За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Darth Plagueis
Рейтинг: 1320 НеутралноДобре. Този вариант е доста по-добър от първоначалния. Две забележки - 30 минути са малко, и 33 станции са малко. Т.е., в договора трябва да залегнат условия за повишаването на безплатния период, както и драстично увеличение на станциите и велосипедите. Да речем 300 станции е добре.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКoporna_to4ka
Рейтинг: 128 НеутралноСянка, една жена на пазара ми каза че ти стоиш зад "София байкс" и Данчето ти е аризала концесията да се нагушиш яко
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаgmalinov
Рейтинг: 694 НеутралноДо тук добре, сега остава да се намерят и читави алеи за каране, за пешеходната част на "Витошка" да не говорим...
GMybh161151101
Рейтинг: 165 ВеселоПреди да отдавате велосипеди, направете истински, обособени велоалеи. Просто идея
DJTrump
Рейтинг: 217 НеутралноСтъпки в правилната посока. По-малко коли, по-малко дим и прах, това е бъдещето и на София.
Симеон
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#1] от "Darth Plagueis":
Наистина е така. По-скоро стоянките са малко, крайно недостатъчно е 33 места. Иначе 30 минути безплатно не е малко, може да се измине доста голямо разстояние. Аз за около 25 минути стигам от Надежда до работата ми в центъра, над 7 километра са.
Дано се справят с кражбите и вандалите.
neut
Рейтинг: 165 НеутралноЗащо само на една фирма се дават права, или пак непрозрачни сделки.
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restYulian Evtimov
Рейтинг: 654 НеутралноНа варвари цивилизация да предлагаш, си е загуба на време...
The man on the Moonhahohehi
Рейтинг: 439 НеутралноЕкстра е - 30 минути са предостатъчни.
Кога ще почне изпълнението?
Незнайко
Рейтинг: 2837 НеутралноВ Копенхаген имаше едни съвсем прости много грозни червени велосипеди, които бяха абсолютно безплатни. Всеки можеше да си ги взема, където си намери такъв, да си се вози на тях, и да ги оставя където му падне.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев*****
НеутралноНякой има ли идея къде точно ще са местата на тия велоседянки?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1320 НеутралноДо коментар [#6] от "Симеон":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК30 минути са достатъчни, но ако има достатъчно стоянки. Ако се налага да търсиш друга, защото близката до теб е заета, тогава няма да ти стигнат.
tribiri
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Дето се вика Ово е стандарт! Караш и фургаш!
В Барселона, Лондон, Париж е решено с електронни карти, които отключват велосипеда от стоянката. Предполагам, че и тук така ще го направят.
lustmord
Рейтинг: 269 НеутралноПак ще изглежда като отбиване на номера - 400 велосипеда за 1.2 милионен град, които ще стават за по едното селфи в парка , понеже за 10 години, една планина от приказки и неясно колко милиона похарчени пари столицата реално няма велоалеи а по улиците с този трафик и манталитет на шофьорите карането си е екстремно преживяване.
tribiri
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#12] от "Darth Plagueis":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Имам едни снимки правени от прозореца на хотела в Париж. Сутринта към 10, стоянка за около 30 велосипеда е изцяло запълнена, а вечерта към 8 на нея няма нито един велосипед.
Големи яйца:)
Рейтинг: 681 НеутралноДо коментар [#1] от "Darth Plagueis":
На практика тези 33 стоянки ще бъдат рекламни обекти. За 8 години.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1320 НеутралноДо коментар [#16] от "VR|46":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВ това няма нищо лошо - финансовата тежест на една услуга трябва да е там, където има пари, и където има желание тя да се поеме. Затова модерният подход е - безплатна услуга, срещу включване на бизнеса с нея.
sa6
Рейтинг: 323 РазстроеноНе мерси! "Велоалеите" в София са КЛИНИЧНИ ПЪТЕКИ!!
ЕвроатлантидаИ тази година няма да сляза от колата, а съм запален велосипедист.
Камен
Рейтинг: 859 НеутралноАз едно не мога да разбера - 700 хил. евро инвестиция от общината + 1.5 млн. евро от концесионера = 2.2 млн. за 400 велосипеда. Хаде .2 махаме за комисионни, остават 2 милиона евро за 400 колелета, значи едното колело е 500 евро = 1000 лева? То вярно, че има и по 5000 лева колела, но за тази цел мисля спокойно можеха да вземат такива от по 300-500 лева.
tsvetko_51
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":
, знаете че у нас и старата шапка да си оставиш, ще се намери кой да е вземе.
