За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
lpi31580057
Рейтинг: 229 Неутралносупер. железница се извива между руините на панелните блокове, на височина 2-3 етаж. вместо да плащат за разрушаване, вибрациите ще ги съборят за нула време. хаирлия да е
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
karatista
Рейтинг: 239 Веселода се свързва с мъск. във вегас таман изкопаха първите му йофтинки тунели, ще пребие бургас с едно 15 години
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
rainbou1
Рейтинг: 740 НеутралноРелсовият път в Бургас в немалка част го има и досега, ама още преди години спряха да я ползват. Сарафово си е свързан с Бургас с автобусна линия, така че съм скептичен доколко ще е използвана една бъдеща такава железница.
deaf
Рейтинг: 2256 НеутралноДневник,откъде разбрахте,че Портних бил "изнервен" от опитите на Борисов да го противопостави на кмета на Бургас? Ако има някакво съперничество между двата морски кмета,то е чисто личностно и партийно.
И въобще откъде дойде тая лъжа,че Бургас бил по-напред от Варна?! Комуниста Николов изкоруби пейките в Бургас за да не могат бургазлии да сядат на тях,заради измислената карантина! Портних не е вършил такава изродщина!
Иначе статията ви е на ниво. Давам и 9 от 10 точки.
1107
Рейтинг: 248 НеутралноАбе тука ги виждам едни 300 млн. Ама като става дума за любоф, парите са без значение!
hamiltonf
Рейтинг: 3904 НеутралноТова управление на Варна няма как да се съревновава дори и малко с Бургас, само трябва човек да види главния им архитект, човека който трябва да има представа за облика на града години напред. Та същия ходи с един измачкан панталон, краищата на които са подпетени, с омачкана мазна ризка, неподържано лице и със сандали на бос крак...
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБТака че, както се казва, коментарът е излишен
zle_platen_trol
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#8] от "deaf":
Варна е особено напред под вещото ръководство на Поррних и Боко. Особено силно се вижда, колко е напред в застроената морска градина и в залива... Бургас е изостанал. Нито някой строи в градината, нито има лайна във водата.
historama
Рейтинг: 671 НеутралноИ двамата кметове са шаш от идеята на премиера, която няма нищо общо с транспортните проблеми и на двата града! И се чудят как да угодят на егото, и алчността му.
Варна има 2 големи проблема- околовръстен път, съединяващ АМ Хемус с пътя за Златните и Балчик, и друг но на юг с връзка за Бургас, и нов мост над езерото. И двата варианта сериозно биха облекчили центъра покрай Катедралата, чието натоварване е като при Орлов мост.
С неспокосаните съоръжения по бул. Левски идеята за околовръстния път пропадна (всъщност тя пропадна със строителството на сервизни работилници преди това), а за втори мост, за който е необходимо национално финансиране, и дума не става (макар и да е по-просто от тунел под Шипка). Може и да се случи това, но при една евентуална децентрализация в далечно бъдеще.
traveler1
Рейтинг: 937 НеутралноПловдив реално е без градски транспорт, да не говорим за екологичен такъв. Хиляди хора пътуват с личните си автомобили и плащат прескъпо от собствените си джобови, за да идат до индустриалните зони(държавата прибира акциз и данъци от парите на хората, за да може след това да прибере и осигуровките и данъците им отново), и всичко това, за да и е евтино на общината и държавата - т.е. да няма каквато и да е инфраструктура за обществен транспорт, да не говорим за релсова такава.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Тангра
Рейтинг: 1042 НеутралноАбсурден проект!
Казвам го, при положение, че Бургас е любимият ми град!
Поредният проект-мастодонт, за точене на пари и създаване на фарс.
Работа трябва за хората, за да живне Бургас, не инфраструктура!
Хората нямат какво да работят и го напускат!
historama
Рейтинг: 671 НеутралноДо коментар [#8] от "deaf":
Портних може и да е изнервен от глупостите на Рапон. Преди няколко години геният от Банкя искаше да даде едни 40 млн за самолетна писта край Балчик (на около 40-50 км) от сегашния аеропорт, за гостите на Албена. Тимаджиите успяха да го укротят, защото под вещото ръководство на страната ни от Рапон, и двете морски летища стават все по-сезонни, а тази година пистите им могат да се ползват за състезания с картинг.
hamiltonf
Рейтинг: 3904 ВеселоДо коментар [#8] от "deaf":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБВижте си само на каква кочина представлява вашата Морска градина, вижте колко е разбито, вижте си оградките от над 50 год. За разбити улички да не говорим. После елате в Бургас...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
historama
Рейтинг: 671 НеутралноКъм тях добави и едни педераси от Министерството на културата и МОСВ. Със специални строителни разрешения в централната част на Варна се премина от 4-етажно на 7 -етажно строителство.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Тангра
Рейтинг: 1042 НеутралноНе спорете за глупости!
Още преди 25 години, като бях студент във Варна ми направи впечатление, че тяхната морска градина е много по-неглиже, и алеите, и всичко.
Но пък е 2но по-голяма! Което не е никак за подценяване.
Варна бие Бургас с много, и това е заради УНИВЕРСИТЕТИТЕ, също и софтуерните фирми!
Каквито и магии да се правят с фонтанчета и нарисувани вело алеи, няма ли поминък (е, има работа за камериерки, сервитьорки и друг хотелски обслужващ персонал), тоя град го пиши заминал!
Сигурно нарочно беше целенасочена политика, за да може да се разпродаде на руснаците.
deaf
Рейтинг: 2256 НеутралноДо коментар [#17] от "hamiltonf":
Във Варна има много повече зеленина,та не знам за каква "кочина" говорите!
То и в Маями се строят небостъргачи,но това не означава съсипване на курорта. В тази връзка какво стана с небостъргача в Бургас? Ще го има или няма да го има?
Oggie Petkov
Рейтинг: 39 НеутралноХубаво би било едно такова влакче, ама те сега и автобусите са полупразни. Ако ще се говори сериозно за реалните нужди на града, много по-належащо е една истинска околовръстна връзка Север-Юг, (през платото, ако трябва и с тунел, детелината до Игнатиево и мост през езерото, но някъде около ТЕЦа на Доган). Така ще се изведе целия трафик от Север и от Юг извън града. Може да се помисли и за рампа, която да отвежда директно от ул. Девня направо към моста, без да се прави както сега ляв завой. Явно голяма част от писалите тук не са варненци и не знаят докъде се е простирала "Стара Варна".
Тангра
Рейтинг: 1042 НеутралноАбе предлагам железницата да започва от Бургас, Сарафово, Ахтопол, Сл Бряг, Обзор и после чак до Варна!!!
Защо да се състезаваме!
Да му направим общ проект на тиквата. Колко да струва? 5 млрд най-много.
Тони Димитров
Рейтинг: 71 НеутралноДо коментар [#8] от "deaf":
Да ма прощаваш,ама Морската във Варна се пази по строго от затвора,морето само на снимка... И град Бургас е по-чист и по удобен за живот. Кажи ми на колко минути има автобус Бургас-Слънчев бряг и на колко Варна-Златни ... И тоя Потника се поти защото народа на Варна иска да го линчува и няма да печелят никога повече избори,а Баце има изисквания....та може и да се гътне от пиене и дрога..
selqnin
Рейтинг: 859 НеутралноНадземната железница е прекрасна възможност за оптимизиране организацията на движение и по-чист въздух!
Иначе във Варна много отдавна много здраво смърди!
historama
Рейтинг: 671 НеутралноДо коментар 10 от "hamiltonf":
Всичките главни бг архитекти в България (и в София, и във Варна, и в Пловдив, и в Бургас) са едни гащници. И селяни.
При изграждането на София като столица са дошли чешки архитекти, които са я изграждали по виенски модел, и така до 1945г. Новото строителство е като с лего кубчета.
През 30те години Варна е изграждана с копиране на Ница, сега едни простаци напират да строят в Морската градина и долу на плажа.
В северната част на парка на Бургас една местна мутра искаше да прави небостъргач, все още го удържат (поправи ме ако бъркам). Подобна мутра се появи и във Варна.
А Бургас е сравнително нов град, с чар, като всички морски градове. Но я се замисли защо в древността хората се установили в Несебър, Поморие, Созопол, и май не харесвали много блатистите терени наоколо? И известните бургаски комари.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#21] от "Тангра":
Варна БЕШЕ!
От Бургас съм; завърших във Варна; дълги години на практика работех във Варна, но Варна просто почива на остатъците от някаква стара слава!
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "historama":
Това някакъв виц ли е?
Ами и в момента пиша от Бургас!
Комар не си спомням откога не съм виждал!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Judjuk
Рейтинг: 2429 НеутралноКолко железници направи досега демократичното правителство?
JudjukТангра
Рейтинг: 1042 НеутралноЕ, и аз съм от Бургас, учил във Варна.
Факт е, че Варна рядко я посещавам. Бургас повече. Но Бургас беше много зле миналото лято. Празно!
Хи-хи
Рейтинг: 1659 НеутралноБе к'ва железница ве? К'во стана с интегрирания транспорт у Варна. Нъл щеше да има почти директна телепортация от летището до Златните? Или нещо не смогваме на Боковата Алчност...
historama
Рейтинг: 671 НеутралноДо коментар [#21] от "Тангра":
Не е случайно, че на мястото на Варна е било заселено в най-дълбока древност - хиляди години преди Хр. Не преувеличавам - мястото е било супер-на изток море, на юг голямо дълбоко езеро, а на 20-30 км на запад (Провадия) страхотни солни находища. След това се появява тракийският Одесос, по-късно гръцка колония търговци да изнасят солта, важен римски град с огромни по площ терми (над 7000 кв.м.), и друг важен град само на 20 км на запад-Марцианопол. Одесос като стратегически център запазил значението си и след разпадането на римската империя, а през 5 в. се появява едно ново селище на юг от Одесос (в района на жп гарата и р. Варна, връзката между езерото и морето), с името Варна. Много не се говори за времето на Аспарух, но от другата страна на канала има едно впечатляващо съоръжение - Аспаруховия вал, а и май за първи път името Варна е споменато във връзка с кампанията на Аспарух. След превземането на Одесос от Калоян двата града се обединяват, и се налага сегашното име.
През османско време Варна е един от 4-те важни града-крепости в С.И. България, и заедно с Русе броят по 25 000 (надминавал ги Пловдив с 30 хил.), а на юг се е било появило едно ново рибарско селище, Пиргос, Бургас. В първите години на Третото царство Батенберг и Фердинанд избират едно място на 8 км северно от Варна за втората важна царска резиденция - Евксиноград.
А сега има един дебеланко от Банкя, който е решил да променя по свое усмотрения нещата.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
mesambria
Рейтинг: 229 НеутралноИ в двата града такъв проект е обречен на провал и банкрут!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Незнайко
Рейтинг: 3012 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "wpo34378687":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевИскате да кажете, че в гръцките колонии Одесос и Пиргос има повече археология от Улпия Сердика?
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2976 НеутралноДо коментар [#35] от "historama":
Варна е български топоним. Има поне 5 Варни. Включително на Каспийско море.
1gmbh1
Рейтинг: 163 НеутралноДо коментар [#32] от "Judjuk":
"Колко железници направи досега демократичното правителство?"
Кое правителство?
Железници в България се "правят" малко преди 1885 г. В продължение на колко века още трябва да се "правят" железници при едни и същи граници? Изключвам днешните безмислени фантасмагории преследващи други цели.
С колко още железници трябва да бъде опасана България? дай приблизително на какъв разчет.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
zle_platen_trol
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#33] от "Тангра":
Празно друг път. Както и да е. Спора е излишен, каквото е и съревнованието между Варна и Бургас. Освен излишно и доста глупаво впрочем. А тази железница е абсурден и обречен на провал проект, в който и от двата града да се реализира. Идеята е да се краднат едни хубави пари, а не да се направи нещо полезно.
Alan Blackmore
Рейтинг: 517 ВеселоФакт е, че във Варна подпочвените води са по-високи от тези в Ротердам. Там последните са надпочвени.
Dedo X-maas e paederas.Във Варна трябва да се направи лифт от "Кайсиева градина" до плажа, за да не им се налага на чайките да минават през мутренския център.
Judjuk
Рейтинг: 2429 Неутрално"Кое правителство?
JudjukЖелезници в България се "правят" малко преди 1885 г. В продължение на колко века още трябва да се "правят" железници при едни и същи граници?"
До коментар [#41] от "gmbh":
Ми което си избереш, само демократично да е. Темата е за железници. Сложно и дълго е за елементарна дискусия.
goofy
Рейтинг: 77 НеутралноНе знам дори за какво съревнование иде реч. Ходих няколко пъти до Бургас и действително в инфраструктурен план се е развил добре. Важен за отчитане е фактът, че както морската им градина, така и целият град е по площ просто по-малък и едни резултати от вложени пари са много по-видими отколкото в един по-голям град.
Иначе съм говорил с местни бургазлии. Няма как да са доволни от липсата на работни позиции. Не че във Варна положението е супер розово, но поне има реализация в най-различни отрасли на икономиката.
