За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
дедо Андро
Рейтинг: 634 ЛюбопитноЗащо ли в главата ми изникнаха спомени отпреди няколко месеца, след катастрофата с индонезийския самолет, когато черните две кутии бяха открити на стотици километри навътре в океана и на много по-дълбоко от 70 м?
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.majorman
Рейтинг: 724 НеутралноТърсенето на самолета се оказа пълен провал!
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of mantacheaux
Рейтинг: 2382 НеутралноЧерната кутия трябва да има предавател , който да издава нейното местонахождение. Вероятно той не работи. В руската военна техника от съветско време всичко е скапано.
goofy
Рейтинг: 68 НеутралноКоментира се окаяното състояние на ВВС, а май реално ВМС са в пъти по-зле. Една седмица не могат да намерят кутията в зададен периметър. А се сетете подводница как биха намерили.
hamiltonf
Рейтинг: 3667 Неутрално"В хода на операцията са открити голям брой подводни цели, но след проведено обследване на по-големите от тях с дистанционно управляеми подводни апарати е установено..."
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБМоже да са попаднали на артефакти...
chichka
Рейтинг: 1502 НеутралноКого залъгват с тази черна кутия? Още сутринта след инцидента са намерили части от спасителната жилетка на пилота с "биологичен материал" по нея. Определено са знаели какво се е случило. Почнаха лъжите, догадките, пращането ни за зелен хайвер.... сега търсят кутията. Ами няма да я намерят, ще обявят че информацията се е самоунищожила, рапаните и раците са я изяли, октоподите са я изсмукали.... всичко очаквам от тези гетерали, адмирали и върховен главнокомандващ!
Русия е проказата на планетата Земя.Жалко за пилота.
xm...
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#1] от "дедо Андро":
Откриха останките и кутиите на самолета на Ер Франс, който падна от 10 000 метра насред Атлантика, а нашите не могат да го намерят на 70 метра в достатъчно изяснен и ограничен район.
Много лошо.
Не само като възможности, но и като не се знае какво е станало - се поставя под въпрос и работата на останалите машини, а се стресират и пилотите.
Пилотска грешка ли е, технически дефект ли е и ако е - на кое?
Много лошо ...
chichka
Рейтинг: 1502 НеутралноДо коментар [#5] от "hamiltonf":
Русия е проказата на планетата Земя.Там е полигон, дъното е застлано с останки от мишени, ракети "балванки", снаряди ....
hamiltonf
Рейтинг: 3667 НеутралноДо коментар [#8] от "chichka":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБТака е, но никога не се знае...
МЕСИ от Бояна
Рейтинг: 462 НеутралноНакрая ще обяват, че не е имало черна кутия и всички по върховете ще са доволни.
СЛАВА НА УКРАЙНА! МАЧКАЙ РУСНЯТА и ПУТНЯТА!СРАМ!
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#3] от "tacheaux":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Аха...! Кутия с предавател от съветски самальот...! :)))
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#4] от "goofy":
Коя подводница?
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#7] от "xm...":
Защо да е лошо? За откриването на подобни черни кутии се изисква скъпа, специална техника, която реално не ни е нужна.
Bornagain
Рейтинг: 8 НеутралноТо друга освен съветска нямаме. Кугарите и Пумите изпопадаха. Свободата, Санчо...
meteowrite
Рейтинг: 9 Неутралноспомням си когат рашките отваряха кутията на сваления изтребител в Турция. Болтовете ги отвиваха с плоски отвертки и вътре всички чипове бяха разтрошени както си бяха запоени на платката. Личеше си, че дизайнът беше от миналия век.
You don't know what you don't know.xm...
Рейтинг: 1291 ЛюбопитноАко не действа маякът - каква чак пък хептен "специална техника" ти трябва да намериш на дълбочина до 70 метра предмет с определена форма, размери и цвят на дъното в определен район?
Consumer
Рейтинг: 1290 ЛюбопитноНай вероятно черната кутия е с качеството на консервена кутия русенско варено, за който се сеща, съветската военна железария като цяло е пълна скръб, то и едни хеликоптери в Афганистан бяха бронирани, ама стингърите ги разкъсваха като гнили кашони.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantBornagain
Рейтинг: 8 НеутралноА на българската военна техника откога е дизайна? Свободата, Санчо...
goofy
Рейтинг: 68 НеутралноДо коментар [#12] от "von_seeckt":
Която и да е действаща. Сигурно заради това при морски учения, натовските ни съюзници не идват с подводници, защото ще се протакат с месеци.
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#14] от "Bornagain":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ..."... Кугарите и Пумите изпопадаха..."!
