За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
ck2013
Рейтинг: 784 Неутралножалко за пилотите и съболезнования за семействата им, но с руската техника е така. не се знае кога какво ще се счупи.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascalspring_va
Рейтинг: 682 НеутралноХеликтоптерът е бил в изправност, но проблемът по всяка вероятност е бил технически. Хм?!?
Каквато и да е била причината - жалко за двамата загинали. Отишли са си може би правейки това, което още от най-ранна детска възраст силно са мечтали да правят. Нека отдадем почит към вярната им служба и дано почиват в мир!
ЙЕИ
Рейтинг: 122 Весело"Междувременно лидерът на БСП Корнелия Нинова призова чрез "Фейсбук" премиера Бойко Борисов да отмени посещението си в Турция за откриване на трансанадолския газопровод. "
И като седи да дреме тук какво ще направи/реши? Те каквотот трябва за обновлението на хеликоптерите не направиха подир байряма къна.
Поне на едното място ще се договаря за газопроводче, на другото за самолетчета, на двете за комисионната си, ....
Нека върши това което умее.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
миро родозов
Рейтинг: 664 Неутралнобил в изправност 89 браво супер
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Fiji
Рейтинг: 122 НеутралноМир на праха им на загиналите пилоти!
А министърът е хубаво да си подаде оставката, след като снощи очевидно беше пиян в интервюто, което даде след катастрофата, трудно изричаше думите. Но не само това е причина за оставка, а цялата му неадекватна политика в министерството. А след вчерашното му антинатовско изказване оставката му е належаща.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2914 НеутралноДо коментар [#6] от "citoplast":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тъпотия е да казваш, че нещо не струва след 29 години служба. Миналата година този дето уби човек на колко години беше умньо ?
penetrating
Рейтинг: 5943 НеутралноТова ръководство на държавата и армията е опасно за живота на хората...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertcitoplast
Рейтинг: 352 НеутралноХа миналогодишния убил, а руската тенекия нещо си направила...? Мозъка само гръбначен! Имало едно време ссср...
dr_al_hussaini
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#1] от "ck2013":
Приятел, ти качвал ли си се някога в Ми-17 ? Това е военно-ТРАНСПОРТЕН ! хеликоптер и е направен така, че да спаси пътниците в структурата, които стандартно трябва да са не повече от 8...Както виждаш човекът, возещ се отзад след падане от 50м. става, излиза без чужда помощ и се отърва само с 3 счупени ребра и глезен...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2914 НеутралноДо коментар [#10] от "citoplast":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!коментирай възрастта - нали си голям "спец".
cinik
Рейтинг: 2857 НеутралноТези, които са тренирали евакуация с въже, са дръпнали въжето малко по-силно от необходимото.
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“xm...
Рейтинг: 1441 НеутралноАман от дрънканиците при подобни инциденти.
Куцьо, кьораво и сакато се метнАло пред камерите и из медиите и ръси мозък.
1. За авиационни катастрофи специалистите не бързат да се изказват "авторитетно" на мига, както нашият военен министер, да не говорим за дрънкалата-лаици из медиите.
Но у нас това е мейнстрийм!
2. Хеликоптерът е бил технически поддържан и в изправност съгласно изискванията.
3. Пилотите са били опитни.
4. Катастрофата е при учение, затова се знае точно при какви условия е станал инцидентът. Летял е на 50 метра, т.е. ниско, и е изпълнявал тренировъчен план по спасяване.
5. Имаше интервю със свидетел, който е видял катастрофата, и който каза, че се е "завъртял" и срутил изведнъж върху земята.
От т. 2., 3., 4. и 5. съм на мнение, че вероятно е попаднал изненадващо на въздушна яма и поради ниската височина на полета се е забил директно с носа напред в земята, като пилотите са нямали време и височина да реагират. Това мисля, че обяснява и защо са загинали двамата пилоти, които са отпред в кабината, а третият, който е по-отзад, се е отървал само със счупени ребра и глезен.
Минувач
Рейтинг: 803 РазстроеноНе само сегашния, но и предишния командир на военновъздушните сили на (2014 – 2016) не са направили много за повишаване нивото на авиацията.
Летци на хеликоптерите у нас летели 25 (!) часа годишно.
Годишно в другите държави пилотите летят между 160 и 180 часа годишно.
Категорично, аварията е причинена от технически проблем.
Жалко за пилотите! Системата ги убива.
ali_ibn_isa
Рейтинг: 122 НеутралноХем бил 'технически изправен', хем се разбил поради 'техническа неизправност'?!
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 347 НеутралноЕдин от големите проблеми на Ми-8/17са редукторът на носещия винт.Блокирането му(механичен е)води до падане!Бог да прости пилотите!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...nik_77.
Рейтинг: 294 НеутралноМоже да се случи със всякакви самолети и хеликоптери. Но един професор, преподавател във Военната академия каза тая сутрин в ТВ ефира, че тая техника е твърде остаряла и трябва да "отхожда" от армията. Ами тогава да "отхожда". Отнася и до миговете.
aussie
Рейтинг: 374 НеутралноГолемия въпрос е защо прави учение да пистата на летище Пловдив в момент когато кацат граждански самолети? Толкова ли няма друго подходящо място за тренировки. Шкембе воеводата трябва да подава оставка вече.
дерибеев
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#18] от "nik_77.":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васнаскоро също в ефира депутат попита водещата "защо наричате Грипен нов самолет след като се произвежда от 1997 г , това нов самолет ли е за вас"
marksman
Рейтинг: 1125 НеутралноА журналистка от НОВА пита командира им"Вие познавахте ли ги?"...............
" Център за моделиране на политиката на Балканите" Що е то?xm...
Рейтинг: 1441 ВеселоОще Марк Твен е написал, преди около век и половина още, че обича макарони, защото от дупките им не изскачат глупави журналистически въпроси ...
sweeper
Рейтинг: 421 НеутралноДо коментар [#14] от "xm...":
Първо да кажем: Бог да прости загиналите и мир на душите им!
Позволявам си да Ви апострофирам, щото започвате изявлението си с осъждане на лаищината в коментарите, а вашето мнение е изцяло на лаик. Аз също не разбирам от хеликоптери, но летя безмоторно последните двайсетина години и споделям въздушното пространство по родопската яка най-вече с пилотите на хеликоптери от авиобаза Крумово. Наблюденията ми са, че летят нередовно, слабо подготвени са и се държат арогантно във въздуха. Арогантността е характерна за всички военни пилоти по света, впрочем.
Колкото до заключението Ви, за въздушната яма и т.н. е несъстоятелно, защото :
Произшествието е станало привечер, а по това време атмосферните процеси се успокояват - поради намаленото слънчево греене - и условията стават "мазни". Още повече нямаше никаква облачност, най-малкото развитие на буреносна, която е съпътствана от такива резки промени в движението на въздушните маси.
Така че причината за катастрофата трябва да се търси в човешкия фактор - било техническото състояние на техниката, било в пилотажа ...
karabastun
Рейтинг: 1254 РазстроеноЖалко за пилотите! Системата ги убива.
[email protected]ali_ibn_isa
Рейтинг: 122 НеутралноТи, явно нарочно НЕ правиш разлика между година на производство на съответната машина и година на създаване/'първи полет' за даден модел.
Грипен-а с 'първи полет' за модела през 1997 год., но се обсъждше закупуване на НОВИ машини.
За сравнение, Ми 8/17 е с 'първи полет' през 1975 год!!!
Разбитата машина е 'въведене на въоръжение' през ...1989 год.
xm...
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#23] от "sweeper":
Аз не се изказвам "от последна инстанция", за разлика от критикуваните от мен лаици, а само коментирам какво си мисля по въпроса, без да претендирам да предпоставям, че е истинаТА. Затова съм си го и казал мнението, формулирайки го точно по този начин.
Затова не приемам апострофа ви в този аспект.
Колкото до самата катастрофа - приемам вашето мнение в частта за атмосферните условия. Просто че чудех за вероятна причина баш хеликоптер изведнъж и така рязко да се срути без да е бил подложен на някакви екстремни натоварвания.
Затова съм по-склонен да приема като евентуална причината за самата катастрофа мнението на Месершмита от # 17 като твърде вероятноТО. Това би обяснило и "завъртането", за което споменах, че говореше една свидетелка.
Voiko
Рейтинг: 541 НеутралноНай - вероятно е така. Щом се е завъртял и веднага е паднал,най-вероятно е блокирал двигателят, или перката. Жалко за двамата пилоти.
Минувач
Рейтинг: 803 РазстроеноИзясни се: Руска фирма е ремонтирала хеликоптера.
Круммм
Рейтинг: 180 НеутралноДържавата от картон се разпада.
zakonitenakrummmFlogger
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#25:"ali_ibn_isa"][/quote]
Стига с тези години. Възрастта на летателната техника въобще не е много. В момента още летят екземпляри от DC-3, които са на 70 години, В-52 на 50 години и т.н. Гражданската авиация е пълна с 30- или 35-годишни машини. За съжаление понякога техниката отказва. Вчера в Япония падна американски F-15. За него какво да кажем, че първия му полет е на 27 юли 1972.
Panda
Рейтинг: 675 НеутралноРано или късно и това ще стане.
Но ето - хеликоптера е произведен 1989 г. и го имаме за "твърде остаряла" и "отхождаща" техника.
В същото време Цецко, Роско, Велизарчо, Тошко и Николайчо искат да купим изтребители, произведени през 1984 г.
И не само да ги купим, но и тепърва да ги експлоатираме през следващите десетилетия. Не чета коментари на абонати.
yavooor
Рейтинг: 841 НеутралноБи било добре, авиационните специалисти пишещи тук, да знаят, че понятия като "ниска височина", "бавна скорост" и "бърза скорост" не съществуват.
Освен това, случаят в Крумово не е "инцидент" или "сериозен инцидент", както пишат, а е "катастрофа". Инцидент е когато няма загинали.
ali_ibn_isa
Рейтинг: 122 НеутралноНе ти разбирам оплакванията и още повече що ми се жалваш на мен?
Писал съм ФАКТИ: година на създаване на модела и година на производство на конкретния екземпляр.
Интерпретацията си е твое дело.
Какво неясно има?
Роси
Рейтинг: 5927 НеутралноС това неглижиране на армията, дано няма и други подобни инциденти. Пари за зали и стадиони има, за националната отбрана , няма.
дерибеев
Рейтинг: 1462 Неутрално[quote#25:"ali_ibn_isa"][/quote]
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васименно , точно затова цитирах доводите на герб депутат