От първо лице: Разказът на машиниста на катастрофиралия влак в Хитрино

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 120 Неутрално

    "Честно казано и аз нямам все още ясен спомен и се мъча да си обясня защо толкова късно съм започнал да намалявам скоростта"

    Изобщо не си започвал да намаляваш скоростта!!!
    От сън спомени няма!!!

    Имам време да питам всеки идиот.
  2. 2 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Не му е лесна неговата ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  3. 3 Профил на Гъз, ти си нашето знаме!
    Гъз, ти си нашето знаме!
    Рейтинг: 120 Гневно

    Всеки, който не спазва ограничението за скоростта трябва да поеме цялата вина за катастрофата и да лежи до живот. Не може да влезеш с двойно по голяма скорост в населено място като караш взривоопасен товар с 7.5 килотона тротилов еквивалент. Това е тероризъм и предумишлено убийство.

    Следването на троловете е сигурно като следването на парите.
  4. 4 Профил на biolakotka
    biolakotka
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#1] от "4ort":
    Не може да обвиняваш никого след , като изобщо не разбираш. 👎

  5. 5 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#4] от "biolakotka":
    Ти какво разбираш???

    Имам време да питам всеки идиот.
  6. 6 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 796 Любопитно

    Ами Михнев да каже, защо тогава е ограничена скоростта?
    Не е ли за да се предотврати произшествие?
    Рутината не винаги е добър съветник!

    Да разлая троловете!!
  7. 7 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Прав си човека, но заради превишената скорост той ще "опере пешкира"!

  8. 8 Профил на neut СУПЕР
    neut
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Сигурно истината е по-различна, но малко вероятно е да я узнаем.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  9. 9 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    И шофьорите превишават скоростта на пътя и не винаги стават катастрофи. От време на време обаче все пак фатални неща се случват и разбира се все има замесени други обстоятелства, които обаче при по ниска скорост можеха да бъдат избегнати. Тук става дума за ниво на риска.

    ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМА
  10. 10 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Имам известен стаж на работа в железниците. За да го придобия, изкарах шест месечен курс, изпити и пробен стаж. За влаковете разписанието е бибилия, независимо дали са пътнически или товарни, движат се по трасета взаимо зависими и тръгване-спиране-престой трябва да се спазва. Не можеш да кажеш, че не знаеш дали влакът ти е със закъснение или не. Предварително се знае, че от гара Х ръгваш точно в У.00 ч. Ако ли не-защо?. Второ. Има правила за набиране на влакова композиция. Става дума колко да бъдат натегнати куплите-куките-между вагоните, за да няма луфт /лашкане/ при движение. При пътническите натягането е до откат, т.е., никакъв луфт, при товарните има известен толеранс, не знам обаче как е при пълни цистерни. Трето. На определени разстояния преди гара, безопасни, има предупредителни светлинни семафори с жълта и зелена светлина. Показват на машинистите може ли да влезе в гарата, на какъв коловоз или че го чака червено и трябва да спре преди да влезе. Така екипът е наясно какво да прави. Вероятно имат и радиовръзка, да не говорим за телефоните.

  11. 11 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 64 Разстроено

    Това момче може да е карало малко по-бързичко,но не смятам,че той е виновен,вярвам повече на ДАНС които казват, че стрелката пред гарата е била разкопчана.

  12. 12 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Самото влизане в отклонителен коловоз с превишена скорост вече е нарушаване на правилниците,а последвалото след това е престъпление.Ако има споделена вина тя е между машинистите на първия локомотив защото по време на движение на влака са длъжни да обявяват положенията на всички сигнали и ако това са го направили е нямало как да се случи това.Тези приказки които ги говори може да минат в махалата.

  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 750 Неутрално

    [quote#11:"batgosho"]че стрелката пред гарата е била разкопчана.[/quote]Няма как да е била разкопчана защото дежурния ръководител не може да отвори предупредителния и входен светофори.

  14. 14 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 888 Любопитно

    Каква превишена скорост на видеозаписа ясно се вижда че влака се движи със скорост под 20 км/ч и няма никакво дерайлиране до взрива!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  15. 15 Профил на Вагабонт
    Вагабонт
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#9] от "emil НОВИ ИЗБОРНИ ПРАВИЛА ВЕДНАГА!":
    [quote#9:"emil НОВИ ИЗБОРНИ ПРАВИЛА ВЕДНАГА!"]разбира се все има замесени други обстоятелства, които обаче при по ниска скорост можеха да бъдат избегнати.[/quote]
    Ето едно от тези "други обстоятелства": Пътят там има доста проблеми, виждате колко много релси са извадени и откачени изобщо от крепежните елементи, това означава че е имало много разхлабени и липсващи болтове.

