За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Sir Humphrey
Рейтинг: 850 НеутралноОСТАВКА!!!!!!!!!!!!
antikvarno
Рейтинг: 581 ГневноГрадският транспорт трябва да е безплатен, за да се ограничи предвижването с личен автомобил, но самоковката какво разбира от управление?
stedim
Рейтинг: 469 НеутралноСега ще започне един вой във форума.
Panda
Рейтинг: 638 ГневноА какво правим с неправомерно получените пари за периода между приемането на старата наредба и 05.04.2018 г.?
Не чета коментари на абонати.Това са милиони неправомерно получени/откраднати левове.
петро
Рейтинг: 789 НеутралноНе е чудно, че има само 4 коментара.
Показател за мнението на хората за нашата територия.
ivant88
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#2] от "antikvarno":
Не, градският транспорт трябва да предложи достатъчно добра и качествена услуга и хората сами ще го изберат... А безплатно е само сиренцето в капана. Виждаме Венецуела от много безплатно докъде го докара.
Voiko
Рейтинг: 531 НеутралноПрекратява се делото по старата наредба, защото е отменена, но няма пречка да се заведе дело по новата наредба на същото основание и решението за цените пак ще бъде отменено.
Lou
Рейтинг: 1001 НеутралноАз нещо не мога да разбера решението на ВАС.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Гражданите са подали жалба срещу увеличението от 1 лв на 1.60 лв на цената билета. И съдът трябва да отсъди точно това - дали е правилно и обосновано подобно поскъпване.
Но съдът прекратил делото, защото общината била издала нова наредба преди 3 месеца, с която се въвеждал нощен транспорт и се намалявала глобата за гратиса. Добре де, къде в тази нова наредба се обсъжда цената на билета и нейното увеличение? Никъде. Тогава с какво тази нова наредба влияе на решението за повишението на цената, че да счита за промяна на съответната цена? Тогава защо ВАС счита, че вече спорната ситуация е решена с наредбата, като въпросната наредба с нищо не влияе на решението да повишаването на цената на билета или не спомага за отмяната на високата цена - нали точно това искат жалбоподателите - да се върне старата цена от 1 лв. Те не протестират срещу нощния транспорт, нито върху глобата за гратиса, а за необосновано повишената цена на билета, която не се влия е от новата наредба. Тези съдии бавни ли са?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1421 НеутралноДо коментар [#4] от "Panda":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАми това трябва да е предмет на ново дело. Още няколко години.
kmy56562160
Рейтинг: 233 НеутралноАз лично не виждам сериозен проблем нито с цената, нито с качеството на услугата. 0.80 цента е най-евтиният градски транспорт в европейска столица, в която аз съм бил. В същото време ние приемаме за абсолютно неприемлива самата услуга и тя със сигурност има много кусури, но в сравнителен план е на средноевропйско ниво. Аз лично съм чакал трамвай 80 минути в Лисабон, в Рим автобус по една от централните линии не дойде повече от час след разписанието. И в двата случая без да има някакви извънредни обстоятелства. Просто нямаше транспорт. Ако подобно нещо се случи в София не ми се мисли какво самосъжаление и посипване с пепел ще е. Една част от подвижния състав наистина е в окаяно състояние и иска подмяна, това си е така.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
петро
Рейтинг: 789 Неутрално***
https://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_es/2013/01/10/1981975_talin_stana_purvata_stolica_v_es_s_bezplaten_gradski/
Може би, защото в Талин не ядат много сирене ли?!
И не само в Талин е безплатен градския транспорт за ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ.
Софианец
Рейтинг: 177 НеутралноИнтересно, какви са финансовите резултати от нощния транспорт?
razor
Рейтинг: 837 Любопитно"Всъщност те имат имат безспорен интерес да установят незаконосъобразността на подзаконовия нормативен акт независимо от последвалата отмяна"
Това казва всичко. С този пирует общината се отървава от доказване на явната незаконосъобразност на наредбата. А двете съдийки действат на принципа - ами щом кака се омъжи, какво значение има вече...
razor
Рейтинг: 837 НеутралноОтрицателни, но все пак СКГТ е търговско дружество със социална цел - взема от едни и дава на други.
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#2] от "antikvarno":
То хубаво и сиренето да е без пари, ама пусто не става...
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#12] от "chert":
1. Талин е 1/3 от София като население.
2. Данъците в Талин вероятно са 3 пъти по-високи от колкото в София.
Ако нещо е безплатно за едни, то някой друг го е платил, нали ти е ясно?
svoboden
Рейтинг: 1198 НеутралноОбжалването на предишната наредба не е било заради цената, а защото "активните граждани" не харесвали процедурата, т.е. и на 20 ст. да беше намалена цената те пак биха обжалвали.
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#8] от "Lou":
Ами не си чел внимателно. Ще ти поясня. Съда на първа инстанция обяви увеличението за незаконно, НЕ защото цената е висока, а защото няма финансова обосновка.
Сега финансова обосновка е представена. Т.е. мотива на първоинстанционния съд вече не е наличен.
Това казва съда. Дали цената е 1.60 или 16 лева не е предмет на делото.
niakoi_si
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#4] от "Panda":
Всъщност сегашното решение на съда прави парите правомерно получени :)
Сърдете се на съда сиреч.
danvan
Рейтинг: 7460 НеутралноНагласиха го ... жалка картинка
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satпетро
Рейтинг: 789 Неутрално***
На целия успял свят е ясно отдавна, а ти чак сега си забелязал, за да го подчертаваш.
🙂
Ясно е на шведи, норвежци, датчани, германци...Да продължавам ли?!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1421 НеутралноДо коментар [#17] от "niakoi_si":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА дали ти е ясно, че има случаи, в които едно нещо се плаща по няколко пъти?
hodounski
Рейтинг: 2306 НеутралноСкъп и мръсен гр. транспорт ,вследствие на което , задръствания и мръсен въздух. Пак гласувайте за Данчето Дондукова.
naskom44
Рейтинг: 676 НеутралноПлатил си си данъците за година получаваш безплатен годишен абонамент и ще стане като в талин
krantare
Рейтинг: 634 НеутралноДо коментар [#14] от "razor":
honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tributereЗа мен решението на мнозинството е изключително порочна практика и превратно тълкуване на закона! Особеното мнение е аргументирано и дано се наложи в един момент като практика. Нямало било правен интерес...
Лео
Рейтинг: 1127 НеутралноКупувайте си карти и не плачете - достатъчно добър ви е транспорта за парите си. Ако искате евтин - плачете за комунизЪма!
Aldi Mitov
Рейтинг: 233 НеутралноОСТАВКА червеи!
Lou
Рейтинг: 1001 НеутралноТ.е. дали съм разбрал правилно?
Общината е дала обосновка за увеличението, че вдига цената заради нощния транспорт и намаляването глобата на гратиса. Така ли да разбирам?
Аз пък други спомени имам. Цената на билета я вдигнаха с 60 стотинки пред март-април 2016 г. Преди две години и нещо. Тогава Общината дори не беше сънувала, че ще въвежда нощен транспорт. Нито пък мислеше за глобата за гратиса.
Та, аз отново да попитам, какво общо имат нощния транспорт и гратиса с цената на билета и нейната обосновка? СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1421 НеутралноДо коментар [#27] от "Лео":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТова мнение лъха на бая мухлясал соц...
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 8 НеутралноДоставка?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1421 НеутралноДо коментар [#29] от "Lou":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе, просто тъпо е написана статията. СО дават обосновка, защото е нужна по процедура. Това обаче не би спряло действието на съда. Затова те имат нужда да има нова наредба, така старата отпада, а с нея и делото, тъй като вече предметът му е отпаднал.
За добавка на обосновка обаче не могат да вкарват нова наредба, а само да коригират старата. Затова използват случая с нощния транспорт - заради него правят нова нареба, а обосновката по старата я вмъкват вътре. Така имат отпаднала стара нареба, съответно и отпаднало дело, и вързани гащи срещу ново дело, защото в новата наредба има обосновка.
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 8 Неутрално365 лв годишна карта няма даже в стожери на цоциализма като Куба и КНДР. Кво реват не мога да разбера. За левче не ден ползваш всички автобуси, трамваи, тролеи и метро. Пробвайте същото в Москва, таваришчи ;)
Храбър
Рейтинг: 1416 НеутралноВече има защото в новата наредба са се обосновали. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Чичкото
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#6] от "ivant88":
А той не предлага ли? Тролей и трамвай с климатици, чисто нови.
Да се избере градския транспорт пред ползването на автомобил трябва:
1). бус ленти (само за градския и ел. колите)
2). 100% предимство на градския транспорт пред останалите участници
3). налагане и СЪБИРАНЕ на глоби за каране в бус лентите и недаване на предимство...
4). билет на стойност 1.60 лв., но да важи поне 90 минути и да може да се ползва за прекачване - от Окръжна болница се качваш на петица тролей до петте и оттам хващаш трамвай #5 до пазара Красно село - с един билет. Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
Чичкото
Рейтинг: 845 Неутралноне до петте, а до руски, ама то все тая - за една спирка проблеми няма да си правим :) :) :)
Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.rincewind
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#35] от "Чичкото":
Чудя се само кой ти е цъкнал минус. Имаш + от мен. Взе ми думите!
mop36557620
Рейтинг: 32 НеутралноФандъкова го направи брилянтно - накара гратисчиите да си плащат транспорта, това е.
Билетчето пак излиза по 1 лев ако си купиш карта за транспорта..
Тя просто прилага европейски модел на плащане.
Зсщо ревете?
Искате беззаконие и хаос ли?
Искате да не си плащате билета както досега ли ?
Я стига, не се правете на мурргави брат’чеди а участвайте в обществото както се полага!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1421 НеутралноДо коментар [#38] от "mop36557620":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЛичи си колко е брилянтно. ГТ не се използва. Освен от специфичен етнос. Който пък се вози гратис по подразбиране при Герб.
Европейски модел 😂😂😂
Darth Plagueis
Рейтинг: 1421 НеутралноДо коментар [#33] от "Jumbo Jet":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВерно ли е за левче на ден? Ще ни споделиш ли как ги сметна, защото за такава сметка трябва да имаш ясна статистика средно колко време годишно хората са в града, средно колко дни в седмицата използват ГТ, по колко пъти дневно. И тази сметка да я имаш както за гражданите на София, така и за тези, които не живеят тук.
Та? Имаш ли дори малка част от тези данни?
hahohehi
Рейтинг: 470 НеутралноЕдиничният да го направят 2, а талоните 10 за 10.
Todor Tchervenkov
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#8] от "Lou":
В новата наредба имало обосновка на увлечението. Това чете ли го?
kdo52372883
Рейтинг: 233 ГневноМного просто. От #ГРОБ са намерили "правилните" съдии. Тенк ю, Цвъко! Ти най- ги разбираш тез врътки и натъкмявания!!! Нищо, че за една бройка да те тикнат в затвора за 4 години.
Да живеят #фандъците! И после защо София била мръсна. Ами - ето заради такива фатмашки трикове и мурафети!!!
historama
Рейтинг: 683 НеутралноПропущаш малка подробност, с което се обезмисля тезата ти - навсякъде билетите са ЕДНОЧАСОВИ.
[quote#12:"chert"][/quote]
"...И не само в Талин е безплатен градския транспорт за ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ...."
Безплатното не е добра идея. Ниска, приемлива цена може би, но НИКОГА БЕЗПЛАТНО!
chinaski
Рейтинг: 620 НеутралноЗначи, качеството на градския транспорт ти харесва, така ли?!!!Явно не си се возил никъде другаде в Европа, та да имаш база за сравнение.Но дори и да нямаш, не е нормално два автобуса да идват заедно и после 20 минути да няма никакъв.Да не говорим пък, при малко повече сняг - тази зима, на място, където минават два автобуса и два трамвая, 25 минути нямаше нищо.И само метрото се движеше, като въпреки, че не ми е удобно, го хванах, за да ходя после 2км в сняг и студ до работа.И това, защото се вързах на апела на Фандъкова, да се използва транспорта, а не колата.Е, вече не и варвам и предпочитам да стоя задръстен в колата, отколкото в автобус!
mop36557620
Рейтинг: 32 НеутралноДо коментар [#45] от "chinaski":
А ти къде си се возил в Европа, черенушко ?
Къде билетчето е толкова евтино?
Къде в Европа се возят хиляди гратисчии?
Къде всеки чупи и руши в града си?
Ти си селяндук, а даваш Европа за пример :))))
Я се прибирай в Русия, където билетчето е минимум 2 пъти по-скъпо ;)
TM
Рейтинг: 57 НеутралноХахахха, не знам на какъв градски транспорт се возите, но аз преди седмица, две пробвах с автобус 204 - малък, препълнен и нямаше климатик, като в същото време всички прозорци бяха затворени. Дори стана старите автобуси поне им се отаварят прозорците. Пробвах и с трамвай 5, ами какво да ви кажа - никакъв климатик на 30 градуса... ми не, не мисля че е нормално така да се пътува за и от работа. То си е мъчение.
Софианец
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#15] от "razor":
"Търговско дружество" не може да се създава за да е на загуба, независимо от дейноста. Някой трябва да плати за тази загуба. Кой - аз, ти и защо?
Софианец
Рейтинг: 177 НеутралноВ основата на казуса за цената на билита е заобикаляне от СО на изискванията на Регламент 1370 на ЕС за определяне заплащането на превозвачите. Врътката е : СО плаща "компенсации" по изискването на Регламент 1370 на ЦГМ (към СО), а той плаща на превозвачите за изминат пробег. Тук е заровено кучето и затова трябва да се заведе делото - за неизпълнение на Регламент 1370.
keen
Рейтинг: 888 НеутралноДо коментар [#2] от "antikvarno":
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.До коментар [#12] от "chert":
Ако общественият транспорт в града стане "безплатен", в него веднага ще се преселят всички клошари, както и представителите на един особен етнос. За съжаление ги имаме в изобилие.
И в резултат градският транспорт ще стане неизползваем за една огромна част от хората.
keen
Рейтинг: 888 НеутралноА конкретно относно решението на ВАС - колкото и парадоксално, може би е правилно. Това обаче зависи от предмета на иска. Не съм запознат, но ако той е срещу порок на наредбата и начина на нейното приемане, то отмяната й също така и заличава порока.
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.Разбира се, бавното съдопроизводство във ВАС отваря широка врата за такъв административен произвол.
Alex Prime
Рейтинг: 402 Неутралнотъпотия
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
rainbou1
Рейтинг: 753 РазстроеноОт една страна, в България ползването на автомобил е евтино и затова доста хора го предпочитат пред градския транспорт. Аз съм фен на градския транспорт, но наистина сега лятото с неудовлетворение установявам, че доста от превозните средства са без климатик...а цената от 1.60 е само за еднократно пътуване и пада бързо при масово ползване.
alray
Рейтинг: 113 НеутралноПътувам често за кратки рязстояния по различен маршрут, максимум 2-3 спирки. Билет не дупча, защото не виждам финансова обосновка в цената-изминато разстояние... и ако някой сега каже,ами ходи пеш...да, ходя, почти всяка сутрин ходя, тренирам, изкачвам се на Витоша, но когато трябва набързо да отскочиш от работното място примерно и да се върмеш, трамваят е най-достъпното средство, но не и за 1,60 в посока, или 3,20 за 4 спирки общо... колело е все по-недостъпно да ползваш в София, колкото и да тръбят, вече имам приятел, загинал на 2 гуми...