Редакционен борд в чужбина ще гарантира независимостта на "Нова телевизия"

Редакционен борд в чужбина ще гарантира независимостта на "Нова телевизия"

Никос Статопулос
Никос Статопулос
"Юнайтед груп" - новият собственик на "Нова телевизия" и на вестниците на депутата от ДПС Делян Пеевски ще гарантират независимостта на журналистиката, която произвеждат чрез независим редакционен съвет, базиран в Люксембург, който наблюдава всички медии, проверява дали журналистите разследват правилно и безпристрастно.
Това казва в интервю за в. "Капитал" Никос Статопулос, управляващ партньор в BC Partners, мажоритарен акционер в "Юнайтед груп" - компанията, която придоби БТК и медийната група около "Нова телевизия". Статопулос говори и пред "Нова", видеото - тук.
"Имаме независим редакционен надзорен съвет, базиран извън държавите, в които оперираме, в независима държава, каквато е Люксембург, с независими членове на борда, които не работят в никой от медийните ни активи. Тези хора пазят независимата и безпристрастна журналистика. Това са международни и много опитни специалисти, които са работили в други медии във Великобритания или RTL в Германия.
През януари "Юнайтед груп", което е собственик на БТК и "Виваком", придоби едноличен контрол върху "Нова броудкастинг груп" и контролираните от нея компании - "Нет инфо" "Дарик нюз", "Ви бокс", "Елит медиа България", "Радио Веселина" "Радио Експрес", "Витоша ФМ", "Агенция Витоша" и "Агенция Атлантик". А това веднага доведе и до промени в ръководството на новините на "Нова телевизия". "Юнайтед груп" вече има и подписано споразумение и за придобиването на "Вестник Телеграф" ЕООД, издател на няколко вестника и издания, свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски.
Попитан защо компанията е придобила и вестниците на депутата от ДПС Делян Пеевски, въпреки че от бизнес гледна точка в този ход е нямало логика, Статопулос казва, че те гледат на вестниците като на възможност за локално съдържание."Телеграф беше липсващата част от пъзела да притежаваме 360- градусов медиен бизнес в България, а освен това за всички е ясно, че това е много силен бранд. Притежанието на вестници ни позволява да предлагаме пълен пакет медийни услуги в България. Печатните медии няма да останат завинаги на хартия. Стратегията ни е да разширим бизнеса на "Телеграф" в дигитална среда и да засилим дигиталното ни портфолио в България. Смятаме, че вестниците все още имат място на медийната сцена и се надяваме да можем да го докажем и в България", казва още Статопулос. Той не коментира каква е била цената за придобиване на медиите.
Пред "Нова телевизия", Статопулос казва, че компанията е избрала да инвестира в България, защото "е една от най-привлекателните страни, според нас, за инвестиция в целия Европейски съюз в момента. България има много стабилна икономика, с брутен вътрешен продукт, който расте с 3-4% последните години. Има всички характеристики на привлекателна икономика за инвеститори като нас". С уточнението, че е тайна, Статопулос казва, че е по-вероятно да има още сделки на компанията в България.