  16. 16 Профил на Вагабонт
    Вагабонт
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#10] от "man_un":

    Ученото си е учено! В движението на влаковете (пътнически, товарни, и извънземни) се набляга на спазването на разписанието. Иначе такъв хаос настава...лаиците понятие си нямат.

  17. 18 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 120 Неутрално

    [quote#12:"chicago514"]Тези приказки които ги говори може да минат в махалата.[/quote]

    Явно минават и тук във форума.
    Участъковата скорост е 70 км/ч., той кара с 80 км/ч.
    Сам признава, че на предупредителния и на входния му свети влизане в отклонение. Той пак не предприема нищо.
    "Не усетил нищо по-различно от нормалното разлюляване при влизане в отклонение."-При такава скорост при влизане в отклонение и мъртвец се би събудил.

    Имам време да питам всеки идиот.
  18. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 750 Неутрално

    [quote#18:"4ort"]Явно минават и тук във форума[/quote]Видимо минават.Естествено,че несъобразената скорост е причината за трагедията в Хитрино,както и за дерайлирането на бързия влак в гара Калояновец.И оня там машинист от Калояновец дрънкаше врели некипели.Най добре ще машиниста да си признае вината и да си признае,че с помощника си са дремали,защото иначе както ги дрънка,че е видял показанията на двата светофора и не е реагирал,значи в момента нещо е изключил,ама и двамата ли!

  19. 20 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Подобен инцидент имаше във Виареджо, Тоскана, Италия. Разследването тра над 4 години. Стигнаха до там, че установиха, че една операция, дето по предписание трае 30 мин., е проведена за 15 мин. Защото искат да разберат причината. За да не се повтори такава трагедия. Тук никому не пука причината. И за няколко дни осъждат машиниста. Гарантирано:скоро ще се повтори, потрети и подесети!За сведение:в Италия главният обвиняем е шефът на железниците - прокурората му иска 16 г. Следват шефовете на фирмата, оперираща влака(австрийска) - от 10 до 15г. А тук машинистите! Отврат!

    Мърфи е оптимист!
  20. 21 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 750 Неутрално

    [quote#20:"султана глаушева"]Подобен инцидент имаше във Виареджо, [/quote]Какво имате предвид като казвате подобен.

  21. 22 Профил на €arthquake
    €arthquake
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Високата скорост е причина за дерайлирането без никакво съмнение. А дали има съпътстващи обстоятелства, които са причинили взрива на цистерната ще се разбере, но трябва да е ясно, че ако нямаше дерайлиране, нямаше да и има взрив. Всеки трябва да носи отговорност за действията си.
    Относно твърденията на т.нар. "машинист", че "С висока скорост се е карало и ще продължава да се кара. Ако нищо не се е чувало, то е защото не са ставали такива инциденти. Има много случаи, когато се е влизало в отклонение с 80 км/ч. и нищо не е ставало."- вероятно говори от личен опит и за него това е ежедневие. За мен пък е безотговорност и такъв човек няма място в железниците!

  22. 23 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 120 Весело




    [quote#21:"chicago514"]Какво имате предвид като казвате подобен. [/quote]

    Подобно на Хитрино и от там влак минава и е станала катастрофа.
    Признак за подобие!!!

    Имам време да питам всеки идиот.
  23. 24 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 120 Гневно

    [quote#11:"batgosho"]Това момче може да е карало малко по-бързичко,но не смятам,че той е виновен,[/quote]
    Такаааааааа, да пренесем този тип мислене към неща, които познаваме по-добре, например карането на автомобил. Ситуацията е следната - магистрала, разрешени 140, някой кара с 280, става катастрофа, седем загинали, тази с 280-те оцелял, а после бате Гого мъдро отсъжда "Мдаммммм, тва мумчйе можи и да й каралу малку по-барзу, ама не ми съ чини то да й виновну!"....
    Те така, философи дървени!

  24. 25 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    Горкият човек! Животът му стана ад. Очевидно не е скоростта причината. 80 км/час не е висока скорост. Причината е в пътя или в състава. Някой друг е виновен или пак е колективна вина. Как да ни е наред ж.п.транспорта, като цялата държава е в разруха. Окрадена, ограбена и озлочестена.

