За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Иво
Рейтинг: 3225 Любопитно"Когато получаваш внимание и любов, просто няма как да станеш лош човек", смята Стоянов."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Добре казано, може би трябва да се добави и добро възпитание от страна на родителите към своите деца.
4ort
Рейтинг: 118 НеутралноРодители, които непрекъснато мрънкат и отричат всичко случващо се, настроени носталгично, а не с поглед в настоящето и бъдещето няма как да възпитат децата си. Имам време да питам всеки идиот.
Finland
Рейтинг: 893 НеутралноПрез учебната 2016/17 станаха две убийства между ученици. Не си спомням преди да е било така.
https://dariknews.bg/novini/bylgariia/11-godishno-momiche-pochina-sled-boj-v-uchilishte-2006127
http://www.mediapool.bg/momche-pochina-sled-sbivane-v-uchilishte-v-slavyanovo-news263410.html
Лео
Рейтинг: 1113 НеутралноДано има повече такива учители и повече такива деца!
НеКой
Рейтинг: 8 НеутралноТрудно е и на учителите, те трябва да запълват и дефицита на внимание от страна на родителите към децата. Но отдадени на професията учители могат да го постигнат.
Дано да има повече такива, от тяхната работа зависи в какво общество ще живеем в бъдеще...
Надежда
Рейтинг: 1600 НеутралноСпоред най-лошото, което се е случило последните 100 години е, че жените започнаха да се правят на мъже и оставиха за децата да се грижат институции. С приказките за ранно социализиране на децата и достатъчното изкушения в магазините, почти всички предпочетоха да работят. Сега "липсата на внимание" се компенсира от училищния психолог.
Децата се отделят от семейството на 3 годинки, някои по-рано.
Molossian
Рейтинг: 63 Неутрално"Учителят по география каза още, че работата с психолог помага много на децата. Той уточни, че това се отнася най-много за учениците, страдащи от липса на внимание."
Panta rhei....Този млад човек ме изпълва с ентусиазъм че може нещата да започнат да се променят за добро.
С малко думи казва толкова много.
Само такива млади хора могат да възстановят образованието у нас.
Gopeто
Рейтинг: 1397 НеутралноЗа ролята на родителите във формирането на добродетели у децата съм изцяло съгласе с учителя. Съдя по себе си. Още повече съм съгласен, че родителите трябва да дават добър пример на децата. Моят баща никога не употребяваше нецензурни думи пред мен камо ли да псува. Аз тези думи ги научих от приятелите ми и сега се старая да не ги използвам извън весела компания с приятели (без деца), или ако съм сам пред телевизора и гледам новини.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровРодителите ми не са ми помагали да си уча уроците и не са показвали да се интересуват много от случващото се в училище. Но при два от тежките ми моменти застанаха изцяло с всичките си сили зад мен и ме подкрепиха.
А за психолозите искам само да отбележа, че децата трябва да съдействат и да имат поне малко желание да се подобрят.
Vorknkx
Рейтинг: 446 ВеселоС новите технологии се получава интересен парадокс - днешните млади хем израстват с тях от най-ранна възраст, хем са технически по-неграмнотни от поколението на 90-те.
Роси
Рейтинг: 5757 НеутралноА кой да възпита родителите?
amh21579466
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#9] от "Vorknkx":
Те са просто 'рупащи консуматори на тези технологии – апчета, социални мрежи, затъпяващи игри и т.н. Да местиш мазните си пръсти по тъчскрийна цял ден е много далеч от каквато и да е компютърна грамотност. Поколението на 90-те което израстна с компютри вкъщи не само цъкаше Doom, Blood и Warcraft, а имаше и интерес да погледне отдолу "под капака". Сега са едни розови ГМО дечица, които само ползват готови мисловни и поведенчески модели.
Консерватор
Рейтинг: 443 НеутралноЗа образованието гледам нито носталгично към миналото, нито оптимистично към бъдещето, само с любопитство...
Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни:/Кой знае, как ще се наричат/и българи дали ще са?!... ... Коректно за права милеем,/в уж гражданското "общество"./Тъй в холивудската Еея/пърформанско ще оскотеем,/че ще си кажем:"И какво/щом чужд байрак над нас се вее?!..." Превърнахме се в население,/- но не в народ! -, което в прения,/през поводи-причини бол,/- за да няма угризения! -,/поредното си унижение,/ще срешнем пак със хляб и сол!... NB: Еея - островът на магьосницата Цирцея, която превръщала хората в свине; Омир, "Одисея" ===== РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.В системата съм от 30 и кусур години (за някои многоумници това ме прави изхабен, неразбиращ съвременното и дори вреден) и ще ви кажа само едно:
РАФИНИРАНИТЕ - ЛИЦЕМЕРИЕ, ДВУЛИЧНОСТ, КОВАРСТВО И ДИКТАТУРА СА НАВСЯКЪДЕ ОКОЛО НАС, НО НАЙ-ВЕЧЕ СА В ОБРАЗОВАНИЕТО!...
... Предавам в училище с 88% циганчета. 4 % (т.е. 6) българчета и останалите - турчета. (Математически грамотните може да пресметнат броя ученици и етническото им разпределение). Преди няколко години, на поредното "обучение", чийто смисъл беше едни европейски пари да се дадат на едно НПО, наперена дама с 7 месечен (!!!) учителски стаж, ни "учеше" на разни неща... Накрая тя ни прикани към въпроси. След като й разказах, какво става при нас и я запитах: "К'во дъ прайя с'я?", тя ме изгледа крувнишки и изсъска: "С МАРГИНАЛИ НЕ СЕ ЗАНИМАВАМЕ!"...
.... Доброто тук е, че онези от вас, които не ме долюбват, ще се въздигнат в собствените си очи, като модерни, знаещи, можещи и духовно извисени хора!...
Няколко пъти съм заявявал, че в днешната "нормалност" искам да съм идиот.
Сега пък ви казвам, че сред такива "успешни" хора, нека съм маргинал!
Това устройва и вас и мен, нали?
=====
Отвъд конкретната тема: НАРОДЪТ НИ ИМА НУЖДА ОТ НАЦИОНАЛНО ПОМИРЕНИЕ И ТО ЩЕ НАСТЪПИ РАНО ИЛИ КЪСНО, ВЪПРЕКИ ВОЯ НА ЧУЖДОФОБОФИЛЦИТЕ!
Консерватор
Рейтинг: 443 Неутрално(ненужна) поправка: сЪС 7 месечен...
Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни:/Кой знае, как ще се наричат/и българи дали ще са?!... ... Коректно за права милеем,/в уж гражданското "общество"./Тъй в холивудската Еея/пърформанско ще оскотеем,/че ще си кажем:"И какво/щом чужд байрак над нас се вее?!..." Превърнахме се в население,/- но не в народ! -, което в прения,/през поводи-причини бол,/- за да няма угризения! -,/поредното си унижение,/ще срешнем пак със хляб и сол!... NB: Еея - островът на магьосницата Цирцея, която превръщала хората в свине; Омир, "Одисея" ===== РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.Припознах Литекс
Рейтинг: 444 Неутрално"Често комуникирам с психолозите в моето училище, тъй като те ме насочват към кое дете да имам повече грижи", каза още Стоянов...."
=======================
За децата не знам, но явно учителите са се променили много.
По наше време класният ни учител ни познаваше по-добре от родителите, и не той се консултираше с психолози за нас, а те с него.
Всъщност, добрите учители бяха добри психолози и нямаха нужда от консултации.
А захаросаната история на този Стоянов е поднесена така, че да се хареса и да звучи сладко.
Истината в съвременните училища е доста по-горчива.
Консерватор
Рейтинг: 443 Неутрално... и "крЪвнишк"...
Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни:/Кой знае, как ще се наричат/и българи дали ще са?!... ... Коректно за права милеем,/в уж гражданското "общество"./Тъй в холивудската Еея/пърформанско ще оскотеем,/че ще си кажем:"И какво/щом чужд байрак над нас се вее?!..." Превърнахме се в население,/- но не в народ! -, което в прения,/през поводи-причини бол,/- за да няма угризения! -,/поредното си унижение,/ще срешнем пак със хляб и сол!... NB: Еея - островът на магьосницата Цирцея, която превръщала хората в свине; Омир, "Одисея" ===== РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.Ден
Рейтинг: 720 НеутралноНе знам с кое поколение прави той паралел, но е прекалено млад, за да има мнението му стойност.
Разликата между него и учениците му е само петнайсет години, което е нищо.
Този е станал учител още младеж, преди да стане мъж и човек, без да има никакъв житейски опит. И на тази възраст все още няма.
