За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
svoboden
Рейтинг: 1069 НеутралноХайде стига с ПР-ските изпълнения на Манолова!
oporna_to4ka
Рейтинг: 126 НеутралноИзползване на велосипед е въпрос на култура, така че съзнанието трябва да е като на западните европейци
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаЗарзават
Рейтинг: 264 НеутралноКогато стигнем еволюционното ниво датчаните... което няма как да стане.
Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".Willy Messerschmitt
Рейтинг: 309 ЛюбопитноДания е една от най-велосипедните държави в Европа.Велоялей има не само в градовете по всяка улица.Изградени са и велоалей между 2 града!!!С места за почивка,пейки и т.н.Похвална е инициативата на общината но сме ужасно далече от "веломанията" наа Холандия и Дания
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...foure
Рейтинг: 213 НеутралноЩо си мисля, че Дания е малка, равнинна страна без големи денивилации? Със същият успех може да искат и справедливи условия за отглеждане ба северен елен и моржове.
Сашо
Рейтинг: 873 Гневно"Много са оскъдни пространствата в София и битката за всеки метър е голяма, заяви в началото главният архитект на София Здравко Здравков."
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillКракът на г-н Здравков явно не е стъпвал в западна Европа. София е изключително широк град в сравнение с Копенхаген и Амстердам.
Хриси
Рейтинг: 1291 ВеселоПо-добре първо да настигнем Дания по някои други показатели, пък тогава да гоним бройката велосипедисти.
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.МаяМа си прави евтин пиар, останалите ни успиват с общи приказки и бла-бла.
Велосипедната инфраструктура в София ще се оправи тогава, когато кметичката слезе от кортежа и тръгне с колело на работа, като колежката ѝ от Стокхолм.
galio
Рейтинг: 873 НеутралноДо коментар [#5] от "foure":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMПрактически всички модерни велосипеди имат меджу 18 и 30 скорости, което прави аргументът смехотворен.
fpyyh
Рейтинг: 110 Неутралноа кой ще глоби почистващите фирми/измисли място за контейнерите за боклук върху велоалеите? хубаво е, че ги отделиха от платното, но на Витошка има поне няколко кофи, които препречват цялата алея
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеoporna_to4ka
Рейтинг: 126 НеутралноДо коментар [#5] от "foure":
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаИ това го има - същото важи и за Холандия и Белгия - едни много велосипедни нации, но пък Италия, Испания, Франция, Германия...
Читател
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#7] от "Хриси":
Така е.
Вера Су
Рейтинг: 264 НеутралноДокато не намалее броя на автомобилите, колкото и да си чешат езиците нищо няма да се промени. Тротоарите и улиците са съответно за паркинг и придвижване на автомобилите. Пешеходците и колоездачите слаломиращи с риск за живота по улиците са някакви пречещи единици навсякъде из София.
Както хиляди пъти сме обсъждали във форума, не започнат ли сериозни глоби за неправилно паркиране навсякъде, не само в центъра и то ежедневно - промяната ще е само към лошо.
Yard
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#5:"foure"]Що си мисля, че Дания е малка, равнинна страна без големи денивилации?[/quote]
София не е ли плоска? А Пловдив?
В Търново сигурно ще е трудно, но повечето градове в България са с нормален релеф.
pur6ing
Рейтинг: 213 НеутралноВсичкото Мара втасала, и само протестите на велосипедистите са ни проблема! Ами колко деца загиват от автомобили! Колко млади хора катастрофират с автомобили. Колко шофират и говорят по телефон.
Кулутурата на движението на обществени места: пеша, с кола, с велосипед, със самолет е еднакво ниска.....
Но велосипедистите, горките, като хъшовете, немили недраги блъскат педалите....
Брои ли някой нарушенията на велосипедистите: каране по тротоари, по пешеходни зони, блъскане на пешеходци, говорене по телефон при педалиране, пресичане на пътя на автомобилите, движение без светлини, употреба на алкохол и наркотици..... .....
100jan
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#4:"Messerschmitt"]велоалей[/quote ]Начукай си го в тиквата - в българския език няма дума, която в множествено число да завършва с Й (и кратко). Можеш да се правиш на цивилизован колкото искаш, ама не разбирам как, след като си неграмотен.
