За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Darulio
Рейтинг: 207 РазстроеноПоне един нов ред да бяхте сложили от кумова срама. Тая стена от текст е нечетима.
karabastun
Рейтинг: 1205 НеутралноБДЖ е една от основните части на националната сигурност и трябва да се наказват престъпниците, които го грабят по военния закон, а не да се бъзикат!
[email protected]karabastun
Рейтинг: 1205 НеутралноБДЖ е една от основните части на националната сигурност и трябва да се наказват престъпниците, които го грабят по военния закон, а не да се бъзикат!
[email protected]pamela
Рейтинг: 1606 НеутралноРъководствата на БДЖ от началото на прехода досега са безспорно виновни за състоянието на компанията. То не бяха гроздове фирми-доставчици, печелещи на гърба на фирмата, сделки с вагони, ощетяващи БДЖ и всякакви други примери на корупция, за които можете да се сетите.
За ремонта и обновяването на железния път и сигнализацията се работи на парче, т.е. вместо търг за обновяване на една цяла линия София - Свиленград се правят търгове за отделни участъци, които вместо да се оборудват с една и съща апаратура с цел по-лесна поддръжка и по-малко резервни части. Да не говорим, че системите за сигнализация нямат един и същ интерфейс към централизирана система за управление. За централизирано управление на жп сигнализацията като че ли никой не мисли. Търговете се печелят от фирми на посочени хора, които прибират парите и наемат подизпълнители да им вършат работата, за която нямат никаква компетентност.
Няма как да се проектира и направи високоскоростна линия на парче и без централизирано управление на ел.захранването и сигнализацията.
karabastun
Рейтинг: 1205 НеутралноАко стане бедствие или не дай боже някое по-сериозно меле с ...ония - няма да ни оправят никакви изтребители без БДЖ !
[email protected]karabastun
Рейтинг: 1205 НеутралноАко стане бедствие или не дай боже някое по-сериозно меле с ...ония - няма да ни оправят никакви изтребители без БДЖ !
[email protected]karabastun
Рейтинг: 1205 ЛюбопитноИЗВ . се - !!!! - нещо не е наред с изпращачката !
[email protected]Но БДЖ е приоритет, а не повод за подигравка !
penetrating
Рейтинг: 5763 ЛюбопитноДа дариш на крадци...?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНезнайко
Рейтинг: 3012 ВеселоДо коментар [#8] от "penetrating":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевМоля, моля! Усвоители, усвоители! Да не набеждаваме прибиращите безпризорни средства на сигурно място!
Kiril
Рейтинг: 498 Любопитно"Ясно е, че бъдещето принадлежи на железницата"
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comПоради какво?
Понеже хората ще си изоставят колите ли? Или понеже ще забранят дизеловите коли? Или пък енергийната мафия ще позволи развитието на устойчиви източници на енергия?
Още повече, Роджър Кемп от Университетът на Ланкастър показва, че влак и кола пътуващи с 200 км/ч консумират същите кВч/седалка.
Той изчислява, че експресният влак между Лондон и Единбург консумира малко повече енергия за едно заето място, отколкото модерният дизелов автомобил (Волкцваген Пасат 2004 tdi), който прави същото пътуване. Превъзходството на колата се повишава драматично в сравнение с влакът, който пътува с 346 км/ч.
K., Roger. “Take the Car and Save the Planet.” Power Engineer 18.5 (2004): 12–17.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 8 ВеселоХаресва ми! БДЖ са за съжаление, а шефовете - за трепане! Все пак, бъзикът с некадърниците управленци ме размива!
Vlado Nikolov
Рейтинг: 8 ВеселоРазсмива
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Ivan_
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#10] от "Kiril":
Модератора е неадекватен!Колега, железниците не превозват само пътници.
По-важната им за обществото дейсност е превоза на товари...
Маршалов
Рейтинг: 727 НеутралноТия с автомобилите, като са тръгнали на път всичките със заети докрай места в автомобилите, стой та гледай...Влаковете не чакат в задръствания...Пък и дори по магистралите в Германия, едва ли има чак толкова много шпорещи таратайките си с 200км/ч средна скорост. Вземи малко помисли за състоятелността на сравнението което си цитирал и пак ела дискусията. Ако не можеш да мислиш, вземи си жена, да го прави вместо теб. мурзилка
ЙЕИ
Рейтинг: 118 ВеселоСега ГИОРТ остава да кажат откъде ще се вземат парите за идеите им.
Да се замислим - социализма отдавна свърши. Запитайте частните ж.п.превозвачи, трябва ли НКЖИ и БДЖ да са едно предприятие - НЕ. Поне в момента е ясно че всички оператори са поставени при едни и същи условия.
Но когато условията са еднакви за всички товарните превози на БДЖ фалират, щото крадците и калинките в него надхвърлят работещите.
Докато не се реформира БДЖ шанс да се случи нещо няма. Понеже то(поне служителите в него) не желае да се реформира и да заработи на пазарни начала - успешно върви към фалит(даже и с постоянната подкрепа от 20 лв давана от всеки гражданин на РБ).
Светът се променя, едно време е нямало автомобилен транспорт. Колкото повече се строят магистрали толкова ще намаляват потребителите на ж.п. транспорта. Има златни правила - ж.п. транспорта е ефективен като пътнически на средни разстояния(500-1000 км), а като товарен - постоянни потоци в двете страни на еднородни товари(както едно време за Кремиковци)
Или вдяваме какви са световните тенденции и си променяме стртегията според тях или БДЖ ще си остане една каца без дъно
Сахаров
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#10] от "Kiril":
I shave with Occam's razorКПДто на железопътния транспорт е най-доброто спрямо др видове транспорт... Учи се на първа лекция по транспортно строителство. Има композиции превозващи 10000-20000 тона товар, обърни си го това в камиони, шофьори и тн.
ЙЕИ
Рейтинг: 118 ВеселоДо коментар [#17] от "Сахаров":
Остоава и товарът да намериш и то да е такъв че да не му трябва 2-3 претоварване щото това обърква цялата схема
Това пък се учи по транспортна логистика, която ти май в УАСГ си пропуснал
Kiril
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#14] от "Ivan_":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comТова няма нищо общо с "влаковете са бъдещето".
Kiril
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#17] от "Сахаров":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comТова няма нищо общо с "влаковете са бъдещето".
uporit
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#10:"Kiril"]Той изчислява, че експресният влак между Лондон и Единбург консумира малко повече енергия за едно заето място, отколкото модерният дизелов автомобил (Волкцваген Пасат 2004 tdi), който прави същото пътуване./quote]
Автомобил от 2004-та е всичко друго, но не и модерен.
Запълняемостта на влаковете може да се управлява, а тази на автомобилите - не.
Което ще рече, че тези тъпи сметки са не само неверни, но и обществено опасни.
Kiril
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#21] от "uporit":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comНали превеждам статията, която (изненада, изненада) е от 2004 година.
И как запълняемостта на почти празните пътнически влакове ще се управлява?
БДЖ има над една дузина влакове, с които се придвижат едноцифрено число пътници и в които приходите покриват едва няколко процента от разходите.
Запълняемостта през 2015: "Стара Загора-Сливен в 4:25 ч. със средно 12 пътници и 4% ефективност; Стара Загора-Горна Оряховица в 19:05 ч. - 16 души, 6% ефективност; Горна Оряховица-Бяла в 20:02 ч. - 2% запълване на местата, средно 7 пътници; Мездра-Враца в 0:55 ч. - средно 9 пътници. Между Габрово и село Царева ливада се движат 22 влака. Общият им капацитет е 7 000 места, дневно се возят само 316 пътници." https://www.mediapool.bg/upravlyavashtite-pratiha-zhp-reformata-v-gluh-kolovoz-news229497.html
"Според данни от разследването на Европейската комисия от 2011 година, БДЖ има едва 5.5% пазарен дял в пътническите превози и 14% при товарните. Въпреки субсидиите, БДЖ не е конкурентен на пазара.....Субсидирането на "БДЖ - Пътнически превози" през 2014 г. е струвало на данъкоплатците над 205 милиона лева. И въпреки това компанията е на загуба, която се очаква да достигне близо 12 милиона лева," http://m.legalworld.bg/41764.kolko-struva-vlakyt-ot-careva-livada.html
Ivan_
Рейтинг: 450 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "Kiril":
Модератора е неадекватен!Опасявам се,че не мога да направя връзка.
Какви влакове на бъдещето?
Ivan_
Рейтинг: 450 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "Kiril":
Модератора е неадекватен!Сега за БДЖ ли пишеш или за жп. транспорта по-принцип?
БДЖ е в състоянието което е поради причини свързани с управлението на транспорта във България и корупцията във държавата.
Жп. транспорта по принцип и към момента е най-добрия/ефективен начин за превоз на товари по суша.
По отношение на пътниците има своите предимства и недостатъци, като предимствата са много повече.
Не зная статията и работата на човека който цитирате каква цел имат, но към настоящия момент е почти невъзмопжно да имате транспорт без да използвате железопътен такъв. Не се е намерил някой който да промени това.
jif44392826
Рейтинг: 8 ГневноПроверки на всички пътници преди качване на влаковете. Да се сложат въртележки като в метрото и който няма билет, да не може да припари до пероните. Само така ще се спре гратисчийството и ще се увеличат приходите.
Има и голяма част от хората, които като знаят, че е възможно да ги оберат и т.н. нашите мургави съграждани, не желаят да ползват влак за транспорт.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Kiril
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#23] от "Ivan_":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comЗначи, "ГИ за обществен и релсов транспорт" казва: "Ясно е, че бъдещето принадлежи на железницата". Аз твърдя, че релсовият транспорт за пътници не трябва да е бъдещето. Не съм казвал, че не става за пренос на руда или каквото там върши работа. Също така никога не съм твърдял, че трябва да се премахнат железниците. Следователно "Колега, железниците не превозват само пътници. По-важната им за обществото дейсност е превоза на товари..." няма никаква връзка с това, което твърдя.
