За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
kung_fu_zee
Рейтинг: 225 НеутралноПохвално за този млад човек изпълнил мечтата си въпреки трудностите, които са я съпътствали.
тулса
Рейтинг: 2113 НеутралноИма ли в България специализирано училище да деца с увреден слух? В щатите първото такова училище е създадено далечната 1817 и съществува и досега. В него се учат от 3 години до 21 ( ..завършване на средно образование).
"The glory of God is intelligence"daskal1
Рейтинг: 2404 НеутралноБраво на София! В България наптимер няма и изследване на децата с намален слух, много по-лесно е да се водят “непослушни и твърдоглави“ а те наистина не чуват всичко....
7777
Рейтинг: 2212 НеутралноПоздрави на София за борбеността и за уилията си да направи по-лек живота и на други хора с увреден слух. Отношението към нея от неидентифицирания преподавател по английска филология за съжаление е типично. Не се държим добре помежду си и особено към хората с някакво увреждане. Преди няколко години отивахме с майка ми на гости на една от уличките около "Дондуков.". Тя още от дете чува само с едното ухо и сега вече, поради възрастта си, и с него не чува особено добре. Не може да определи откъде точно идва звук. И някакъв човек, добре облечен, на шейсетина години, беше много отвратен, че тя не го чува и не му отстъпва място на тротоара да мине с колелото си. Гледаше точно с отвратена физиономия в стил "К'во ми се пречка тая." Казах му, "Господине, майка ми не Ви чува, че сте зад нея." Той само изумтя. Горкия, беше много изтормозен от това, че жена с няколко години по-възрастна от него, не се сеща да се отмести. Не знам защо ни е толкова трудно да се държим добре едни с други, особено с хората с увреждания.
A man without faith is like a fish without a bicycle.7777
Рейтинг: 2212 НеутралноДо коментар [#2] от "тулса":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Има в София. Вероятно и другаде.
тулса
Рейтинг: 2113 Неутрално
"The glory of God is intelligence"До коментар [#5] от "7777": Доколкото разбирам, тенденцията е да се затварят и намаляват подобни специализирани училища и да е прави опит децата да се обучават заедно с връстниците си без подобни проблеми:
"....Затварянето и редуцирането на Специалните училища препраща по – голямата част от тези ученици в масовите училища и детски градини, където те получат по – добра социализация, обучение и интеграция сред връстниците си.."
http://81sou.org/blog/post/deca-sas-specialni-obrazovatelni-potrebnosti
Дали това е по-доброто решение или трябва да има просто възможност за избор от родителите и децата е спорен въпрос.
proza
Рейтинг: 62 НеутралноАнглийска филология, това наистина ме шокира.Остава да запише и Консерваторията.
7777
Рейтинг: 2212 НеутралноДо коментар [#7] от "proza":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Защо не? Човек, който не чува, може да е прекрасен преводач на писмени текстове.
тулса
Рейтинг: 2113 НеутралноДо коментар [#7] от "proza":остава да запише и Консерваторията
"The glory of God is intelligence"....»»Защо не.Спомням си за пякакъв глух композитор-Бетовен.
dnevnikar
Рейтинг: 3659 НеутралноUNITED EU UNION
Браво!
Но това не е проблем/решение само при глухи или полуглухи хора и само при изпити.
При всяка делова комуникация е важно всяка страна да има (еднообразен)
писмен документ за и/или от (комуникацията).
"И в почти последния момент получават извинение и ангажимент от институцията да промени правилника за явяване на матура по чужд език,
така че всички глухи ученици да имат същото право.
София и Атанас се явяват на матурата си с лека промяна – вместо да им диктуват текст, им го дават напечатан за няколко минути, за да го прочетат
и после да отговарят на въпроси по него."
dnevnikar
Рейтинг: 3659 НеутралноUNITED EU UNION
Може би е по-добре социализация - с подходящи (индивидуализирани) технологии,
вместо изолация.
В днешно време изкуствена "протеза" май все по-малко впечатлява...
като стигма.
Например, каква е функционалната разлика между модерни безжични слушалки
(с микрофон) и "слухов апарат"...
До коментар [#6] от "тулса":
До коментар [#5] от "7777": Доколкото разбирам, тенденцията е да се затварят и намаляват подобни специализирани училища и да е прави опит децата да се обучават заедно с връстниците си без подобни проблеми:
"....Затварянето и редуцирането на Специалните училища препраща по – голямата част от тези ученици в масовите училища и детски градини, където те получат по – добра социализация, обучение и интеграция сред връстниците си.."
http://81sou.org/blog/post/deca-sas-specialni-obrazovatelni-potrebnosti
Дали това е по-доброто решение или трябва да има просто възможност за избор от родителите и децата е спорен въпрос.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
тулса
Рейтинг: 2113 НеутралноДо коментар [#12] от "Victoria":Много сте тъпа. Знаете ли го?
"The glory of God is intelligence">>> Не е тъпа, а с ограничени възможности. Следвайки съвета на колегата по-горе, няма да я изолираме колежката..Ще я социализираме.
ТумбаЛумба
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#14] от "тулса":
Тъпаците са мнозинство. Тоест, отдавна социализирани.
owen
Рейтинг: 761 НеутралноДо коментар [#12] от "Victoria":
не, не е тъпа. това, което казва е лошо, зло. има разлика.
owen
Рейтинг: 761 Неутралнобраво.
у нас има толкова много какво да се желае по отношение на хората с увреждания. като се започне с отношението на хората и с полтиките на институциите, най-вече образователните.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
ТумбаЛумба
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#16] от "owen":
Не знам за тъп човек, който да е добър. Най-много за най-близките си, които в почти всички случаи са същите като него. За всички останали е зъл и вреден.