    Judjuk
  25. 26 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#24] от "nenad":

    Нека наистина. караме по междуградски път, примерно София-Варна. При разклон макс. разрешента скорост е 50 км/ч ти минаваш с 95.

    Слава Україні!
  26. 27 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 120 Любопитно

    [quote#26:"Doge"]При разклон макс. разрешента скорост е 50 км/ч ти минаваш с 95.[/quote]
    Еми, скапани разклони, после аз съм им виновен на теа седем нещастници, къде се утепаа, кога се изтъркалях върхо тех с бемвето!...
    Нели така?

  27. 28 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Скоростта се ограничава не за това че непременно ще стане катастрофа, а и за това ако стане катастрофа последиците да не са тежки.
    Така че и да не е скоростта причина за катастрофата в случая то тя е причина за тежките последици.

  28. 29 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 120 Неутрално

    [quote#25:"Judjuk"]Очевидно не е скоростта причината. 80 км/час не е висока скорост.[/quote]
    Ма мола ти ви се - човеко карал само два пъти по-бързо от разрешеното, ка па да е и виновен, разбирам пеееет-шеееес пати, ама само два - това си е напрао мноо ниска скорос! Ас кат карам бемвето у градо сас 100, къде теа простаци от КАТо са туриле 50, жената ми вика незабавно - айде карай по-барзо, бре, какво се туткаш, изпущиме примоцята у мола / жената ги мноо разбира теа работи, учила е вишо за пиарване и силекон/! Медал да му дадат за каране с ниска скорос на тоа, викам!

  29. 30 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2827 Неутрално

    До коментар [#1] от "4ort":

    При преминаването на стрелката е имало "хъррр-фиииуу, хъррр-фиууу, хъъър-фиууууу"

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  30. 31 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Ако нищо не се е чувало, то е защото не са ставали такива инциденти. Има много случаи, когато се е влизало в отклонение с 80 км/ч. и нищо не е ставало.
    ==========================================
    Щом има ограничение на скоростта значи има опасност от дерейлиране, а не че непременно ще се случи. С мислене от рода: "Карал съм и карам с по-висока скорост и досега нищо не се е случвали и значи няма да се случи" или "Нарушавам правилата, но досега нищо не е станало" катастрофите са неизбежни.

    Ciaran
  31. 32 Профил на funordie
    funordie
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#22] от "€arthquake":

    Ако пуснат втори влак с 80 км/час през гарата, и той ли ще се обърне?

  32. 33 Профил на sdgsdg
    sdgsdg
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Виждам че на някой "компетентни" двойно по високата скорост на влака не им се вижда висока.
    Абе другари,това да не ви е колело,че като удариш контрата и то веднага да спре?
    На една кола 1 тон при скорост с 50 км.в час,спирачния и път е 15-20 метра,а представяте ли си на влаковата композиция,при тези хиляди тона които дърпа,при 80 км. в час,какъв натиск е на машината?Аз мога само да предполагам.
    Хайде стига сте се правили на разбирачи по всичко.От напукания асфалт,до скоростта на влаковата композиция.

  33. 34 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 120 Любопитно

    [quote#32:"funordie"]Ако пуснат втори влак с 80 км/час през гарата, и той ли ще се обърне?[/quote]
    Ако те сложат вързан в товарен вагон между две цистерни с газ и още една сюрия цистерни с общо тегло около 1700 тона - пак ли ще си мераклия влакът да се засили с 80 през гарата?

  34. 35 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 120 Весело

    Предлагам на редакцията обясненията на този машинист и драмите на г-жа Мейзер да се обединят в обща рубрика, например "Без вина виновни!".

  35. 36 Профил на inlineonline
    inlineonline
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Много странно. че всички обясняват всичко със скоростта, а никой неказа,че цистерните са тръгнали с 4-5 тона отгоре от началната гара ВСЯКА! 20 цистерни по 5 ъона ето ви 100 тона отгоре бутащи целия влак.
    По железничарски закон от царско време и един килограм отгоре за произшествието е виновен превозвача, а сега въртят скоростта, хлабави връзки, откраднати елементи.... накрая държавата ще излезе виновна за това,че се е освободили от турско робство...... Ама за дане може да се хване колко са надтоварили вагоните ги мерят по "обемния" метод...
    Въртят се много пари, а хората никога няма да узнаят истината за жертвите.

