Директор в пътната агенция е привлечен като обвиняем заради инцидента в "Ечемишка" (допълнена)

Директор в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е привлечен към наказателна отговорност заради трагичния инцидент в началото на февруари в тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус", съобщи окръжният прокурор на София Наталия Николова на специален брифинг. При него след падане на елемент от осветлението загина жена.
Оглавяващият дирекция "Поддръжка и пътна инфраструктура" в АПИ Георги Златев е обвинен за причиняване на смърт по непредпазливост поради немърливо изпълнение на служебните си задължения. Предвиденото в закона наказание, ако обвиняемият бъде признат за виновен е от една до шест години. Според прокуратурата той е знаел, че заради корозия е нужен ремонт или дори подмяна на металната конструкция, която държи лампите. Това му било известно от три доклада, с които разполагал - един от 2015 г. и два от 2016 г.
От автомагистрали "Хемус" ЕАД - подател на сигналите, са уточнявали, че съоръженията се нуждаят от обработка с антикорозионно покритие и после - от пребоядисване, но и това не се е случило. Датата на последния сигнал към Златев, е от 13 юли 2016 г.
Георги Златев и днес дава обяснения пред разследващите. Той е с наложена мярка за неотклонение - подписка. От прокуратурата отказаха повече подробности като не казаха и кой до последно е подписвал документацията, че тунелът е годен.
Говорителят на главния прокурор - Румяна Арнаудова заяви, че още продължава другата проверка, която започна след телевизионен репортаж - че експресният ремонт на тунела след инцидента от 5 февруари е струвал 390 хил. лв., като би трябвало да не е струвал повече от 144 хил. лв. Арнаудова заяви, че при посещенията си в АПИ разследващите не са намерили документи за извършено подобно плащане, както и за количествени сметки. Затова държавното обвинение още още чакали агенцията да им представят документи. Тя само посочи, че те не са отказали да предоставят документацията, а просто тя не е била там, когато са отишли прокурорите.
Друго дело - отново за ремонт в тунела от 2011 г. за което "Капитал" съобщи, че прокуратурата е прекратила през 2016 г., сега било възобновено, обясни Арбаудова. Причината - така е разпоредила Върховната касационна прокуратура на градска прокуратура с мотива, че по него не е установена обективната истина и разследването трябва да продължи. Разпореждането е от преди две седмици - т.е. след инцидента.