За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Average Person
Рейтинг: 2684 НеутралноВ доклада се отбелязва, че по причини загуба на пространствена ориентация и възникване на илюзии в полет в периода 1993 - 2000 г, загиват 19 пилоти на изтребители на ВВС на САЩ.
☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.демек не е виновен савецкия таралясник а натовския пилот. естсествено.
plamen_b
Рейтинг: 573 Любопитно"Загуба на ориентация е причинила катастрофата на МиГ-29"
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Добро утро! Колко време им трябваше да стигнат до това "мъдро" заключение?
И това ли е корена на проблема? А защо пилотът е загубил ориентация?! Какво да направим, че да не се повтаря такава "загуба на ориентация" много пъти в бъдеще?!
Контрол на съзнанието
Рейтинг: 8 ЛюбопитноЗагуба на политическа ориентация,или ориентация най-обикновена?🐵
Много съм простhamiltonf
Рейтинг: 3839 НеутралноТака ли написаха руските "другари" след като разчетаха черната кутия?!
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Контрол на съзнанието
Рейтинг: 8 ЛюбопитноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Какво да направим,питаш!?Много е просто,пилота требе да е идейно подкован с либерални стратегии.😎🐵
deaf
Рейтинг: 2278 НеутралноДо коментар [#2] от "plamen_b":
Няма как. Нощно време небето и морето се сливат. Но и радарите не могат да ги различат...
пРезидента!
Рейтинг: 2618 НеутралноЧе ще изкарат пилота виновен, беше ясно. Няма новина тук!
То оставаше и руснаците да признаят, че е имало дефект в старата руска каруца ...
Контрол на съзнанието
Рейтинг: 8 ЛюбопитноСелски,у ваше сельо одобрявате ли самальота "Грипенъ"?🐵 Много съм прост
Julian Mall
Рейтинг: 789 Любопитно"В хода на разследването са били разгледани и две други версии за катастрофата - отказ на авиационната техника в полет и разрушаване на изтребителя или поразяване на пилота от осколки вследствие разрива на ракета. Те обаче са отхвърлени като малко вероятни."
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоНали уж щяхте да разглеждате наличието на взривни вещества и следи от пожар и други доказателства доказващи или отхвърлящи версията че изтребителят е бил свален?! Или тази версия удобно я изключихте и ще чакате от някой западен сайт да ви съобщят как самолета ни е бил свален от руска ракета?!
Alex Ivanov
Рейтинг: 267 НеутралноЧЕкай сега, нали отломките бяха пръснати на голям периметър и заради това толкова бавно вървеше издирването на чертата кутия ?! ... това значи, че самолетът се е разпаднал преди удара във водата, това е елементарна логика и за неспециалист .... сега ни пробутват, че се размазал във водата ....
Julian Mall
Рейтинг: 789 РазстроеноРуските другари нищо не са писали ами нашите мижитурки са си избрали най-удобната версия да не дразним големият ни съюзник Турция! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
cpl40723722
Рейтинг: 8 НеутралноЗначи изпратиха черната кутия у Москва.
И оттам ли дойде това "заключение"?
ivanpopov
Рейтинг: 850 НеутралноКакто писах и преди - армията е докарана да крета на празни обороти. Летците нямат на практика никаква летателна подготовка. Дори читав симулатор нямат. И когато партньорите в НАТО са предложили малко по-реалистично упражнение, всички пропуски в подготовката са изскочили. Жалко за пилота, за който няма поправителен. И жалко за военната авиация, която остана без още една машина. Няма как да се мерим с асове, които имат по над 200 летателни часа и по още два пъти по толкова на симулатор.
kaiser
Рейтинг: 776 НеутралноЛогично обяснение. Жалко за пилота и близките му.
Дано новите самолети са програмирано да вадят безопасно пилота и самолета от такава ситуация.
Корабов
Рейтинг: 339 Неутралноосновния проблем е, че не вярваме на това заключение! защо разследването не бе извършено от натовски експерти, а от руски?
А, да! резидента....
hrx16647690
Рейтинг: 8 НеутралноТи какво? Да не искаш да обвинят Николай Ненчев
и да разкрият далаверите му с ремонтите на МИГ-овете.
До коментар [#5] от "selqnin":
alehandro77
Рейтинг: 117 НеутралноДа бе и съвсем косвена причина бързото падане на мишената... Нали се е фокусирал върху целта, защо някой не му каза че пада много бързо и няма да има време да се върне в небето и да откажат задачата...Жалко за пилота!!!
Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.selqnin
Рейтинг: 911 РазстроеноДо коментар [#9] от "Контрол на съзнанието":
В наше село НИКОЙ не си позволява да се гаври с паметта на НИКОЙ загинал Човек!!!
Очевидно при Вас - в града е по-различно!
Жалко
Дано родителите ви се гордеят с Вас!!!
Весел дрон
Рейтинг: 640 НеутралноАко е бил фокусиран върху мишената, а не върху бордовите уреди показващи положението на самолета спрямо земята, това значи, че хората , които са ръководили полета имат вина, че не са го предупредили? Няма как ръководиителите на полета да не са виждали на каква височина е самолета, освен това командващите учението са му дали заповед да увеличи скоростта , въпреки дефекта в мишената и нейното бързо спускане. От тук би следвало да има обвинения към конкретни хора?
asdas200
Рейтинг: 396 НеутралноПричината е загуба на ориентация във предателите, обвързали армията на Натовска Българи с Русия и нейните ръждясали летящи кофчези!
cpl40723722
Рейтинг: 8 НеутралноСамият факт, че пратиха кутията в една страна, която в момента е враг на България и после най-спокойно оповестиха, че не тенекията е виновна, а пилота е ДОСТАТЪЧЕН за всеки нормално мислещ.
Но нормално мислещи в рублажийската даржава НЯМА.
Боби Колев
Рейтинг: 1075 НеутралноИнтересно....ако таксиметров шофьор се очарова по пейзажа на тротоара дето е наизлязъл практически по прашки навън и се вреже в някоя колона дали ще го издигнат в здание?
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083интересно ми е също как моята кола не ми дава да карам без колан и пищи като има и пред мен и зад мен нещо...как, по дяволите, машина за милиони позволява на пилота да я нацепи в морето без да му проглуши ушите?
Ще ви кажа какво мисля: мисля, че няма такава вероятност и по-скоро нещо ни пързалят пак.
Че може да има човешка грешка вярвам.
Литекс се преименува на ЦСКА минус София
Рейтинг: 530 Неутрално00:40:03 ч.- пилотът иска разрешение за атака на целта височина - 1800 м ;скорост -961 км/ч
00:40: 09ч. - пилотът получава разрешение за атака 1585 м 944 км/ч
00:40:13 ч. - пуск на ракетата 1433 м 948 км/ч
00:40:16 ч. - пилотът докладва : "„Ракетата сходи, излизам надясно” 1310 м; 948 км/ч
00:40:19 ч. ръководител полет „Бойно Управление“ подава команда „Излизай надясно с 270 и изключи „Главен”.
00:40:25ч пилота изговаря : „Главен....” (което е начална реплика на стандартен доклад : "Главен включвател на системите за управление на въоръжението - изключен"
00:40:29 ч. самолетът изчезва от радарите на системата.
samoedin
Рейтинг: 2911 ЛюбопитноНе разбрах вече разчетоха ли данните от черната кутия на Миг- а ? Щото ме интересуват фактите, а не психологическите констатации на тоя и на оня колко пилота бил фокусира само и единствено върху целта и нищо друго !!!
MPetr
Рейтинг: 154 ВеселоГеройска грешка на героя..... Така ли стана?
дерибеев
Рейтинг: 1370 НеутралноКато косвена причина за инцидента се посочва и увеличаване на скоростта на падане на мишената спрямо нормалната. Отбелязва се също, че след тази констатация пилотът е получил указание да увеличи скоростта и да намали височината, което е довело до усложнения."
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васЕто какво уби пилота. И си има три имена, адрес и длъжност
Николай Николов
Рейтинг: 854 НеутралноТова беше най-вероятната причина за катастрофата от първия ден. Фиксация в целта.
Като се насложат факторите: полет през нощта над море, никаква видимост, стрелба с ракета, дефектна мишена, заради която се налага промяна на разчета на атаката в движение, фиксация в целта, опасно нисък наьот, подобни случки стават особно вероятни.
Фактът, че секудни преди катастрофата пилотът е докладвал спокойно, че е "на предпазител" и двигателите са наред, говори, че той е бил с впечатление, че атаката е приключила без проблеми, обезопасил е системата за въоръжението и е докладвал, че двигателите не са се повлияли от пуска на ракетата, примерно да са поели от газовете на ракетата и да са нарушили нормалния режим на работа. Нямал е изобщо идея къде всъщност се намира и къде отива... Много жалко. С този абсурдно нисък нальот, за подобни случки въпросът не е "дали", а "кога".