  36. 37 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 120 Неутрално

    При такива катастрофи винаги има верига от обстоятелства. Верига от грешки, нарушения и случайности, като технически дефекти. Работата на комисията не е да обвини някого, а да определи точно всички звена от тая верига и начертае начините за избягване на подобни случаи. Дали тази комисия ке го направи, или ще си измие ръцете с най удобната жертва, ще видим. Не съм оптимист.

    chavo64
  37. 38 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 120 Неутрално

    ПС Ако такава е практиката, къде е фирмата, да разчита данните от самописците и да следи дисциплината?! Тия от ръководството са за съд заедно със директните виновници.

    chavo64
  38. 39 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Щом е влязал с тази скорост няма никакво значение дали стрелката е била ок. При 40 км ч и да не е ок нищо нямаше да се случи. Да си беше спазвал ограничението.

  39. 40 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Не знам какво спорите по детайлите. Единственият важен факт е капиталистическата алчност и желание за максимални печалби. В случая, една превозваческа фирма от какво печели? От брой курсове и от бързина на доставката. От какво губи? От престоите и от бавната скорост на превоза, които намаляват броя курсове и възможността да поемат още поръчки. В името на печалбата на капиталиста притежател на фирмата изгоряха хората в Хитрино. Няма друг правилен вариант на тълкувание и вината на наемника, е, че е действал в угода на работодателят си, разбира се и в своя собствена, дали за заплата, дали за премия е надувал скоростта, само можем да гадаем какви
    бонуси получават машинистите.

    мурзилка
  40. 41 Профил на dekodekov
    dekodekov
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#36] от "inlineonline":

    ми то може и шефовете му да са го накарали да гони определен срок и човека зада си запази хляба да е бързал

  41. 42 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 771 Неутрално

    "С висока скорост се е карало и ще продължава да се кара. Ако нищо не се е чувало, то е защото не са ставали такива инциденти."

    Значи контролът е занемарен!

    I Want To Believe
  42. 43 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 235 Неутрално

    [quote#19:"chicago514"]Най добре ще машиниста да си признае вината и да си признае,че с помощника си са дремали,защото[/quote]
    Защото иначе излиза, че е имало даже умисъл-знаели са какво става и не са предприели нищо.

    Миний аав адуучин хүн
  43. 44 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Има ли престъпление, всяка демократична медия трябва да даде трибуна на най-виновния престъпник!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  44. 45 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#33] от "Svetlio":

    Да не искаш да кажеш, че спирачки има само локомотива... разбирачо...

  45. 46 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Докато вие се карате и си давате един на друг квалификации, виновниците ще се измъкнат безнаказано, или поне най-главния, който е собственика на фирмата.

    мурзилка
  46. 47 Профил на €arthquake
    €arthquake
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#36] от "inlineonline":

    Това да не ти е каруца, да я надтовариш! Всяка цистерна си има максимален товарен обем, да вкараш повече е физически невъзможно. Престанете да говорите глупости и да настройвате хората един срещу друг!
    Тоя тъпанар машиниста е вкарал влака с превишена скорост, сам си го признава, не се опитвайте да го оправдавате или да търсите причина другаде. За железниците скоростта е закон!

  47. 48 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 350 Гневно

    "С висока скорост се е карало и ще продължава да се кара. Ако нищо не се е чувало, то е защото не са ставали такива инциденти. Има много случаи, когато се е влизало в отклонение с 80 км/ч. и нищо не е ставало. "

    б@си д*била!

    имало е много случаи в които съм си перкал с 230 по магистралата и нищо не се е случило... Тоя не трябва да излиза от затвора!

    Евроатлантида
  48. 49 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 869 Весело

    [quote#46:"Маршалов"]Докато вие се карате и си давате един на друг квалификации, виновниците ще се измъкнат безнаказано, или поне най-главния, който е собственика на фирмата.[/quote]

    Охоооо- "съдията" по делото се обади- вече знаем кой е виновен! 👏👏👏😂😂😂😃😃😃😆😆😆

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  49. 50 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 210 Любопитно

    До коментар [#29] от "nenad":

    А вие намалявате ли до 50 км/ч на всеки разклон?

    Какво пречи ограниченията на скоростта да са също толкова безмислени и при БДЖ?

