За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Stefania Genova
Рейтинг: 479 НеутралноА софиянци искат в такситата да не се слуша радио Веселина, да не се пуши, шофьорите да се къпят по-често и по време на пътуването да си затварят устата.
dwr30648311
Рейтинг: 8 НеутралноРазрешавам им. По 15 лева минимум на курс ги направете и после чакайте да видите кой ще се качи.
В таксиметровата индустрия има нещо много сбъркано. Като не им стигат парите, искат да вдигнат цената на услугата. Никой обаче не пита шофьорите като направят 10 лева курс, колко аджеба оставят за тях на края на деня (след като си платят разбоските) и къде/за какво отиват останалите.
Вярвам, че ако почнат да си задават този въпрос условията на труд и възнаграждението им ще се покачи повече.
Dankol
Рейтинг: 539 НеутралноВ Германия имат една обща тарифа за всички таксита и се определя от съответния общински съвет. Цената е вързана към минималната работна заплата на час , и се актуализира всяка година спрямо растежа на дохода на населението. Мисля че и тук трябва да се въведе подобна система и да се решат проблемите между такситата и клиентите!
nv
Рейтинг: 1307 НеутралноДо коментар [#1] от "stefania.genova":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxИ, в сегашните времена, да носят маски.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 451 НеутралноОбщественият ни живот е една Ала-бала.
Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !Ако отсъстваш от страната примерно месец или два и се върнеш, ще забележиш с удивление, че тук нищо не се случва.
Има някакъв паразитен шум, отразен по телевизии и вестници, но той не води до нищо.
Дори повърхността на блатото не помръдва, вълнички няма.
За държавата това може и да минава за нормално, но за народа е фатално.
Газоотделянето продължава, а реални резултати няма никакви.
nv
Рейтинг: 1307 НеутралноКога ще позволят на Uber отново да работи?
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxDoge
Рейтинг: 536 НеутралноОт синдиката са изчислили, че за да изкарва един шофьор на такси по 1 600 лв. на месец при 8-часов работен ден и 22 работни дни в месеца минималната дневна тарифа трябва да е 1.42 лв./км., а нощната тарифа - 1.74 лв./ км.
Слава Україні!-------------------------------------------------------------------------
И защо един таксиметров шофьор трябва да изкарва 1600 лв?
samoedin
Рейтинг: 3154 ВеселоАбе, двойно, направо да го вдигат четири - пет пъти, та да са спокойни бакшишите, дето карат като талибани по нашите пътища и без друго помпат крайните сметки на клиента с познатите методи...........
alabalko
Рейтинг: 466 Неутралносамо, че в Германия транспортът е по-редовен и можеш да си качиш големият куфар от летището в градския без да плащаш билет за свръх багаж. Въобще, използването на такси в Германия си е лукс (освен ако не си болен и здравната каса не ти плати пътуването). И понеже е лукс, те карат в луксозни автомобили, основно немско производство, не в раздрънканяци като тук. Вдигнат ли таксите при нас електроколите под наем ще бъдат във възход.
Симо
Рейтинг: 638 НеутралноДа им вдигнат леко максималните цени ако толкова искат. Ама защо ще пипат минималните ? Трябва да има конкуренция в тоя сектор. Пък и да видим кой ще ми се качи после като един курс сега струва 10-15 лева и го направят по 20-30 лева. Аз няма да им се кача.
m17
Рейтинг: 802 НеутралноДо коментар [#3] от "Dankol":
А твърда заплата на таксиджията не искате ли? Стига с тоя соц, да си слагат каквато искат цена, пазара ще определи дали е справедливата.
selqnin
Рейтинг: 940 НеутралноБакшишите май ще се возят сами...