MPetr
Рейтинг: 154 Неутралнои как се пръснаха чаркалаците на такава площ?
vasill
Рейтинг: 640 НеутралноИзглежда грешката е обща и в следствие на няколко рискови решения. Аз си го обяснявам с малкото опит и техника, която вече не е адекватна... Няма такава машина на 30+ години.
Роси
Рейтинг: 5408 НеутралноПотвърди се първоначалната версия, че мишената се е движила по-бързо.
carmello
Рейтинг: 804 Неутрално"Отбелязва се също, че след тази констатация пилотът е получил указание да увеличи скоростта и да намали височината, което е довело до усложнения."
това е причината, загубата на ориентация е следствие, ама нормално за фуражките да изкарат пилота виновен
Julian Mall
Рейтинг: 789 РазстроеноЧерната кутия още не е изследвана това се разбира от едната страничка резюме което са пуснали Дневник. А разследването ще продължи докато натовските ни батковци не посочат Рассия за главен виновник за свалянето на самолета ни! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Julian Mall
Рейтинг: 789 РазстроеноДо коментар [#25] от "samoedin":
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоНе е разчетена. А разследването продължавало в прокуратурата.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1120 НеутралноИ нито дума за ръководител полета ! След загуба на ориентация и докладването и, ръководител полета следва да отмени задачата. Или ... " давай, давай - ние сме велики ..."
Литекс се преименува на ЦСКА минус София
Рейтинг: 530 НеутралноСъгласно добре познатата на всички ни формула Т= S/V
при скорост 948 km/h разстояние от 1300 m се изминава за време - 4.936709 секунди!
Просто един миг.
В безлунна нощ над море, когато пред теб, над теб, под теб, отляво и отдясно е едно и също - черен мрак и си ангажиран с атака на падаща цел .....
Няма виновен.
Професията носи в себе си риск
georgievb
Рейтинг: 747 РазстроеноВижте, това е военна авиация, не е политическо боричкане в социалните мрежи. Руските таралясници са си руски тараляссници, а бойната авиация е опасна професия.
И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)Ето ви не руски таралясник.
https://www.businessinsider.com/what-happened-to-japanese-f-35-that-disappeared-in-pacific-2019-6
The Japanese defense ministry on Monday said it believed the F-35A Lightning II Joint Strike Fighter lost in April occurred after the 41-year-old pilot, Maj. Akinori Hosomi, succumbed to "VERTIGO OR SPATIAL DISORIENTATION."
Julian Mall
Рейтинг: 789 НеутралноСпецовете по военните ни самолети вече обясниха че дори и по старият МИГ-21 има такава система която да го дължи в хоризонтално положение над водната повърхност, какво остава за много по-модерният МИГ-29 който е бил на 1500м над морската повърхност. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Крадливото ромче
Рейтинг: 8 НеутралноПълни глупости. Толкова опитен пилот няма как да загуби ориентация. Не лъжете хората!
Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴мики маус
Рейтинг: 2381 НеутралноДемек липсата на рутина в нощните полети, т.е недостатъчни тренировки.
Крадливото ромче
Рейтинг: 8 НеутралноДобре е да вземаш редовно илачи. Просто съвет! Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴
foure
Рейтинг: 221 НеутралноНещо за дъртите педали дето са го натискали казаха ли? Нещо за съкратената подготовка? За нарушените мерки за безопасност?
4ort
Рейтинг: 114 НеутралноНяма как да е виновен командира на Графа, той е личен приятел на Радев.
Имам време да питам всеки идиот.MPetr
Рейтинг: 154 НеутралноТо ако така ще губят ориентация, по добре да не летят .... оптическа илюзия, наречена "очарование".....добре че не падна в населено място че щяхме да се очароваме яко.....
foure
Рейтинг: 221 Неутрално[quote#38:"Julian Mall"][/quote]
Въпросната система трябва да бъде задействана, както на всеки един съвременен самолет.
Миро
Рейтинг: 114 ГневноВерваме им на чекистите... пилотска грешка и всички реално виновни ще спят спокойно. Гнусна работа...