    Макар от друга гледна точка, например в Англия най-високата скорост за престояване е 40 мили в час, а в повечето случаи е 25 мили в час или колкото на гарата в Хитрино. Не съм чул там да има отклонение с 50 мили в час или 80 км/ч... Машинистите в Англия спазват ограниченията..

  50. 51 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Може причината да е била наистина в неизправност по релсите, но това не оправдава факта, че си карал с превишена скорост при положение, че не караш картофи, а цистерни, които са взривоопасни и то в населено място.

  51. 52 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Когато си вътре в стаята няма как да имаш представа за това как изглежда сградата отвън, как е устроена, какви са комуникациите и с околния свят. Така и машинистът не може да има представа как стояли нещата отвън. Най- добрият начин да заличиш всяко едно престъпление е да драснеш клечката кибрит и изгориш всички улики. Дали скоростта е причината за катастрофата може да каже всеки ученик от гимназиалния курс, ако му се даде да реши задача, в която са дадени: радиуса на окръжността, съпротивлението на пътя, масата на вагоните и силата на връзките между вагоните. Търси се при каква скорост центробежните сили са в състояние да разкъсат връзките между вагоните и предизвикат изхвърляне, дерайлиране на вагоните. Минаха месеци, а още никой нито е поставил, нито е решил задачата. Искаме да знаем! Ако не са центробежните сили, то вероятно е атентат.

  52. 53 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#52] от "bobhunter":

    Никой не
    [quote#52:"bobhunter"] е решил задачата.[/quote] защото задачката ти е формулирана глупаво, далече от реалностите на "трасета"!!
    ПС. "Реалностите" на трасето бяха показани на няколко клипа многократно!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  53. 54 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    До коментар [#10] от "man_un":

    Прочетете пак коментара на човека МАН УН от 1во лице. Имам приятел машинист и наистина е така. Карало се било по-бързо винаги ама не било ставало. ГЛУПОСТИ! Кара се точно до километър и до секунда контролът е стриктен и на скорост и за алкохол и т.н. Това не са някакви рейсаджии джигити. Човека точно е описал има разминаване с други влакове има допустими скорости на всеки участък има..
    Този човечец най-вероятно прикрива някого или нещо

  54. 55 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 534 Неутрално

    ВЛАКА НЯМА РАБОТА В НАЙ КРАЙНАТА ДЯСНА РЕЛСА ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ ПРЕМИНАВА ТРАНЗИТ,ТЯ НЕ Е ИЗПОЛЗУВАНА ОТ ГОДИНИ,СПОРЕД СТРИИТ ВЮ НА ГУГЪЛ ЪРТ ЦЯЛАТА Е В РЪЖДА,НЕ ГО ЗНАМ КОЙ И ЗАЩО ГО Е ЗАБИЛ ВЛАКА У НЕЯ ,ТАМА Е ПРОБЛЕМА ,ВИРАЖА ГО Е ИЗХВЪРЛИЛ ВЛАКА!!!ПРЕВИШЕНАТА СКОРОСТ В СЪЧЕТАНИЕ СЪС ЗАТЛАЧЕНИТЕ И ПЪЛНИ КАНАЛИ НА ПРЕЛЕЗА,КОМБИНАЦИЯТА Е БИЛА ФАТАЛНА

  55. 56 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 350 Неутрално

    [quote#50:"nassaux"]А вие намалявате ли до 50 км/ч на всеки разклон?

    Какво пречи ограниченията на скоростта да са също толкова безмислени и при БДЖ? [/quote]


    проблемът на България: хората като колегата, които не спазват без?мислените ограничения

    Евроатлантида
  56. 57 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 264 Любопитно

    Преди време в Канада или в САЩ имаше подобен случай. Един влак беше тръгнал сам и се беше взривил насред град. Сума ти измрели. Машинистите ги съдиха няколко години и ги пуснаха по живо по здраво, тъй като се оказа, че не са направили нищо по-различно от обичайното. Спрели влака, оставяйки го да работи, за да има спирачки и отишли да спят. В един от локомотивите обаче възникнал пожар. Дошли пожарникарите и изгасили влака. Вместо на примерно 12 вагона те били навили спирачките на 6. Композицията потегля и станало каквото станало. Нашият случай е аналогичен. Сто процента там се минава с 80. Ако това е така и този влак е минал от там 100 пъти с тази скорост, то тогава вината не е на машиниста, а на състоянието на пътя.