"Дневник", имате нужда не от модератори, а от редактори.oporna_to4ka
Рейтинг: 126 НеутралноДо коментар [#15] от "100jan":
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаСамо троловете държите на правописа
man_un
Рейтинг: 668 НеутралноБГ никога няма стигне нито Дания, нито американците, нито когото и да е за каквото и да е. Авторите на Дневник сякаш са мазохисти и няколко пъти настъпват по мазола публиката с нерешими проблеми като ги занимават с такива статии. Вчера писах за велосипедите, сега ще повторя-няма къде да ги караме, няма къде да ги паркираме, няма къде да ги домуваме, да не говорим колко сме изостанали в тая област.
_plamen_
Рейтинг: 719 Неутрално[quote#2:"oporna_to4ka"]съзнанието трябва да е като на западните европейци [/quote]
СЛАВА НА УКРАЙНА! СЛАВА НА ГЕРОИТЕ!по-скоро данък и застраховка за кола плюс глоби и цени на бензина. Така вместо да пълнят хазната на някаква полу-социалистическа западно европейска д-ва, хората избират да карат колело.
princess_x
Рейтинг: 868 Неутрално''Как България да стигне Дания по колоездачи''
Само по пътя на генното модифициране на българина.
princess_x
Рейтинг: 868 Неутрално[quote#5:"foure"]Що си мисля, че Дания е малка, равнинна страна без големи денивилации?[/quote]
Прав си, у нас улиците и шосетата предлагат такива ''денивилации'' или казано по нашему дупки, че е трудно да се балансира на велосипеда.
lustmord
Рейтинг: 264 Неутрално"КАТ ще глобява всички паркирали на велоалеи автомобили, Столичната община ще свърже всички велоалеи в София, спазвайки...
...а мармота ще завива шоколада в станиол.
КАТ може да събере 10 000 глоби за 1 ден само за нарушения на основните правила за каране и паркиране - колкото са оправили общото движение по-пътищата толкова ще решат и в частност велосипедните проблеми. А велоалеите на общината на пълна порнография - чудесен пример как се усвояват едни милиони на цената на 3 кутии блажна боя.
skeptichen
Рейтинг: 213 НеутралноМного може да се направи за да се гарантира оцеляването на колоездачите, без спор - да се свържат велоалеите, и какво ли не.
Мисля обаче че трудно ще стигнем Дания, и то не само заради това че страната е равнинна. Има и други важни подробности които улесняват ползването на колела:
1. Ако ползваш колело да стигнеш до работа, можеш ли да го заключиш някъде навън - нямаме никъде паркоместа за колела - в Дания и Холандия има по гарите и т.н.
2. Климатът в Дания/Холандия е с малка температурна амплитуда - в България зимата имаме сняг, лед, лятото жестока жега. Ясно е че по тази причина просто не е възможно през зимата или комфортно през лятото да се кара колело по всяко време и навсякъде.
3. В Дания данъка за регистирането на кола е 150% от стойността на колата. Това че се карат колела там не е защото всички си умират по това да карат колело в дъжда (а който е бил в Дания знае че дъжда там идва и с вятър), а просто е ужасно скъпо да имаш кола.
Така че, вместо да говорим за това колко хора карат колела в Дания и Холандия, по-добре да се съсредоточим върху нещо практично - идеята е с мерки които не засягат много институции да се създаде лесно и евтино повече удобство, и така да се увеличи броя на колоездачите в София.
1. Специални места и рамки на да си заключиш колелото по основни места в центъра е нещо малко, евтино, но би помогнало.
2. Велосипедна обиколка на София за деца и подрастващи по вътрешния пръстен на града - НДК, СУ-Ректорат, Сточна Гара, Централна Гара, Руски Паметник, Петте Кьошета, НДК? По време на уикенда след 1ви Юни например - това е популяризиране на карането на колело.
3. Маркиране на определени ленти в парковете като велоалеи, и само там да може да се кара колело за по-бързо да не се кара заедно с колите по пътищата? През Южен Парк и през Борисовата Градина и т.н. може да се прокарат такива алеи само за велосипеди например.
Така с прости и евтини мерки, без конфронтация да се създава среда и да се популяризира придвижването с колело. Оттам вече с тази подкрепа от повече хора можеш да искаш и други неща и да имаш претенции към МВР и общината към неправилно паркиралите.
100jan
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#16:"oporna_to4ka"]Само троловете държите на правописа[/quote]
"Дневник", имате нужда не от модератори, а от редактори.Бих ти отговорил, ама сигурно работното време ти е свършило и едва ли ще прочетеш )))
areta
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#5] от "foure":
Точно. Че и климатът й съвършено различен поради морето и Гълфстрийма, който минава оттам, няма големи температурни амплитуди. Ама хората си мислят, че щом силно желаят нещо, то означава че е възможно. Гледай колко минуси са ти напраскали. Трудна е тая работа с мисленето, хората не обичат да го правят, предпочитат емоциите.
Когато Финландия настигне Испания в отглеждането на портокали, тогава и България ще настигне Дания и Холандия по велосипедисти.
cormoranstrike
Рейтинг: 110 НеутралноДо коментар [#5] от "foure":
Веднаха се сещам за Швейцария, която е всичко друго, но не и равнинна - там има мрежа от велоалеи, която дублира много голям процент от пътищата. Не е проблемът в релефа, а в манталитета ни
cormoranstrike
Рейтинг: 110 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "luda_krava":
И вие сигурно сте от тази порода (преобладаваща в България), която ако може и до банята с кола ще отиде
_plamen_
Рейтинг: 719 Неутрално[quote#24:"luda_krava"]тогава и България ще настигне Дания и Холандия по велосипедисти. [/quote]
СЛАВА НА УКРАЙНА! СЛАВА НА ГЕРОИТЕ!алоо, и в България е имало добра традиция с колоездето. Дядо ми е бил във велосипедна рота, аз до началото на 90те не си спомням някой да не е карал колело. Едва когато колите станаха много и безочливи, колелата изчезнаха.
areta
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#26] от "kakaginka":
Не знам защо така решихте, но не карам кола. В последните 8 години ползвам само градски градски транспорт. В Дания съм живяла 4 години, така че знам прекрасно за какво става въпрос. Съжалявам, ако не отговарям на предубежденията Ви, но нещата не са толкова идеални колкото си ги въобразявате.
areta
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#25] от "kakaginka":
В Швейцария велосипедистите са малко под 50% от населението, В Дания над 80%, а в Холандия 99%. Релефът и климатът имат значение, съжалявам, ако много ви се иска да не е така, обаче...
Половината причина за броя велосипедисти е в климата и релефа, другата половина в манталитета.
Впрочем в Швеция са над 60%, но огромната част са в южната равнинна част, в Стокхолм е отврат по отношение на пътеките за велосипедисти. Мъжът ми кара велосипед и е крайно недоволен. Пешеходци и велосипедисти са масово по една и съща пътека и двете страни имат постоянни конфликти. В Дания такова нещо е недопустимо.
cormoranstrike
Рейтинг: 110 НеутралноДо коментар [#28] от "luda_krava":
Точно в Дания не съм ходила и не си мисля нищо за там. Живяла съм достатъчно дълго на други места в Европа и там има друга култура на придвижване. Аз лично предпочитам да се движа с колело, където е сравнително безопасно. Масов манталитет на съседи и колеги е да отиват с колите си на разстояния от 200-500 метра (не живея в София). Съжалявам, че ви приобщих към масата, която счита, че е голям престиж да се вози в собствения си автомобил
foure
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#8] от "galio":
Ти май не си карал велосипед с 18 и 21 скорости. Ако случайно си се качвал на такъв би ли споделил колко точно скорости използваш? Какъв наклон си преодолявал - градуси и дистанция? Бии споделил и положението на веригата при крайните плочи на средно и задно движение. За износване на зъби и верига при тези 21 скорости няма да те питам.
foure
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#10] от "oporna_to4ka":
Германия също не сърада от кой знае какви превишения на терена.
areta
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#26] от "kakaginka":
Хайде да си говорим с факти, става ли?
80% от всички пътувания с колело в Дания са под 5км, 70% са под 3км. Средно 1,5км изминават велосипедистите на ден. Не е кой знае колко много, нали? Гледайте малко по-реалистично на нещата, не залитайте във възторжени възхвали. Колоезденето в Дания е култура, но има и много подходящи условия за тази култура, не е едното голо желание.
Данните са от сайта cycling-embassy.dk
Датчаните се грижат много за колоезденето. Не знам в Холандия как е, ама в Дания е прекрасно организирано и много сериозно се обмисля всяка нова пътека до най-малката подробност - от гледна точка на пешеходеца, от гледна точка на велосипедиста, от гледна точка на автомобилния шофьор - всички трябва да са в синхрон и да не се застрашават взаимно.
foure
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#25] от "kakaginka":
Така е ама къде е Швейцария къде са Холандия, Дания или Великобритания. Все си мисля, че цяла Швейцария не може да се мери пи велосипеди със средно голяма холандско село.
princess_x
Рейтинг: 868 НеутралноДо коментар [#22] от "skeptichen":
До коментар [#24] от "luda_krava":
Моля, климатът не е никаква пречка. Най-много съм карала колело, когато живях в Италия в един малък град. Тогава карах при най-различни метеорологични условия, сезони и релефи. И не бях само аз, но дори и бабите и дядовците от района, които си караха велосипедите и в дъжда, държейки в една ръка чъдъра (което аз не одобрявах). А климатът беше близък до нашия, така че тоВа са само оправдания. Истината е, че повечето българи считат под (съмнителното си) достойнство да се предвижват пеша или с велосипед - ами как така ще се излагат пред комшиите!
galio
Рейтинг: 873 НеутралноДо коментар [#31] от "foure":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMАз собствено последните три години започнах с 3х18, минах на 3х1, върнах се на 3х9, минах на 1х9 и сега съм на сингъл спийд, като минах последователно с плочи 32 и 34 зъна на 14,16 и 18 зъба касета, като сега съм с 36 зъба овална плоча и 16-ка отзад.
Карам в София през центъра и по Бояна, нямам грижи.
Нещо друго, с което да ти помогна?
galio
Рейтинг: 873 Неутрално[quote#35:"princess_x"]Истината е, че повечето българи считат под (съмнителното си) достойнство да се предвижват пеша или с велосипед - ами как така ще се излагат пред комшиите![/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMАбсолютно - колелото показва нисък социален статус, дори когато е по-скъпо и обгрижвано от автопарка наоколо.
Но лека полека започва да става хипстърско, поне в София, и в топлите месеци много народ се качва на колело.
galio
Рейтинг: 873 Неутрално[quote#31:"foure"]За износване на зъби и верига при тези 21 скорости няма да те питам. [/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMНа практика повечето хора карат само на среден венец 32-34 зъба и отзад около средните венци - 14-16-18, като модерените велосипеди са в голямата си част доста over-engineered.
Колело с амортисьорна вилка, гуми 1.75 - 2.15 цола, една плоча 32-34-36 зъба и венец касета с три до пет скорости са идеалния вариант за над 90% от градската среда. Изключение е Велико Търново
galio
Рейтинг: 873 НеутралноДо коментар [#35] от "princess_x":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMНито климатът, нито денивелацията - само трафикът и лошото качество на въздуха може да бъдат пречка.
Дават се примери от Европа, но пропускаме САЩ и Канада, където нито разстоянията са малки, нито е плоско като тепсия, а целогодишното колоездене е много масово.
Единствено в канадски форум човек може да прочете спорове с хидравлични или механични спирачки да се кара под -20
penetrating
Рейтинг: 5310 НеутралноНапълно погрешни стъпки. В Европа няма специализирана администрация за колоездачи, просто има цели, координация и отчитане...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertfoure
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#36] от "galio":
Тогава за кви 21 скорости ми говориш? Колко реално ползваш?
foure
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#38] от "galio":
Е тва ся е приказка.
man_un
Рейтинг: 668 Неутрално"Благословена да е тая страна, в която се падат по два велосипеда на глава от населението..."
Амстердам, 1972 г.,"Няма нищо по-хубаво от лошото време."
foure
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#39] от "galio":
Трафикът......някои изроди умишлено минават на една боя разстояние. Разчитат, че не можеш да ги настигнеш. Имам няколко случая на извънградско каране и камиони чиито отпечатъци от гуми са на под метър от мен при липса на насрещен трафик. В града един подобен лумпен остана без огледало, реших че не му е нужно щом не го ползва.
galio
Рейтинг: 873 НеутралноДо коментар [#41] от "foure":
Идеята ми беше, че с денивелацията има наични да се справя човек.
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMЕдна
До коментар [#44] от "foure":
О, ежедневие. Един такъв бакшиш го догоних и се извини, натисна ме в една кашпа. Иначе съм сгъвал и аз едно огледало, гонили са ме няколко пъти мен с коли и така. Абе забавна работа е
princess_x
Рейтинг: 868 НеутралноДо коментар [#39] от "galio":
В Италия живеех близо до фабриката Бианки. По провинциалните шосета се виждаха непрекъснато групи или самотни велосипедисти, екипирани по всички правила на изкуството и с тренирани фигури, които показваха, че това е редовна физическа активност, които изминават кой знае колко много километри всеки уикенд. Подобни гледки има и в Англия, но в България почти не съм срещала такива велосипедисти. Най-разпространените колоездачи у нас са циганите-рециклираджии.
galio
Рейтинг: 873 Неутрално[quote#46:"princess_x"] ... в България почти не съм срещала такива велосипедисти. Най-разпространените колоездачи у нас са циганите-рециклираджии.[/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMВ България спортът е проява на екстренцизъм, а колоезденето е повече оцеляване, отколкото хоби.
Точно те показват каква е най-устойчивата форма на велосипеда - стоманена рамка с една скорост
skeptichen
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#35] от "princess_x":
Дали в Италия или в България, в малък град е лесно да се кара колело - няма толкова натоварено движение, има тихи "квартални" улици с които да се избегнат колите, и т.н. Освен това възрастните хора и в Италия, и в България нямат нужда от (а и пари за) кола и се придвижват с колело, така че мисля че в това няма нищо специално.
Проблемът идва когато дойде зимата, а незнам дали в Италия го има този студ и сняг зимата който го има при нас. Помислете само за студа и снега който на няколко пъти затваря цяла България тази зима. Ясно е че винаги ще има някой който да не се притеснява от студа и снега и ще се пробва да кара, но не можем да очакваме да имаме 100,000 хора които да карат колело в студ и в пек.
А доколкото за достойнството на българина, не бих казал че е съмнително. Хората не са толкова лоши и изостанали колкото си мислите и ако видят ползи и удобства, ще карат колело.
Може би за да дойде по-бързо промяната към по-добро е по-полезно да се съсредоточим върху това да създаваме удобства за велосипедистите, да общуваме със скептичните и да разясняваме (и така с години), а не да поучаваме отвисоко и да поставяме под въпрос достойнството на човека до нас - този човек е пожарникарят който ви спасява при пожар, учителят който учи децата ви, съседа ви по етаж.
princess_x
Рейтинг: 868 НеутралноДо коментар [#48] от "skeptichen":
За мене най-голямото неудобство и риск за колоездачите в България е менталитетът на другите моторизирани участници в движението и мръсният въздух. За парвенюшкото отношение към пешеходството и карането на колело съм се убедила от лични разговори и наблюдения.
Карала съм и през зимата, естествено не, когато е бил натрупал сняг, но тогава и кола трудно може да се кара. И съм карала не само из тихите улички, но основно по междуградските пътища, които в Италия съвсем не са безопасни. Даже благодаря на Бога, че не ми се е случило нищо опасно няколкото години, когато съм била активен колоездач там. И дори не съм била свидетел на катастрофи. Докато в Пловдив съм попадала в доста рискови ситуации НЕ по моя вина; това беше още преди да изградят велоалеите, които тепърва трябва да пробвам, но тъй като въздухът напоследък стана опасно мръснен, се въздържам.
За мене положението у нас е омагьосан кръг, от който няма лесен изход. За да се окуражи използването на велосипеда би трябвало да бъде намалено цялостното движение, което би подобрило и качеството на въздуха, но как да стане това, ако няма добри алтернативи за транспорт. Хората са не по-малко скептични и сноби по отношение и на градския транспорт.