Премиерът е бил пушечно месо и в дарените от горските високопроходими автомобили

Премиерът е бил пушечно месо и в дарените от горските високопроходими автомобили

Премиерът слиза от бронирания автомобил, който обикновено ползва.
Премиерът слиза от бронирания автомобил, който обикновено ползва.
Премиерът Бойко Борисов е бил пушечно месо (определението е негово, б.р.) и докато се е возил и шофирал дарените от горските предприятия на НСО автомобили "Тойота Секвоя". Това следва от изявление днес на министъра на земеделието и храните в оставка Десислава Танева, цитирана от агенция "Фокус".
Тя посочва, че в държавните горски предприятия никога не е имало бронирани автомобили. Покрай прехвърлянето от горските предприятия на НСО, на станалите скандални още с покупката си коли, днес Борисов произнесе дълъг монолог пред чакащите го пред президентството журналисти. В него той обясни, че животът му е застрашен, тъй като има издадени смъртни присъди "от международни босове", които е залавял и екстрадирал, и не може да ползва каквито и да е коли.
Премиерът в оставка обяви също, че ако се върне на поста, ще поръча да му бронират една "Лада Нива", за да пътува с нея и да спрат критиките, че държавата харчи много. Всъщност, след съответната преработка, руският всъдеход, с близо 40 годишна история, би бил доста по-безопасен за возещите се в него, поне що се отнася до покушение, от луксозните японски високопроходими коли без никаква бронировка. Да не говорим, че дългите 5.21 метра тойоти за далеч по-лесна мишена от доста по-скромните като размери ниви.
Днес от пресслужбата на правителството съобщиха, че дарените от горските стопанства автомобили са ползвани при обиколките на премиера и министрите по границата и бежанските центрове, като са били и ангажирани също и за нуждите на чужди държавни и правителствени ръководители при посещенията им в страната. Самият Бойко Борисов пък не скри, че возил в тях премиера на Унгария Виктор Орбан и бившия министър-председател на Великобритания Дейвид Камерън.
Бърз поглед към ценовите листи на сходни като "Тойота Секвоя" на размери модели, предлагани на българския пазар, показва, че не е съвсем прецизно и изказването на Борисов, че "има десетки пъти по-луксозни – мерцедеси, беемвета, аудита, рейндж роувъри и подобни". Като изключим предложенията от британския луксозен бранд "Ленд Роувър", чиито модел "Рейндж Роувър" лесно стига и подминава цена от 200 хиляди лева, колкото са стрували тойотите, при останалите марки, сходно екипирани с колите на горските модели, биха стрували доста по-евтино. Разликата е такава, че при три закупени високопроходими автомобила, вероятно щяха да останат и пари за четвърти.