Ами ще изпопадат, как иначе?! Няма части и поддържане. Ония гадове от Еърбъс и Юрокоптер се дърпат да връщат пари обратно. Като няма файда за чекмеджето, няма и ремонти. Просто и ясно. ;)
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#19] от "goofy":
Няма такава.
Мърмор
Рейтинг: 719 НеутралноА искаме ли да я намерим?!
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#16] от "xm...":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Какъв маяк? Слезте на Земята. Говорим за съветска техника отпреди 40 години. Който е виждал съветски самолети, той знае за какво става въпрос.
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#16] от "xm...":
Ако не работи предавателят не е чак толкова лесно. Пък и дълбочината не е малка. Не съм сигурен, че имаме такива водолази.Остава робот, който наистина не е евтин.
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#22] от "Мърмор":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...И да я намерят, какво? Същото нищо...! Пилотът го няма, самолетът също. Черните кути на съветските самолети са толкова архаични и допотопни, че не дават почти никаква информация. В тях няма нищо записано, ако някои си мислят за това. В тях едно устроиство с фото-лента отчита няколко параметъра на двигателя и толкова. Разговорите с пилота се записват на земята, в контролната кула. Самолетът е паднал изведнъж, без никакви предварителни знаци и признаци за проблем. Почти е сигурно, че се е взривил във въздуха. . Така става със стари боеприпаси. Жалко, че авиацията ни слезе на много ниско ниво.
mitko11
Рейтинг: 2024 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "von_seeckt":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазовhttp://io-bas.bg/podvodnica-rs-8/
Гарван
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#3] от "tacheaux":
До коментар [#11] от "Petleshev":
Рекордерите на изтребителите нямат монтиран допълнителен маяк, както цивилните самолети и това важи също и за Ф-16 например. 2 случая: Останките заедно с рекордера на катастрофиралия в морето до Корея на 14.03.2006 Ф-16 са намерени от U.S.S. Safeguard на 10.05. 2006. Катастрофирал в планинатаТайвански Ф-16 на 04.06.2018 рекордерът е намерен на 09.07.2018. Четене и мислене трябва другари, а не първосигнално хейтене.
Гарван
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#25] от "Petleshev": Разбирач, САРП-ът на МиГ-29 прави цифров запис на над 200 сигнала в секунда. С фотолента е САРП-12 на МиГ-21 например. Клета майка България с такъв материал.
Таралеж
Рейтинг: 2582 НеутралноНямате ли чувството че черната кутия и да бъде някакси намерена ще се окаже повредена?
Какво може да покаже курията?
Грешка на загиналия пилот-герой?
Дефект на перфектния изтребител?
venciч
Рейтинг: 386 НеутралноВече е ръждясала...
I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my assizq46648498
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#28] от "Гарван":
Както каза класикът, "Еее, ти се оля!"
blondofil
Рейтинг: 1283 НеутралноКога ще спрем да говорим за изтребители и да почнем да говорим за дронове?
xm...
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#24] от "von_seeckt":
Нашите постоянно в репортажите говорят, че даже няколко подводни робота, ако не са нещо напълно "робот", то поне нещо а'ла роботи, са в действие на място.
Daria
Рейтинг: 382 НеутралноОтново пиша за инцидента с МиГ 29 и смъртта на майор Терзиев, провокиран от интервюто на генерал Русев. Самия факт, че са пратили командир на база да дава интервюта, по телевизиите това е политическа акция. Той никога няма да тръгне на своя глава да дава ТВ интервюта, защото няма право по устав да го прави самоволно. Така, че това, трябва да, се приеме, каквото е - като политическа акция. Какво направи впечатление :
1. Като служил 1 година, в ПВО и точно в специалност на радио-локационна дейност с някакви минимални познания в областта - те още в самото начало 100% са знаели, че самолетът е загубен и което е важно - знаели са на каква височина и координати са го загубили. Тази информация се подава в реално време за всеки обект над територията на България. За военен обект на учебна мисия да не говорим той е следван ежесекундно.
2. Генералът спомена, че черната кутия на МиГ 29 можела да оцелее до 10 дена в солена вода. Тук прави впечатление, че министъра на отбраната пак в интервю за същата, телевизия преди 2 дена твърдеше за 4 дена, а спецификацията, която намерих като публична информация посочва, че производителят гарантира поне 30 дена на минимум 3000м под морето. В Каспийско море е открита кутия след 25 дена след изчезването на МиГ 29. За солена вода не зная дали може да има значение, но когато правят спецификации едва ли ще имат впредвид, че самолет може да потъне на 3000м в река или езеро...
3. Единствената причина да се търсят останки на няколко десетки квадратни километра в Черно море е ако се е разбил във въздуха при положение, че както казах са знаели височина и локация при момента на изчезване от обхвата на РЛС.
Т.е. без да мога да зная каква е истината, то изглежда продължава някаква тенденция да се подава, заблуждаваща информация към обществеността. Може само да се подозира за причината.
Daria
Рейтинг: 382 НеутралноДо коментар [#25] от "Petleshev":
Наистина, най вероятно самолета, е деьинтегрирал във въздуха, но Така става и като самолета е свален примерно от приятелски огън. Тогава черните кутии по правило никога, не биват намирани.
kahless
Рейтинг: 945 НеутралноМаяк няма. Давай нататък.
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!
Николай Теллалов
Рейтинг: 616 Неутралновъзможно е да не искат да я намерят
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратМЕСИ от Бояна
Рейтинг: 462 НеутралноОтносно последното: ако се е разбил с висока скорост в морето, съществуват подводни течения, които могат да разпръзнат останките.. СЛАВА НА УКРАЙНА! МАЧКАЙ РУСНЯТА и ПУТНЯТА!
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2499 Неутрално„Генералът спомена, че черната кутия на МиГ 29 можела да оцелее до 10 дена в солена вода.”
До [#34] от "Daria ":
Не искат да се намери кутията и затова са готови да изговорят куп глупости.
Николай Теллалов
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#32] от "blondofil":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинираткогато у военни и политици бъде преодоляна инерцията на мисленето... но пък ще остане инерцията на интереса - преминаване към роботизирани въоръжени сили означава уволняване на купища офицери, както и намаляване на пенсиите на генерали
но това е съвсем друга тема
DonKey Hot
Рейтинг: 1291 Неутралноза едни приятели от НАТО да попитам, нещо помощ туй онуй . Все пак не сме си правили сами учението . Приятели , приятели ама поръчката е изпълнена с цената на живота на един достоен българин, евроатлантически михлюзи.
ум море, глава шамандураkahless
Рейтинг: 945 НеутралноОт близо седмица всички се питаме кое и какво уби Вальо Терзиев. Ето и моето скромно мнение. Позволявам си да имам такова, след 36 години в авиацията, половинато от тях - във ВВС. И след 12 000 часа като пилот.
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!Както винаги, причината за авиационната катастрофа не е една. Причините са винаги повече и са комплексни. Моят кратък отговор на въпроса кое и какво уби Вальо Терзиев е: "Уби го СИСТЕМАТА!"
Не е само пилотска грешка, не е само самолета, не е само организацията, не е само малкия нальот, а всичко това в комплекс.
Нещата вече се изясняват за хората с опит и умеещи да четат между редовете.
По всичко изглежда, че самолетът е бил напълно изправен до удара в морската повърхност. Друг е въпросът, че е морално остарял и няма протекциите, които имат съвременните самолети. В случая, няма система за предупреждение/избягване на удар в терена (GPWS или GCAS).
Пряката причина за катастрофата най-вероятно е пилотска грешка - увличане в следенето на целта, довело до снижение под безопасната височина и стръмно пикиране.
Съпътстваща причина - частично, непълно отваряне парашута на мишената, довело до по-бързото и снижение от разчетното.
Нататък вървят недоученост и ненатренираност вследствие убийствено малкото летене.
И ОСНОВНАТА причина - страх, кариеризъм, бюрократизъм и престъпна податливост на руско влияние сред политическото и професионално ръководство на ВВС и БА през последните двайсетина години! Липсата на кураж, на войнска чест и доблест у тези хора, включително у настоящият президент Румен Радев, да се разясни откровено и честно на обществото, че след приемането ни в НАТО и в условията на открита враждебност и саботиране на поддръжката от страната-производител на МиГ-29, по-добре е тези самолети да се изоставят, временно съюзниците от НАТО да поемат охраната на българското въздушно пространство и да се върви към бързо превъоръжаване и коренно преустройство на българските ВВС. Включително отказ от ВСИЧКИ структури, процедури, регламентиращи документи, останали от съветските времена. Както и раздяла със свързаните с тях кадри, неспособни да приемат нещо друго.
Пилотските грешки НИКОГА не са основната причина за катастрофите. ВИНАГИ се получава така, че СИСТЕМАТА подвежда и накисва пилотите да направят тези грешки. В сайта на Светльо Александров има прекрасна статия по темата, преводът му е перфектен и има линк към оригинала на английски. Препоръчвам я на всички.
https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/4020-2021-pilot-error-never-root-cause
________________________________________________________________
Как стигнахме дотук? Проблематика е изключително сложна, обременена и обрасла с много политика, национални комплекси и предразсъдъци.
През соца имахме сравнително голяма за нашата черга армия, съответно и ВВС. На пръв поглед те бяха страховита сила. На втори - далеч не чак толкоз. С течение на времето армията се беше превърнала в топло и сигурно убежище за некадърници и мързеливци, наблагаше се повечко на показухата и "наговорените" учения. Бойната авиация не правеше изключение, колкото и да се напъват да ни убедят в обратното доста от по-възрастните колеги, останали винаги верни на Партията.
