За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
koko65bg
Рейтинг: 889 НеутралноЕкспертният съвет за опазване на недвижимите културни ценности към Министерството на културата не е дал разрешение за премахването на паважа и за асфалтиране на бул. "Пенчо Славейков", който предстои да бъде ремонтиран скоро.
Най-после да свършат нещо полезно. Между другото - във Варшава има много такива участъци с каменни павета (казват им ,,котешки глави"). Водят се като културна ценност и на никой дори не му и хрумва да опита премахването им.
selqnin
Рейтинг: 940 НеутралноПОКЛОН пред членовете на Съвета!
Най-сетне едно разумно и добро решение!!!
vkiril
Рейтинг: 237 НеутралноАман от идиотщини.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1446 НеутралноПаветата не са културна ценност. Това важи само за жълтите павета, не за всички.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИначе, темата е лесна за решаване, ако имаш визия за града. Тук няма такава затова се творят тъпотии.
nik_77.
Рейтинг: 294 НеутралноСлед трагикомедията с ремонта на бул. "Дондуков" остана впечатлението, че за по-големи улици, с натоварено движение, претенции за павета няма да има. Дори от въпросния съвет. Оказва се, че не е така. Около сагата с "Дондуков" имаше предложения парите за допълнителните работи да се вземат от бюджета на Министерството на културата и по-конкретно неговия експертен съвет за недвижимо културно наследство. Който определи как да бъде настлан булеварда. Добре, че тогава общината се пребори и все пак половината бе направена с асфалт. Но, ето че пак от въпросния съвет постановяват. Без да питат хората живеещи на булеварда, например. Паветата имат място в малки улички, без движение, или както сполучливо се направи успоредната на "Витоша". За паркиране - с павета, за движение - с асфалт. Сегашният казус отново поставя проблема за това - кой и как до колко може да се намесва в проблемите на градската среда. Правомощия, сфери на действие и пр. Феновете на паветата да преминат по бул. "Дондуков" с автомобил и да преценят.
doroteus
Рейтинг: 180 НеутралноДо коментар [#1] от "koko65bg":
Колко от членовете на съвета са софиянци , живеят близо или на бул Пенчо Славейков и са виждали преди 50 години как се редяха паветата - имаше си майстори ,които дори изравняваха всеки ред паваж с НИВЕЛИР ! Културната ценност - въпросните павета - се "дялкаха " от майстори - каменари мисля във Владайските кариери , а помощници им бяха интелектуалци / преди всичко / - "отявлени врагове на народнана власт "!
baba_zozolana
Рейтинг: 1032 НеутралноПохвално решение, но недостатъчно! Би трябвало всички булеварди, улици и улички около Медицинска академия и "Пирогов" да се направят с паваж, за да могат болните и особено прясно оперираните да се насладят на културната ценност "павета", редени по начина, по който се прави на практика това днес тук, на територията на София.
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.doroteus
Рейтинг: 180 НеутралноДо коментар [#7] от "baba_zozolana":
Това е идея ,която ще прогони повечето от" столичани в повече "по родните места - на тишина ,хлад спокойствие ! Едва ли ще се цанят да учат " софиянци от Факултета " как да редят павета !
Storm Rider
Рейтинг: 121 НеутралноНа времето (в началото на 70-те) бул. Цариградско шосе (тогава бул. Ленин) беше с павета. Хубаво е да го разкопаем и да ги върнем. Как може да се унищожи такава културна ценност..
шемет
Рейтинг: 378 НеутралноАбе не знам,ама паваж издържа 50 години,а асфалт - 5.Може и по-малко и е за ремонт и кръпки.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1463 НеутралноПаветата трябва да са за малки улици, не за булеварди.
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Голямата култура !
dgorgi
Рейтинг: 122 НеутралноВсички, взели решението, да ги заселят край булеварда за година и после пак да гласуват
m17
Рейтинг: 802 НеутралноДо коментар [#10] от "шемет":
По наблюдения от цар борис 3'ти, павиран преди сигурно 50 години, паважа издържа тозно до първото протизане на водопровода. И до първите есенни дъждове съпроводени с няколко масивни камиона/тира които размазват паветата. И затова всяка година напролет почва пререждане на най-засегнатите участъци. И понеже се прережда малко по малко, става все по зле. Оправията е хубава подложка и асфалт, както направиха в горниза узастък след Никола Петков ама пусти гранитни глави, нямат умиране и си ги търсят както през младините си.
Симеон
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#10] от "шемет":
Камъните издържат и повече, дай да върнем и тях или по черен път.
Паветата са отживелица. Могат да се редят само в малки улички, без натоварено движение. Иначе, много шум, друсане, прах... И най-големият проблем - паветата в България се редят много бавно, скъпо и некачествено, няма адекватни майстори и става като лунен пейзаж. Какво като са здрави паветата, като на места слягат с по 10-20 сантиметра?
Док
Рейтинг: 237 НеутралноРазбира се, може ли пред стриптийз клуб, басейн и закусвалня да се положи прост асфалт! Такава история и виенска архитектура заобикаля целия булевард!
Storm Rider
Рейтинг: 121 НеутралноВ тази държава очевидно протича някакъв експеримент - кога се достига прага на търпимост към простотията и безмозъчността. В този смисъл добре е паветата да останат,... за да може, като му дойде времето, да полетят...
D
Рейтинг: 237 НеутралноМоже въпросния съвет да му възложат да ги пренареди.
dnevnikar
Рейтинг: 3808 НеутралноUNITED EU UNION
МОЧАта, МОЧА... и бетоноглави фенове на МОЧА.
И те ли са културни ценности?
Ако са, поставете се в положението им.
От едната страна: стадион "Васил Левски".
От другата: булевард "Васил Левски".
"Съветът за недвижими културни ценности не разреши
премахването на паветата от бул. "Пенчо Славейков""
silverman
Рейтинг: 702 НеутралноОще една простотия като бул. Дондуков ни очаква!!!
motochristo
Рейтинг: 902 НеутралноМислене - 16-ти век.
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.iget
Рейтинг: 237 НеутралноПравилно решение!
*****
НеутралноДо коментар [#4] от "Darth Plagueis":
Тончо,друга песен пееше за паветата на Дондуков...Тамошните павета си ги харесваше.
асен георгиев
Рейтинг: 827 НеутралноДо коментар [#5] от "nik_77.":
проблемът не е в паветата като такива, а в реденето – вече не останаха майстори на този занаят. те и асфалта по същия начин полагат. иначе като видиш паветата в париж или берлин – идеално напасвани и укрепени.
*****
НеутралноДо коментар [#1] от "koko65bg":
Едва ли във Вършава има павета на главни улици.Паветата водят до повече замърсяване.И на въздуха и звуково замърсяване.
stedim
Рейтинг: 477 РазстроеноПълна идиотщина. Лошото е, че няма да е последна.
cinik
Рейтинг: 2857 НеутралноТи да не си от общината? Там за автоталибаните със залепнал дирник към автомобилната седалка и тротоарни изпълнения при всяко паркиране се изразяват по следния начин:
"нервозният автоталибан е нашатa електорална базука, с чиито гласове на Избори 2019 ще опуцаме всичките зелени-мелени, колоездачи, еврогейове и примадони, градски и естети и прочеее нещастници, които не знаят на кой свят се намират! "
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#24] от "yanne":
Във Варшава не знам, но в Рим, Виена, Барселона, Будапеща поне има.
Не знам, от какво дялкат паветата, как и върху каква основа ги редят и как ги запечатват, но не мърдат и то при много по-интензивен трафик от Софийския.
И може спокойно да караш скутер по паважа без страх, че ще си изпочупиш зъбите или изсипеш вътрешностите.
Като отида пак, ще снимам поне една карта с павирани улици и тротоари!
АзКлавдия
Рейтинг: 634 НеутралноДобре, че прашният коларски път преди паветата не е бил културна ценност. Щяхте още да шляпате..
Доброто е заразноdnevnikar
Рейтинг: 3808 Неутралносеки 4ти км
Ама по план с въображение ;)
Независимата Президентска Държавна Главна Главнокомандваща институция
Не е на площад Независимост,
Не е на площад Ларго,
Не е на площад Батенберг,
Не е на площад НАТО,
Не е даже на бул. Руски,
а на Дондуков 2.
Същевременно: изпълнителната... такованка,
на Дондуков 1
До коментар [#19] от "Anfil":
Още една простотия като бул. Дондуков ни очаква!!!
Иван K
Рейтинг: 1886 НеутралноПри моето детство обичах да гледам как майсторите редят павета. Имаха си панталони с гума на коленете и нареждаха стоейки на колене. Гледах и сегашните майстори редят клекнали. Добре е да сме модерни и да не тормозим майсторите, но не трябва да е за сметка на качеството.
подписА за качеството май не трябва голям майсторлък. Намерете стара павирана улица и премерете разстяонията между паветата - съвсем наблизко едно до друго са. Аз помня как старите майстори подбираха паветата по големина и форма за да ги поставят в съседство. Тогава павирането приличаше на каменна зидария - с подбиране.
Сега майсторът поставя следващо паве което му е под ръка а те не са еднакви. Така разстоянията остават големи и паветата се разместват при натиск.
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 65 ВеселоОставка!
БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!zhivko6461
Рейтинг: 956 НеутралноЕдин паваж на един столичен булевард издържа по-малко от 50 години. Може би 50 дни преди завършването на ремонта.
Би трябвало да се оценява конкретната ситуация. Разположение, трафик, качество на изпълнението на СМР, ...
one_1980
Рейтинг: 237 Неутралноза паветата се произнасят в срок да ги запазят а за двойната къща дето я събориха се произнасят постфактум
смешници са от МК
Надежда
Рейтинг: 1650 НеутралноЗащо не ги сложат на не толкова натоварени улици.
Хем шофьорите ще са доволни, хем лошия облик на София може да се подобри.
В пешеходните зони могат също да ги сложат.
skeptichen
Рейтинг: 237 НеутралноСъветът е взел решение да приложи идея за културно наследство учебникарски, без никакъв оглед на практичност.
Освен жълтите павета, които трябва да останат, аз съм твърдо "за" запазването на паветата но само за вътрешнокварталните улици, където скоростта на движение е ниска и шумът не е проблем.
По булевардите няма място за павета. Добре поне че на Дондуков асфалтираха половината.
parallelepiped
Рейтинг: 126 НеутралноТова е пълна подигравка с тези павета по булевардите. По малките улички разбирам и го приветствам, но по булевардите паветата ни гарантират прахоляк и шум. Справка - двете части с павета и асфалт на Дондуков. А някой спомня ли си каква мизерия беше бул. Прага с паветата?
валентин николов
Рейтинг: 775 НеутралноКалдъръмът е по-стара и голяма културна ценност и трябва да се възстанови навсякъде по улици и площади. Може и да е шарен. Ще шашнем и туристите с такава култура.
ПП. Да се кара по павета е наказание, както за шофьорите, така и за живущите наоколо. Този съвет би трябвало да бъде въдворен в лудница и там да си играят с павета, камъчета или куклички.
Читател
Рейтинг: 1441 НеутралноС културни ценности към прогрес! Както спомена един колега по-горе - редно е да се върне паважът по всички булеварди. Като ще е гарга, да е рошава.
koko65bg
Рейтинг: 889 ВеселоДо коментар [#24] от "yanne":
Има там където са се запазили след войната. Повечето са в централната част и там където е било гетото. Преди няколко години възстановиха ул. Krakowskie przedmieście и паважът е много добре направен. Става въпрос за запазването на автентичния вид на старата част на Варшава. Между другото в новите кварталчета също е много разпространено покритието с паваж.
Зелен контратерорист
Рейтинг: 237 НеутралноСъвет за недвижими културни ценности = кръгли ИДИОТИ!
Зелен контратерорист
Рейтинг: 237 НеутралноСъвет за недвижими културни ценности - тези да не са братовèди на Тома Белев и сие :) ?
Dankol
Рейтинг: 539 НеутралноМоже ли адресите на културтрегерите , гласували за оставането на паветата , че да им доставим по едно паве още тази вечер !
plamen_b
Рейтинг: 618 Неутрално"Експертният съвет за опазване на недвижимите културни ценности"
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Не знам дали паветата са културна ценност, но очевидно не са "недвижими". Както личи от снимката лесно могат да се преместят. Това че нещо е старо не значи че е културна ценност!
Паважът създава атмосфера и върши чудесна работа в пешходните зони. Но по оживените улици той създава повече шум...
antikommunist
Рейтинг: 409 НеутралноБраво, слава Богу поне едно нормално решение. За всички които недоволстват да се разходят малко из европейските градове с история и да се понаслаждават на павирани улици. А че карането на кола по паветата не е голямо удоволствие е така, но като човек израстнал в центъра на София мога отговорно да заявя: който живее там може да мине много добре и без кола. И дори бих стигнал доста по на далече: за да стане София европейски град трябва изобщо да се ограничи радикално движението на автомобили из центъра. Дано ама надали...
plamen_b
Рейтинг: 618 ЛюбопитноЗащо тогава да не се върнат файтоните? Може би и метрото трябва да махнем и да върнем трамваите от преди 50 години?
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
*****
НеутралноДо коментар [#26] от "cinik":
Вярно сте циник,но пишете откровени глупости,характерни по-скоро за фрустриран тинейджър
*****
НеутралноДо коментар [#39] от "koko65bg":
Пишете за стари части и крайни квартали.Не за основни пътни артерии.Аз същи нямам нищо против да има павета в кварталите,изобщо-където трафикът е слаб.Но,само сравнете двете части на Дондуков-веднага се вижда разликата.
*****
НеутралноДо коментар [#41] от "Зелен контратерорист":
Не знам дали са на Тома Белев,но съм сигурен,че е бъкано с НПО-та там.
АзКлавдия
Рейтинг: 634 ЛюбопитноТози комитет кой го е избрал, всъщност?
Доброто е заразноDarth Plagueis
Рейтинг: 1446 НеутралноДо коментар [#22] от "yanne":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККогато си тъп гербераст, лъжата е част от ежедневието ти. Пета година те чакам да ми покажеш кога съм плюл Прошков, сега колко да те чакам да ми покажеш къде съм защитавал паветата на Дондуков?
Жалък си. До дъно.
https://m.dnevnik.bg/bulgaria/2017/06/01/2981253_fandukova_pavajut_po_bul_dondukov_shte_ostane_za_da_se/
antikommunist
Рейтинг: 409 ЛюбопитноВсъщност си прав, но подхващаш нещата от грешната страна. Това че един булевард е натоварен не е природна даденост и лесно може да се промени. И да, колкото по-голяма част от центъра се направи на пешеходна зона толкова по-добре. Абе я ми разкажете колко булеварда с голям авторафик преминават през първи район на Виена? Дори на Ринга около центъра който е доста добре изграден булевард няма такава автолудница като в София на пъпа на центъра... Ма не можело... Може и още как :)
Darth Plagueis
Рейтинг: 1446 НеутралноДо коментар [#30] от "Иван К":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПо твоето детство е все тая. В нормалните страни павета се редят с машина.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1446 НеутралноДо коментар [#51] от "antikommunist":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАма Пенчо Славейков централен булевард ли е?
daskal1
Рейтинг: 2584 ВеселоДо коментар [#7] от "baba_zozolana":
Виждам, че поне 11 от форумните колеги не са разбрали сарказма Ви, сигурно защото не е обозначено като "весело" макар че е "тъжно".
baba_zozolana
Рейтинг: 1032 НеутралноДо коментар [#54] от "daskal1":
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Ами, ами! Просто има хора, които са безсмъртни и със стоманено здраве, а по генетична линия такива са и роднините им. По тази причина никога не са били возени в тежко състояние или не са возили сериозно болен или опериран човек по редена от родни "майстори" паважна улица.
antikommunist
Рейтинг: 409 ЛюбопитноПенчо Славейков заедно с Евлоги Георгиев е старата граница на центъра в южна/югозападна посока. С други думи - да.
baba_zozolana
Рейтинг: 1032 НеутралноДо коментар [#49] от "dogwoman":
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Министърът на културата за срок от 5 години. Привлечените членове се определят с решение на съвета за всеки конкретен случай на предоставяне на статут на национално богатство. Това е според закона за културно наследство. По-интересното е, че Гугъл е безсилен да открие състава на този експертен съвет.
http://mc.government.bg/page.php?p=58&s=429&sp=502&t=578&z=0
Alexander97
Рейтинг: 975 НеутралноМила Бабо, този "съвет" не е дораснал до ирония :-).
Не познавам членовете му, но всяко решение е "защото са ЧУЛИ, че някъде по света"...
Идеята Ви е блестяща, но членовете трябва да минат през операционната и тогава през "паветата, културна ценност" :-)!!
И така с всяка култура у нас!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1446 НеутралноДо коментар [#56] от "antikommunist":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВ градоустройството няма такива положения стара, нова граница. Пенчо Славейков е част от вътрешния бъдещ ринг на София, което означава, че е основен транспортен коридор. Същевременно, няма обекти около него, които да предполагат туризъм или ходене пеша. Т.е., асфалтът е задължителен.
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 237 НеутралноЗадача от учебника за втори клас.
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефАко членовете на пет партии извадат жълтите павета, по колко ще се паднат на човек?
Отговор: Грешка, деление на нула.
gianni
Рейтинг: 969 НеутралноМного интересно решение. Трябва обаче да се помисли дали да не се поставят по-едри павета. Така, освен колоездачи, ще се намали трафикът на всякакви моторетки, както и на коли с джанти под 15" или пък такива с нископрофилни гуми. Така или иначе решението има и социален ефект, състоящ в подобряване на бизнес-средата на авто-търговците на всякакви части от ходовата част на МПС.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1446 НеутралноДо коментар [#60] от "О, ко ма напрай!":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА ако тъп служител на строителна фирма вади павета, за да набеди някой и да предизвика скандал, с койдо милиционерите да прикрият оцапаното, тогава по колко павета трябва да получат в чутурата?
АзКлавдия
Рейтинг: 634 НеутралноДо коментар [#57] от "baba_zozolana":
Доброто е заразноМерси.
Тоест те са назначени, не избрани. Много власт имат, много нещо.
gianni
Рейтинг: 969 НеутралноДруго интересно нещо е, че на така нареченият "Експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности" изобщо не му дреме за рушащите се автентични сгради в центъра на София, а се захванал с разбитите от десетилетия паважи. Утре ще забрани и подмяната на паважа на бившия булевард "9 септември", които беше разбит от тренировките на танковата бригада в Горна баня, по случай честването на 30 години Социалистическа революция в България.
Димитър Димитров
Рейтинг: 574 ЛюбопитноТо хубаво павета,но има ли интензивно движение трябва да се обръшат и пренареждат през няколко години...тя ше стане една...
babyroo
Рейтинг: 503 НеутралноДиалектика:
rooРоденият в кал, драпа за павета...
Роденият на павета, умира за асфалт...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1446 НеутралноДо коментар [#66] от "babyroo":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВсъщност, не е така. Има си място за павета, има си и за асфалт. Това само, ако градът има нормално управление, което да има визия коя част от него с какво предназначение е.
1107a
Рейтинг: 165 НеутралноТия позволиха да се унищожи целият център на София, да се застрои де що има има градинки и държавни/общински имоти. Сега се доказват като големи пазители на историята с запазването на някакви павета.
Защо не се опитат да запазят Захарна Фабрика или някой друг паметник на културата, на които собствениците им само чакат да паднат?!?
antikvarno
Рейтинг: 591 НеутралноСеляни, не пипайте паветата!
spiegel
Рейтинг: 975 НеутралноКато човек, който живее съвсем близо до "Пенчо Славейков", съм много доволен от решението.
vlpe
Рейтинг: 237 ГневноБезумие! Такъв натоварен булевард трябва да бъде задължително асфалтиран за да се осигурят нормалния условия за движение - паветата са хлъзгави , неравни и през тях трудно се минава дори с пешеходна скорост. Също изискват трудоемко и скъпо ръчно пренареждане от квалифицирани майстори, докато полагането на асфалт и ремонтите са механизирани във висока степен. При повреда е напълно достатъчно да се изреже повреденият участък с фреза, да се почисти, да се обработи с битумна емулсия и да се положи нов слой всичко това може да се извърши почти изцяло машинно без квалифициран ръчен труд.
babyroo
Рейтинг: 503 НеутралноУважаеми колега Darth Plagueis, често съм адмирирал вашите тези, но не и тук. Не намирам опровержение на моя пост (66), във вашия (67), та оставам на позицията си. Вашето послание само подкрепя моето... Цървули, сър...
roosiem
Рейтинг: 8 НеутралноКато човек, който живее съвсем близо до "Пенчо Славейков", съм много доволен от слагането в момента на асфалт.