За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
DDR
Рейтинг: 641 НеутралноДали ще е икономически ефективно? Нощният живот в София явно се ограничава в рамките на квартала а за тези дето бродят насам натам, таксито не е проблем.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Lou
Рейтинг: 1001 НеутралноБакшишите дадоха фира. Тези 400 души на вечер досега използваха таксиметровите услуги за по 10-15 лв на пътувате. Сега изведнъж кранчето на жълтурите секна. Ще се наложи са свалят цените, иначе съвсем ще закъсат. Досега се възползваха от монополните условия, надуваха цените за нощна тарифа до максимума.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!хм
Рейтинг: 1416 Неутралнотака поднесено не говори нищо
какви са разходите на СКГТ за една нощна смяна (средно), отнесени към сумата от тези приходи?
DDR
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#2] от "Lou":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Каква е тази луда радост, че някой дал фира?
Не се радвате, че има нова придобивка а се радвате, че някой бил дал фира!?
........
gun
Рейтинг: 706 НеутралноСпоред самата община нощният транспорт ще струва 100 000 лв на месец, което прави 3300 лв на нощ - делено на 2 лева, това прави... 1650 човека на нощ, за да се издържат линиите! Ясно е, че при 400 пътници линиите ще са на загуба и ЩЕ СЕ ДОТИРАТ С ПЛАТЕНАТА ОТ МЕН КАРТА ЗА ВСИЧКИ ЛИНИИ. Питам: Откъде накъде моята карта няма да важи за автобуси, шофьори, знаци и пр., дотирани с моите пари! Вече съм подал жалба до КЗП с този въпрос - приканвам всички с карти за цялата градска мрежа да го направят!
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноТова струва ли си разходите.
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноТова струва ли си разходите.
gun
Рейтинг: 706 НеутралноЗащото утре същата тази община ще реши, че картата ми не важи за пиковите часове и за ...събота и неделя. И пак да трябва да си купувам билет. Нощния транспорт по нищо не се различава от дневния - пари на данъкоплатците, само часовете са различни. С какво е по различен автобус 204 в 23.50, в който пътувам с картата си?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2044 Неутралнов ГЕРБ има специални работни места за такива които измислят пърформански като този с нощния транспорт!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleBedtime for Democracy
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#5] от "gun":
Pure Chewing Satisfactionдребно жалко човече си ти... брой си стотинките и оцелявай....
Stefan
Рейтинг: 233 НеутралноДобре е нощният транспорт, но трябваше да има още една кръгова линия, за да не бъде допирната точка само една. Сега за да отиде човек от Люлин до Обеля или от Мкадост до Студентски трябва първо да отиде до центъра на общата спирка и след това да се връща обратно по същия маршрут до съседния квартал, от който тръгнал. Това би отказало доста хора.
dokker
Рейтинг: 142 НеутралноДо коментар [#5] от "gun":
С тази ефективност градският транспорт се дотира основно от бюджета на града, отколкото от карти и глоби. Така, че, в крайна сметка, го плащаме всички.
петро
Рейтинг: 789 Неутрално***
Айде "загрижените" започват.
Да си чувал, че това е услуга със социално значение.
Да си чувал, че в някои градове в Европа градският транспорт е безплатен, защото предварително е платен с данъци.
Дори частните превозвачи се дотират от бюджета на общините.
chinaski
Рейтинг: 620 НеутралноВ никоя държава градския транспорт не е печеливш.Това е и социална услуга за обществото, което си плаща само реално за това.Не опира до печалба, а и до благо за хората.
По твоята логика и влаковете трябва да спрат, не само у нас, а по цял свят или да направят билетите баснословни, за да е нещо на печалба.
aboto
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#5] от "gun":
Я не сакам да съм добре , сакам Вуте да е зле ...
gun
Рейтинг: 706 НеутралноДо коментар [#10] от "serpico":
"Дребно човече" е тоя, който обижда другите, без да казва нищо по същество. А аз изказва м принципното си мнение, не си броя стотинките. В друга дописка по темата дори съм обосновал, че ако картите важат, ще има по-голяма финансова полза. Специално за теб, едрия, ще повторя: ако и двамата в една двойка имат карти, които не важат нощем, то вместо да дадат 4 лв и да чакат 40 мин., те ще си вземат такси. (Нощно такси за 4 км. е 4 лв) Печалба от тях - 0. Ако картите им важат - пак печалба от тях 0. Ако обаче единият има карта и тя важи, то може и да се качат на автобуса, защото ще им излезе по-евтино - 2 лв.(или 1.60, ако билетът е "нормален"). И общината ще спечели - 2 лв. Аз не си броя стотинките, но младежите си ги броят. Затова в автобуса ще бъдат сами подпийнали младежи, които се връщат от дискотека и нямат достатъчно за такси. С парите от моята абонаментна карта. А вероятно и от твоите данъци, ако си ги плащаш. В което се съмнявам, по омразния ти тон към всички и всичко.