[quote#10:"Незнайко в Слънчевия град"]В Копенхаген имаше едни съвсем прости много грозни червени велосипеди, които бяха абсолютно безплатни. [/quote]
Малко е раничко
Но намерението не е лошо и дори и най-хубавите неща не стават изведнъж и в идеалния им вариант - пример Виена, където периодично се правят подобни неща и периодично настъпват и някакви провали, въпреки чудесната инфраструктура, от гледна точка на алеите.
sa6
Рейтинг: 323 Неутрално[quote#16:"VR|46"]На практика тези 33 стоянки ще бъдат рекламни обекти. [/quote]
Евроатлантидаи аз това си помислих: точно като телефоните с фонокарти на БТК
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
dosetliv
Рейтинг: 1236 Неутрално[quote#0:"матряла"]до 400 велосипеда .. От своя страна инвестициите, които "София байкс" трябва да направи в системата, са 1.49 млн. евро.[/quote]
1490000 : 400 = 3725 евро.
Туй ше бъдат некви много яки колелета.
lustmord
Рейтинг: 269 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "Камен":
[quote#19:"Камен"]остават 2 милиона евро за 400 колелета, значи едното колело е 500 евро = 1000 лева?[/quote]
Една нула си изпуснал накрая - ако смяташ само колелата се връзват по 10 000лв...
phillipov
Рейтинг: 628 РазстроеноКакто обикновенно в България разбирачите са много, ама тези които правят нещо реално - малко... Изчетох повечето коментари...30 мин били малко за безплатно?!? - радвайте се, че има безплатно, в СКГТ няма аванта, а в Приж (където има 1800 станции е също 30 мин, може би най-добре развитата мрежа, поне коятао аз съм виждал)! После и станциите били малко, та защо не 300, а може би 3000...е, няма лошо - ама както е казал поетът в отговор на въпрос защо мъжете целуват ръка на жените - Ами все от някъде трябва да се започне! Така че радвайте се да започне, че като знам БГ действителността сега могат да започнат пак обжалвания, че после съдът току виж решил, че някой си е прав и хайде наново.... Едно по едно, моля, за да се научим!
phillipov
Рейтинг: 628 НеутралноЗабравих да добавя и за безумните сметки, които видях тук!!! Немам думи, както казват в Перник
m_style
Рейтинг: 269 ВеселоДо коментар [#19] от "Камен":
Еее са, пропуснал да сметнеш интегрираната електронна система с GPS проследяване. Мен повече ме притеснява т.нар. стоянки да не се изпразнят за нула време у Факултето и бидейки празни да заприличат ачик-ачик на място за афиши...
mengo
Рейтинг: 141 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "phillipov":
И в Лондон са по 30 мин. безплатно като това се явява най-добрия начин на наземен транспорт (по-бързо от автобус, кола или пеш). При наличие на достатъчно станции и смяна навсеки 30 мин. цял ден каране излиза 2£.
А трафикът, колкото и да е подреден, не е по-добър от софийския. Просто шофьорите в България се налага да бъдат превъзпитани, че колоездач на пътя има абсолютно същото право да се намира там както и колите.
Хриси
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#19] от "Камен":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Принципно 1000 лева са адски много пари за по-обикновено колело, да.
Обаче обикновено градските велосипеди са специално правени по поръчка, за да се разглобяват трудно и да не могат да им крадат частите, за да ги продават.
Батков-вън
Рейтинг: 681 НеутралноДо коментар [#19] от "Камен":
колелата по 300-500 лв след 2 месеца ще са за боклука. Качествено градско колело, подходящо за целта , струва точно около 500 евро като ново.
Роси
Рейтинг: 5323 Неутрално"Столичната община намери кой да отдава велосипеди под наем в града"
Това работа на общината ли е?
Ivan_
Рейтинг: 426 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "Камен":
Модератора е неадекватен!До коментар [#23] от "dosetliv":
400 броя велосипеди за 8 години...
колко велосипеда реално ще са това?
Вие допускате че пъроначалните велосипеда ще се ползват целия срок.
Най вероятно ще има счупени, откраднати или просто амортизирани...
arax
Рейтинг: 422 НеутралноОт когато е сниман този рИпортаж от байдъуей нищо не се е променило... -v-sofiya-zapisaha-kradets-na-kolelo-v-deistvie.ht ml
http://btvnovinite.bg/article/kriminalno/10-kameri