Освен до психолозите, не е зле да се допитва и до по-опитните учители. Със сигурност има какво да научи.
malart
Рейтинг: 886 НеутралноКакто казва един колега - Ние нямаме в училище проблеми с учениците. Имаме проблеми с родителите.
malart.blog.bgmitko mitev
Рейтинг: 8 НеутралноПостоянно от днешните учители се насажда мнението, че 100% отговорността за децата е в родителите. И всичко прехвърлят на тях и искат да стоят настрана от проблемите. Искат да отидат днес на работа, да изпеят 3-4 часа нещо там и да си тръгнат.
Това нещо няма нищо общо с понятието - Български учител (поне такова които някои си спомнят или има по книгите от минали години)
Още повече, че за да станеш учител , се иска освен знания по специалността така и педагогика (събирателно понятие от много неща).
Как е възможно преди 40 години да си ходил навреме на училище, да си имал разрешени 3 неизвинени и 10 извинени, да си носил униформа, да си гледал с интерес и не си бягал постоянно от час, да си участвал в 5 спортни отбора и 3 кръжока, да си бил на 6 бригади и понятието цигара да ти е непознато до 10 клас. ОООО да сетих се- 100% са виновни родителите.
Да припомним от днешните 24 часа , детето е спало 8 часа, било е на училище 7 часа, било е самостоятелно 5 часа и с родителите си 4 часа.
Ами тогава кака цялата отговорност е на родителите?
Защо още не е прието и въведено успешно самостоятелната форма на обучение. Защо не се въвежда конкурентно частно образование, а се държи на държавното такова. С тези доста едри делегирани бюджети може добри частни училища да станат.
Е, то ще трябва тогава да се поработи, не както криворазбраха демокрацията - да се ходи 4 дена до обяд 9 месеца в годината на работа, и да не се носи никаква отговорност.
daskal1
Рейтинг: 2479 НеутралноКакто обикновено подминаваме идеята за училищен психолог, и то със специализация за определената възрастова група. Истината е, че необходимостта от такива специалисти е крещяща, и както обикновено в България ще се усети по принципа "след дъжд качулка". Децата сега се бият по-рядко, но по-жестоко, включително с ножове. Най-големите прояви на психическо насилие стават в интернета. Харкомафията "зарибява" децата от все по-ранна възраст. Домашните психози се пренасят в училище. Рязко нараства броят на учениците идващи със силен стрес и с трудности в адаптацията. Демографската картина също не е особено красива и етничното присъствие, а заедно с него и навлизането на други норми на поведение, морал и ценности.
Но, нека си заврем главата в пясъка и си кажем "Всичко е спокойно!"
potrebitel3
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#7] от "Molossian":
Ами след като не може да промени програмата и преподава в малките класове по неподходящи системи, налага се да използваш психолог, за да прикриеш недостатъците
Акцентът на медията винаги е психологията, като стъпка към НПО. Младият човек е само средство.
Статията не е за него, а за важността на психологията.
potrebitel3
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#19] от "daskal1":
Е да, те 200 НПО на психолози се възмутиха от тежките чанти и отидоха да ги мерят... Ами не. ДЕТЕ свърши тяхната работа с родител.
Кой психолог постави поне един сериозен въпрос досега? Освен прочутото насилие?
Нека да кажем и другата страна. Всички до един са употребявавани (системата е такава) за замазване на проблемите в системата и се обявяват ползи от тях само ако евентуално ще се открие вина навън.
А ако човек е свикнал да крие част от проблемите, той не може да бъде истински специалист (вкл. училищен психолог и учител) това е крещящия проблем, а не липсата на психолози.
Психолозите винаги ще бъдат винаги допълващ и полезен, но не и водещ и задължителен нт от работата на педагозите.
Не е вярно, че има крещяща нужда. Напротив, вече 10-15 години две-три организации на психолози са запушили МОН буквално и не се говори честно за проблемите вътре в системата, освен за нуждата от психолог.
potrebitel3
Рейтинг: 229 Неутрално"Често комуникирам с психолозите в моето училище, тъй като те ме насочват към кое дете да имам повече грижи", каза още Стоянов...."
? т.е.хипотезата е, че ако 25 годишният специалист няма опит, то 25 годишния друг има?
Това е назубрен друг урок , част от донасянето в джендър идеологията за търсене на деца за НПО.
Младият човек не знае, че ако има проблем, може и в неговия урок да е и трябва първо да попита по-опитни преподаватели, така де.... Защо веднага към джендър НПО-то