След 1989-та щедрото финансиране спря, армията трябваше да бъде съкратена по външнополитически и вътрешнополитически причини, но най-вече поради липса на пари и смисъл от съществуването на такава раздута, но небоеспособна армия.
Съкращенията бяха направени. Свестните момчета, доколкото ги имаше, видяха, че перспектива в армията няма, няма и да има. И напуснаха сами.
А кой остана? Правилно, останаха основно мързеливците и некадърниците. В авиацията останаха тези, на които не им се летеше, чудеха се на какви курсове да се запишат и какви академии да завършат, че да додрапат до по висока длъжност и да сложат още нещичко на пагоните. И сега точно те командват парада!
Дайте да не се лъжем, така си беше. Има и изключения, но те са малко и не са определящи за водещата тенденция.
Голяма част от днешния офицерски състав на армията и авиацията са от тези мързеливци и некадърници. Повечето са второ и трето поколение военни. Което в други страни е добре, дори чудесно. Но в нашите условия на бивш най-верен сателит на СССР това означава, че са отраснали в семейства на военни, клели се във вярност тогава, когато държавата означаваше всъщност БКП. И останали завинаги верни на Партията, Сталин и Съветския съюз. Така са и възпитали децата си. Проруските тежнения бяха позатихнали след влизането ни в НАТО. Но след 2014 г. и анексирането на Крим режимът на Путин в Русия реши, че е време да да възстанови влиянието си върху България и бившия соцлагер и задейства агентите си на влияние у нас, включително в армията и ВВС. И русофилските настроения сред офицерите избуяха.
С течение на времето армията, ВВС и най-вече изтребителната ни авиация не само се свиха, но се и изпразниха от съдържание. Към момента ИА е абсолютно куха структура, без никакви бойни способности, освен няколко по-опитни пилота да играят "лошите" в натовските учения. И фамозния "Еър полисинг", ама не напълно, защото МиГ-29 е практически безполезен по отношение на руски военни самолети, радарът ги разпознава като "свои". Ако трябва да се "работи" по тях, това е възможно единствено визуално, с оръдието.
Нормално е в такъв случай човек да си зададе въпроса защо изобщо се занимаваме толкова години да трошим пари по МиГ-29. Уместен въпрос, но отговорът е сложен.
На първо място, защото армията и ВВС имат вече по-скоро социални и церемониални, отколкото чисто военни функции.
Ако отведнъж се приземят и бракуват МиГ-овете, много народ ще остане без работа. Включително много лампазлии и наедрели полковници, които няма да има какво да командват. Нито политиците, нито висшите военни биха си вкарали такъв автогол.
На второ място, това ще е много лош ПР за политиците на власт. Народът ни си обича армията, макар да не знае какво е истинското положение в нея. Закърмен е с "Велик е нашия войник", бойната слава на дедите ни и т.н. И ако някой политик посмее да приземи бойната авиация (нищо, че тя си е практически приземена и работа не върши) и докара чужди самолети да пазят родното небе, този политик е пътник.
И на трето, но не и последно място идва мощното влияние на руското лоби в политиката и армията. За Русия е най-изгодно сегашното положение - зависима и плащаща яко, но небоеспособна българска авиация.
Руското лоби не позволи да се осъществи преди години най-добрият и евтин вариант за нашите ВВС - да направим като поляците. Те теглиха една майна на руснаците и започнаха да обслужват и ремонтират съветските си самолети сами! А резервните части първоначално си ги намираха на международния свободен пазар (има такъв, не е като да няма), а постепенно взеха да си ги произвеждат сами. Ама нямало лицензи и гаранции от производител! Ами майната им на лицензите и гаранциите, това са военни самолети, каквито стандарти наложим ние като държава, това ще е!
Единственият политик, който се опита да направи нещо подобно, беше Николай Ненчев. Той определено не беше най-добрият министър на отбраната, но се опита. И беше саботиран всячески, по всички линии. Дори му повдигнаха обвинение, че е накърнил интересите на... РСК "МиГ"!
В този саботаж сериозна роля изиграха Румен Радев и подопечните му пилоти от Графа, включително Н. Русев, като заплашиха, че няма да летят на ремонтирани от поляците самолети.
Тук е редно да се отбележи, че полските МиГ-29 и Су-22 бяха оборудвани с натовска система IFF (свой-чужд), тъй като вече бяха скъсали пъпната връв с Русия и нямаше опасност руснаците да се докопат до нея и да я компрометират.
За нашите това е невъзможно, тъй като се влиза в порочен кръг. Руснаците не дават лиценз на друг да постави такова оборудване и заплашват, че ще свалят гаранцията от самолетите, ако някой без лиценз го постави. Американците няма как да им дадат тази секретна система в ръцете. А нашите политици и лампазлии ги е страх да скъсат пъпната връв с Русия, мощното руско лоби не позволява. Така порочния кръг се затваря.
Нека си признаем, съветската бойна техника е замислена да се експлоатира и обслужва само при наличието на тесни контакти със СССР, съответно Русия. Така Москва упражнява контрол и влияние. МиГ-29 в нашия, "експортен" вариант, не прави изключение. Всичките му по-важни системи и агрегати са с чувствително намален ресурс в сравнение със същите самолети в съветските/руските ВВС. Така се постига двойна цел. Първо, по-често се плаща за ремонти. И второ, ако нещо се влошат отношенията с Русия, самолетите остават на земята.
Накратко, нашите МиГ-29 са дойна крава за Русия и камък на шията за България. Поне докато не скъсаме решително пъпната връв с Русия. За което българските политици и висши военни нямат кураж. А вече може би е и късно за това, поляците приключват окончателно със съветските самолети.
_______________________________________________________
Колкото до лицето Н. Русев (трудно ми е да го нарека генерал, познавам го отдавна и знам що за стока е), той е типичен представител на настоящия офицерски състав, за който стана дума по-горе. И по стечение на обстоятелствата - командир на базата в Графа. Включително на обстоятелството, че е женен за дръШката на микрофон Габриела Наплатанова, дъщеря на червения чугун полк. Наплатанов. И на това, че е протеже на Румен Радев. Който пък е протеже на ген. Решетников от КГБ...
П.П. В интервюто си лицето Русев нагло излъга, че Полша купува от Русия резервни части за своите МиГ-29. Не е вярно. Полша има своя авиационна индустрия и огромна част от необходимите резервни части си ги произвежда сама. В единични, изключителни случаи набавя някои неща от международния свободен пазар. Има такъв.
chichka
Рейтинг: 1502 НеутралноЩе се учудиш ли? Та самолета е сбирщайн от други самолети. Конкретната машина е от прясно ремонтираните в Русия!!!!! В нета беше изтекла информация че самолетите след ремонта са били с неработещи катапулти и няколко други "дребни" джунджурии. Вчера командира на Графа се кълнеше, че ако я няма капачката на вентила на гумата на самолета няма да го пуснат да лети....ама хората от летището имат друго мнение! Русия е проказата на планетата Земя.
chichka
Рейтинг: 1502 НеутралноНасила помощ не става! Имало е предложения, но нашите са ги отклонили! Точно по Путински! Русия е проказата на планетата Земя.
chichka
Рейтинг: 1502 НеутралноДо коментар [#38] от "Инженер Раул Викторов":
Русия е проказата на планетата Земя.Учил си геометрия. Сметни площ на основа на конус, височина 75 м, скорост на водата 1 възел /няма по бързи течения/ и смятай.
МЕСИ от Бояна
Рейтинг: 462 НеутралноПодобно на "Курск", докато не се убедят сами колко са некомпетентни.
СЛАВА НА УКРАЙНА! МАЧКАЙ РУСНЯТА и ПУТНЯТА!
dedoliben
Рейтинг: 2661 НеутралноДоколкото съм запознат така е при гражданската техника.
При военние еле па при руснаците не е така.
Главно поради шпиономания да не вземат други да я намерят и да получат достъп до безаналоговите им технологйи.
Което безспорно е така достатъчно е да се гледа видеото на Черната кутия на сваленото СУ. "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
blondofil
Рейтинг: 1283 НеутралноДо коментар [#42] от "kahles":
Това е достойно да се зачука с голям пирон на вратата на Народното събрание.
.
Рейтинг: 1108 НеутралноДо коментар [#42] от "kahles":
"Ето и моето скромно мнение. Позволявам си да имам такова, след 36 години в авиацията, половинато от тях - във ВВС. И след 12 000 часа като пилот."
Ти даже и трамвай не си "пилотирал" като чета глупостите къде си писал. Впрочем само началото и края прочетох, за другото нямам време за губене.
"Полша има своя авиационна индустрия и огромна част от необходимите резервни части си ги произвежда сама."
Е какво пишат украинците, а другото
https://medium.com/@hu_diletant/poland-mig-29-a9f33f5bb5fb
ь
Рейтинг: 945 НеутралноАман от разбирачи в този форум. Да търсиш отломки на самолет във военен полигон използван от десетилетия си е все едно да търсиш определена игла в ... куп игли. Доколкото знам, има включили се доброволци с най- съвременна техника в търсенето, при това безвъзмездно. В същото време същата техника с която разполагат някои държавни предприятия бездейства.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!sturmgewehr44
Рейтинг: 354 Весело"пълна скръб"; искаш да кажеш "пълна скрап" Думата СВАСТИКА идва от санскритското स्वस्तिक (свастика), което означава предмет, носещ щастие или предвещаващ добро, и по-точно отличителен знак, който се поставя върху предмет или човек, за да носи късмет. Свастиката съпътства цялата история на човека. В националния археологически музей могат да се открият грънци с изрисувани свастики от времето на прототраките 6000 – 3000 пр.н.e. Свастика може да се види на една от църквите в Стария град в Несебър, като там е поставена като орнамент на апсидата от външната страна, а така също в археологическите находки под църквата Света София в град София, както и във вила „Армира“, като мозайка на пода. Щях да си сложа свастика на аватара, но пишман модераторите, характеризиращи се със забележителни исторически познания, щяха да намерят това за скандално и неуместно и най-вероятно щяха да приложат своето самобитно/първобитно ограничение в/у правата на профила... https://www.youtube.com/watch?v=ZVL5FKPNj3A
Julian Mall
Рейтинг: 792 ЛюбопитноНе виждам какво толкова са се фокусирали върху черната кутия. Като намериха черната кутия на малайзийският Боинг да не би да установиха еднозначно каква е причината за катастрофата попадение от ракета на самолет или от ПВО? В случая е достатъчно да открият двата двигатела на самолета които са доста големи. Ако самолета е свален с ракета тя би трябвало да се е взривила именно в тях и да остави безспорни деформационни следи!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоDonKey Hot
Рейтинг: 1291 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "kahles":
ум море, глава шамандуравъзможно е и да сте професионалист, но сте много политически мотивиран което ви прави и пристрастен.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 8 НеутралноКакво търсите, тъпанари неземни, след като кутията е с ДжиПиЕс...
Слава на Украйна! Слава на героите!Ivan Stoev
Рейтинг: 514 РазстроеноИ децата разбраха, че самолета е свален от "приятелски огън". Стига вече театър..
dedoliben
Рейтинг: 2661 НеутралноДо коментар [#34] от "Daria ":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIhttps://www.bbc.com/russian/news-49484320
Lou
Рейтинг: 911 НеутралноЧерните кутии ще бъдат намерени, но много късно, за да покажат нещо. Ще бъдат безполезни.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!В този случай доста намирисва. Военен пилот лети в плитко море близо до брега на родната си страна и изчезва без следа? Няма никакви данни за последната му локация? Няма никакви радарни данни или GPS? После го търсят няколко дни в малък ограничен участък и не могат да го намерят? Търсят черната му кутия с дни и нищо? Разбирам самолетът да е паднал в Атлантическия океан, ама това е Черно море и 10-20 км от българския бряг все пак.
Въпросът, който аз задавам, е кой и защо НЕ иска да намери черната кутия? Цял огромен изтребител е паднал в плитко море и никой не може да намери къде се е случило.
Kosta Delev
Рейтинг: 747 Неутрално"Временно е спряно търсенето на черната кутия на падналия в морето самолет..."
Да спрат за постоянно - то никой няма да има сметка да се открие тази кутия (както се разбра)...
quatro_4x3
Рейтинг: 514 Неутрално"МиГ-29, снимката е архивна."(надпис под снимката)
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Самолетът също.
Пилотите ни летят на ретро самолети, при това руски боклуци, без тренировки, но трябва да изпълняват съвременни задачи с тия таратайки! Нещо като да се състезават с москвичи срещу съвременни автомобили от формула 1 и да ги притискаме да вземат първото място и да станат шампиони.
Ами... просто ги убиваме тия хора
Гарван
Рейтинг: 733 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "kahles": Колега, на какъв самолет/хеликоптер сте летял във ВВС? Колко стрелби по ЦП-100 имате на Шабла, а може би и в Астрахан по РУМ? От написаното от Вас оставам с впечатлението, че такива не сте изпълнявали и не познавате тази материя. Опровергайте ме, ако греша.
quatro_4x3
Рейтинг: 514 НеутралноА защо вместо ти да опровергаеш написаното от него, го караш да доказва, че не е лаик? И от къде следва, че ти си компетентен да му давашш оценка? Защото си успял да съчиниш 2 въпросчета към него ли?
Който не е стрелял в Астрахан, не е пилот! Ти с едно изречение унищожи авиацията на всички в НАТО! И в останалия свят, освен Русия. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
kahless
Рейтинг: 945 Неутрално1. От изтребителите - МиГ-21М и МФ
2. Една
3. Нула
Повече подробности, когато съобщите вие на какво сте летяли и колко и какви стрелби сте изпълнявали. Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!
Гарван
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#61] от "quatro_4x3": Говорител ли му се явяваш? Основно защото не познава как се изпълняват стрелбите и най важното МЕРКИТЕ ЗА БЕЗОПАСНОСТ, не познава самолета, неговите системи и политизира катастрофата. Това един пилот ( политизирането) не би го направил.
George Svinarov
Рейтинг: 565 Неутрално"В щаба на Военноморските сили продължава работата по анализиране на наличната информация с цел прецизиране на координатите....."
Не знам в кой век живеят. Всеки съвременен телефон има софтуер за приемане и разчитане на gps сигнал. И когато става дума за скъпа машина е редно данните да се предават в реално време и записват. Да допуснем, че по време на война може да се крие подобна информация по време на учение в териториални (или в най лошия случай около) води това е несериозно. После с техниката. Никой не е казал, че България следва да разполага с такава техника. Защо се оправдават така идиотски? Такъв тип технкка се наема заедно със специалистите работещи с нея. Защо не е нает такъв екип? Времето било лошо! Под водата времето едва ли има значение. Намират се близо до пристанища и няма да се спускат на голяма (за специализирана подводница) дълбочина. Преди 3 дни пък казаха, че черните кутии издържали 4 дни!?!? Защо шикалкавят? Какво крият? Защо журналистите не разследват? После защо не вярваме нито на управляващи, нито на политици, нито на журналисти. Защо си мисля, учението е много близо до Крим, който Русия въоръжи до зъби със стари, но опасни оръжия? От друга страна знам и на какъв хал е българската армия. Въпроси без отговор. Не знаят ли, че истината ще лъсне скоро. Защо затъват в лъжи?
Гарван
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#62] от "kahles":
МиГ-21 БИС поне 4
МиГ-23 пак там и 2 Астрахана.
Та към темата щом сте запознат спомняте ли си мерките за безопасност на всяка предварителна? Мерките за безопасност при стрелбите с минималната височина? Щом сте летял на 21 сигурно си спомняте, че дори този архаичен самолет има радиовисотомер и режим "увод с опасной высоты" на АП155. За 29та да не говоря. С удоволствие бих спорил с Вас без политизиране.
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#65] от "Гарван":
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Само предполагам но сигурно това е едното от нещата които са ти направили впечетление?
"МиГ-29 е практически безполезен по отношение на руски военни самолети, радарът ги разпознава като "свои". Ако трябва да се "работи" по тях, това е възможно единствено визуално, с оръдието."
Имаш ли представа как работи системата свой чужд?Четири цифрен код? Примерно ако сега наши мигове прихванат руски целите от радара се показват на HUD а като единични точки /враг ,непознат) или двойни за приятелски?
Не съм пилот просто ми е интересно.
Гарван
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#66] от "Jalis Ironhammer": Аз не съм летял на МиГ-29. Старите МиГове имат СРО(самолетен радиоответчик ) със предварително настроени филтри. Пилота слагаше определеният за деня/часовете код. На РЛС ако самолетът е свой илзизаше двойна метка. Това е по спомени, все пак отдавна съм напуснал родните ВВС.
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#67] от "Гарван":
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Много интересно, мерси.
Благородно завиждам. Особено за 21. Егати сложния самолет.
gogo63
Рейтинг: 367 НеутралноЕ, дано поне нефт намерят. Или Атлантида.
kahless
Рейтинг: 945 НеутралноХм... Двойнствени сегнали изпращаш, "колега"!
От една страна, знаеш как се наричаше автопилота на МиГ-21.
От друга, дрънкаш глупости за някакъв въображаем режим "увод с опасной высоты" на автопилота.
МиГ-21 имаше единствено звуково предупреждение за опасна височина. Ако го настроиш и включиш. Като максималната височина, на която можеш да го настроиш, е 600 метра. Самият радиовисотомер се не работи на височини над 600 метра изключва се автоматично. И се включва автоматично под тази височина.
А и как да има автопилотът такъв режим, като не е свързан с управлението на двигателя и дори да изведе самолета от стръмно снижение, кой ще бутне ръчката, че да не се срине самолета?
Но... минали са години, някои неща се забравят. Така че, още два въпроса, които не може да си забравил:
1. Какво е изделие 020? А 021?
2. Защо при отказ на основна хидросистема на МиГ-21 на стратосферна височина (свръхзвукова скорост, на форсаж) едиствения изход е снижение до 4-6000 метра и катапултиране?
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!
kahless
Рейтинг: 945 НеутралноХм... Нещо изчезна "колегата" Гарван... Май рови усилено в мрежата... Ама там тези отговори ги няма...
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!Гарван
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#70] от "kahles": Искрено се съмнявам, че сте летели на МиГ-21. АП-155 има три режима Стабилизация, Приведение и Увод. Едно от седемте действия на старта е да вкл. режим Стабилизация. Някой МиГ-21БИС имаха и САУ свързано с РСБН. Кой випуск сте, къде, кога и при кой сте служили. Може да сме служили заедно.
kahless
Рейтинг: 945 НеутралноИ като сме се хванали, още един въпрос!
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!Изяснихме, че автопилотът на МиГ-21 с обозначение АП-155 няма режим "увод с опасной высоты". Имаше, обаче, един друг режим - "Приведение к горизонту". Та откъде се включваше, къде беше кнопката, "колега" Гарван?
kahless
Рейтинг: 945 НеутралноГрешка, "колега"! АП-155 на МиГ-21 има само два режима - "Стабилизация" и "Приведение (к горизонту)".
Имате познания, но все повече се убеждавам, че не сте пилот, поне не на МиГ-21. Приличате ми повече на техник, който се прави на пилот. Повече подробности относно випуска и къде съм служил, когато отговорите:
1. Какво е "изделие 020"?
2. Къде е кнопката "Приведение"?
3. Защо при отказ на основна хидросистема при на голяма височина и свръхзвукова скорост се налага катапултиране? Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!
Гарван
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#73] от "kahles": Нищо не сме изяснили защото не знаеш режимите на АП155 щот толкова и си летял на МИГ-21. За кнопката няма какво да ти обяснявам, няколко години бях облиташ с Гека ако въобще знаеш кой е. За сведение радиовисотомерът на МиГ-29 и Су тата е до 1500м. Ясен си ми! Айде със здраве достатъчно време ти отделих "колега".
Гарван
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#74] от "kahles": Както казваше един истински колега /Бог да го прости/не обичам да оставям магарето си в калта. Ето интструкцията на спарката МиГ-21 с които летяхме и ние. Прочети и научи какви са режимите на АП-155 и спри да пишеш за неща от които нямаш капка понятие, камо ли да си управлявал такъв самолет. https://zinref.ru/000_uchebniki/04600_raznie_3/170_mig21_samolet_rukovod/000.htm
izq46648498
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#42] от "kahles":
Поклон, господине!
kahless
Рейтинг: 945 НеутралноМиличкият ми "колега"-преструвко! Не си и помирисвал боен МиГ-21, май си (бил) щатен ръководител полети (РП) в Графа и са те возили при разузнаване на времето на спарката МиГ-21УМ, толкоз! Затова ми пробутваш нейното оборудване, а не на бойния. Е, много поздрави на Стария и Стоян Петков!
Та, за последен път, за да ти повярвяме, че наистина си такъв, за какъвто се представяш, нищо не ти струва да отговориш:
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!
kahless
Рейтинг: 945 НеутралноДо коментар [#76] от "Гарван":
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!Та, за последен път, за да ти повярвяме, че наистина си такъв, за какъвто се представяш, нищо не ти струва да отговориш:
1. Какво е "изделие 020"?
2. Къде е кнопката "Приведение"?
3. Защо при отказ на основна хидросистема на МиГ-21 при полет на голяма височина и свръхзвукова скорост се налага катапултиране?
kahless
Рейтинг: 945 НеутралноГарванът, гледам, се скри в миша дупка...
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!Гарван
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#78] от "kahles": Е браво издигам се от техник на РП. О готин така и предполагах, че след 36години в авиацията си 89 випуск. Доколкото знам Стоян се пенсионира също и стария. Те се возеха защото дойдоха от Чешнигирово в Графът и не преминаха курс за приучване. Аз съм служил заедно и със Сашо и Малкият Бог да го прости в Узунджово от този випуск. До последно преди да се махна летях, бичех дежурства и обучавах, тъй че не си ти който ще ме препитваш на инструкцията, след като и ти не я знаеш. Казах ти също, че правех и след заводско ОМЧ, така че много добре знаех тези случаи когато беше необходимо. Предполагам, че си летял в Добрич и не си стрелял в Шабла. BTW разбрах,че РП на полигона е бил от този випуск също. Айде със здраве, че Европейското е по-интересно. А ,имам и 2:42 мин на Ф-15, един РП няма този шанс да знайш.
Гарван
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#78] от "kahles": Забравих единственият Добрички кадър от този випуск в Графът. Можеш да питаш Гуя кой го превозва когато дойде, ако си спомня.
kahless
Рейтинг: 945 НеутралноОК, приемам, КОЛЕГА си. Как да я знам инструкцията, като минаха почти 30 години. Ама и ти си я позабравил, гледам... Даже повече от мен!
Нищо де, жив и здрав! Така и не разбрах, като оставим съмненията кой какъв е и за какво се представя, в какво не си съгласен с мен в поста ми под номер 42. Дори да си фен на протежето на Решетников, и ти си свидетел на всичко това.
Апропо, "Бай Со" говори ли ти нещо?
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!