За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
tsvetko_51
Рейтинг: 838 НеутралноТака наречените държавни горски стопанства, са слепи и глухи и под носа им изсякоха хиляди декари гори, та някакви си жалки километри горски пътчета и тук/там някой сондаж - това е микросдопично и няма как да бъде усетено.
truly
Рейтинг: 564 Неутрално"Директорите на горското стопанство и Югозападното държавно отрекоха да са знаели за съществуването на пътищата и сондажите"
И сега какво, ще накажете няколко обикновени служители за да демонстрирате дейност? Не знам дали ще се намери и един човек да повярва, че не сте знаели. Това не е някой с брадва да се шмугне в храсталаците, че да не го видите.
hammurabi
Рейтинг: 287 НеутралноНе ги укорявайте. Това поведение е държавно подкрепяна политика и показва наяве една строго пазена обществена тайна - обществените поръчки са голи, като царя.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 8 ЛюбопитноЧета за тези сондажи и вррявата около тях, и се питам друго, от чисто инженерна глеедна точка:
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!ЗАЩО държавата не е направила предварителни прроучвания по планираното трасе? И да оповести тезултатите в документацията на търга? Все пак ДЪРЖАВАТА иска да се прокара път там, не е бай Пенчо от Долно Нанагорнище който иска да постррои плевня, и иска да знае каква е земята под нея: Сал едни скали или др уго?
Трябва да са много некадърни тези поръчители на такъв обект, ако очакват потенциалните изпълнители да свършат качествена работа в рамките на бюджета/сумата след долната черта колко ще струва тази магистрала, без НИКОЙ да знае що за земя има по трасето! И въобще КОЙ НЕКАДЪРНИК подготвя документация за търг, без да ввключи що годе реални данни в каква земя се кОпа-скали (монолитни повече или по малко) или много по "удобна за кОпане" земя. Има съществена разлика в цената на кубометър копане, което се отразява на стойността на проекта (планирана и крайната).
Умишлено игнорирам проблема с незаконна дейност в държавни земи.
За протокола.
Ако някой знае дали това (да се вади на търг подобен проект без данни за земята по него) е нормална практика, или просто пропуск-моля да ме информира.
Dimitur Plachiyski
Рейтинг: 229 НеутралноТова е страх!! Всеки се спотайва и си трайка. Показателно за състоянието на държавните институции. Щом това се случва при горските структури, които в недалèчното минало бяха като полу-военизирани (ясна йерархия, ред и дисциплина), може само да си представим какво се случва в другите институции.
paf
Рейтинг: 830 ВеселоАми да! Кой ще е виновен?! Горският, разбира се!
Така е: портиерът, чистачката, санитарката - най-големите виновници в държавата! Строги санкции за такива!
jif44392826
Рейтинг: 8 ГневноДа, да , тя рибата се вмирисва откъм главата...
vhv
Рейтинг: 174 НеутралноНе само горските. И чистачките са за наказание... Много ясно, че директорите са чисти като сълза.
Judjuk
Рейтинг: 2429 НеутралноМи как се прави оферта за обект за милиарди, без да си имаш представа за условията за проектиране и строителство? Държавенцето трябва поне проектите да прави и да ги предоставя като офертен материал. Боко толкова лентички сряза и не го разбра как се прави. То и от кучето не става касапин. Загуба от временните пътища няма, щото тъй или иначе ще ги има и още ще се направят, но е трябвало да се съгласуват със собственика на земята. Сега държавата да изкупи документите по направените предварителни проучвания и да ги предостави на всички участници в търга. И да спрат да се мотаят, щото времето минава.
Judjukpenetrating
Рейтинг: 5763 ВеселоКои ли са тези "сондажници"? :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertJudjuk
Рейтинг: 2429 НеутралноСондажи и силно казано. Сигурно са дупчили повърхностно, за да видят каква е скалата. Щото там теренът е скален. Те да не търсят нефт и газ? Освен това сондажите са много скъпи. Judjuk
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "tsvetko_51":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!До коментар [#2] от "truly":
До коментар [#3] от "hammurabi":
До коментар [#5] от "ilegal":
До коментар [#6] от "paf":
До коментар [#7] от "jif44392826":
До коментар [#8] от "vhv":
Уважаеми съфорумници, прави ссте в свойте коментари относно допускането на неразрешени строителни дейности (горски път и сондажи). КАКВА е реалната вреда от това? Бастисани са 100...200...1000 дървета по трасето на горския път. Десетократно повече дървета ще бъдат бастисани при изпълнението на този участък в пътя...магистралата.
Защо не реагирате на написаното в моя коментар: Държавата вади на търг проект без данни за каква е почвата по трасето?
Вредата на държавния бюджет от този калпаво скроен търг е в порядъка на ДЕСЕТКИ милиони.
Изпълнителите (освен който е направил неразрешените сондажи) са заставени да гадаят каква е земята от количествата в търга. Например 15,000 кубометра изкопни работи за скална земя, и 155,000 в "лека земя". Тези количества са изсмукани от пръста на НЕкадърния проектант изготвил документацията. Иди знай къде се е човъркал с този пръст-в носа или в...около седалищните му органи.
Дават те цени (напримеер 10 лв/куб "удобна" цена и 45 лв/куб скална. Оказва се че "удобната земя" е само 10,000 кубометра, скалната-160,000 кубометра. Появяват се едни допълнителни
145,000 к.м. х (45-10)=5,075,000 лв.
Няма ги парите, к'о прай'м? Понижават се "периферните" работи-мантинели, маркировка и др-по опасно е за шофиране, жертви! Прехвърлят се пари от друг проект към този-в другия проект не се прави ввсичко проектирано...
ТУК е ИСТИНСКИЯТ проблем-в калпаво подготвен търг. НЕ в 2-300 бастисани дървета година преди да ги бастисат при изпълнението на проекта.
Кортик
Рейтинг: 2285 НеутралноНекадърниците проспали проучването на терена обвиняват пъвопроходците за свършена работа. По добре да ги поканат да споделят резултатите и да ги заплатят. Доколкото за прокараните пътища - това е голямо предимство за горските, ако трябва да се гаси пожар. Деиноста по противопожарните просеки и горски пътища е тотално занемарена.
Червена линия, червен картонЛео
Рейтинг: 1113 НеутралноГорските са казали на началника си, той на неговия и така до човекът, който обратно е казал "те са наши хора, не ги пипайте". И накрая гори този, на когото в трудовата характеристика пише, че трябва да следи... В цялата държава за всичко е така.
deeper
Рейтинг: 174 НеутралноТози проект нямаше ли да се възлага като инженеринг - проект и изпълнение от победителя в търга. Тогава Държавата няма ангажимент към проучване.
Тогава всеки бъдещ кандидат трябва да подготви своята оферта на база свои предпроектни проучвания, като преди това иска разрешение от Държавата ( институции и вероятно уведомление до ГС Кресна).
gobay
Рейтинг: 333 НеутралноДо коментар [#14] от "Лео":
Затова има хартия и средства за писане.Има и входящи и изходящи дневници.Всичко от рода казал някой на някого е бош лаф работа.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 8 НеутралноПоредното бюрократично безумие. Някой, някъде, нещо си. А виновни няма. Сега намериха редовия горски, от който нищо не зависи.
Роси
Рейтинг: 5757 НеутралноЗнаех си, че само горските са виновни.