Darulio
Рейтинг: 207 ВеселоДо коментар [#11] от "m17":
Да, ама не. Ще видиш, че ОПГЕРБ ще клекнат, защото те са в СОС, за да бранят бизнес интереси, не интересите на гражданите.
g
Рейтинг: 8 НеутралноГосподата с такситата да погледнат колко струва пътуването със Спарк. Да не се окаже, че са си направили грешна сметка.
https://spark.bg/
nv
Рейтинг: 1307 НеутралноДо коментар [#9] от "alabalko":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxКолко струва влакът от летището до града в Германия и колко в София? Това, че евентуално ще си купиш още един билет за метрото заради багажа (прави ли го някой въобще) не е сериозен проблем.
block
Рейтинг: 1113 НеутралноАми не виждам проблем - който иска да си ги вдига. Ама да не налагат една цена за всичките таксита.... Някой ако реши да направи 12 лв км, друг да направи 2 лв, трети 1,80. А ако ще си се картелиртат - ами да пуснат юбер и лифт и да видим как ще се развият нещата. Въобще нямам против да си искат повече кинти, само да не затварят пазара и да се правят на тарикати. Пускат юбер и лифт, премахват единна минимална тарифа и това е.
Иначе кога е да се вдигат тарифите са много ларж, а когато да се допуснат нови играчи на пазара мяукат като настъпени котенца. Ами дами и господа бакшиши.. $%@%^&м@йК1те
pafaka22
Рейтинг: 701 НеутралноОчевидно има нещо сбъркано в таксиметровия транспорт в София. Напоследък става все по-трудно да намериш такси, а в пиковите часове си е направо невъзможно. Изглежда наистина нивата на печалба са ниски и все по-малко хора се занимават с този бизнес. От друга страна постоянното повишаване на цените и не особено качествената услуга отблъскват клиентите. Не знам какво е сбъркано, но очевидно нещата не вървят на добре.
hodounski
Рейтинг: 2341 ЛюбопитноКой ще се вози при тези цени ? Няколко пияници от нощните заведения.
motochristo
Рейтинг: 902 НеутралноТрябва да се определи максимална цена, която да се преразглежда на 2 години. Настоящата регулация е в полза само на големите компании и копърките. Пътниците и шофьорите са вътре като цяло.
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.ПП Концесията на 2121 з алетището е пълно безобразие.
motochristo
Рейтинг: 902 НеутралноТрябва да се определи максимална цена, която да се преразглежда на 2 години. Настоящата регулация е в полза само на големите компании и копърките. Пътниците и шофьорите са вътре като цяло.
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.ПП Концесията на 2121 з алетището е пълно безобразие.
Padrino
Рейтинг: 581 НеутралноТаксиметровите превози са услуга за клиентите....Услуга която фирмите предоставят на КЛИЕНТИТЕ СИ. Докато това не разберат и не започнат да се държат професионално в България винаги ще бъдат смятани за джигити.
EU Fighter
Рейтинг: 111 НеутралноРеално цените на такси в БГ са смешно ниски.... Затова при престой в БГ ползвам само такси. Такива цени няма на друго място в Европа. Между 3 и 10 € за сървис !
United in diversityDankol
Рейтинг: 539 НеутралноДо коментар [#11] от "m17":
А твърда заплата на таксиджията не искате ли? Стига с тоя соц, да си слагат каквато искат цена, пазара ще определи дали е справедливата
Брат ми кара такси и сподели, че цената не я определят самите водачи , а шефовете на големите фирми. А колите се поддържат от водачите. И понеже пазара е зает от две лизингови компании на Цеко и Дебелян , то нарочно не актуализирали цените , че да се принуждават водачите да се обвързват с техните лизинги на дебели лихви. Така че проблема не е в обикновените бачкатори , а във цялата схема на дейността им.
Padrino
Рейтинг: 581 ЛюбопитноМи то 50 лева за цял ден и 200 км си е супер цена
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2058 НеутралноВсеки може да се вози,нали билетче за една спирка е 1,60лв?
Имам един приятел бакшиш, мутро лизинговащите, застраховащи и още поне 10 спуснати свише елспертни фирми - приятели на властта са оставили доста неуредици в сектора!