001
Рейтинг: 8 ВеселоЕгати наглеците са тези с картите които искат да им важали и за през нощта.
Всяка година Градския транспорт на София е на загуба от около 100 милиона и това е защото с 365 лева за карта не могат да се покрият никакви разходи.
С един лев на ден се ползват всички видове транспорт, а даже и наглеете и искате и през нощта да се возите с това левче.
Във Варна годишната карта е 3 пъти по-скъпа от тази в София, да е правят и в София картата 1000 лева и да важи и за през нощта
Софианец
Рейтинг: 177 НеутралноВсяка вечер ЦГМ губи минимум по 1200 лева или на месец - около 36 000 лева, защото:
За една нощ:
Приходи: 400 бр. х 2 лв. = 800 лв.
Разходи: 13 автобуса х 4 курса = 52 курса х 12 км = 624 км
Цена която ЦГМ заплаща на 1 км на превозвачите през деня - 3.00 лева (за нощна смяна с двама - водач и кондуктор, не знам, но поне е 3,20 лв).
Разходите са: 624 км х 3.20 лв = 19968 лв.
За тази глупост Инициаторите дължат по 1200 лева всеки ден на ЦГТ, а не да ги взимат от нас.
gun
Рейтинг: 706 НеутралноЩе бъда доволен, ако поне един от тези, дето ми слагат минуси, се обоснове защо картата ми "за всички линии" да не важи и за нощните автобуси? Те са закупени с други пари ли? Шофьорите са от друга община ли? Само защото им се плаща нощен труд - ама с чии пари се плаща? Ако линията се самоиздържа - ок. Ама както се вижда, не е така. Така че явно се плаща с парите от моята карта "за всички линии", която ПРЕДПЛАЩАМ по 50 лв. за всеки месец напред. Айде, моля, с аргументи.
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#16] от "gun":
Pure Chewing SatisfactionТвойте сметки са бакалски... и да дребно и даже вредно човече си и хич и не е обида това.
Аз дето никога не се возя на градски, вероятно го дотирам в пъти повече от теб и не ми е хрумвало да рева по форуми, камо ли да пускам жалби и доноси по разни комисии...
gun
Рейтинг: 706 НеутралноДо коментар [#20] от "serpico":
Ако всяко публично учреждение правеше подобни "бакалски сметки" като мен, които се в случая наричат "план-сметка" и "проучване на пътникопотока", може би държавата ни нямаше да бъде на този хал и да се пилеят пари в нерентабилни проекти. Спирам да споря с теб, ще го правя само по същество.
Нико
Рейтинг: 740 НеутралноАбе що се занимавате с глупости?
Понеже всичко е съфнало и вързало в тоя град та до комфорта на пияниците сме упрели!
Yotce
Рейтинг: 1571 НеутралноКакво общо имат тези разсъждения с темата?
Социална фукнция на градския транспорт, без него не може... Добре, ще го спонсорираме, дори и тези от нас, които не го ползват, защото не им върши работа.
Ама каква е логиката да спонсорираме още един паралелен градски транспорт (след като картите не важат, това няма как да е част от обичайния градски транспорт), който да разкарва по 300-400 окъснели купонджии през нощта?
001
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#19] от "gun":
Отговорих ти ...
Градския транспорт на София е на огромна загуба.
Картата в София струва 365 лева
Кратата във Варна струва 900 лева
Във Варна хората си плащат реалната цена на картата а в София се правят на тарикати и някой друг трябва да ги субсидира през държавния бюджет.
