Новите коли на съдебния съвет със задължителен бежов кожен салон ще са "Шкода"

Новите коли на съдебния съвет със задължителен бежов кожен салон ще са "Шкода"

Новите коли на съдебния съвет със задължителен бежов кожен салон ще са "Шкода"
Вносителят на "Шкода" "Еуратек ауто" очаквано спечели обществената поръчка за доставка на 50 автомобила за нуждите на Висшия съдебен съвет (ВСС) и съдилищата, съобщава "Капитал". Офертата за 13 автомобила висок клас за ВСС е 61 хил. лв. на автомобил (модел Superb Style 2.0 TSI), а за останалите 37, които ще се ползват от съдилищата, е 41 хил. лв. (Octavia).
В комисията по избор на изпълнител са участвали членовете на ВСС Гергана Мутафова, която влезе в съвета като номинация на ГЕРБ, и Стефан Гроздев, който беше номиниран от ДПС.
Обявената през май обществена поръчка привлече внимание заради множеството екстри, които бяха заложени в изискванията за 13 автомобила за съдебния съвет. Така например те трябваше да са задължително с бежов кожен салон. Освен това те трябва да имат автопилот, система за следене на пространството пред автомобила, с включена функция за аварийно спиране, парктроник със задни и предни паркинг сензори, със звукова сигнализация и камера за задно виждане, както и система за разпознаване на умора във водача. Още тогава беше ясно, че толкова прецизно разписаната поръчка силно стеснява кръга от потенциални изпълнители.
Тогава от ВСС обясниха: "Условие за наличие на кожена тапицерия в определен цвят е стандартно изискване при всички обществени поръчки за доставка на автомобили, възлагани от страна на публични възложители в рамките на Република България и ЕС." Другото обяснение за множеството екстри, което ВСС даде беше, че освен за транспорт на хора те се използват и за пренасяне на товари, а именно "експресно доставяне на документи до различни институции, за превозване на консумативи и ИТ техника".
Освен от "Еуратек ауто" оферти е имало и от още две фирми - "Рив комерс" и "Салекс консулт импекс", които са били декласирани, тъй като не са предоставили информация, че разполагат със сервизи във всяка от областите София, Пловдив, Варна и Бургас.
И двете дружества не са известни като дистрибутори на автомобили, а проверка в регистъра за обществените поръчки показва, че те са участвали в най-различни процедури.