3685 Любопитно

    До коментар [#13] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Лукойл колко внася?

    I 💜 Leka Borislavovna
  17. 17 Профил на Rhapsody of Fire КЛУБ
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Аз съм последният човек, който ще каже нещо хубаво за БулгарБаши, но в случая подкрепям решението на МС.
    И не заради визите - имам канадска виза, но не това е определящото.

    СЛАВА НА УКРАЙНА.
  18. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    [quote#12:"karabastun"]Правителството даже не е разбрало, чè визите нямат нищо общо със CETA, камо ли да си е дало зор да вниква за какво става въпрос[/quote]
    Просто си трябва някакъв PR с който да обяснят защото на тъмно и против принципите на демокрацията без знанието на българите подписват неизгодни договори против националните интереси!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  19. 19 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Бойко да ходи да цунка оня от Белгия, да не стане като с шенген.

  20. 20 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3685 Любопитно

    До коментар [#18] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ти как разбра, че договорът е неизгоден? Нашепнаха ти от Москва или как?

    I 💜 Leka Borislavovna
  21. 21 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3685 Любопитно

    [quote#12:"karabastun"]Правителството даже не е разбрало, чè визите нямат нищо общо със CETA[/quote]
    А ти как разбра?

    I 💜 Leka Borislavovna
  22. 22 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 925 Неутрално

    " ще бъде поет официален ангажимент от страна на правителството на Канада за отмяна на визовите изисквания за български граждани, в срок, не по-късен от края на 2017 г. " - Надай се, Гергино.

  23. 23 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Обичайното: елитът поема ангажименти върху гърба на плебса, за себе си оставя качето с мед, за населението блгосклонно оставя- малко восък и жилото.

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  24. 24 Профил на Deputat 241
    Deputat 241
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    Че царевицата, с която си франим животните, е ГМО;
    че житото, което ядем на фляб, е ГМО;
    че зеленчуците и плодовете, внос от Турция, са ГМО;
    че политиците и правосъдната ни система са съветско ГМО - от това никой не се оплаква.
    Но че канадският сироп за палачинки е от генномодифицирани кленове, това било проблем?
    Б@си антиглобалистите, които приемат разширение на интесесите ни единствено на североизток! И искат да се хранят само с негенномодифицира радиоактивна гречка!!!

    УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.
  25. 25 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#14] от "Blood Red Skies":


    [quote#14:"Blood Red Skies"]Защо? [/quote]

    [quote#16:"Blood Red Skies"]Лукойл колко внася? [/quote]

    [quote#20:"Blood Red Skies"]Ти как разбра, че договорът е неизгоден? Нашепнаха ти от Москва или как?[/quote]

    [quote#21:"Blood Red Skies"]А ти как разбра? [/quote]
    Пак нищо не ти е ясно.

  26. 26 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Абе това споразумение не е зле на пръв поглед ама за6то го няма пълния текст

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  27. 27 Профил на CINZANO
    CINZANO
    Рейтинг: 688 Любопитно

    http://clubz.bg/46118-predi_da_rugaete_typite_valonci

    Дали някоя умна кратуна от МС е чела споразумението, или подписваме на юруш...
    За боце съм сигурен, че не го е чел...

    Мома, събори Альошата!
  28. 28 Профил на Tracia
    Tracia
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    А демото какво мисли по въпроса? Или никой не го пита?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  29. 29 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#20] от "Blood Red Skies":

    Тогава хайде обясни популярно каква е изгодата и ЗА КОГО

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  30. 30 Профил на Рим СУПЕР
    Рим
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    "Правителството одобри търговското споразумение между Канада и ЕС"


    Правилно решение. Всички имат интерес от това, защото:
    "Всеобхватното икономическо и търговско споразумение има за цел либерализирането и насърчаването на търговията със стоки и услуги, подобряване защитата на интелектуалната собственост и защитата на инвестициите"! Просто и ясно.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  31. 31 Профил на Deputat 241
    Deputat 241
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    [quote#12:"karabastun"]Правителството даже не е разбрало, чè визите нямат нищо общо със CETA, камо ли да си е дало зор да вниква за какво става въпрос[/quote]
    Бастун, ти кога успя от Варна да вникнеш в СЕТА, че и да говориш с Трюдо за визите?
    Или баба Ванга ти го нашепна от руския сериал...

    УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.
  32. 32 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Любопитно

    До коментар [#27] от "CINZANO":

    Ти представяш ли си онова недоразумение от СИК да прочете и 1 страница, еле пък на английски?

  33. 33 Профил на marker СУПЕР
    marker
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#1] от "stenli1":

    Все пак би ли ми казал, с какво точно споразумението е вредно за България. И ако може без глобални лозунги от типа "споразумението е лошо, защото е вредно"

  34. 34 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 352 Любопитно

    За Шенген бяха холандците, за СЕТА може да са белгийците.

    "Всеобхватното икономическо и търговско споразумение има за цел либерализирането и насърчаването на търговията със стоки и услуги, подобряване защитата на интелектуалната собственост и защитата на инвестициите според пресслужбата на Министерския съвет."

    Не е работа на пресслужбата да обяснява цели и предимства, в които и самото правителство надали е наясно. Бойко пак се качи на шейната на популизма.
    Има ли някъде публикуван анализ "за" и "против", защото подпис срещу евентуални отпадане на визи не грее болшинството, а негативите не са за пренебрегване.

  35. 35 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    До коментар [#33] от "marker":

    Няма как всеки ден едно и също да ес обяснява.

    Вчера имаше достатъчно коментари под статиите. Срещу които нямаше аргументи

  36. 36 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    [quote#16:"Blood Red Skies"]Лукойл колко внася? [/quote]
    Ама какво общо има Лукойл с канадските трансатлантически мераци? Иначе на ЛукОйл в сайта им е отразено колко са внасяли до преди ястребите дипломати за започнат да прокарват лобистка интервенция в полза на западни енергийни компании !
    По уместен е въпроса каква е ползата за България от модерните трансатлантически скъпоценности които издигнахме на пиедестал!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  37. 37 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Правилно ли разбирам, че споразумението в голямата си част е срещу китайските ментета и имитации?

    EU now have 1 GB empty space
  38. 38 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1254 Любопитно

    До коментар [#31] от "Депутат 241":

    Ами на прост ли се правиш - или само се заяждаш !?
    - според регламента на ЕС от 2013 г. задължително трябва да се осигури безвизов режим за всички страни членки на ЕС и то не само България, но и Румъния, и то не само в Канада, но и в САЩ. Да се твърди, че някъде има някаква клауза, че ще паднат визите или само ще паднат визите, ако ние подпишем, е просто или непознаване на правото на ЕС, или един опит за поредната заблуда в България. Според правилата на ЕС, ако САЩ и Канада не премахнат визите за всички европейски граждани незабавно, то тогава трябва да се приложат реципрочни мерки срещу гражданите на двете страни - те да идват в България с визи, и в Румъния, и в Германия и във всички членки на ЕС.!!!

    [email protected]
  39. 39 Профил на невеж СУПЕР
    невеж
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#26] от "angevins":

    има го и то не от вчера
    http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ceta/
    виж най-отдолу на страницата - Consolidated CETA Text

  40. 40 Профил на baizuo
    baizuo
    Рейтинг: 822 Весело

    Е, какво друго се очакваше? Баце ходи редовно на инструктаж - я при америакския, я при немския посланник.

    А на бас, че това ще бъде отчетено като мега колосален успех, най-суперстрахотноневероятнопрекраснокуулското нещо за България това столетие.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  41. 41 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2051 Весело

    Танту за кукуриго, ама супер модифицирано.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  42. 42 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#30] от "Rim":

    Нещо за арбитражите да кажеш? Там ясно ли ти е?

  43. 43 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#39] от "невеж":

    да бе ду6ко четох го това затова и казвам че на пръв поглед изглежда добре.. но тоя преразказ надали е пълното официално споразумение...

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  44. 44 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 294 Любопитно

    До коментар [#20] от "Blood Red Skies":

    А Вие как разбрахте, че е изгоден?
    Некви гласове Ви нашепват, нали?

  45. 45 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1254 Любопитно

    Тъй като споразумението е с Канада, да не забравяме, че всъщност огромна част от големите канадски компании вече са собственост на американски компании, благодарение на едно друго споразумение между САЩ, Канада и Мексико, т.е. през Канада в ЕС нахлуват американските компании, които всъщност идват, понеже другото Трансатлантическо споразумение е абсолютно блокирано и скоро няма да го има.

    [email protected]
  46. 46 Профил на невеж СУПЕР
    невеж
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#43] от "angevins":

    душко, би трябвало да си наясно, че пълното и официално споразумение няма да се появи на бял свят преди да бъдат подписани общите договорености. тези неща не са като да подпишеш договор за интернет или телефон... първо страните постигат общите договорености, подписват ги, а след това оставят на юристите да изготвят официалните текстове, което се счита за формалност

  47. 47 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Айде всички срещу СЕТА сега. Модерно е. Нищо, че не е подписано и нищо, че дори да се подпише следва ратификация от всяка една страна. Важното е, че българският фермер/работник или безработен вече намери новия най-голям враг в лицета на СЕТА и търговията въобще. Сега българинът денонощно може да плюе СЕТА и ТТИП, да ги обвинява за ГМО докато сладко пуши цигарка.
    Язък и за идеалната ни съдебна система. И тя ще падне в жертва на световния заговор на корпорациите и ще я заменят с някакви си международни арбитражи. Нагли инвеститори - искат да си гарантират собствеността и бизнеса!

  48. 48 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 180 Неутрално

    От една седмица гледам за това споразумение по евронюз и там единствените, които се опълчват са Белгия. Да точно така не България и Румъния а Белгия. Сега да си зададем въпроса, защо по дяволите подписваме това споразумение, преди да са отменени визите за Канада. Какво щеше да стане ако нашия мишок Борисов беше решил най накрая да тропне по масата и да каже няма одобрение докато не ни третират, като нормални граждани на ЕС. До колкото знам търговския обмен с Канада или не съществува или е равен на нищо. Значи, нашия тикван и правителство подписват без да имат дефакто никакъв натиск отгоре, освен от ЕС. Какво и в ЕС вече ли нямаме глас, а само кукли на конци наречени правителство на Република България?

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  49. 49 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1254 Любопитно

    До коментар [#43] от "angevins":

    - тези компании, които идват, в повечето случаи са офшорни фирми и от тях ЕС вече губи над 1 трилион евро годишно...а Европейската комисия обещава икономически ръст от 12 млрд. евро годишно ???

    [email protected]
  50. 50 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 167 Неутрално

    И сега, канадците като ни залеят с репички и целина; какво прайваме. Ще има да плуваме в реки от доматено пюре. За крушите и сливите направо не ми се мисли.

    ""Правителството одобри търговското споразумение между Канада и ЕС""

  51. 51 Профил на marker СУПЕР
    marker
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#35] от "stenli1":

    [quote#35:"stenli1"]Няма как всеки ден едно и също да ес обяснява. [/quote]
    Значи не знаеш, така и предполагах. Защото иначе щеше най-малкото да дадеш линк.

  52. 52 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Любопитно

    Дядо Славейков много точно ни е окачествил

  53. 53 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Любопитно

    До коментар [#51] от "marker":

    Напротив, ама няма да повтарям всеки ден за всеки неразрал

  54. 54 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Споразумението,така както е написано е опасно не само за България,но и за целия ЕС.Защо трябва да се образуват арбитражни над национални съдилища,след като всички държави си имат национални съдилища,които могат да решат всеки спор в съответствие с националните закони.Да,ама не.Държавата ни ще бъде съдена и осъждана от големите кооперации,въпреки нашето законодателство.

