Плагиатството не е само български проблем, обяви министърът на образованието

Плагиатството не е само български проблем, обяви министърът на образованието

Плагиатството не е само български проблем, обяви министърът на образованието
В новосъздадената Комисията по академична етика има три сигнала за плагиатство в научните среди, каза днес по БНТ министърът на образованието Красимир Вълчев. Същият орган прие, че има плагиатство при докторската дисертация на ректора на варненския университет Росен Василев.
Министърът повтори, че ще бъде назначен служебен ректор на мястото на уличения в плагиатство ректор. Той уточни, че плагиатството е констатирано още миналата година, но едва тази министерство се е сдобило с правомощията да освободи ректора. "Професорът ще изгуби научната си титла "доктор на техническите науки", каза Красимир Вълчев.
Министърът каза, че само по единия сигнал в момента се работи и той е за случай във военния университет във Велико Търново. В отговор на въпрос, Вълчев каза, че поради липса на статистика, не може да се каже дали се увеличават случаите на плагиатство.
Министърът уточни, че не всички въпроси за плагиатство преминават през Комисия по академична етика, като някои се разглеждат на университетско ниво.
Красимир Вълчев допълни, че подобен проблем има в цял свят, като са засегнати редица публични фигури.
Коментирайки бюджетът на Българската академия на науките, министърът обяви, че средствата са увеличени с над 50%, като такъм скок няма аналог с предишни години или други публични организации. Той не прие поведението на ръководството на БАН по отношение на Националният институт по метрология и хидрология. "БАН се държи като частен собственик и са забравили, че изпълняват публична функция", е мнението на Красимир Вълчев.
Той обеща, че работата на НИМХ ще се подсигури законово, така че институтът нито да прекъсне работата си, нито да има съкращения на персонала или загуба на собствеността.
Връщането на децата в училище е екипна задача, с която сам учител не може да се справи, каза Вълчев в отговор на друг въпрос. По думите му, приоритетите на министерство включват връщането на децата в училище, модернизацията и инвестициите в учителите, инвестициите в дигиталните умения, връзката с пазара на труда, обновяване на учебните програми.