Мисля, че няма проблем началната тарифа до 3км на е 5лв и след това по 1лв на километър. Така няма да отказват близки адреси и пак ще имаме най-евтините таксита в ЕС.
Libertarianism is just anarchy for rich people
Padrino
Рейтинг: 581 ЛюбопитноДа, но никъде в Европа не пушат в таксито или карат по потник, шорти и джапанки нали? И това е само като за начало.....
chimay
Рейтинг: 128 ВеселоЯ също руччам да ми вдигнат заплатата с '' почти 100% '' при над 30% инфлация от началото на ковида.
Я улево, като не ви харесва, хванете се на някаква нормална работа с реална добавена стойност, вашата професия е възможна само защото труда в България е евтин, и при нормализиране на цената на труда е нормално да изчезне, пък ако Вие, бакшиши не ставате за чеп за зеле и не се реализирате на пазара на труда, ми да сте учили за програмисти уе.... ама пенсиониран милиционер от Плевен съм, дойдох у Софията след като се уволних с 20 заплати.
Казах, у лево!
Nikolai Kavrakov
Рейтинг: 8 НеутралноТранспорта в София е до такава степен уреден,че реално такси не ти и трябва освен в спешни случаи или късно през ноща.Добре развито ново метри,бързи трамваи и тепърва още оптимизации,нови рейсове с климатици ,отдавна не ползвам никакви таксита,а и в уверение на думите ми ако се поинтересувате ще видите че много шофьори още отдавна карат само нощни предимно защото на дневните не могат да направят нищо,хората се качват на метрото или трамваи или друго заради трафика през деня и за такситата не остава толкова работа.Самите таксиметрови шофьори не разбират че с вдигане на цените самите те ще оредеят още повече,ще се намалят като бройки и ще си дойдат нещата на мястото както е на Запад,там хората не ползват толкова таксита заради добре уредения транспорт ,и затова са скъпи.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 347 ЛюбопитноКато вдигнат тарифите ...поне 6 месеца ще работят на загуба.Или по-точно ще стоят по стоянките и ще пушат и разтягат локуми!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Чинчила
Рейтинг: 237 НеутралноАз съм съгласен и на тройно увеличение, само оставете Юбер да работи. Пазарът много бързо ще определи точната цена на услугата.
Dankol
Рейтинг: 539 НеутралноДо коментар [#9] от "alabalko":
И понеже е лукс, те карат в луксозни автомобили, основно немско производство, не в раздрънканяци като тук
Съгласен , но в Германия е €5 първоначалната и €2 на километър. Тук е €0.80 първоначалната и €0.40 на километър. Горивата и автомобилите са със сравнително близки цени в България и Германия. Как да ни возят тук с Е класа , а не с Дачия!?
alabalko
Рейтинг: 466 Неутралноправи го проблем, за незнаещите. Така нашите контрольори заработват здраво на летището. Ако туристите не са ги изработили на чейнджа на летището ги чакат контрольорите.
nv
Рейтинг: 1307 НеутралноДо коментар [#14] от "g":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxЧе те за какво чупиха стъкла и бутаха коли на Спарк в дерета? Акъкът на бакшиша стига за толкова.
m17
Рейтинг: 802 НеутралноДо коментар [#19] от "motochristo":
Има по две фирма на всеки терминал т.е има конкуренция. Ако имаше място, може и 3-4 да са но физически няма как. И никой не ви пречи да си застанете отпред и да си викнете произволно такси. А такова ограничение за чакащите коли за съжаление си трябва - без него там висят предимно ментета и дерат незапознатите. И даже нормални хора които не се усетят навреме че е менте. Аз лично съм слизал от менте на плиска да си търся друго такси преди години.
petrow1973
Рейтинг: 8 НеутралноСамо за последните 5 месеца горивото, което се използва най-масово в такситата, е поскъпнало с около 100%
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)март 21г. средна цена - 1.34
8.09.2021 - 1.84
Смятам, смятам +37.31%
Хитър Петър, представител на Националния таксиметров синдикат.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1226 НеутралноПравилно ! 2 лв. на километър би било чудесно ! Тогава обаче ще ревнат, че никой не ще да се качва в тях. Което би било още по-чудесно !
m17
Рейтинг: 802 НеутралноДо коментар [#23] от "Dankol":
Айде глупости, над 50% са си отделни ЕТ'та и се оправят сами. Има поне няколко платформи за самостоятелно участие и могат да си сложат каквато искат цена. А има и таксита без повикване, висят си и в натоварено време си имат пътници. Ако ползват бранда на голяма фирма разбора се има и задължения като фиксирана от фирмата цена.
alabalko
Рейтинг: 466 НеутралноВ Германия возят на дизел, при нас е на метан/пропан-бутан (дори по-екологично).
Но да се върнем, не очаквам, че ако при нас стане 10лв/началната и 4лв/км ще започнат да ни возят на Е-класи. Но може да опитат. При такива цени броят на електричките под наем (и на електротротинетките) ще се увеличи неимоверно. Дори можем да очакваме навлизането на електроскутери (под наем и лични) като нещо средно.
putinxujlo
Рейтинг: 2147 НеутралноБългарските таксиметрови шофьори са най -нагли от всички евро таксиметрови шофьори. Дори истанбулските шофьори са като безгрешни деца пред тях. Спомням си, когато за пръв път дойдох в България, софийският таксиметров шофьор ми таксува двойно. По принцип парите не са големи, но впечатлението за страната се влоши веднага и за дълго. Между другото, всички, които пристигат в България, се оплакват от същия проблем. Наглост, грубост, мръсотия, пушене в такси.
"Чуждестранен агент"m17
Рейтинг: 802 НеутралноДо коментар [#13] от "Darulio":
Както ги вдигнаха в последните 9 години ли? Или тогава ГЕРБ не бяха в ОС а бяха само умнокрасивците ?
Deadpudding
Рейтинг: 790 НеутралноИ аз искам таксиметровия синдикат да не беше правил мръсно на Юбер и Спарк, но уви. Да не почвам с номерцата им, да отказват поръчка ако сметката не им излиза. Накратко, да ходят да се **** ******* ******.
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !Костадин Иванов
Рейтинг: 3688 НеутралноДа ги направят като несебърските, ще видим колко ще се возят.
Еретикalabalko
Рейтинг: 466 НеутралноА, вчера четох, че Sixt и MobilEye (Intel) ще кооперират върху пускането на автономни таксита в Мюнхен в следващите години. В този случай отпада нуждата от шофьор, което е и най-големият разход.
Убер реално няма да се завърне, защото с автономни автомобили няма да е нужно някой да си преотдава колата - фирмите отдаващи коли под наем ще навлязат на пазара на таксиметрови услуги. Те знаят как се организира флота от коли под наем, просто ще навлязат в сегмент на ултра-къси наеми.
До 10 години това ще е реалност. Реално технологичният скок в областта започва през 2012-та година. Предвид, че скоростта на компютрите, които се използват за обучение на алгоритмите за тези неща се увеличава експоненциално 10 години може да се окаже песимистичен срок. Алгоритмите на Гугъл вече се учат с милиони километри в симулирана среда на всякакви атмосферни (вятър, дъжд, бури, намалена видимост и т.н.) и неатмосферни влияния (пресичащи коли, забранени маневри и т.н.). Използването на лидари позволява колите да виждат неща, които хората не могат да видят (особено при тежки атмосферни условия). Професията таксиметров шофьор ще отиде там където е професията кочиаш.
Активист
Рейтинг: 579 НеутралноАз не знам дали когато дойде времето ще е възможно да се прокарват реформите в секторите. Всеки бранш може и ще блокира всичко с протести, блокади, бойкоти и т.н.
