Остарелите и неефективни пътни знаци са голям фактор за катастрофите, смята експерт

Един от най-големите фактори за жертвите в катастрофи, е лошото състояние на пътната инфраструктура и по-конкретно за неефективните и остарели пътни знаци. Това коментира председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров в ефира на "Нова телевизия".
"Над 50% от инцидентите са заради състоянието на пътищата според доклад на Европейската комисия. Ако неефективните знаци бъдат премахнати, това ще бъде видимо за всичко и трафикът ще се отпуши", коментира Тодоров.
Той и Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите коментираха новите мерки на държавата срещу войната по пътищата. "Нека първо да отчетем стратегията за периода 2010-2020 г., преди да пишем нова", смята Красимир Георгиев. Според него да се пише нова стратегия преди да се види какво е свършено по предишната е "безсмислено".
"Често се къса нишката между нормативните уредби и реалното им прилагане", добави Георгиев. Той разкритикува и идеята за въвеждане на задължително кормуване на полигон като част от курсовете за бъдещи шофьори. Георгиев смята, че това не учи кандидат-водачите как да шофират в реална среда. Освен това, местата на съществувалите някога полигони вече били застроени. Друг проблем и неплащането на глоби. Двамата дадоха за пример Унгария, където наплатените глоби за нарушения по пътищата се събират от частни съдебни изпълнител или колекторски фирми.
Министерството на регионалното развитие и благоустройството подготвя въвеждането на нови изисквания, които целят да направят движението по-безопасно. Сред тях е промяна в начина за проектиране на пътищата. Обмисля се обособяването на зони за безопасност. Така, ако автомобил излезе от пътя, той ще влезе в тях, а няма да се удари в дърво, стълб или стена. Обхватът на зоната ще се определя в зависимост от класа на пътя и допустимата максимална скорост на движение за автомобилите.