По джапанки в офиса

"По-добре да си единствен с костюм, отколкото единственият без", гласи известна английска поговорка. С времето обаче костюмът е започнал да се видоизменя – в някои организации е претърпял минимални промени и се е запазил почти същият, другаде се е поизтупал и скъсил, за да бъде по-модерен, а пък на много места съвсем е изчезнал и е бил изместен от по-удобните дънки и тениска.
За разлика от миналото в съвременния корпоративен свят дрескодът не е толкова стриктен и служителите имат много по-голяма свобода да избират как да се обличат за работа. Но това води със себе си и доста рискове от своеволия и крайности, които могат не само да вгорчат взаимоотношенията между колегите, но и да нанесат значителни щети на имиджа и бизнеса на работодателя.
През лятото проблемът с облеклото става още по-голям. Жегата ни кара да обличаме по-леки дрехи, а костюмът и официалните обувки сякаш остават на заден план.
В някои бизнес сфери съществуват общоприети норми за стила на обличане. Докато за едни те са израз на професионализъм, компетентност, представителност и авторитет, за други са по-скоро остарели предразсъдъци, ограничаващи свободата на себеизразяване и чувството на комфорт. И няма един верен отговор на въпроса кой е правилният начин на обличане – зависи от контекста.
Понякога дрехите, които носим на работа, могат да окажат въздействие върху нашия собствен имидж или този на компанията, особено когато имаме пряк контакт с клиенти или бизнес партньори. Станем ли част от една компания, ние неминуемо влизаме в ролята на нейни представители пред света, влияейки върху начина, по който останалите я възприемат. И това е отговорност, която не бива да пренебрегваме.
Някои компании, предимно в сферите на правото, финансите, продажбите, консултирането и услугите, целенасочено определят изискванията за облеклото на своите служители, за да избегнат риска от подронване на престижа им. Други обаче не смятат за необходимо да формализират корпоративен дрескод и дават възможността за свободна интерпретация какво е подходящо да се носи и какво не. Този подход се цени високо в бизнес сферите, където в работната дейност се изисква повече креативност и изобретателност – например в изкуството, разработването на софтуер, в науката и др.
Разгледайте и актуалните обяви за работа на Karieri.bg.
VTB Capital търси:
The American College Of Sofia търси:
KPMG търси:
"Кредитланд" търси:
"Лидл България ЕООД енд Ко. КД" търси:
БНБ търси:
TESY търси:
"Адрес Недвижими имоти" търси:
Management Financial Group (MFG) търси:
ROITI търси: