Българите говорят повече по телефона заради коронавируса

Българите говорят повече по телефона заради коронавируса

Телекомите в България отчитат увеличение в използването на гласови услуги и фиксирания интернет, но няма значителна промяна за мобилния интернет
Телекомите в България отчитат увеличение в използването на гласови услуги и фиксирания интернет, но няма значителна промяна за мобилния интернет
Социална изолация, ограничаване на излизанията и работа вкъщи - това са основните препоръки при въведеното извънредно положение в България в борбата с коронавируса COVID-19. Това от своя страна засега води до промяна в поведението на хората.
Телекомунуикационните компании в България отчитат увеличение в използването на гласови услуги и фиксирания интернет. "А1", "Виваком" и "Теленор" твърдят, че мрежите им ще се справят с предизвикателствата.
И трите компании предприеха стъпки към потребителите си, като след въвеждането на извънредното положение обявиха, че предоставят безплатно по 10 000 мегабайта мобилни данни. "Виваком" и "А1" правят жестове и към клиентите на телевизионните им пакети.
Гласът на данните
От "А1" посочиха пред "Дневник", че не се наблюдава увеличен трафик на мобилен интернет за последните дни. "За сметка на това обаче на 13 март (петък) след въвеждането на извънредното положение в страната трафикът на гласови услуги се е увеличил със средно 37% спрямо 6 март (предния петък), а в пиковия период на деня гласовите обаждания са били с 51% повече спрямо тези, направени в пика на 6 март."
От компанията допълват, че има увеличение на потреблението на фиксирания интернет. На 13 март "А1" е отчела средно с около 25-30% ръст на трафика през фиксиран интернет, спрямо седмица по-рано. "Въпреки увеличеното потребление на мобилни и фиксирани услуги от страна на клиентите нашата мрежа работи нормално и поема текущото натоварване", се казва в отговора на телекома.
Българите говорят повече по телефона заради коронавируса
Reuters
Повишение в трафика на гласови данни за миналия уикенд без отражение върху мрежата отчита и "Виваком". От компанията заявиха пред "Дневник", че взимат всички необходими мерки за нормално предоставяне на телеком услугите си както на частни, така и на корпоративни клиенти.
"Има известно повишение в трафика, но мрежата ни оперира напълно нормално, като отговаря на нуждите на всички наши клиенти, без прекъсвания. "Теленор" осъзнава отговорността си към обществото и взима всички мерки за осигуряване на непрекъсваемост на работа на мрежата", отговориха от компанията до "Дневник".
От "А1" смятат, че отчетеният на 13 март първоначален ръст на потреблението на фиксиран интернет и гласови услуги ще се запази на сходни нива до края на извънредното положение. "Повечето клиенти вече избраха да останат вкъщи съгласно препоръките на Националния кризисен щаб. Учебните занятия и част от културните мероприятия вече се провеждат онлайн и не очакваме ново значително увеличение на потреблението на мобилни и фиксирани услуги. Сега e възможността да използваме наличните технологии за дистанционна работа и учене, забавление и комуникация, за да ограничим разпространението на пандемията. Нещо, което трудно можеше да се случи преди пет години например".
Жест в предизвикателен момент
Още при приемане на извънредното положение трите компании предприеха мерки в полза на клиентите. "А1" обяви, че предоставя безплатен достъп до над 200 телевизионни канала. От сряда частните абонати и малките фирми, които ползват мобилна услуга от компанията, ще получат 10 000 мегабайта безплатно.
"Теленор" също предостави допълнителен пакет, влизащ в сила днес. До 18 април абонатите на договор, потребители на предплатени услуги и бизнес клиенти ще могат да ползват пакет от 1000 минути за разговори с всички мрежи в България. Потребителите могат да активират и пакет от 10 000 мегабайта за мобилен интернет на максимална скорост без допълнително заплащане.
"Виваком" вече задейства жест към клиентите си. "Всеки клиент, платил месечната си фактура през мобилното приложение My VIVACOM или презаредил предплатена карта, ще получи допълнителен пакет от 2000 MB на максимална скорост, който може да използва със своя услуга или да подари на близки и приятели. Така потребителите не само ще имат повече мегабайти, за да работят и да се информират безпроблемно онлайн, но и ще ограничат необходимостта да излизат от домовете си, за да платят месечната сметка", посочват от телекома.