Броят на тролейбусите по линия №5 няма да се намалява засега

Броят на тролейбусите по линия №5 няма да се намалява засега

Броят на тролейбусите по линия №5 няма да се намалява засега
Предложението на общински съветници от ГЕРБ и ВМРО да се намалят тролейбусите по линия №5, която обслужва кв. "Младост 1" и "Младост 2", не бе прието в транспортната комисия. Идеята беше част от колите да се прехвърлят към нова тролейбусна линия №3, която ще върви по маршрут от надлез "Надежда" през НДК до УМБАЛ "Св. Анна" (Окръжна болница). Така интервалът на тролейбус №5 ще се увеличи с три минути в пиковите часове според вносителите на предложението.
Мотивите им са, че при направени наблюдения е "констатирано слабо натоварване в участъка и спирките на УМБАЛ "Св. Анна". Те са били направени от 2 до 4 декември 2019 г. и доказвали ниска рентабилност на тролейна линия №5.
Още преди заседанието на транспортната комисия Борис Бонев от "Спаси София" изпрати сигнал до медиите, че се готви орязване на една от най-натоварените и използвани тролейбусни линии, като вечер след 20 ч. интервалът между колите ще стане до близо 50 минути.
"Това ще остави "Младост 1" и "Младост 2" без почти никакъв наземен транспорт, след като се предлага и окончателното закриване на автобус 306", предупреди Бонев. Необяснима е логиката, по която работещата тролейбусна линия №5, която обслужва бул. "Йерусалим" и се ползва от около 25 000 души дневно, ще бъде на практика унищожена, запита той.
Това е фалшива новина според Карлос Контрера от ВМРО
Като фалшива новина определи този сигнал на Бонев до медиите Карлос Контрера от ВМРО, който е председател на транспортната комисия. Така се целяло да се блокира работата на Столичната община, посочи той. Някои от предложенията в доклада били обсъдени още през януари и били свързани с включването в експлоатацията на третата метролиния, напомни той.
Въпреки това зам.-кметът по транспорта Кристиян Кръстев, който е съвносител на доклада с въпросната точка, сам предложи тя да да се отложи. Предложението му не бе прието. Така се очерта мнозинството от ГЕРБ и ВМРО в комисията, което изрази готовност да гласува промените в тролейбусната мрежа.
Изненадващ обрат в позицията на мнозинството
Симеон Ставрев от "Демократична България" подкрепи идеята на Бонев да не се свива тролейбусна линия №5. "Това е единственият наземен транспорт, който остава за всички живеещи в "Младост 1". И сега се иска от нас да подкрепим интервалът й да стане средно 15 минути през деня, а вечер от 25 на 50 минути - това е прекалено наистина", обяви той. И това не е фалшива новина, репликира той съвносителя на доклада Контрера.
Последният автобус от "Алеко" ще тръгва в 19.30 ч.
Последният автобус от хижа "Алеко" на Витоша да тръгва към града в 19.30 ч., а не както е сега - в 16.30 ч., предложи още Ставрев.
Изненадващо предложенията му бяха подложени на гласуване и одобрени от комисията, включително и от Контрера. Така тролейбусна линия №5 остава със същия интервал, като дори в празнични дни колите се увеличават с още една. Автобус №66 ще тръгва с три часа по-късно, както поиска Ставрев.
"Против съм в такова хаотично заседание да се приемат важни промени за градския транспорт", възпротиви се Бонев. Той отбеляза, че вносителите от ГЕРБ и ВМРО първоначално са обосновали свиването на тролейбус №5 с нерентабилност, а накрая са се съгласили със запазването му, но и с включването на новата линия №3, която донякъде я дублира.
По предложение на Контрера Центърът за градска мобилност ще извърши наблюдение на броя на пътуващите по спорната линия №5 и на 1 декември да излезе с анализ по проблема.
Автобусна линия №306 се закрива
Променя се маршрутът на тролейбусна линия №8 от 1 октомври. Колите ще тръгват от жк "Гоце Делчев" по сегашния маршрут до кръстовището на бул. "Васил Левски" и "бул. "Цар Освободител" и оттам ще се спускат до Сточна гара, където ще тръгват обратно по същия маршрут.
Предложението за закриване на автобусна линия №306 бе прието от транспортната комисия на общинския съвет.