другари комунисти (ПП, БСП, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!Julian Mall
Рейтинг: 789 НеутралноОсвен това има алармена с-ма която сигнализира за опасно приближение до земната повърхност. Самолетът е бил на 1500 м над морето и пилотът не е такъв идиот да са забие вертикално. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Гарван
Рейтинг: 766 НеутралноДо коментар [#40] от "Крадливото ромче": Загубата на пространствена ориентировка няма не е свързана с опита на пилота. Случва се на всеки. Разликата е, че натренираният пилот при такава ситуация натиска кнопка " Приведение" и пуска лоста за управление. Самолетът сам излиза от сложната ситуация на безопасна височина. През 90те сегащният командващ ВВС точно над морето изпадна в подобна ситуация, но се усети ,натисна точната кнопка и самолета МиГ-29 го изведе от опасната ситуация.
petrow1973
Рейтинг: 8 ГневноКато КОСВЕНА ПРИЧИНА за инцидента се посочва и увеличаване на скоростта на падане на мишената спрямо нормалната.
Това е ОСНОВНАТА, какво приказват фуражките, баси, баси.
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
foure
Рейтинг: 221 НеутралноМного си в грешка, ама много. Това, което цитираш е постъпателна скорост, вертикалната можеш да си я сметнеш по времето на докладите и загубата на височина - около 40м/сек отделно на тези скорости самолетът е доста капризен за управление. И да, виновни има, знаят се и имената им. Знае се кой е инициирал промяна в документите, кой е разрешил работа под минимална безопасна височина.
Roumen Stoilov
Рейтинг: 640 НеутралноВисотомерът в Миг 29 е безмълвен? Не го ли погледнеш... Авиохоризонт? Самолет с безопастност на полета от времето на втората световна война.
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1068 НеутралноЗа малък форум доста болни са се събрали.
Martin Todorov
Рейтинг: 8 НеутралноПилотът е бил воден и му е указано, да снижи и да увеличи скоростта за да порази една бързопадаща, тоест дефектна мишена.
9 юни е новолуние. Никакви отблясъци от луната, които да служат за визуален ориентир. Излиза, че тези, които са го водили, не са оценили на момента колко рисково може да стане за пилота, точно обратното, дадени са му указания да я довърши. Значи имаме една не сработваща мишена и едно не добро водене на учението.
Това е което ни се казва. Бог да упокои душата му и да утеши близките му!
ALEX BA
Рейтинг: 8 НеутралноКОМИСИЯТА ЗА РАЗСЛЕДВАНЕ ОФОРМИ 3 (ТРИ) ОСНОВНИ ВЕРСИИ, ОТНОСНО ПРИЧИНИТЕ ЗА ВЪЗНИКВАНЕ НА СЪБИТИЕТО. ПЪРВА РАБОТНА ВЕРСИЯ:
ОТКАЗ НА АВИАЦИОННАТА ТЕХНИКА В ПОЛЕТ.
ВТОРА РАБОТНА ВЕРСИЯ:
РАЗРУШАВАНЕ НА ИЗТРЕБИТЕЛЯ ИЛИ ПОРАЗЯВАНЕ НА ПИЛОТА ОТ ОС-КОЛКИ ВСЛЕДСТВИЕ РАЗРИВА НА РАКЕТАТА ТРЕТА РАБОТНА ВЕРСИЯ:
СРЕЩА НА САМОЛЕТА С ВОДНАТА ПОВЪРХНОСТ ВСЛЕДСТВИЕ НА ЗАГУБА НА ПРОСТРАНСТВЕНА ОРИЕНТАЦИЯ ОТ ЕКИП
При прослушването на радиоразговорите е регистрирано начало на реплика от екипажа пет секунди след поразяване на целта.
Що се отнася до това, че изтребителят би могъл да бъде разрушен във въздуха, в такъв случай останките от самолета биха били разпръснати на значително по-го-ляма площ и голяма част от тях биха останали на повърхността, което би улеснило откриването им. Освен това голяма е вероятността да възникне пожар на борда, който да бъде лесно забелязан при аварийно-спасителните и издирвателни дейст-вия.
В нашия случай останките са открити групирани в радиус от около сто метра, на 70 метра дълбочина, под водната повърхност и то повече от седмица след катас-трофата. Компактният вид на останките и факта, че при аварийно-спасителните и издирвателни действия са се наблюдавали петна от керосин на повърхността на во-дата, което показва, че същия не се е запалил, дава основание да се направи извода, че самолетът се е разрушил вследствие на среща с голяма скорост с водната повър-хност и тези разрушения са станали под водата.
