Български изтребител падна в Черно море, издирва се пилотът (допълнена)

Български изтребител падна в Черно море, издирва се пилотът (допълнена)

Български изтребител падна в Черно море, издирва се пилотът (допълнена)
Изтребител на военновъздушните сили е паднал по време на учение в открито море край Шабла тази нощ, пилотът се издирва.
При изпълнение на тренировъчна задача над морската акватория на България самолет МиГ-29 от състава на българските военновъздушни сили е изгубил радиовръзка и е изчезнал от радарите в 00:45 ч., съобщи Министерството на отбраната.
Започнала е операция по търсене и спасяване, която продължава и в момента. В нея участват сили и средства от състава на военноморските сили, съвместното командване на специалните операции, Гранична полиция и военновъздушните сили. Премиерът Стефан Янев, министърът на отбраната Георги Панайотов и началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов пътуват към района на инцидента.
Пред Би Ти Ви служебният министър на отбраната заяви, че се прави всичко за търсенето и спасяването на пилота. "Няма сигнал от него, внезапно е изчезнал от радарите", каза Панайотов и добави, че в момента се уточнява дали пилотът е катапултирал.Той обясни, че изтребителят е бил сам, изпълнявал е задача в рамките на учението "Шабла 21" - стрелял е по цел. Служебният министър на отбраната заяви, че не иска да спекулира с възможните причини за инцидента и иска да станат ясни фактите, преди да коментира.
Провеждането на тактическото учение с бойни стрелби "Шабла 21" е прекратено. Разследването ще бъде поето от военната прокуратура.
В учението участват изтребители МиГ-29, щурмови самолети Су-25, хеликоптери от военновъздушните и военноморските сили, както и средства за противовъздушна отбрана, каза пред Би Ти Ви бившият военен министър Тодор Тагарев. Добави, че за инцидента е научил от медиите.
"Причините за инцидента могат да бъдат от технически характер, тъй като изтребителите, с които разполагаме, са на повече от 30 години, а поддръжката им е трудна", обясни той.
Другата възможност е грешка на пилота. "Изпълнението на задача в морски условия е по-сложно, отколкото над сушата. Има случаи в миналото за загуба на ориентация на пилота. С тази стара техника той няма възможност да използва съвременни средства за навигация и управление за избягване на сблъсък. Това също е едно възможно обяснение", обясни Тагарев.
Всичко актуално по темата следете тук