  55. 55 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#34] от "azmatahari":

    Е то затова ракията е 14 лв литъра, ядем гумени домати от Полша и пластмасов чесън от Китай, щото Правителството съгласува разни споразумения без да мисли ......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  56. 56 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 454 Неутрално

    "правителството", разбирай сбирката пионки на този или онзи олигарх одобри нещо, последиците от което даже отказа да анализира. Демек не знаим какво подписваме, тия убавци да дойдат да ми подпишат един празел лист, а аз ще ги пратя на мои разноски на екскурзия в Канада.

  57. 57 Профил на marker СУПЕР
    marker
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#42:"Добрин Велков"]Нещо за арбитражите да кажеш? Там ясно ли ти е? [/quote]
    А на теб...??

  58. 58 Профил на Deputat 241
    Deputat 241
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    [quote#38:"karabastun"]според регламента на ЕС от 2013 г. задължително трябва да се осигури [/quote]
    До коментар [#38] от "karabastun":
    Аман от псевдоюристи!
    Регламент на ЕС не е търговски договор.
    Останалото е за коментари в Морската градина...

    УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.
  59. 59 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Трябваше първо да отпаднат визите, с това "поемане на ангажимент" - забрави, нищо няма да се случи.

  60. 60 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    До коментар [#59] от "nemeria":

    1. Визите ще трябва да паднат със или без договор
    2. Колко българи ходят на година до Канада на екскурзия - 2 хил.? 3 хил.?

  61. 61 Профил на marker СУПЕР
    marker
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#55] от "boby1945":

    [quote#55:"boby1945"]ядем гумени домати от Полша и пластмасов чесън от Китай, щото Правителството съгласува разни споразумения без да мисли ...[/quote]
    Не Бобец, ако имаме местно ефективно и качествено производство, никой не може да те накара да "ядеш пластмасов чесън".
    Ама и ти явно се лъжеш да купуваш евтини боклуци.

  62. 63 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 784 Неутрално

    “при условие че ще бъде поет официален ангажимент от страна на правителството на Канада за отмяна на визовите изисквания за български граждани, в срок, не по-късен от края на 2017 г.”

    Малоумно е залог в едно споразумение да бъде падане на визите!
    Това означава, че за пореден път сме в стойка партер, равнис по големите в ЕС.

    I Want To Believe
  63. 64 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Любопитно

    До коментар [#61] от "marker":

    С какво се занимаваш? В духова музика ли свириш?

    Какво разбираш под "ефективно" и "качествено" производството на зеленчуци например?
    Понеже си започнал/а за "чесъна"

  64. 65 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 524 Весело

    Много лакърдии се раздуват покрай споразумението с Канада, което ще "отвори" път и на подобно със САЩ....... но переспективата за нас няма да е никак розова.
    Преди 25 години се подписа подобно споразумение, наречено ЦЕФТА, м/у Мексико, САЩ и Канада, обилно полято с мантри от типа "либерализирането и насърчаването на търговията със стоки и услуги, подобряване защитата на интелектуалната собственост и защитата на инвестициите, разпоредби относно устойчивото развитие и енергийните ресурси."
    В резултат на това Мексико е още по бедно от тогава, стрелят се, колят се по улците ачик, стената по Рио Гранде още по висока..... за САЩ и Канада може и да е имало полза...
    Щом богаташ иска да прави далавера с бедняк, значи ще му одере кожата!!!
    Спомнете си сагата с "цената" на тока от хамериканските ТЕЦ у нас, която плащаме като попове.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  65. 66 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#57] от "marker":

    Да беше отговорил на въпроса, м?
    Явно още си в детската градина...

  66. 67 Профил на невеж СУПЕР
    невеж
    Рейтинг: 122 Неутрално

    целият вой на умрЕло срещу ттип и сета е заради това, че те ще доведат до създаването на огромен либерализиран пазар между европа, канада и сащ, което напълно ще изолира в ъгъла едни чукундури, разпрострели се на огромна територия на североизток от нас. простотиите с абитражите, гмо, робстовото на корпорациите са пълни идиотщини, на които се връзват кухите лейки и измекярите. проблемът е, че измекярите са достатъчно на брой и имат свободата да пречат на всички останали, за което по-хитрите от тях несъмнено получават и финансови стимули. така че не бъдете идиоти, а мислете

  67. 68 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#54] от "voyko":


    [quote#54:"voyko"]Защо трябва да се образуват арбитражни над национални съдилища,след като всички държави си имат национални съдилища,които могат да решат всеки спор в съответствие с националните закони.[/quote]

    Мога да ти отговоря точно с една дума: Белведере

  68. 69 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#42] от "Добрин Велков":

    арбитражите не се искат толкова много за "нормалните" членки на ЕС а по-скоро за членки с корумпирани съдии (досетете се кой са те)
    може и да не съм разбрал но съм сигурен че по-разбиращ току що ще ме светне

  69. 70 Профил на Тома Белев
    Тома Белев
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#67] от "невеж":

    ми да даже лъжат, че арбитража по АЕЦ Белене ни бил взел 1,3 млрд в полза на руснаците. НЕЕЕ не ни е взел, а ни е дал - дал ни е 2 реактора.

  70. 71 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#70] от "toma_belev":


    [quote#70:"toma_belev"]ми да даже лъжат, че арбитража по АЕЦ Белене ни бил взел 1,3 млрд в полза на руснаците. НЕЕЕ не ни е взел, а ни е дал - дал ни е 2 реактора.[/quote]
    Много интересна гледна точка. Почти опорна...

  71. 72 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#54] от "voyko":

    национални съдилища?
    ок за германия ама тук (както написа колега по-нагоре ---> Белведере)?

    освен което съдиите в арбитражния съд не падат от небето а се избират равен брой от правителството и от засегнатия инвеститор

  72. 73 Профил на marker СУПЕР
    marker
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#64] от "stenli1":

    [quote#64:"stenli1"]Понеже си започнал/а за "чесъна" [/quote]
    Не аз започнах за "чесъна".Не ми го приписвай.

    [quote#64:"stenli1"]Какво разбираш под "ефективно" и "качествено" производството на зеленчуци например? [/quote]
    На тъпи въпроси не отговарям. Най-малкото не му е тук мястото.

  73. 74 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    До коментар [#25] от "Добрин Велков":
    Да, искам да си изясня защо колегите са против споразумението. Когато недоволстваш от нещо, е хубаво да се обосновеш. Не мислиш ли? Или ще я караме като теб - големите вече са се рабрали, нищо не зависи от теб, Путин изигра всички, гарнирано с дълбокомислени многоточия.
    ПП. Нещо пропускам ли от репертоара ти?

    I 💜 Leka Borislavovna
  74. 75 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#69] от "leo1971":

    Не знам дали си разбрал. Интересите са корпоративни. Корупцията е друга тема.

  75. 76 Профил на marobo
    marobo
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Да живее Белгия! Смятам да поискам белгийско гражданство. Там си защитават интересите.

    Демокрацията е за тълпата. По-нагоре имат значение само парите.
  76. 77 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 122 Неутрално

    всъщност има промяна за арбитражите за да се угоди на противниците:
    "В същото време участниците в преговорите изтъкват, че на практика съставът на тези трибунали ще се определя на държавно ниво от замесените в спора страни без участието на инвеститорите."

  77. 78 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    До коментар [#72] от "leo1971":

    Да не се окаже накрая, че Белведере ще ти се види "цвете" в Сравнение с арбитражния наднационален съд, в който съдиите ще са назначаваш от корпорациите и от еврочиновниците?

  78. 79 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    [quote#29:"Николай Теллалов"]Тогава хайде обясни популярно каква е изгодата и ЗА КОГО[/quote]
    Свободната търговия винаги води до намаляване на цените. Изгодата е за потребителя. Падането на визите, което е част от пазарлъка конкретно за нас, българите, е друга изгода. Например мога да хвана когато си искам самолета и да кацна в Монреал, за да проверя отблизо процесите на всеобщо гниене на капитализма.
    Толкова стига ли ти или искаш още?

    I 💜 Leka Borislavovna
  79. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  80. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  81. 82 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#75] от "Добрин Велков":

    в случая на арбитражите (коментара ми беше само за тях) става дума точно за корумпирани съдебни системи

    но както винаги се пуска само една опорна точка а не факти като отговор на коментар ... браво

  82. 83 Профил на marker СУПЕР
    marker
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#65] от "boby1945":

    [quote#65:"boby1945"]Щом богаташ иска да прави далавера с бедняк, значи ще му одере кожата!!! [/quote]
    Само да те попитам: Кой е бедняка в споразумението между ЕС и Канада? ЕС или Канада?

  83. 84 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#78] от "stenli1":

    в последните промени корпорациите не назначават част от съдиите а се назначават от замесените в спора страни:

    http://www.dnevnik.bg/sviat/2016/10/24/2850088_arbitrajite_-_edin_ot_prepunikamunite_v_turgovskoto/

    "съставът на тези трибунали ще се определя на държавно ниво от замесените в спора страни без участието на инвеститорите"

  84. 85 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#61] от "marker":

    Отдавна съм забелязъл чи си слаба ракия в реалната икономика... именно затова няма и не може да има
    [quote#61:"marker"]местно ефективно и качествено производство,[/quote] когато правителството подписва съглашения с цел либерализирането и насърчаването на търговията със стоки и услуги, подобряване защитата на интелектуалната собственост и защитата на инвестициите според пресслужбата със страни като САЩ, Канада, ЕС...
    "либерализирането и насърчаването на търговията със стоки и услуги" значи богатите да станат по богати, а бедните по бедни......
    Ако беше в час с реалната икономика, да си отгатнал феномена след 9 години българско "участие" в ЕС и всичките мантри на тема либерализирането и насърчаването на търговията със стоки и услуги....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  85. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  86. 87 Профил на marker СУПЕР
    marker
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#80] от "stenli1":

    [quote#80:"stenli1"]Въпросът е тъп за тъпите [/quote]
    Явно си от тях. Жив и здрав...

  87. 88 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#83] от "marker":

    Простичък въпрос, [quote#83:"marker"]бедняка в споразумението между ЕС и Канада[/quote] ще го играят страни като България, Румъния, става ясно че и Белгия има такъв пресантиман.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  88. 89 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 803 Неутрално

    [quote#1:"stenli1"]Някой ден ще отговарят за това[/quote]
    Едва ли ще отговарят, независимо че ще са заслужили 100%-ва отговорност за васалното си, унизително, безкритично поведение към най-важни договори, засягащи самото съществуване на страната. Това дори не са еничари. Това са разбойници, които делят и ще делят плячка - България!

  89. 90 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Весело

    До коментар [#84] от "leo1971":

    За съжаление, някой ДНЕС вече е успял да блокира много качествен правен анализ на Института за модерна политика.
    До вчера работеше. Някои са много чевръсти

  90. 91 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Любопитно

    До коментар [#84] от "leo1971":

    Елитни преподаватели в Юридическия факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ се включиха в апел на европейската академична юридическа общност до Европейската комисия и Европейския парламент да не приемат Трансатлантическите търговски споразумения на ЕС със САЩ и Канада – ТПТИ и СЕТА, докато в тях фигурират паралелни на правосъдните системи механизми за съдене на държави от инвеститори. Въпросните механизми, известни като ISDS, представляват на практика частни трибунали, в които корпорации могат да завеждат дела срещу властите с искания за обезщетения, ако сметнат, че очакваните от тях печалби са намалели вследствие от въвеждане на регулации, закони, политики и т.н.

