Двуетажни паркинги да се монтират в "Младост", "Люлин" и "Овча купел", предлага Борис Бонев

Двуетажни паркинги да се монтират в "Младост", "Люлин" и "Овча купел", предлага Борис Бонев

Монтажен паркинг на два етажа.
"Спаси София"
Монтажен паркинг на два етажа.
План за изграждане на десет монтажни паркинги в гъсто населени райони на столицата внесе в Столичния общински съвет (СОС) Борис Бонев от "Спаси София". Така ще се създадат нови 3500 паркоместа.
Според доклада трябва да бъдат изградени по три монтажни паркинга в районите "Люлин", "Младост" и "Овча купел", както и един в "Зона Б-18".
"След няколко месеца на проучвания и търсене на документи от районните кметства идентифицирахме първите десет подходящи терена, на които ще предложим Столичната община да изгради обществени монтажни паркинги. Готови сме и с официалния доклад, който днес внесох за разглеждане в Столичния общински съвет", заявява Бонев.
От гражданската организация "Спаси София" са проучили стотици терени във всички големи столични квартали, които отдавна се сблъскват с остър недостиг на места за паркиране.
"Намерихме достатъчно големи общински терени, подходящи за строителство на
монтажни паркинги. Те са сравнително лесни, евтини и бързи за изграждане и не се
нуждаят от постоянна поддръжка. Изграждането на монтажен паркинг с едно
надземно ниво двойно увеличава капацитета на паркинга и не нарушава визуално
или функционално, качеството на обитаване на съседните сгради. Затова монтажни
паркинги масово се изграждат в европейски и балкански градове", обяснява Андрей
Зографски от "Спаси София".
Столичната община не може да продължи да игнорира проблема с паркирането в големите софийски квартали, които са планирани за многократно по-малко автомобили и плътност на застрояване. През годините те се превърнаха във все по-неприятни места за обитаване, където автомобилите са върху почти всички свободни публични пространства - по тротоарите и уличните платна, върху зелени площи, детски и спортни площадки и т.н. Всичко това води до драстично влошаване на градската среда и качеството на живота.
София изостава по обществени паркинги от Пловдив и Бургас
Десетки общински терени за паркиране се дават под наем на частни фирми, особено в кварталите. Всички балкански столици са изпреварили София по брой общински паркинги, дори Пловдив и Бургас са далеч напред, отбеляза Бонев. Той даде пример в софийски панелен квартал, където общински терен със 120 паркоместа се дава на частна фирма срещу наем от 1500 лева.
"Кой печели от това? Живеещите там граждани няма къде да паркират, а наемателят на паркинга определя условията и цените за ползването му", очерта системния проблем с паркирането в кварталите Бонев.
Монтажни паркинги ще се планират и в кварталите "Надежда" и "Хаджи Димитър"
"Новите места ще позволят да премахнем паркираните по тротоарите и зелените площи коли, а междублоковите пространства да бъдат ремонтирани и да се ползват по предназначение", посочва Бонев. Независимият общински съветник очаква подкрепата на всички колеги общински
съветници и добавя, че от "Спаси София" подготвят още едно предложение за изграждане на този вид паркинги в северни квартали "Надежда", "Обеля", "Хаджи Димитър" и "Левски".