Решение на синода за децентрализиране на църковните такси води до скок в цените

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 688 Любопитно

    Кога касовите апарати ще заработят ???

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  2. 2 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 122 Любопитно

    По принцип ДЪРЖАВАТА България трябва да издържа ХРАМОВЕТЕ!
    Ако това не е така, тогава трябва самоиздържане и спонсори.
    Няма как, няма безплатен обяд!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  3. 3 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 481 Неутрално

    БПЦ е най-големият владелец на имоти след държавата. И най-големият лапач на всичко възможно. Нема ви стъпим, неуважаеми ДС-антихристи, Бог е навсякъде, ако го потърсиш.

  4. 4 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 665 Весело

    Какво да го правиш?
    Пазарна икономика!

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5943 Весело

    Отделени са от държавата, но чак толкова ли?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1254 Любопитно

    Някога Христос е изгонил търговците от храма.

    [email protected]
  7. 7 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#1] от "mititu":
    Когато получиш касов бон от зъболекар.
    ------------------------------------------------------------
    Досега едно кръщене беше 50 лв., опело също. От миналата година има промяна в цените на свещите.

  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1254 Любопитно

    Кръщение скача от 30 на 80 лева.
    Венчавката вече става минимум 250 лева, а с хор на някои места е дори 600 – 700 лева.
    Опелото вече ще струва 60 лева
    Таксата за снимане на частни тържества в храмовете – 20 лева за фотоапарат и 60 за камера.

    [email protected]
  9. 9 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 665 Весело

    До коментар [#1] от "mititu":


    Кога касовите апарати ще заработят ???
    —цитат от коментар 1 на mititu


    Тия са "божии служители"!
    Те се отчитат само пред Бога!
    Но пък сте прав, защото държавата (колонията),
    как може да остави тези "услуги" необложени със акцизи, ддс-ета и разни видове облагания?!?
    Бюджет има да се пълни!

  10. 10 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Търговците никога не са излизали от храма.И не само от християнския.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  11. 11 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 2899 Разстроено

    Чекай ся.
    Това е най-сладкото.
    Да експлоатираш нечий образ и авторитет
    в случая, този на Бог
    и на НЕГОВ ГРЪБ ДА ПЪЛНИШ ГУШКАТА И ДЖОБЧЕТО !!!
    Това по-бие на МОШЕНИЧЕСТВО,
    отколкото на Богоугодно дело,каквото НЕ Е.

    Само да можеше Иисус да погледне,
    колко МОШЕНИЦИ ПЪЛНЯТ ГУШКИ И ДЖОБЧЕТА
    В НЕГОВО ИМЕ......

  12. 12 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1254 Весело

    Значи невидимата ръка на пазара е божия десница ......:)

    [email protected]
  13. 13 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Че те таксите и досега са "децентрализирани", но негласно. За едни и същи треби се вземат различни суми в столичните храмове и по селата. За литургия във Варна плащаш 6 лева, в София - два лева.

  14. 14 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Че и досега имаше пълна децентрализация. Например знае се, че Св. Георги е най-скъпата църква в София, следвана от Св. Неделя и Св. София с почти наполовина по-ниски цени, а след това са други църкви близки до центъра с една трета от цените на Св. Георги. Не знам какво правят бедните хора, когато умре техен близък - сигурно трябва да ходят в крайните квартали.

  15. 15 Профил на glavatar
    glavatar
    Рейтинг: 206 Неутрално

    Такава перачница за пари е това, че е плашещо чак! Не им влизам в храмовете!

  16. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2341 Неутрално

    ,,Където има двама вярващи там е и БОГ" На мен посредници попове не ми трябват. В Черепишкия манастир има свещи от 1, 3 и 4 лв. От лакомия ще им спаднат печалбите.

  17. 17 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това е малко встрани от темата, но има връзка.

    Преди 25-тина години, аз баща ми и сестра ми пътувахме със старата Шкода за село. На излизане от София баща ми направи катастрофа, но вината не беше само наша. Засегнатия автомобил беше един голям поръчков Мерцедес. (повярвайте ми, разпознавам ги поръчковите). Голям черен Мерцедес с кожен салон, широки гуми (редки за времето си), обзалагам се че е бил брониран.
    В задната седалка се возеше един поп - не знам титлата му но явно важен. Имаше собствен шофьор. Излезна шофьора-мутра да крещи на баща ми а оня дебелия поп само се появи отвътре за малко ЗА ДА ВИДИ КАКВИ СА ЩЕТИТЕ ПО МЕРЦЕДЕСА, и се качи обратно. Една дума не каза, даже и не погледна накъм нас да види дали сме добре, а все пак сестра ми аз бяхме деца, уплашени...