Ivan_
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#27] от "Kiril":
Модератора е неадекватен!"Аз твърдя, че релсовият транспорт за пътници не трябва да е бъдещето."
Защо?
Не става ясно от изложението ти.
Релсов транспорт е високоскоростен влак, метро, трамвай...
Изключително широко разпространен и ефективен начин за превоз на хора.
Не съм чул никой никъде да прави сметки да се изоставя този вид транспорт.
Напротив има доста разработки да се промени тотално автомобилня транспорт но за железопътния не съм чул.
Ако има нещо ново и интересно ще е добре да го споделите.
Valeri Ivanov
Рейтинг: 727 Любопитно"...(Министерски съвет, Министерство на транспорта, информационнните технологии и съобщенията, Министерство на Финансите и др.), водят политика за неглижиране на железницата и оставянето й практически без развитие и явното приоритизиране на автомобилния транспорт"
===========================================================================
????????!!!??????? Как точно правят това???!?
"Ясно е, че бъдещето принадлежи на железницата "
=======================================================
???!??? Нострадамус ли го е предсказал?
"Отговорността, както винаги бе хвърлена върху ЕС, "
=======================================================
Е,че на кого другиго?!? Пропуснали са Сорос и илюминатите,но те се подразбират...:)))))
Kiril
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#28] от "Ivan_":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comЗначи има разлика между изоставяне на релсовият транспорт и релсовият транспорт не е бъдещето.
В София метрото е ефективно да, но празните БДЖ вагони не. Въпреки че има хора, които биха оспорили и това твърдение на базата на данни, които посочват, че темпът на Софиянци да притежават коли расте. Но и това не е така, защото виждаме замърсяването какво е, липсата на паркоместа и постоянните задръствания.
То и тоалетната не е променяна откакто е създадена ама Стив Джобс показа, че водата, с която си миеме ръцете може да отиде в казанчето и така да се направи икономия. Според мен бъдещето е да се строят градове, които не изискват никакъв вътрешен транспорт и по този начин заобикалят нуждата от превозно средство въобще. Но това няма да премахне нуждата в държавата от влакове, които ще доставят руда или за каквото ги бива. Нито ще премахне нуждата от тирове.
Най-много ми харесва идеята за сградата-град или вертикален град на Архитектите Грамацио Кохлер.
http://gramaziokohler.com/web/e/projekte/209.html
debruckere
Рейтинг: 733 НеутралноБДЖ от край време е натоварено със социлни функции:
- раздут щат с електорална и шуробаджанашка цел
- неефективно управление
- огромни разходи за всичко и всички
- некачествена услуга
Няма какво друго да се очаква от държавна фирма, управлявана на принципа: Каквото и да правим , държавата ще покрие загубите (т.е. ние данъкоплатците)
Peni Nikol
Рейтинг: 1682 НеутралноОт дълги години се реформира БДЖ така, че администрацията си стои и със високи заплати, а по места съкращават някои нужни длъжности.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.tucker case
Рейтинг: 672 Веселоот добри железници безспорно има нужда... ма от бедежето файда никаква нема... има си нкжи, да наливат в него кинти... на първо време бедежето требе се изфърли на бунището заедно с гепаджиите и да се пуснат частници по държавните релси... после мое се мисли и за концесия на релсите, че даже и за приватизиране на некой линии...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...penetrating
Рейтинг: 5763 ВеселоДо коментар [#9] от "Незнайко в Слънчевия град":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertДобре казано :)
Ivan_
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#30] от "Kiril":
Модератора е неадекватен!Вертикалния град е с въжен транспорт, все ми изглежда разновидност на релсовия:)
И какво предлагаш, че ще се случи с тези вече налични градове?
Относно тези идеи в Япония поради липсата на място правят водни градове, там транспортната задача е решена различно, но всички разработки минават през транспорт по трасе, сега това трасе дали е релси, въжета, тръби и т.н.
Роси
Рейтинг: 5757 НеутралноНяма развита държава в света, без развит железопътен транспорт. Но ние явно не сме развита.
Divi filius
Рейтинг: 8 НеутралноКитайски влак "Стела"? Досега трябваше да имаме поне една скоростна линия- София- Бургас, например.
Срамно е, наистина! 🚄😒 reductio ad absurdum...
Noise
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#27] от "Kiril":
Sutor, Ne Supra Crepidam!Твърдението ти е пълна глупост.Що не го предложиш на кмета на Лондон това..Да спре метро, влакове, трамваи? С увеличаване на населението и урбанизацията, как си представяш всички да се качат на колата и да карат из града?!3 часа задръстване, за 5 км как ти се струват?То трябва и да се мисли малко.Не само да се четат и цитират статии..
Kiril
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#38] от "Noise":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comВярвам, че си способен на повече. Опитай пак.
Kiril
Рейтинг: 498 НеутралноЕто и жокер за Маршалов, Сахаров и Нойзи, които спорят със сламков аргумент: https://yourlogicalfallacyis.com/strawman
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com