Единственото съревнование е в главата на Борисов за рязане на лентички. Двата града имат нужда от повече коопериране, а не противопоставяне.
nns
Рейтинг: 657 НеутралноВсе едни стотици милиони им се въртят в мечтите. Нямам мнение какво трябва да се направи по въпроса във Варна, ни реално в Бургас , трасето съществува на 80% , има си линия до Поморие , едно отклонение от 4-5 километра през нивата до летището и 2 влакчета като сименсите на Ники Василев , , ако се окаже че има потенциал , вече да удължават до Несебър. Най-смислено и важно е да се направи магистрала Бургас-Варна, това ще има осезаем ефект върху икономиката и на двата града и региона на черноморското крайбрежие на България като цяло.
Judjuk
Рейтинг: 2429 Неутрално"Факт е, че Варна рядко я посещавам. Бургас повече. Но Бургас беше много зле миналото лято. Празно!"
JudjukДо коментар [#33] от "Тангра":
Тази година да не е още по-празно? Една другарка по БНТ преди малко я досрамя да покаже плажа на живо!
chichka
Рейтинг: 1552 НеутралноМалей, ако наистина направят подобни железници.... там ще потънат повече пари отколкото в Белене!
Русия е проказата на планетата Земя.koliok5
Рейтинг: 549 Неутралноа бееее... не е ли нормално кмета да повдигне темата: "така и така г-н премиер имаме нужда от железница, ще струва еди-колко си..."
а така спуснато обратно от Баце към кмета означава само едно: глей ся Морски, има едни европейски кинти, дето трябва да ги усвоим...
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#33] от "Тангра":
Бургас НЕ Е КУРОРТЕН ГРАД!
За наша радост!
Бургас си е град за бургазлии!
1gmbh1
Рейтинг: 163 НеутралноДо коментар [#45] от "Judjuk":
"Ми което си избереш, само демократично да е. Темата е за железници. Сложно и дълго е за елементарна дискусия."
Какво му е сложното и дългото?
Колко километра още релсов път ти трябва, 300-400, колко още за да ти бъде начесана на комунската краста?
Ако ти е трудно да кажеш, означава, че не си за никаква дискусия, а си плямпаш ей така.
MPetr
Рейтинг: 174 НеутралноБезумни проекти.... Единственото важно за тая престъпна пасмина е от кой проект може да се открадне повече........ Ще опашем Бургас и Варна с "черва" вместо да се мисли, като по белият свят за "автономен" екологичен транспорт.......Борисов ще им прави "съревнования" на тея двамцата, дето са до гушата у фекалии.......... Проекти вика правете, Бойчо..... То голяма философия да видиш как го правят хората ..... https://bit.ly/2VlAyZo https://bit.ly/2Vlk2Zd
valtoro
Рейтинг: 565 НеутралноПо соц време имаше проект за плавателен канал до София, това е нещо подобно !!!
Judjuk
Рейтинг: 2429 Неутрално"Колко километра още релсов път ти трябва, 300-400, колко още за да ти бъде начесана на комунската краста?"
JudjukДо коментар [#52] от "gmbh":
Темата е за градски железници. Помисли си, защо софиянчетата искат метро и напират за още и още. Сега искат метро до Витоша. И до морето на Халките ще поискат.
А на Видин, Ямбол и Бургас, наистина железница не им трябва. На тях нищо не им трябва, само нови гробища, но и това им отказа демократичното правителство.
А ти явно си много лабилен, щом си изтърваш нервите. Пий си хапчетата.
sten_p
Рейтинг: 126 НеутралноДа свържеш гарата с летището с някакъв вид влак/метро е най логичното нещо. Трасето както каза някой по горе в Бургас го има и сега на 80% и понякога се използва от солниците и мината и е една малка част от трасето замислено от комунстите от преди 50г. Плюса е че като прекараш удобен транспорт и някой квартали/ курорт просто се съживяват, защото стават лесни за достъп. Да не говорим че и облика и имиджа на града се променя. Минуса е че обикновенно такива проекти са за градове с над 1М + хора за да бъдат ефективни. Миналите години двете летища са правили по 2М пътници на година които ще са главните ползватели, но тези са туристи тръгнали към курортите, а не към градовете, така че преди всичко трябва да се гледа икономически на нещата. Варна ще струва по скъпо но с повече потенциял, Бургас ще е по-евтино, но задължително трябва да стига до курортите някак си. А и в дъглосрочен план между двата града трябва да има хубава връзка - дали влак, дали магистрала, дали нещо друго. И в допълнение все още няма удобен транспорт по посока Констанца, Варна, Бургас и Инстанбул.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
PavelCZ
Рейтинг: 1250 НеутралноДо коментар [#35] от "historama":
E PLVRIBVS VNVMБез да може да конкурира Варна като история, Бургас също не е нов град. Всъщност на територията на днешния град има няколко древни града. Най-известен е Деултум, но не е най-стар. Като град е римска колония от I век до по-старото тракийско село Дебелт - неизвестно време на първо заселване.
После имаме тракийска крепост с храм на тракийския слънчев бог, еквивалент на Аполон - на връх Шилото - до Меден Рудник - явно охранявала близките железни находища - археологически документирана от IV в. пр. Хр.
Крепостта Порос/Форос - на Узунгерен - на края на Мандренското езеро - V - XIV век - за сега малко проучено.
Термополис или Aquae calidae - днешния квартал Банево. Има неолитно селище, наследено от тракийско градче с нимфеум и минерални бани, посещавани от много крале и императори - от Филип II Македонски до султан Сюлейман Великолепни.
И накрая - самият Пиргос - централната част на Бургас. Името е регистрирано в прозиведенията на Мануил Фил - XIII - XIV век, когато там има крепост с фар. Предполага се римска фундация - няма еднозначни археологически находки.
Какво имам предвид с всичко това ? Определено не да сравнявам с Одесос. Но в България почти където копнеш излиза древна история. За съжаление, литературните източници са много по-зле запазени и за много места просто не знаем или не можем да ги свържем с конкретно събитие, име и личности.
Та ако двата града трябва да се състезават (в което също не виждам смисъла), то не по стара история, а по съвременно развитие. Живеем сега.
samoedin
Рейтинг: 3029 НеутралноДо коментар [#12] от "historama":
" .....Варна има 2 големи проблема- околовръстен път, съединяващ АМ Хемус с пътя за Златните и Балчик, и друг но на юг с връзка за Бургас, и нов мост над езерото. И двата варианта сериозно биха облекчили центъра покрай Катедралата, чието натоварване е като при Орлов мост....."
Летният сезон ( не става въпрос за предстоящия), сигурно трафикът през центъра на града надхвърля този на Орлов мост в София, след като столичани тръгват по почивки, а наистина центъра на Варна става малък ад и то баш в жегите ! Другият ключов проблем е, че всяка голяма обществена поръчка, за каквото и да било, минава през групировката ТИМ, която задушава бизнеса в града с пълната благословия на ОПГ - то в града !
TzZar
Рейтинг: 506 Неутрално
Тиква под наем.До коментар [#27] от "historama":
Ваклинчо е всичко друго но не и мутра, ама щом казваш.
Хотела беше камуфлаж, с които успя да завлече едни много милиони от една банка, ама нЕма късмет защото банката я придоби дружката на Боко другарката Бориславова, с която той разбира се няма нищо общо . После се появиха едни руснаци, с мега големи проекти за океанариум, и те като Стойновски си останаха с картинките , а Бургас с езерата, на които ти по аналог с твоето село викаш блата.
TzZar
Рейтинг: 506 ВеселоДо коментар [#30] от "Tzar Vova Josei-ki":
Тиква под наем.пич комари може и да няма, ама от ония малките мушички дал бог
Димитър Димитров
Рейтинг: 554 ВеселоНЕ се състезавайте.Всички губите от Пловдив.
Николай Бучков
Рейтинг: 8 ВеселоНека се предложи на Борисов , преди многото неизпълними обещания , които е дал , най-напред да се качи в един " нормален " български влак , прекара няколко часа вътре в него и ако оцелее от миризми , тракане , скърцане , прахоляци и....сънародници , да може да промълви същото , което е казал , преди да се качи във влака ! Абсурд да оцелее , защото не е свикнал......( всъщност, едно такова предложение , би могло да реши поредица от други въпроси...).
MPetr
Рейтинг: 174 НеутралноЗа 4-5 месеца може да се изпълнят "целите" в "обществена полза" и без да се прокарват железници и тем подобни, морално остаряли и скъпи практики....... Спокойно може да се тръгне в посока смарт (умни) градове.......Автономни превозни средства, без шофьори и ред други .... Да вземат да се поразходят ако не, до САЩ, Австралия....поне до Германия - Монхайм, примерно тея двамата кмета а не да мислят само как кейове у Росенец, и пътища да подаряват на Доган и сие и в каква далавера да "се набият яко" ..и да се правят на иноватори велики ... https://bit.ly/2VlAyZo и https://bit.ly/2Vlk2Zd и......т.н
1gmbh1
Рейтинг: 163 НеутралноДо коментар [#55] от "Judjuk":
"А ти явно си много лабилен, щом си изтърваш нервите. Пий си хапчетата."