    „САЩ, Канада и Европейският съюз имат високоразвити ефикасни съдебни системи, които гарантират подходяща юридическа защита на чуждестранните инвеститори. Апелираме към вас да не отслабвате и подкопавате върховенството на закона и демократичните принципи, върху които са основани страните-членки и Европейският съюз като предоставяте на чуждестранните инвеститори ненужна, системно предубедена и структурно нездрава паралелна юридическа и съдебна система в ТПТИ и СЕТА“, се казва в апела.

    От българска страна под него се подписаха седмина преподаватели от Софийския университет. Това са проф. Георги Стефанов – професор по международни отношения и история на дипломацията, проф. Георги Близнашки, преподавател по конституционно право и експремиер на Република България, проф. Красимира Средкова – преподавател по трудово и осигурително право, член на Европейския комитет за социални права; проф. Лазар Груев – преподавател по наказателно право, бивш конституционен съдия и председател на Върховния касационен съд; проф. Огнян Герджиков – преподавател по търговско право, бивш председател на Народното събрание; проф. Пламен Киров – преподавател по конституционно право, бивш конституционен съдия и проф. Сашо Пенов – преподавател по финансово право и декан на Юридическия факултет на СУ.

    Писмото е подписано от известни европейски юристи – професори от най-големите университети като Хумболтовия в Берлин, Сорбоната в Париж, Оксфорд, Кеймбридж, Лондонското училище по икономика, университетите в Барселона, Лисабон, Амстердам, Залцбург, Торино и др. Сред тях личат имената на проф. Женевив Бурдио, проф. Евелин Лагранж, проф. Алан Бог, проф. Давид Капитан, проф. Дани Никол, проф. Уго Матеи и още десетки преподаватели и изследователи в областта на юридическите науки. Списъкът с имената на всички подкрепили професори по право ще бъде публикуван в понеделник, 17 октомври 2016 г.

    Светилата на европейското право предупреждават, че механизмите ISDS в търговските споразумения от нов тип установяват привилегии за чуждестранните инвеститори, базиращи се на неясни материалноправни стандарти. Те ще могат да търсят отговорност от държавите за своите пропуснати печалби, „дори когато предприетите от държавите мерки са недискриманационни, законни от гледна точка на местното законодателство и имат за цел например да защитят природата, общественото здраве или правата на работещите, да ренационализират железопътни линии, водоснабдителни, енергоснабдителни или здравноосигурителни системи“. Това на свой ред може да доведе до въздържание на правителствата от регулаторни мерки в обществен интерес поради заплахата от инвестиционен арбитраж и високите компенсации, които следват от него.

    Според подписалите, предложената „Инвестиционна съдебна система“ в споразуменията със САЩ и Канада ще въведе някои институционални подобрения в сравнение с класическия ISDS механизъм, но в същото време ще насърчи инвеститорите да заобикалят добре установените юридически процедури в местните съдилища, а „това рязко контрастира с традиционното и благоразумно схващане за международното право, което изисква индивидите да изчерпат местните пътища за решение, преди да се обърнат към международни съдилища“. Освен това не е предвидена забрана корпоративни адвокати да бъдат наемани като арбитри в паралелната система при решаване на инвестиционни спорове.

    cover_16_10_2016

    И докато преговорите по спогодбата със САЩ изглежда са зациклили, то споразумението с Канада – СЕТА, известно още като „малкият брат“ на ТПТИ, е пред одобрение на 18-и октомври от Европейски съвет в Люксембург. На него представителите на България ще трябва да гласуват, без да са изготвили анализ на очакваните ефекти от СЕТА върху българската икономика и без да са участвали в никакви публични дебати по темата. Затова на 16 октомври в градинката пред „Кристал“ в столицата се събират граждани, които за пореден път ще призоват българските институции да не подписват празен чек с множество рискове за България и ЕС. Организатори на протеста от 16 ч. са сдружение „Солидарна България“, екологично сдружение „За Земята“, Гражданска инициатива за забрана на шистовия газ в България, коалиция „България без ГМО“ и инициативен комитет „За чиста България“.

  91. 92 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#86] от "voltaire":

    Нищо няма да разберат, в основната си маса нашия народ е тъповат, непрактичен, глух за камбани и най-важното с много къса памет....
    За пример Кобургите, донесоха на България три национални катастрофи с неизчислими жертви и загуби на територии и население, и тези дето ти очакваш да "чуят" камбаната, отсипаха на последния царстващ Кобург собственост от 250 000 000 без царот много да се е потил!!! И това бе сторено от елита на нацията, само за да се почуства за момент царедворец!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  92. 93 Профил на невеж СУПЕР
    невеж
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#70] от "toma_belev":

    смяташ, че вината е в арбитража ли? а нещо да кажеш за тези, които са подписали договора? или те са чисти като сълза, ама видиш ли, гадният арбитраж ни пре*ба

  93. 94 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Прекалено на тъмно беше разработено всичко а това събужда в мен известни съмнения.

    "Няма да има визи за Канада", колко популистко. Колко души пътуват годишно за Канада, колко ще могат да си го позволят и в бъдеще че да сме толкова загрижени за удобството им?

    А ако заради това споразумение утре почнат да фалират наши предприятия съдени от частни съдилища или плащаме милиарди както за Белене? Или както за пак така сключените зад гърбът ни сделки за Мариците или фотоволтаиците?

    Не казвам че ще стане, просто всичко трябваше да става ясно и убедително, пред очите на обществото, да се чуят аргументите. А така скрито-покрито и човек остава с усещането, че зад гърбът му правят нещо за което след време ще плаща скъпо. Както все ставаше досега.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  94. 95 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2949 Неутрално

    Толкова стига ли ти или искаш още?
    ===========
    И да се доставят най правите краставици в Европа , че иначе ще има караница . Със шублер ще ги мерят ако трябва. ...
    До коментар [#79] от "Blood Red Skies":

    Bukalemun
  95. 96 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#79] от "Blood Red Skies":

    Бих искал смислен отговор, а не набор абстрактни клишета

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  96. 97 Профил на marker СУПЕР
    marker
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#85] от "boby1945":

    [quote#85:"boby1945"]"либерализирането и насърчаването на търговията със стоки и услуги" значи богатите да станат по богати, а бедните по бедни......[/quote]
    Голяма глупост изтърси.
    Защото май според теб излиза, че обратното, ограничаването и подтискането на търговията със стоки и услуги означава богатите да станат по-бедни, а бедните по-богати. Тази мантра я изпитахме по време на соц-а и бедните не станаха по-богати. ВСИЧКИ станаха по-бедни. Ние не помним като маймуните.

  97. 98 Профил на невеж СУПЕР
    невеж
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#90] от "stenli1":

    да, да, много качествен. този анализ е все едно дяволът да ти анализира евангилието. в половината от посочените примери е очевидно, че става въпрос за неспазване на договорености от страна на правителствата (заради корупция), а в другата половина от примерите удобно е премълчано какво е решението на арбитража, а то не е в полза на частните компании.

  98. 99 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1262 Любопитно

    До коментар [#87] от "marker":

    И какво ес оказа - не може да обясниш какве е "ефективно" и "качествено" производство на плодове и зеленчуци?

  99. 100 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 651 Неутрално

    [quote#3:"442"]Ние икономика нямаме, така, че няма какво да се притесняваме от конкуренция. Мисля, че може само да сме на далавера.[/quote]
    кои "вие" Софийска вода, която има разходи от 2,5 ст за куъбик, а ни го подава за 2,08лв? Други концесионери? Монополи, картели? Собственици на офшорки с дългосрочни договори в енергетиката? България е прекалено корумпирана и без закрилата на коруипцията от подобни споразуимения, който превръщат частни корупционни арбитражи в последна инстанция! Плащаш на крадлив чиновник или минстър срещу подписа му, после съдиш държавата,когато иска да развали неизгоден договор, концесия, или вдигне минималната заплата, или вдигне кациза върху цигарите! От което произтекат неблагоприятни псоледици за компания -инвиститур!
    До коментар [#3] от "442":

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #