Лидерът на хотелиерския съюз лобирал за финансова компенсация от Швеция за камериерката

Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин, който тази сутрин в телевизионно интервю предложи инцидентът с ритника от шведски турист да отшуми възможно най-бързо, за да не навреди на бизнеса, е лобирал пред шведска компания да овъзмезди финансово пострадалата от ритника българска камериерка, съобщи dariknews.bg.
"На 19 юни пристига най-голямата шведска фирма да награди пет хотела за лоялност и заслуги за бизнеса, който са реализирали през 2016 г. Те искат да работят с нас. Помолих шведите да поканят пострадалата българка, да й се извинят, да се даде някаква сума, но не като подкуп, а като жест към нея, защото тя не е виновна. Просто е станала жертва на този вандализъм", каза Рагин пред радиото.
По повод гневните реакции в социалните мрежи на призива му случаят да се омаловажи, Рагин каза, че е изразил притесненията на колегите си, които работят на шведския пазар, за бизнеса им и напомни, че плащат данъци и осигуряват работни места.
Камериерката пострада на 4 юни в Слънчев бряг, когато 53-годишен турист без повод я изпрати в безсъзнание с ритник. Според членове на персонала туристът, който дошъл на почивка с брат си, се държал агресивно и неадекватно още при пристигането си. Мъжът е бил задържан за кратко от полицията след инцидента, след което е бил пуснат и е продължил почивката си. След като клип от охранителните камери в хотела, на който се вижда случилото се, изтече в медиите, прокуратурата поиска нов арест и постоянна мярка "задържане под стража".