Всички тези факти дават основание на комисията да отхвърли тази версия като малко вероятна....
cpl40723722
Рейтинг: 8 НеутралноБих повярвал на заглавието, ако черната кутия не беше пращана в Москва.
НАТО си има достатъчно лаборатории.
Да пратиш кутията в москва и после да чакаш истинско разследване не става.
Ясно е, че резултатът от разследването ще е в полза на Москва, каквато и да е причината.
ДОКОГА, БЕ БЪЛГАРИ???
Кой нареди да се изпрати кутията в Москва????????
MPetr
Рейтинг: 154 НеутралноЗагуба на ориентация..... е тая мишена нали пада на долу, дето я е поразил на 1310 м или ще сбърка дясно и ще слезе след нея ........ Ракетата сходи, излизам надясно” 1310 м; 948 км/ч 00:40:19 ч........ и в 00:40:25ч го няма...... ако това е вярно си е груба пилотска грешка от всякъде.......
Ivan Stoev
Рейтинг: 534 НеутралноВ същото време Боку Тъпото се е@ава с починалите на совалката Колумбия..
https://www.nasa.gov/feature/nasa-honors-its-fallen-heroes-marks-15th-anniversary-of-columbia-accident
foure
Рейтинг: 221 НеутралноГовориш пълни глупости без да разбираш от самолети. Самолетът си има говорещ радиовисотомер, има си извеждане от сложно положение, има си и извеждане от малка височина. Въпросът е, че тези системи не са задействни защото първоначалният план е бил полетът да е на 5000 метра. На никой не му е хрумнало, че идиотите ще го насочат с 900км/ч на 2000м
Гарван
Рейтинг: 766 Неутрално[quote#43:"foure"][/quote]
Тези ще излезнат сухи от цялата трагедия и дори ще ги повишат.
nsa17624486
Рейтинг: 61 НеутралноЗеленочорапниците на др. Радев си измислиха оправдание...
liberalche
Рейтинг: 826 Неутрално5 секунди са достатъчно време да натисне кнопката. Но е имало дефект на алармата ИЛИ е свален.
Баядерка
Рейтинг: 0 НеутралноЗагубата на евроатлантическа ориентация е опасна за вашето здраве.
Баядерка
Рейтинг: 0 НеутралноТе се правят, че не ни лъжат ние се правим, че им вярваме.
foure
Рейтинг: 221 Неутрално[quote#48:"Julian Mall"][/quote]
Въпросната система при полет на средна височина се поставя да сигнализира на 200м и не се включва режим "увод Н опасна", Ако предварително е знаел, предполагам щеше да си настрои едни поне 1000м и да задейства системата
foure
Рейтинг: 221 НеутралноТочно този не ми го цитирай щото е главният бъркащ лайната. Един опитен пилот, щеше да отебе задачата още щом излезе от нормативите за безопасност. Щеше спокойно да си влезе на 5000м с 400км/ч и да завие към селото си без доклад за пуск и прочие
rexdog2004
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#24] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":
За 13 секунди се е снижил с 290 метра до 1310 м. След 9 секунди се е разбил, а би трябвало да е на около 1000 метра дори без да е излизал от захода. Освен да е отказало управлението или да се е самовзривила втората ракета или първата да го е прихванала и свалила вместо мишената е ударила самолета.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 381 НеутралноБаламосват ни с общи приказки. Какво стана с черната кутия? Как така тази черна кутия правена да издържи на ракетен удар се "повреди" от удар във водата? Ваксиниран ли беше пилота? Защо няколко дни "не можеха" да намерят самолета след като беше съвсем ясно къде се е намирал. Никой не отговори на много от логичните въпроси. Затова и остават много съмнения. Дали не е случайно приятелски огън, дали не е влошено здравословно състояние вследствие на ваксина. Много мъгляво и неубедително разследване. Пуснете записа от черната кутия, защо го криете?
sablezub
Рейтинг: 8 НеутралноВ доклада се отбелязва, че по причини загуба на пространствена ориентация и възникване на илюзии в полет в периода 1993 - 2000 г. загиват 19 пилоти на изтребители на ВВС на САЩ
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.Колко колко?? 19 за седем години? По двама-трима годишно? А от 2000 до 2021 излиза 3 пъти по 19, т.е. 57 "пилоти на изтребители на ВВС на САЩ"! Цузамен барабар с изтребителите, то се знае. Че на тях и война не им трябва, сами си падат като круши! "Ово е стандарт" ще каже братя сърбин, "литваш и фърляш".
Billy Pilgrim
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#21] от "asdas200":
А защо след 30 години демокрация не можем да си позволим и един нов самолет? Да напомням ли че до 90та военновъздушните ни сили имат 460, няма грешка 460 самолети и хеликоптери, в момента я има я няма 6-7 дето се движат. Представяте ли си за какъв упадък става въпрос.
star bastun
Рейтинг: 489 НеутралноВ статията няма и дума за кутията.Предположения.
nigel
Рейтинг: 904 Неутрално"Руските другари" още не са я получили. Кутията си е в България. Ако вместо първосигнално да се изплюеш по ненавистните руснаци беше прочел началото на статията щеше да разбереш от кого излиза доклада.
Най-вероятната причина за катастрофата си беше ясна от самото начало - липса на достатъчно тренираност на пилота и последвала пилотска грешка. Нищо лошо не казвам за пилота, и някой от Топ Гън да имаше само 30 часа за половин година, и той можеше да направи същото.
rexdog2004
Рейтинг: 8 НеутралноСамолетът се е снижавал с 22 метра в секунда. При всички случаи е започнал да завива надясно на височина над хиляда метра. Излиза че вместо да насочи самолета нагоре и надясно, го е насочил надолу и надясно към морето. По всяка вероятност е отказало управлението на самолета
koevip
Рейтинг: 8 НеутралноЗагуба на пространствена ориентация имат разследващите органи.
Единствено "черната кутия" може да докаже това.
Интресното е, че заключението за причината на разбиването на МиГ-а
става без да се изчакат данните от "черната кутия"!!!!!
Позор!
rexdog2004
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно дали вертикалните стабилизатори са там където са другите останки от самолета. Защото серията 9-12 от които са нашите самолети имат структурен дефект в областта на вертикални стабилизатори. Затова и в Русия ги бракуваха всички преди десетина години. Да не би да са се откъснали
Ген. Колев
Рейтинг: 750 НеутралноКолко удобно нали?
А иначе самальота на парченца - хич ама въобще не се е самовзривила някоя съветска ракеточка, въобще?? Да не вземем да обидим нещо братушките, че сме им вечно длъжни за периодичните "освобождения".
jazzdevil
Рейтинг: 169 НеутралноТози пилот нали го ръководят диспечери от сушата и от водата - не е ли тяхна работата да следят и да му казват ако се спуска твърде ниско?
rexdog2004
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#77] от "jazzdevil":
Ама той е започнал да излиза нагоре на височина над хиляда метра. И не е излезнал. Вертикалните стабилизатори руснаците са ни ги ремонтирали безвъзмездно, каквото и да означава това
val1320
Рейтинг: 465 НеутралноВоенна полиция разследва авио-инцидент?!Това е някакъв оскиморон!Ако си дадете труда да прочетете съчинението,наречено "доклад",ще видите за какво иде реч.Няма графики, няма изчисления,няма заключения на вещи лица-има бла-бла на ниво дознател от Районно управление!
chichka
Рейтинг: 1533 НеутралноЧерната кутия не е пратена никъде, отлежава в мазето да я доядат червеите! Русия искала нашите военни съпровождащи кутията да си изкарат визи! В цялото МО не могат да пуснат една молба за визи до ген. Митрофарова! Русия е проказата на планетата Земя.
chichka
Рейтинг: 1533 ЛюбопитноНе само общи приказки на неопределен фон.... но и явни лъжи! Уж втората ракета не можела да се взриви, но защо я няма при останките на самолета? Русия е проказата на планетата Земя.
Julian Mall
Рейтинг: 789 НеутралноДо коментар [#81] от "chichka":
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоАко самолета е бил нацелен от зенитна ракета логично и тя да се е взривила.
Julian Mall
Рейтинг: 789 НеутралноСтига с тези стабилизатори. Самолета изчезва на 1500м височина. Това не може да стане защото е започнал да се снижава или нещо му се е счупило а защото се е разпаднал от мощен взрив на ракета земя-въздух. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
chichka
Рейтинг: 1533 ЛюбопитноДо коментар [#82] от "Julian Mall":
Русия е проказата на планетата Земя.Престанете с тази утопия че турска, руска, американска, сръбска ракета го нацелила! Един от командващите на втория ден се изтърва пред журналистите " Самолета се е взривил, търсим причината" но после всичко се замете около черната кутия. Сега пък няма кой да пусне молба за визи до руското посолство, че да занесат кутията в Русия! Разбирате ли, няма кой да занесе на Митрофанова три заявления за визи..... вече втора седмица!
Julian Mall
Рейтинг: 789 НеутралноДо коментар [#84] от "chichka":
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоКое е утопия. Как си представяш самолета да изчезне от радарите на такава височина? Забележи че версията са свалянето на самолета не изключена защото няма доказателства, а просто е премълчана. В момента в който Беленкат кажат че руснаците са свалили самолета ни същите мижитурки ще се съгласят на секундата че е точно така.
Таралеж
Рейтинг: 2602 НеутралноАха, пилотът не бил герой, а?
Това ли казват?
Таралеж
Рейтинг: 2602 НеутралноАха, пилотът не бил герой, а?
Това ли казват?
Гарван
Рейтинг: 766 НеутралноДо коментар [#66] от "foure": Пилотът е този който решава да прекрати ли задачата или не. Ако нарушава мерките за безопасност определени за полета това е и първото му действие ( независимо от опита му) и никой не може да му нареди да продължи изпълнението.При тез стрелби дори и да сбиеш мишената, ако си нарушил мерките за безопасност оценката ти е слаб. В случая всички началници миндили са намерили едно кротко момче да им изпълнява безумиците, та да трупат точки и да растат кариерно. Да видим дали някой от тях ще има честта да си подаде оставката. До колкото ги познавам това надали ще стане.
dedoliben
Рейтинг: 2724 НеутралноДо коментар [#49] от "Гарван":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIЛичи си че си личи че не само си гледал Изтребител по телевизия.
Айде нека хора който са по запознати като теб да коментират.
Аз съм бил в ПВО Кипсаджия за 5Я23 Ц200 и Ц-125 мога да говоря.
За друго не но нямам отговори на въпросите:
Защо той и дали е бил само той който е поразявал подобни мишени?
Вярно ли е че е бил Пенсионер?
Някак си се приема че е бил един Самолет един Радар а това не е такапо време на Учение има включени десетки РЛС.
А дори и без Учение заради реалното положение всеки метър на Черно Море се следи.
Какво показват нашите демек на НАТО а дори и руските радари?
Глупотевините за Ракета натовска няма и да коментирам ако беше така няма да пратим Кутията в Русия.
И най интересно Радев не казва нито една Дума.
Въпреки че няма да гласувам за него неговата Експертиза за Грипен като избор за Ер Полисинг ми се струва точно като за нашата Черга.
rexdog2004
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#83] от "Julian Mall":
На хиляда и петстотин метра ако се взриви самолет движещ се с хиляда километра в час на каква площ ще се пръснат отломките. За да падне цял в морето тябва да се самовзриви другата ракета
rexdog2004
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#88] от "Гарван":
Възможно ли е миг 29 да се снижи до хиляда метра и отново да се издигне нагоре или това е невъзможна за него маневра.
MPetr
Рейтинг: 154 НеутралноИ най важното го няма!!! "00:40:29 ч. самолетът изчезва от радарите на системата ......когато изчезва на каква височина е бил! изчезва на 1000 м.....или изчезва на 0 ????
Гарван
Рейтинг: 766 НеутралноЕ па помисли малко де и сам ще си отговориш.
Julian Mall
Рейтинг: 789 НеутралноСамолета е разпарчетосан и това е факт. На каква площ никога няма да кажат. Видя се и че двигателят и колесникът са разцепени на две и има голямо разстояние между двете симетрични части. Това няма как да стане от удар във морската повърхност. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Гарван
Рейтинг: 766 НеутралноДо коментар [#89] от "dedoliben":
Аз отдавна съм извън системата на ВВС и не мога да ти отговоря на повечето въпроси.
Защо той и дали е бил само той който е поразявал подобни мишени? - не не е само той. При такива стрелби участват възможно най-много пилоти. Иначе не е рентабилно да мобилизираш толкова ресурси за 1-2ма.
Вярно ли е че е бил Пенсионер? - не знам. Но ако закона позволява и е необходимо няма лошо.
Някак си се приема че е бил един Самолет един Радар а това не е такапо време на Учение има включени десетки РЛС. - Ми не е само един Самолет и един Радар.
Какво показват нашите демек на НАТО а дори и руските радари? - едно и също.
Глупотевините за Ракета натовска няма и да коментирам ако беше така няма да пратим Кутията в Русия. - кутията се праща на производителят на кутията и самолета. Световна практика. Ако беше паднал чешки, швейцарски или италиански самотет каквито имаме на въоръжение, кутиите щяха да се изпратят в съответните държави.
И най интересно Радев не казва нито една Дума. - в качеството си на какъв Радев трябва да се изказва по този случай?
Въпреки че няма да гласувам за него неговата Експертиза за Грипен като избор за Ер Полисинг ми се струва точно като за нашата Черга. - На същото мнение съм.
blondofil
Рейтинг: 1353 НеутралноКъде е бил оня глас който по филмите повтаря "Вдигни го, вдигни го"
chichka
Рейтинг: 1533 ЛюбопитноДо коментар [#85] от "Julian Mall":
Русия е проказата на планетата Земя.Уважаеми, обърни внимание на всички информации от инцидента до момента на показването на кутията и обещанието да я пратят в Рассия. Водолази, роботи, камери..... намериха всичко, дори черната кутия. А втората ракета там ли беше закачена на крилото, или крилото беше на трохи? коментар? Ракетите наскоро бяха в Рассия за да рециклират горивото им и да ги презаредят, платихме 16 млн за това!!!!! Та какъв е коментара за втората ракета, намериха ли я?
chichka
Рейтинг: 1533 ЛюбопитноДо коментар [#88] от "Гарван":
Русия е проказата на планетата Земя.++ Следиш всичко по темата. Какво научи за втората ракета, още ли е под крилото или крилото е на трохи. Само не започвай със защитите на ракетата. Мога да напиша трактат за защитата на торпедата и как не може да гръмнат в тръбата... но да не стигаме до Курск!
Антон Антонов
Рейтинг: 221 Неутралноей скапаняци, "Разследващите отбелязват, че в динамиката на сближение и атака по мишената вниманието на пилота е концентрирано върху захвата на целта и работата с органите за управление на въоръжението в кабината, а не върху параметрите на полета (скорост, височина, пространствено положение)". Това важи за немитите зъдници в продъдените кресла в МО, но не и за ГЕРОЯТ НА БЪЛГАРИЯ, ВОЕННИЯТ ПИЛОТ ПОДПОЛКОВНИК ВАЛЕНТИН ТЕРЗИЕВ! СЛАВА НА ГЕРОЯ! Секави мръсни мисирки които са за военен съд и дългогодишен затвор сега ще се опита да се скрият зад "грешката" на ГЕРОЯ! Тя съпругата му го каза - пратили са го на смърт! И това се потвърждава от доклада. Военен съд и затвор за виновниците! Изроди! всичко ще излезе в един момент. Скапаняци, докъде стигнаха в нещастните си опити да отъврат кожата. Въздушен ас, първокласен, опитен, натрениран пилот, да допусне такава грешка. Нещастници! ГЕРОЯТ е направляван наземно и е воден към неизбежна смърт. След изпълнение на задачата не е имал физическа, по законите на физиката възможност да предотврати катастрофата. Не се ориентирал къде е небето и земята и гледал само мишената. Изроди! Това може да го направи неопитен пилот, но не и въздушен ас. Истината ще излезе, но няма да се върне ГЕРОЯ! ОРЛИТЕ не умират, те отлитат в небето! Слава на ГЕРОЯ!
Джуджи спри се вече с тия банове
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#95] от "Гарван":
++++
Напълно се съгласявам с тебе, без да претендирам за твоята експертиза.
Съгласен съм и за Грипените, тоя спор го водих тука с истеричните дебили без успех.
Сега излиза, че имаме тепърва да градим логистика за стотици милиони, а пари няма естествено. Та май и на Ф-ките няма да се лети много. Ама важното е, че ще ги имаме на склад.
А после ако някой пилот недай си Боже разбие някоя Фка пак основно от липса на нальот, ще скочат другите фили да викат - ето и американските самальоти падат.
Спомням си, че екипа на "Криле", който е бил там спомена, че другите самолети, участващи в учението са с приземили по-рано по светло, което предполага, че само МиГ-а на Терзиев и самолета с мишената са били във въздуха по време на нощния полет.