На мен защо не вземат да ми направят литърна бензин 1 левче като в щатите, ами държавата прибира акциз на всеки литър по 1 лев
И затова литър бензин в щатите е 80 цента а в България е 2.20 лв
Софианец
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#11] от "Stefan":
Добре е да се направи и една такава нощна линия и до Перник.... , а след това и до Луната, после до Марс и т.н., но кой ще плаща за това?
gun
Рейтинг: 706 НеутралноДо коментар [#24] от "001":
Първо малко хора дават по 365 лв, обичайното е 50 лв на месец = 600 на година. Не знам доколко е финансово обосновано - още повече тези 900 лв във Варна. Но имай предвид и мащаба - все пак София е с един милион повече жители от Варна... А за скъпотията там дръжте отговорни своите общинари, а не се нахвърляйте върху мен, че държа отговорни моите. И ще ги питам чрез КЗП, а после и чрез Административния съд защо трошат моите платени за карта пари, за нещо което е нерентабилно и на всичко отгоре искат ДА ПЛАЩАМ ЗА НЕГО ВТОРИ ПЪТ!
Whoops
Рейтинг: 848 НеутралноНе ми е много ясна ползата от тази социална услуга. Ако общината има излишни пари да дотира дневния транспорт. Ще намалеят замърсяването, задръстванията, неправилното паркиране. Досега не ми беше хрумвало че прибиращите се от дискотека младежи са уязвима група, нуждаеща се от обществено подпомагане.
razor
Рейтинг: 837 НеутралноВ цената на билета има ДДС, така че реалният приход е 1,67 лв., което прави броят на необходимите хора още по-голям - 1975 човека на нощ.
Smile
Рейтинг: 74 НеутралноДо коментар [#27] от "Whoops":
Всъщност идеята е да се облекчат работещите на смени и да се намали именно трафикът през деня (а не да се обгрижват гуляещите до късно младежи). Има много работещи на 3 смени. Така ако смяната ти започва в 16:00 и свършва в 24:00 (когато принципно нямаше ГТ), щеш не щеш отиваш на работа с кола, за да има с какво и да се върнеш. Сега като имаш нощен ГТ, няма нужда и в 16ч. да се набиваш в трафика с автомобил, можеш да си ползваш ГТ. Аналогично и ако смяната ти е от 00:00ч. до 08:00ч.
001
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "gun":
Ще държа отговорна държавата защото градския транспорт на София се субсидира от държавния бюджет.
С парите на всички българи се покриват огромните загуби поради ниската цена на картите в града.
Парите от карти и билети на пътниците в градския транспорт на София покриват едва 30% от разходите за него.
Останалите 70% са субсидия.
Средната заплата във Варна е 1100 лева, средната заплата в София е 1500 лева, картата в София е 365 лева за година , а тази във Варна е 900 лева.
Това честно ли е .
001
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "gun":
И още нещо понеже каза че месечната карта в София била 50 лева, тази във Варна е 120 лева
razor
Рейтинг: 837 НеутралноРазходите за градски транспорт са големи. Но резерв има в ефективното управление на компанията (обществените поръчки) и в събираемостта (намаляване на гратисното ползване).
iceto_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#17] от "001":
за туй пък в братска Виена годишната карта също е 365, вярно че е евро, но пак по 1 на ден
ynx53574781
Рейтинг: 233 НеутралноСега са 400 човека на вечер, но има потенциал да станат много повече. Не всеки знае за услугата, а и маршрутите не са оптимизирани. Когато хората са доволни много бързо ще стане популярно. Добре е, че има кондуктори защото приходите стават сигурни, а и мисля, че така няма да се качват разни пиянки, които не могат да си платят, но иначе се возят в редовния транспорт. Добре е човек да има избор защото в момента такситата са монополисти през 1/3 от деня.
gun
Рейтинг: 706 НеутралноДо коментар [#30] от "001":
Да бе, Варна субсидира София... Това, че имате общинари бандити и кой знае коя трибуквена фирма държи транспорта, не ти дава право да си изливаш яда на столичани. Не знам откъде имаш тези финансови данни за субсидията, но дори и да е такава, тя ще е от общинския, а не от държавния бюджет. А той е над милиард и половина - толкова не струва цяла Варна. Аз участвам в него първо с данъците си, второ плащам си абонаментна карта и искам да знам какво става с моите пари. Съветвам ви и във Варна да го правите.
Forest
Рейтинг: 564 Неутралнохаха, това беше ясно отдавна. Спаси София които толкова настояваха за това ще поемат ли загубите? да се приказва и демагогства е лесно. такситата в София са сравнително евтини - за 2-3 човека цената с такси е колкото билетите за нощен транспорт.
Истината ни прави свободни.001
Рейтинг: 8 ВеселоСега погледнах , че всяка линия от четирите нощни линии има по 14 курса , което значи, че на един курс се возят средно по 6 човека.
Цял автобус за 6 човека на курс , това е смешно.
Да си пуснат маршрутка, а тук ми говорят , че София била 1.5 милионен град
reply
Рейтинг: 534 НеутралноКАТО РАКОВСКА,ЗА НИЩО НЕ СТАВА,ЦЕЛА НОЩ АВТОБУС КОЙТО ПОБИРА 150 ИЛИ 90 ПЪТНИКА СЕ ЛАНГЪРКА С ПО ЕДИН ДВАМА ПАСАЖЕРИ ИЛИ ПРАЗЕН,БОГАТА ДЪРЖАВА СТЕ И ПРОДЪЛЖАВАТЕ ДА ПЛАЩАТЕ И НАДПЛАЩАТЕ ПРОСТОТИИТЕ НА МУТРИТЕ ТУКА,МИ ПЛАЩАЙТЕ СИ КАТО ТОЛКОВА ВИ Е АКЪЛЯ , ВАЖНОТО Е НА БАКШИШИТЕ ДА ИМ Е ЗЛЕ!!! СТО ПРОЦЕНТА ТОЯ РАЗЧЕТ КОЙТО Е ДО КРАЯ НА ГОДИНАТА ШЕ ОТИДЕ Я ПО ПЕТ Я ПО ДЕСЕТ,КОКТО ВИНАГИ ШЕ ИЗЛЕЗНАТ КУП НЕПРЕДВИДЕНИ РАЗХОДИ!!! В ДЪРЖАВА В КОЯТО ЦЕЛИ СЕЛА СА ОТРЯЗАТИ БЕЗ КАКЪВТО И ДА Е ТРАНСПОРТ,ТОВА Е ГАВРА!
Лео
Рейтинг: 1127 НеутралноТова ще се разбере след година, когато пътникопотокът ще е поне 3-4 пъти по-голям, а разписанието ще отговаря на реалните нужди. В много европейски градове има нощен транспорт, който със сигурност е на загуба и се плаща от дневния, но пък там са с един билет за няколко вида транспорт и други екстри, от които ние още сме много далеч...
Лео
Рейтинг: 1127 НеутралноДо коментар [#26] от "gun":
с тия 50 на месец се возиш на всички линии. Радвай се, в другите градове тия пари са за една линия!
дерибеев
Рейтинг: 1447 Любопитноа кранчето на градски транспорт текна ? всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
pesheff
Рейтинг: 919 НеутралноДо коментар [#5] от "gun":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.е това е още началото - като започнат повече хора да го използват, какво са 1500 човека на вечер за София?
Martin Yordanov
Рейтинг: 120 ЛюбопитноДо коментар [#29] от "Smile":
Вижте разписанието! Между редовния и нощния транспорт има дупка от почти 2 часа.
Софианец
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#42] от "Пешката":А какво са 3000 - 5000 лева на вечер? Нищо.....
Защо не ги дадеш от джоба си...
Peni Nikol
Рейтинг: 1697 НеутралноХубаво е за удобство на гражданите, но да не са големи загубите за превозвача.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.neut
Рейтинг: 177 Неутрално350-400 души, т.е. 700-800 лева за една нощ. Дари тази сума е достатъчна за покриване на разходите
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restpesheff
Рейтинг: 919 Неутралнобаце, давам, като съм в София ще го ползвам нощния. Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Fräulein Ursula
Рейтинг: 1094 НеутралноДо момента само един път ми се е налагало да ползвам тази услуга. И съм доволен. Хубаво е, че я има, а и тепърва ще се развива. За колегата, който иска да има карта, която да важи денонощно, възможно е общината да помисли да пусне такава - 30% по-скъпа. Обаче много хора биха "ревнали" - "аз нощем не пътувам". За момента ценообразуването ми се струва справедливо - 4 лв дневна карта всички линии и 2 лв нощна карта всички линии. За 24 часова за 6 лв.... Ми може, ама...
Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.The Island
Рейтинг: 500 НеутралноМного малко е това.