Заради нова велоалея ще се пренареди движението в част от центъра на София

Заради нова велоалея ще се пренареди движението в част от центъра на София

Проектът за промени по бул. "Патриарх Евтимий". В розово са велоалеите, в жълто е новата буслента. Предвиждат се и паркоместа край южния тротоар
Столична община, НАГ
Проектът за промени по бул. "Патриарх Евтимий". В розово са велоалеите, в жълто е новата буслента. Предвиждат се и паркоместа край южния тротоар
Нова велоалея по бул. "Патриарх Евтимий" ще реорганизира сериозно движението по този булевард. Тя ще започва от кръстовището с ул. "Граф Игнатиев" и ще стига до площад "Руски паметник". По същото трасе се обособява и буслента за тролейбусите. Тези промени бяха представени като проект от кмета Йорданка Фандъкова и Борис Бонев от "Спаси София".
Целта на проекта е чрез бъдещата велоалея по бул. "Патриарх Евтимий" да се свържат няколко разделени в момента велоалеи - по бул. "Цар Борис III", по бул. "Витоша", по бул. "Фритьоф Нансен" и по ул. "Раковски".
Новата велоалея (в зелено) ще свърже действащите велоалеи по няколко булеварда и улици на София
"Спаси София"
Новата велоалея (в зелено) ще свърже действащите велоалеи по няколко булеварда и улици на София
"Този проект не изисква сериозни финанси, а чрез него ще се насърчава пешеходното движение, велосипедното, както и ще се прояви предимството на градския транспорт. В този проект е помислено за всички участници в движението и той показва нашата визия за превръщането на София в град на хората", обясни Фандъкова.
Борис Бонев изтъкна, че е готов да застане заедно с политическия си опонент - Фандъкова, когато общата работа е в полза на целия град.
И по ул. "Граф Игнатиев" ще могат да се карат велосипеди
На въпрос дали не са били грешно проектирани без велоалеи ремонтите на бул. "Черни връх", на ул. "Граф Игнатиев", ул. "Цар Иван Асен II" Фандъкова обясни, че това не са били пропуски.
"Тук не говорим за грешки, а за цялостна система за велоалеите. Където можем, ги правим. Ето на бул. "Искърско шосе" е обособена велоалея", отговори Фандъкова.
Заради липсата на велоалея по ул. "Граф Игнатиев" от "Спаси София" са отправили запитване до Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР) дали може да се сподели движението на трамваи и велосипеди.
"Те изказаха мнение, че няма проблем за това и чрез новата велоалея (от Попа до Руски паметник) ул. "Граф Игнатиев" също се свързва в работещата веломрежа", каза Андрей Зографски от "Спаси София".
Йорданка Фандъкова, главният архитект на София Здравко Здравков и зам.-кметът по транспорта Кристиян Кръстев (вдясно) при представянето на проекта
Йорданка Фандъкова, главният архитект на София Здравко Здравков и зам.-кметът по транспорта Кристиян Кръстев (вдясно) при представянето на проекта
Ул. "Фритьоф Нансен" ще става двупосочна
Тролейбусната линия №7 занапред ще върви по ул. "Фритьоф Нансен" до бул. "Патриарх Евтимий", като там ще завива наляво и по бул. "Скобелев" ще се спусне към ул."Опълченска" и бул. "Сливница" и към жк "Люлин". Така маршрутът на тролея ще се съкрати значително - сега той върви от ул. "Фритьоф Нансен", завива надясно по бул. "Васил Левски" и се спуска до Сточна гара. Оттам продължава по бул. "Сливница" към жк "Люлин".
По този начин ще се спестят 170 000 лева годишно от съкратения маршрут, обясни зам.-кметът по транспорта Кристиян Кръстев. Заради новия маршрут бул. "Фритьоф Нансен става двупосочен според представения проект.
Паркоместата ще се намалят в този участък на булеварда, но движението по малките улици в този район - ул. "Любен Каравелов" и "Раковски", ще се облекчи, разясни Борис Бонев.
Предстои обществено обсъждане на проекта
По процедура проектът за реорганизацията на движението по тези улици ще бъде качен на страницата на Направление "Архитектура и градоустройство". Около десетина дни ще се събират мнения и предложения на граждани. С общественото обсъждане проектът ще се внесе в Столичния общински съвет и до месец Борис Бонев се надява да започне реализацията му.
"Само БСП и "Патриоти за София" не са тук на представянето на проекта, което значи, че ще имаме мнозинство при гласуването", предположи той. Наистина на представянето беше и Трайчо Трайков от "Демократична България", който е кмет на район "Средец". Половината промени в проекта са на територията на "Средец", а другата - на район "Триадица".
"През февруари организирах обществено обсъждане на тази идея в район "Средец". Поканих зам.-кмета по транспорта Кристиян Кръстев, дойде и Борис Бонев", каза Трайков. Тогава основният патос беше дали да стане двупосочна ул. "Фритьоф Нансен", но говорихме и за бул. "Патриарх Евтимий" и Кръстев каза, че когато има конкретен проект, ще го представим пред живеещите в район "Средец". Сега се представя първо пред медиите, без да е имало обществено обсъждане с живеещите на тези улици и в района", подчерта Трайков.