По какво разбра? Вероятно защото ти посочвам, че си безхаберник.
Колко км градска железница е изградена преди "демократичното правителство"(което и да е то), та правиш нелепи, тенденциозни и елементарно тролски сравнения.
Пак си прочети коментариите по темата и може сам да си напишеш рецепта.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#12] от "historama":
Твоите приоритети са верни, но това не значи, че няма нужда от релсов транспорт между Владиславово, Младост и района поне до спирка Явор.
Въпроса е, че за Портних е непосилно и БРТ, както и кораб че по вода до Аспарухово.
TzZar
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#47] от "nns":
Тиква под наем.Магистрала Бургас Варна е тотална безмислица
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#15] от "Тангра":
За Варна е нужен. Държавата работа не създава пряко като хората. Друг е въпроса, че нашата ликвидира бизнеси. До скоро малък и среден само, но о т 2020 и едър.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
tacheaux
Рейтинг: 2478 НеутралноДо коментар [#7] от "rainbou1":
"скептичен доколко ще е използвана една бъдеща такава железница."
Нагледно виждаме какво представлява волунтаризма. Той е възможен само в диктаторските общества. Диктаторът му хрумва нещо да построи и то започва да се строи без предварителни проучания дали има смисъл от такова строителство , още по-малко за неговата ефективност при експлоатация.
Така навремето Тодор Живков е казал да се построи Кремиковци и това става факт, без значение , че няма суровини за такъв завод. Пропиляват се милиарди за строителсва на подобни неефективни мастодонти , хрумвания на комунистически величия , които в пазарна среда не могат да съществуват.
Та с тези железници във Варна и Бургас е същата работа. Без предварителни проучвания за пътникопотоци и перспективи се вземат решения. И като се построят, изхарчат се милионите и милиардите , едва тогава се разбира , че не са ефективни , че носят загуба.
БонМиленоф
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#59] от "samoedin":
Точно пък тим не са участвали в обществени проъчки.
Само това остана.
frankie...says
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#51] от "Tzar Vova Josei-ki":
И мая трябва, не само бургазлии. След освобождението Бургас е бил с 3500 души население ... 2 пъти по-малко от Малко Търново.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 498 НеутралноПо принцип има нужда от години от релсов транспорт във Варна. Но никога не е обсъждано от къде до къде. Разположението на града е такова, че трафикът е препендикулярен на прословутия бул. Левски в новата си част. Само водата се движи по този маршрут в големи размери,
По-скоро е съмнително, че извън лятото е рентабилен маршрут извън очертанията на самия град.
historama
Рейтинг: 671 НеутралноРазбира се, че това е най-смисленото! Само че Бойко М. борисов като голям строител ще отсече, че това е безмислено, нямало достатъчно трафик. Шопска тиква така мисли. А педи 80 години Хитлер построи едни магистрали, по които първоначално минавало по 1 кола дневно, а след няколко години Германия станала едва ли не първа икономическа сила в Европа.
Ако питаш Рапон и хората от софийско, достатъчни са магистралите до гръцките плажове. Източна България - за руснаците!
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 498 Неутрално[quote#74:"historama"][/quote]
Ама недей да пробутваш Рапон на Западна България оти всичките районни кметове в Пловдив и Варна са рапонени, докато в София 1/2 не са! А и Бургас е силно герберски бастион.
historama
Рейтинг: 671 НеутралноДа, огромен завод далеч от всякакви пристанища.
Същият кютюк, чул отнякъде думата "агломерация" и много му харесало "агломерацията Варна-Девня-Провадия", и градът хукнал да се развива на запад, далеч от морето. Идея, която може да хрумне само на някой селяндур от полята. А по бреговете на голямото езеро построиха складове, жп лини, разни скапани предприятия.
Има някаква идея за развитие на града и край езерото, но мутромилиционерите (все селяни от Силистренско и Добричко) като луди се мъчат да построят 3-етажни къщи, точно в Морската градина. нагледен пример, как публичната администрация в БГ разпродава като свое държавната или общинската собственост, като че ли става дума за активи на частно предприятие.
FL
Рейтинг: 229 НеутралноВъв Варна ще построят железница след като завършат интегрирания градски транспорт или преди това?
Щото там усвоиха едни 150 млн, но градският транспорт още е диференциран. Едни лелки късат билети, едни счупени паметници на културата по спирките, едни задръствания по "скоростните" маршрути...
Не виждам как ще и излезе сметката на тази железница, при положение, че ще е натоварена 3-4 месеца годишно.
Варна има нужда от скоростен булевард в посока запад-изток (летище - Зл.пясъци). И от втори мост над езерото.
Катерина Славова
Рейтинг: 506 НеутралноВарна бие Бургас по дупки и нескопосани пътища, както и по липса на улично осветление, тротоари и зелен площи. И не, една морска градина не стига за един голям град.
Мога да стрелям доста точно. Не е хоби за всеки.
historama
Рейтинг: 671 НеутралноДо коментар [#58] от "PavelCZ":
Не е необходимо двата морски града да се конкурират. И двата града си имат огромни хинтерланди, на които могат да са пристанища. И двата града имат проблеми с дивата централизация, в резултат на което и двата града са в глуха провинция, и за всеки един проблем трябва да реват за помощ от столицата. И там да размишляват, умуват, и отговарят в законно-установения срок
iavorski
Рейтинг: 229 НеутралноДовършвайки в медите разговора, започнат от задната седалка на премиерската "джипка"
Това изречение описва България толкова точно - политици, журналисти, ценности
rincewind
Рейтинг: 450 ВеселоПортомонето кво мисли за това? :)
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 498 НеутралноТя няма да е натоварена 3-4 месеца годишно ако се направи като хората и хората оставят колите си за удобство за 1-2 лв. да стигат до работа за 10-15 минути от Владиславово заедно с ходенето пеш. Само дето Портних ако е на мястото на Илън Мъск ще въведе бутането на ракетата носител.
Николов
Рейтинг: 1016 НеутралноСпря го не ТИМ, а концесията на Фрапорт. Там изрично е записано, че държавата няма да инвестира в летища в радиус от 150км от Варненското и Бургаското.
Тази клауза, апропо, е адски нелепа щото спира развитието в голям радиус. Опасявам се, че при софийското летище пак са допуснали такава.
yellow_hater
Рейтинг: 229 НеутралноА тролеи в Пловдив отново кога?
Железница тук трудно може да се прокара. Един "Гладстон" е само с две ленти, а какво остава и за железница... Никаква мисъл в управлението. Инфраструктурата е тясна, но винаги може да се измисли нещо.
Николов
Рейтинг: 1016 НеутралноГрадски, къде видя тази зеленена?
Във Варна зеленина има само в Морската. освен нея има една-две мини-градинки (сещам се за Ботевата) и останалото е бетонна джунгла.
По отношение на зеленината Варна е по-зле от София и други градове. Казвам го като варненец.
nns
Рейтинг: 657 НеутралноЗащо?
Николов
Рейтинг: 1016 НеутралноЖп линията Бургас - Поморие минава на 2км от летището. Просто трябва да се направи спирка и да се купят 2-3 минибуса да циркулират между нея и летището. Ако линията се остави единична, то целият проект може да излезе неповече от 10-тина милиона лева.
Катерина Славова
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#86:"nns"][/quote]
Мога да стрелям доста точно. Не е хоби за всеки.Не го слушай тоя. Не само, че не е безсмислица, ами е абсолютно задължителна. Особено лятото. Срам е, че за толкова години няма магистрала между Варна и Бургас. Това е направо криминално.
Николов
Рейтинг: 1016 НеутралноКакто писаха и други - градските железници не са критично необходими нито във Варна, нито в Бургас.
Ако ще се дават пари за жп транспорт то по-добре да се ъпгрейдват съществуващите жп трасета в страната. На много места те са износени и максималната скорост се налага да е под 100км/ч. Нека първо направят така, че по основните жп линии скоростта да не пада под 100км/ч. За това ще са необходими инвестиции от поне милиард евро. Ето къде могат да похарчат парите по доста по-смислен начин.
Ако пък трябва да е градска железница нека направят кръгова линия на метрото в София. Повечето градове с развити метросистеми имат кръгови линии - софийското е планирано без такава. Онези изоставени жп трасета дето ги гласят за зелен колоездачен пояс може да се използват за сравнително евтина кръгова линия на метрото. Защо евтина? Ами щото е незастроена и метрото може да се направи с открит изкоп, а не с тунелопробивна машина. Та ще излезе по-евтино и ще стане по-бързо.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 498 НеутралноПо всичко личи, че си жител на София. Тогава няма как да ти е критично нищо във Варна и Бургас.
По принцип на Варна и стига и скоростен трамвай (100% автономно трасе). Но не виждам голяма разлика в цената при 1435мм трасе дали ще минава влакче или нещо друго. Основните разходи така или иначе са основно по автономното трасе , а не по подвижния състав.
dasho
Рейтинг: 742 НеутралноДве мутри си чешат езиците, а ние им плащаме джипките.
ahasver
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#46] от "goofy":
Единственото съревнование е в главата на Борисов за рязане на лентички.
А чекмеджето?
ahasver
Рейтинг: 996 НеутралноСпокойно! Всичко ще построим. И във Варна и в Бургас и между тях. Да си припомним,че строителството с държавни пари е основното препитание на мафията по света и у нас.
мики маус
Рейтинг: 2488 ВеселоДо коментар [#10] от "hamiltonf":
Човекът явно е архитект-мечтател-визионер, артистична натура гледаща в далечното бъдеще. А Вие искате скучноват сухар-математик, дето да напълни дупките и направи паркингите.
Чудни хора сте!
Не си знаете интереса.
Роси
Рейтинг: 5757 НеутралноБоко е по проекти, които струват скъпо и се краде яко.
Николов
Рейтинг: 1016 НеутралноДо коментар [#90] от "Oleg Shishmanov":
Просто се опитвам да мисле не от варненска камбанария, а кое е по-добро за страната като цяло.
Ако трябва да е градска железница София и Бургас са по-силни кандидати. Бургас зарази съществуващото трасе - София заради по-големия целогодишен трафик.
Ако мислим само за Варна градска железница не е най-смисленият проект. Втори мост е доста по-смислен проект.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 498 НеутралноИзобщо не е по-смислен за варненци , защото трафикът е от Владиславово и Младост до центъра. Не случайно има цели 3 успоредни булеварда - Владислав Варненчик, Сливница и Цар Освободител. Не случайно половината автобусни и тролейбусни линии се движат по това направление.
Пътят през моста като цяло е паразитен - около 2-3 км до моста и през него и после от моста до Аспарухово и Галата. Няма никаква причина да се изгарят горива за да се минава това разстояние безалтернативно. Достатъчно е да е бързо и на ток. Вторият мост се предвижда да е в края на новия бул. Левски при Стара Гара. Той отново би исипал трафик към съществуващите булеварди. Само, че по бул . Левски би поел трафика, който не е за центъра, но останалия за центъра би запушил 3-те булеварда.
Метрото, трамвая или градската железница е регионален проект, а не национален.
И повярвай ми говоря ти не като варненец, който се блъска в 148 или в колата си и мисли как да си реши проблема. Още преди 4 години стигнах до извода, че проблемите ми няма да се решат във Варна. Просто разсъждавам от гледна точка на това, което би било нужно на едни 100-150 000 души.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#96] от "Николов":
Освен това, относно ЖП Инфраструктурата на Варна има основен проблем - всичките ЖП връзки са амортизирани и са 30 км до края на Варненското езеро при Девня. След Девня трафика се разделя към Добрич, Шумен и Карнобат. Тези 30 км трябва да се изминават от влак с над 100 км в час и пак е излишно за към Добрич да се прави този обход. ЖП линиите във Варна са за основен ремонт и кардинална промяна и строителство, които през града няма как да минат. ЖП Гарата се закотвя грубо казано в плажа и край.
Judjuk
Рейтинг: 2429 Неутрално"Трасето както каза някой по горе в Бургас го има и сега...."
JudjukДо коментар [#56] от "sten_p":
Луд трябва да е този, който се подпише за пускане на влак по това трасе! Има поне 5-6 прелеза в самия град, което е опасно и недопустимо. Всъщност цялото трасе е рисково.
Добрата новина е, че в Бургас свършиха парите и тъпите управници поне 2-3 години не могат да направят нито една сериозна поразия.
Тангра
Рейтинг: 1042 НеутралноАз от 0 до 28 години съм живял в Бургас. Не ми обяснявай какво е.
Градът сега, няма нищо общо с Бургас преди 15 или 20 години.
Не можеше да се разминеш по главната! Яйце да хвърлиш, не може да падне. Млади хора.
А сега не само, че е празно, но диапазона 18-30 ЛИПСВА!
Като излезеш в 21-22ч през август по центъра, Ботева, няма жив човек!
Тръгнеш по алеята покрай плажа в Морската, всичките заведения затворени! Не празни.
Навремето (2000та) не можеше да се промушиш дори прав. Толкова народ имаше по плажните заведения.