  57. 58 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#55] от "reply":

    насреща е идвал пътническия влак, най-вероятно са се готвили да го отбият за да освободят трасето, но е подранил и са му дали път. Оня келеш не е обърнал внимание на семафора и е минал засилен за транзит, в последния момент е разбрал какво става, набил е спирачките и най-вероятно тогава е взел да ръси цистерни по гарата от "сплескването" на композицията от над 20 вагона!

    Евроатлантида
  58. 59 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    "Честно казано и аз нямам все още ясен спомен и се мъча да си обясня защо толкова късно съм започнал да намалявам скоростта... С висока скорост се е карало и ще продължава да се кара."
    Или нещата с ЖП превозите са по-отървани, дори отколкото при автомобилните, или това са пълни глупости! Пътнически влак не съм виждал да се движи с превишена скорост, не мога и да си представя влак с опасен това да го прави. Има нещо друго там...

  59. 60 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3119 Неутрално

    Че са виновни машинистите, виновни са...! Движение със скорост над разрешената, е вина. Със сигурност!
    Проблема е, че вина имат още доста хора покрай тях, защото движението на влака не зависи само от машинистите! Няма как, да стоварят всичко на един машинист...! Особено, за разкапаната инфраструктура през която се изписват, десетки и стотици милиони, доста хора трябва да са на държавна издръжка по арестите!

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  60. 61 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#52] от "bobhunter":

    Конспираторе, след като е решен задачата отговоръте, че в отклонение се влиза с 40 км.ч.

    Имам време да питам всеки идиот.
  61. 62 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Хиляда пъти се разминава, веднъж - не.
    Ето това не могат да го разберат всички, които си позволяват да се изкарват по-умни, с по-бързи рефлекси, по-майстори от всички останали.
    Жалко за жертвите, за щетите, за прецакания живот на машиниста.
    А най-жалкото е, че кретените ще пишат този инцидент като "нулиране на сметката", демек някой го е отнесъл и заради тях и пак ще си я карат по старому.

  62. 63 Профил на Джелсомино
    Джелсомино
    Рейтинг: 778 Неутрално

    От всичката информация до сега моят извод е, че са заспали и не са видели сигналите нито на предупредителния, нито на входния светофор. За това не е отбелязана промяна в налягането на главния въздухопровод, което значи, че не са задействали влаковата спирачка.

    Гласуваш за Борисов, получаваш Пеевски!
  63. 64 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 740 Неутрално

    "Тук има струпване на обстоятелства."

    Това са думи на машиниста - възможно е да е прав. В такъв случай е необходимо да се вземат такива мерки, които не само да предотвратяват "струпване на обстоятелства", а дори и възникването на всяко едно от тези обстоятелства поотделно.

  64. 65 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#63] от "К.К.":

    "От всичката информация до сега моят извод е, че са заспали и не са видели сигналите нито на предупредителния, нито на входния светофор."

    Но нали има и система против заспиване? Тя не е ли действала?
    Нали тя трябва да спре влака при заспиване?

    Ако тази система не се е задействала, дали това не означава, че трябва тези системи да се променят във всички локомотиви, така че да гарантират будно състояние и на двамата машинисти?

  65. 66 Профил на Джелсомино
    Джелсомино
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#65] от "ijj":

    Има система и се казва "тотман". Първите бяха пасивни, подклинваш бутона (има и педал), който натискаш при звуков сигнал през 30 - 40 сек, и го изолираш. После ги направиха активни, искащи смяна на положението на бутона, но не е достатъчно, дремеш и в полусънно състояние натискаш като автомат да спреш звънеца, ама не си там....

    Гласуваш за Борисов, получаваш Пеевски!
  66. 67 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 210 Любопитно

    До коментар [#56] от "sa6":

    Проблема в България са именно безмислените ограничения - карат хората да мислят, че всички ограничения са безмислени.

    Сигурно масово се минава с превишена скорост през разните стрелки по гарите, но на тая гара е било фатално. Машинистите не си правят експерименти с 400-500 тона влакове, та да видят, кога и как може и неможе да се мине през стрелка. Звучи малоумно. Както и надали си казват "майната и на сигнализацията, аз съм за направо", когато и ако им свети семафора за отклонение в гарата. Ако е така, то машинистите ни са смъртоносно апатични към ежедневните си задължения и трябват мерки....

    Защо няма такива ограничения от по 50км/ч на всеки разклон из другите държави? Защото са без?мислени, а там очакват да се намали, където има ограничение. Не да изкарат някой леФ, скрити зад храстите.....

  67. 68 Профил на sdgsdg
    sdgsdg
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#45] от "Добрин Велков":

    Както съм писал не съм разбирач като тебе или някой други експерти по всичко.Дадох пример с автомобил,който също има спирачки на всички колела,ако случайно не ти е известно.

    А иначе ако чакаме само на спирачките на локомотива,то значи като удари спирачки в Плевен,тъкмо ще спре в София.

  68. 69 Профил на sdgsdg
    sdgsdg
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#50] от "nassaux":

    А защо спазват ограниченията според тебе,след като там съоръженията са най вероятно много по надеждни от българските.
    Но никой не си позволява да превишава скоростта,защото после всичко му се пише на г.за ако стане беля както тука.
    И няма никой който да му слуша оправданията,колко пъти е нарушавал закона,както сам си признава!

  69. 70 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 740 Неутрално


    [quote#67:"nassaux"]Проблема в България са именно безмислените ограничения - карат хората да мислят, че всички ограничения са безмислени. [/quote]
    В грешка си. Тези, които наричаш хора и за които ограниченията били безсмислени, всъщност са мотивирани убийци и самоубийци на пътните платна.

    мурзилка
  70. 71 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#66] от "К.К.":

    Т.е. когато на гарата направят някаква промяна (напр. да пуснат влака в отклонението) - най-сигурно е освен всичко друго да се обадят и по мобилен телефон на машиниста?

  71. 72 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 210 Любопитно

    До коментар [#69] от "Svetlio":

    Спазват ги, защото имат смисъл - ако не е опасно, ограничението е обикновено максималната разрешена скорост за модела на влака или 10на км под него. И се кара с такава скорост, защото разписанието е много стриктно. Но ако влака може да мине през стрелка с висока скорост, няма да му сложат ограничение от 25 мили в час, щото това е "стандарта" за преминава през стрелки. В случая ми се струва малко глупаво ограничение от 40км/ч, когато всички минават с 80км/ч през него. Пак казвам, машинистите едва ли са решили "да се пробват" с 400 тона зад тях. Сигурно са знаели нещо или са били "обучени" така.


    До коментар [#70] от "Маршалов":

    ОК, това са хора убийци. Защо тогава всеки разклон има ограничение 50-60км/ч. Защо всеки разклон в друга държава (Англия) го няма? Вие намалявате ли на разклоните? А намалявате ли например на "Тракия" малко след тунела, където в нищото има ограничение 70км/ч, което не важи само за хлъзгаво време? Ето тези ограничения приспиват вниманието на управляващите МПС, щото в повечето случай са останали от 50те години и служат за хранилка. Ами ако има такива архаизми и в БДЖ, макар там хранилки да не работят?

  72. 73 Профил на sdgsdg
    sdgsdg
    Рейтинг: 226 Неутрално

    [quote#72:"nassaux"]В случая ми се струва малко глупаво ограничение от 40км/ч, когато всички минават с 80км/ч през него. Пак казвам, машинистите едва ли са решили "да се пробват" с 400 тона зад тях. Сигурно са знаели нещо или са били "обучени" така. [/quote]


    Това какво ти говори?На мене че хората просто не спазват законите за движение.Щом е дадена скорост с знак 40 км,значи трябва да карат с 40 км.Само че те типично по българската,си казват,"ТЕ ЩЕ МИ КАЗВАТ АЗ С КОЛКО ДА КАРАМ".
    А сега,"ама то всички карат така и никой не спазва".Е трябваше ли да стане такава беля,за да разберат че ограниченията са за спазване,а не да се правят на джигити.

  73. 74 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#72:"nassaux"]Защо всеки разклон в друга държава (Англия) го няма?[/quote]
    Не знам що все Англия ти е в устата. Може би там няма 3-4+ месеца годишно студове като у нас и заледяванията са по изключение. Въобще нямам и идея как така сравняваш страни с различни климатични особености. Пък и там пътищата са поддържани значително по-добре.

    мурзилка
  74. 75 Профил на funordie
    funordie
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#34:"nenad"]Ако те сложат вързан в товарен вагон между две цистерни с газ и още една сюрия цистерни с общо тегло около 1700 тона - пак ли ще си мераклия влакът да се засили с 80 през гарата? [/quote]
    А на теб кой ти каза че повторното пускане трябва да е опасно.
    Кой ти каза че трябва цистерните да са пълни с газ.
    Тъпанар.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #