За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Капабланка
Рейтинг: 580 НеутралноЗле ли?Тя е катастрофална.БДЖ е в практически фалит от години и само изливаните пари от държавата там я поддържат а командно дишане.
БДЖ е пробита каца!!!
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 339 ГневноАми като е зле закривайте я тази дездънна яма!Спрете 20 годишното точне и крадене !!!Фалит и толкоз!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...pesheff
Рейтинг: 893 ВеселоИ този гУсин взема заплата, мила моя майнольо...
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.pesheff
Рейтинг: 893 Любопитнотака е, защото е правено умишлено това от 27 и повече години. Кой ли има интерес да се съсипе жп транспорта, а той е най-икономичния и незамърсяващ... Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
telqk
Рейтинг: 174 НеутралноИ какво излиза? Преди 10 години БДЖ са били зле, а сега са още по-зле. Задачката е проста: Какво е правил петербурски 10 години министър? Освобождавенето от длъжност не освобождава от отговорност и защо прокуратурата не се е самосъзирала?
911
Рейтинг: 841 НеутралноИ още нещо - явно депутатите трябва по-често да се возят с публичния транспорт, та да виждат реалната ситуация. А не някой да им хвърля прах в очите невинни и да разчитат на доклади ... :-)
Peni Nikol
Рейтинг: 1682 НеутралноОт дълги години е зле и все по зле става в БДЖ, явно ще го приватизират вече.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.Роси
Рейтинг: 5757 НеутралноА виновните?
Virgin
Рейтинг: 941 НеутралноДопреди седмици ни заливахте с бодряшки рапорти за оздравяването на БДЖ.
Днес получихте прозрение и признахте това, което е видно и за слепеца.
koko65bg
Рейтинг: 863 НеутралноСитуацията в БДЖ е зле, обобщи председателят на транспортната комисия
Обаче той не знае, че .. Всички истински мъже, членуват в БДЖ".
vassilun
Рейтинг: 4848 НеутралноДо коментар [#1] от "Капабланка":
Канят се да налеят още няколкостотин милиона от концесията на летището в тази бездънна яма!
Infernus
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#9] от "Virgin":
Дела трябват, а не думи.Днес са решили че от тука могат да крадат и сега ни спретнаха едно селско театри да похарчат няколко милиарда а в БДЖ и половината от тези пари да не влязат.
Valeri Ivanov
Рейтинг: 727 Неутрално"Зле ли?Тя е катастрофална.БДЖ е в практически фалит от години и само изливаните пари от държавата там я поддържат а командно дишане. БДЖ е пробита каца!!!
—цитат от коментар 1 на Капабланка
така е, защото е правено умишлено това от 27 и повече години. Кой ли има интерес да се съсипе жп транспорта, а той е най-икономичния и незамърсяващ..."
========================================================================
Ето тази мантра се повтаря от мноооого време и тя е толкова удобна за поредните "мениджъри" начело на тази пробита каца,каквато е БДЖ,защото им дава възможност да искат още нови държавни пари,които отново да се излеят в нея,и от които да получават достатъчно голям дял!Умишлено?!? Хайде,де!:)))Е,кой е този луд,който ще убие кравата,която му дава мляко и то без особено хранене,и грижи?Ах,да-автобусните фирми,които видите ли, искат да унищожат железниците и да бъдат монополисти...:)))Прощавайте,но ако и железниците, и автобусите се намираха в условията на истинска пазарна среда,и истинска конкуренция,то мениджърите и собствениците на железниците, нямаше ли да правят всичко възможно,да търсят нови и по-рационални начини за водене на бизнеса си,за да оцелеят,и да имат печалба?
Да,но те не се намират в такава среда,а жп-управленците люто я мразят.Че,защо трябва да се тормозиш и да си напрягаш ума в дейност,която би могла да ти донесе пари,след като можеш да си ги получаваш хей-така,без много-много да си напрягаш гънките?!? Включваш фабриката за мантри( а те по тези ширини имат благодатна почва) почваш да се явяваш по студия,и да обясняваш,как железницата има и социална функция,как ако я няма хората от Дермендере няма как да пътуват до там,нищо,че до него пътуват пет човека,и пр.,и пр....И,хоп -отпускат ти 135 милиона, или 580 милиона, или 35 милиона...И така много пъти...Хайде,да сметнете за 25 години,колко пари са изсипани в това нещо.И? Ами,нищо..! "...154 локомотива 128 са с пробег на лимита, а от 726 пътнически вагона, 414 са извън експлоатация."!!! Е,какво е това?!? Това нещо трябва да спре!Фалит,както е за всяка компания,която не е успяла да се справи!Другото е социализъм и грабеж.Което е едно и също...:))))
911
Рейтинг: 841 НеутралноДо коментар [#13] от "objektivist96":
Има нещо вярно с коментара, особено за кражбите - явно на нашенските политици име слаб ангелът...
НО!
Влаковете и автобусите не са истинска конкуренция! Както не са автобусите и самолетите/корабите и т.н. Те са по-скоро допълващи се, отколкото заменяеми в икономически смисъл. И тука е нашата грешка досега - не се опитваме да са добре ЖП превозите, за да е добре и авто-транспортът, а си мислим, че авто транспортът ще е добре, ако сринем влаковете.... Голяма заблуда е това, но е основата на цялото авто лоби в последните 25 години...
babalyuga
Рейтинг: 126 НеутралноПо-добре ужасен край, отколкото ужас без край.
Турете му край и дайте на някой можещ да се оперира на чисто. В интерес на потребители и служители.
911
Рейтинг: 841 НеутралноДо коментар [#15] от "babalyuga":
Вярна е поговорката, обаче дайте на същия принцип да затворим и правосъдната система (щото в управляващите няма желание за истинска реформа и подобрение), и държавната администрация, и полицията, и здравеопазването.... И какво ще остане накрая?
Най-лесно е да се разтури нещо, но по правило най-се втурват да разтурят тези, които нищо не са съградили....
pesheff
Рейтинг: 893 НеутралноДо коментар [#13] от "objektivist96":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.точно това е проблема бе колега - че БДЖ не я поставихме в по-конкурентна среда, и че се съсипваше от немърливост и безхаберие в резултат на осигурените държавни субсидии и липса на реформи. Не вярвам в теорията за автобусната мафия и конспирация и тн.
pesheff
Рейтинг: 893 НеутралноИ като си говорим за пазарни принципи при ЖП превозите, Германия дава 17 милиарда евро субсидии, дори УК, този стожер на англо-саксонския капитализъм налива едни 5 милиарда в железниците си...Така, че прекалено сме крайни май-
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_subsidies #Europe
One Hour
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#15] от "babalyuga":
Май е в интерес на някой чакащ купувач.
Положението било зле, цената ще падне.. подготвят ни
boevbisser
Рейтинг: 2357 НеутралноСобственикът като не може да се справя с един актив - продава го, държавата многократно доказа, че не може да управлява БДЖ, а всички ние любезно платихме.
Айде стига толкова.
boevbisser
Рейтинг: 2357 НеутралноДо коментар [#18] от "Пешката":
става дума обаче само за субсидии за превоза на пътници и инфраструктурата, доколкото знам. превозът на товари си е навсякъде частен.
това ми се иска да стане и в България - да продадат БДЖ товарни превози, а управлението на инфраструктурата и на пътническите превози да ги дадат на чужд оператор - така загубите за държавата, или субсидиите, ще са значимо по-малко.
Но Герб никога, ама никога няма да предприеме някаква радикална стъпка или реформа нито там, нито където и да било - липсва им смелост, а вече отдавна им липсват и подготвени хора.
dejmos
Рейтинг: 402 НеутралноПоне 1000 човека има на големи заплати, за да кажат тази фраза "ПОЛОЖЕНИЕТО Е ЗЛЕ". Всеки българин може да го каже и без един лев, като веднъж пътува по БДЖ !
Valeri Ivanov
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#17] от "Пешката":
Ами,вижте,това се опитвам да обясня в поста си- БДЖ не се намира в пазарни условия,тя не прави нищо,което да доведе до подобряване на услугата,която предлага,а вместо това се предлагат различни конспиративни теории за заговор на автопревозвачите,които видите ли, искат да станат монополисти.Прощавайте,но преди две или три години БДЖ имаше някакъв юридически проблем и,за да го разреши, плати на частна юридическа фирма,която да направи това,и то при наличието на достатъчно количество юристи,които са на работа в самата компания!Е,какво е това?Защо са им тези юристи,които са на заплати в компанията?Примери за неправилни управленски решения в тази компания-колкото искате.Примери за разхищения-също.И-нищо!Поредното отпускане на пари от държавата,за да се поддържа това чудо,в това състояние на будна кома!Но,забележете,че и сега,и даже тук има достатъчно гласове против това да има по-решителни мерки спрямо тази компания,защото, видите ли,как така ще я фалираме?При все това,че тя сама се е докарала до това състояние-с неправилно управление,с разхищения на средства,с неправилна кадрова политика с имитация на действия...и пр.,и пр....
И така - много години...