    Е с това ще помня БПЦ.

  18. 18 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#14] от "spiegel":

    Не знам какво правят бедните хора, когато умре техен близък - сигурно трябва да ходят в крайните квартали.

    Опелото и панихидите не са тайнство. Всеки християнин може да ги извърши - което е било и нормална практика през вековете в Русия, например, където разстоянията и рядката населеност, а по-късно и репресиите срещу Църкната, са пречили да се осигури свещеник винаги.
    Впрочем, през периода на социализма опела се извършваха по домовете от грамотни вярващи миряни. Същото се правеше и през 1990-те поради масовото обедняване на населението.
    Естествено, това не е в интерес на духовенството и то се стреми колкото е възможно по-малко да е известно то сред миряните, а особено сред "стоящите около входа на храма" - каквито са повечето от българските ужким православни.

  19. 19 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    Не знам какво правят бедните хора, когато умре техен близък - сигурно трябва да ходят в крайните квартали.
    —цитат от коментар 14 на spiegel


    Що ?
    Да не би опелото от черковните занаятчии да е станало задължително.
    И кое опело ще замести чисто човешкото сбогуване с близък покойник ?

  20. 20 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#16] от "джендър дебне в храсталака":

    Че кой те кара да купуваш свещи, като в манастира има електрическо осветление?
    В миналото осветлението в храма е било със свещи и вярващите подарявали свещи, закупени в бакалницата или на пазара. Така паленето на свещи се превръща в благочестив обичай. По-късно, за облекчение на вярващите, храмовете започват да закупуват свещи на едро и да ги продават на богомолците на дребно, като се издържат по този начин.
    Просто пусни колкото ти се откъсне от сърцето в касичката за дарения!

  21. 21 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#16] от "джендър дебне в храсталака":

    Че кой те кара да купуваш свещи, като в манастира има електрическо осветление?
    В миналото осветлението в храма е било със свещи и вярващите подарявали свещи, закупени в бакалницата или на пазара. Така паленето на свещи се превръща в благочестив обичай. По-късно, за облекчение на вярващите, храмовете започват да закупуват свещи на едро и да ги продават на богомолците на дребно, като се издържат по този начин.
    Просто пусни колкото ти се откъсне от сърцето в касичката за дарения!

  22. 22 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#16] от "джендър дебне в храсталака":

    Че кой те кара да купуваш свещи, като в манастира има електрическо осветление?
    В миналото осветлението в храма е било със свещи и вярващите подарявали свещи, закупени в бакалницата или на пазара. Така паленето на свещи се превръща в благочестив обичай. По-късно, за облекчение на вярващите, храмовете започват да закупуват свещи на едро и да ги продават на богомолците на дребно, като се издържат по този начин.
    Просто пусни колкото ти се откъсне от сърцето в касичката за дарения!

  23. 23 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Платете си данъците и осигуровките, изедници!

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  24. 24 Профил на Филип Борисов
    Филип Борисов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Предпочитайте граждански ритуали като цивилизовани модерни хора! Граждански брак (може и никакъв,) именуване, кремация с граждански ритуал (или без никакъв).

  25. 25 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5927 Неутрално

    След поскъпването на свещите със 100%, не може другото да е същото. Трябва да се осигури луксозен живот на висшите свещеници.

  26. 26 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5927 Неутрално

    След поскъпването на свещите със 100%, не може другото да е същото. Трябва да се осигури луксозен живот на висшите свещеници.

  27. 27 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    До коментар [#6] от "karabastun":

    Е да.......бизнеса трябва да се контролира отвътре !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  28. 28 Профил на dame
    dame
    Рейтинг: 125 Неутрално

    Гарантирам, че ако отпаднат всякакви срамни такси в Храмовете, приходите ще се увеличат многократно! Не си представям, че може да се заплати с пари за тайнството. Вярващия разбира това и, ако е заможен ще остави много повече, а ако не, според колкото му се намира. Господ подрежда добре нещата, когато се тръгва с чисто сърце, а там където се гледа в ръцете на хората е ясно и сърцето къде е...

    dame
  29. 29 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1578 Весело

    Руски, гръцки и наш поп разказват как разпределят парите, оставени от вярващите.
    Руският - Аз чертая един кръг и хвърлям парите нагоре, всичко в кръга е за Бог, извън него е за мен.
    Гръцкият - Аз също чертая кръг, но каквото падне вътре е за мен, отвън е за Бог.
    Нашият - Аз само хвърлям нагоре, Бог колкото му трябват, да си вземе.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #