Сделката за "Нова" стигна до Комисията за защита на конкуренцията

Сделката за "Нова" стигна до Комисията за защита на конкуренцията

Кирил Домусчиев
Кирил Домусчиев
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще разгледа бъдещата продажба на "Нова броудкастинг груп", става известно от съобщение на регулаторния орган. Преписката е образувана заради намерението на "Юнайтед Груп" да придобие контрола върху българската медийна група, собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви.
За продажбата стана известно в петък - 11 декември, като според "Капитал" преговорите текат още от лятото. Съобщението на антимонополния орган означава, че се навлиза в последния етап и вероятно двете страни са постигнали поне предварително споразумение. Точната цена за продажбата все още не е известна, но според източници от пазара е между 250 и 300 млн. евро, пише "Капитал". Братя Домусчиеви платиха за "Нова броудкастинг груп" 185 млн. евро.
"Юнайтед груп" e медийна и телекомуникационна група, която присъства във всички държави от бивша Югославия, а неотдавна стъпи и в България и Гърция. Компанията има кабелни доставчици, сателитна мрежа, рекламен бизнес, а произвежда и съдържание с редица телевизионни канали.
Групата е създадена от сръбския бизнесмен Драган Шолак през 2000 г. като малък кабелен оператор. Той и до момента е миноритарен акционер с дял около 39%. Групата започна поредица от придобивания в региона, след като мажоритарен собственик на групата стана базираният в Лондон фонд BC Partners през миналата година с малко над 50%. Така освен БТК United Group придоби и гръцкия доставчик на телевизия, интернет и телеком услуги Forthnet, както и хърватската Tele 2 Croatia. Освен BC Partners и Шолак акционери в групата са и ЕБВР и фондът KKR.
"Нова телевизия" беше купена от братята Кирил и Георги Домусчиеви през февруари 2019 година. Преди това тя бе собственост на шведската MTG, а кандидат за придобиването й бе чешкият бизнесмен Петр Келнер, на когото Комисията за защита на конкуренцията не разреши сделката. Така "Нова броудкастинг груп" (НБГ) получи възможност да придобие пълен контрол над най-голямата онлайн група на българския пазар - "Нет инфо" (в която влизат abv.bg, платформата за видеосъдържание Vbox7, Vesti.bg, Dariknews.bg, Sinoptik.bg, Edna.bg, Gong.bg, Grabo.bg, Trendo.bg и др.).