Сектор сигурност, МВР?
Туристически бранш?
Ресторанти и заведения?
Таксита?
Културни институти?
Здравеопазване, болници?
Спортни федерации?
Държавни предприятия?
Енергетика, преминаване към зелена енергия?
И така нататък... Паразити навсякъде. Как ще стане, като после ще те срутят?
И все пак, да се стигне дотам. На първо място сега е съдебната система и в частност прокуратурата. Но преди и това е наред редовно правителство против статуквото. Абе още доста годинки ще трябват.
alabalko
Рейтинг: 466 НеутралноЗабравих да кажа, че колите на Тесла събират материал, който после се използва да доизкусуряване на алгоритмите им за автономно шофиране. "Колкото повече толкова повече".
klimentm
Рейтинг: 3607 ВеселоДо коментар [#39] от "putinxujlo":
klimentmОсвен нагли са и огромни тъпунгери,устите им не сират да плещят и са професори по всички въпроси!
nv
Рейтинг: 1307 ВеселоДо коментар [#44] от "Активист":
Ти си на някаква много силна дрога... Свърши се тая вашата... След изборите през ноември ще слушкате... "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
ruse_island
Рейтинг: 1328 НеутралноЦялата борба на бизнеса е да НЯМА КОНКУРЕНЦИЯ или да е на минимум. Особено ценовата конкуренция, много им бърка в здравето...
bobyb
Рейтинг: 199 НеутралноСъмнявам се, че точно рент-а-кар компаниите имат някакви шансове. Мобилай не е достатъчен за да конкурират Убер, още по-малко Тесла.
Най-вероятно Тесла, Гугъл, Убер, Лифт ще превземат тоя пазар.
Dankol
Рейтинг: 539 НеутралноДо коментар [#37] от "m17":
Айде глупости, над 50% са си отделни ЕТ'та и се оправят сами. Има поне няколко платформи за самостоятелно участие и могат да си сложат каквато искат цена. А има и таксита без повикване, висят си и в натоварено време си имат пътници. Ако ползват бранда на голяма фирма разбора се има и задължения като фиксирана от фирмата цена
5000 са регистрираните таксита в София.
1400 Yellow от обръча на фирми около Делян Пеевски
1300 на Цеко Минев
1000 на Радио СВ такси
400 в Такси Ми
300 в 91280 на Алексей Петров
около 500-600 остават за независими ЕТ-та.
chicago514
Рейтинг: 763 ВеселоНещо ми се развали Таксиметровия апарат и возя на редовни цени.Даиджийте ми се смеят вече.Разговор между таксиметрови шофьори.
glu44546193
Рейтинг: 8 НеутралноМного интересна финансова логика. При двойно увеличение на цените ще има заплата от 1600 лв. при приблизително същите фиксирани разходи. Това означава, че в момента средна ръка таксист изкарва нещо от рода на 300-400 лева на месец и това категорично е доказателство за фотосинтеза сред тези труженици.
Друга сметка: Гледаме колко струва арендата на такси на метан за половин ден - 15 лева. Средна ръка таксист върти поне 3 курса на час от минимум 10 лв. на курс или прави по 260 лева на смяна при 8,5 часа работен ден. Метана е не повече от 30 лева на смяна. Къде отива разликата между 22*(260-15-30)=4730 лева и претендираната мизерия в бранша не става съвсем ясно от статията.
vzt34526152
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#14] от "g":
Спарк не е директна алтернатива на такситата. Не всеки може да шофира, други пък имат книжка, но са загубили тренинг или не се чувстват достатъчно уверени да шофират в големия град или да паркират в тесни пространства. Само Убер беше алтернатива на такси мафията.
bat_plamen
Рейтинг: 4114 НеутралноЩе има увеличение.Но с колко тепърва ще се разбере
Billy Pilgrim
Рейтинг: 409 НеутралноКой е изчислил че един таксиметров шофьор трябва да получава точно 1600 лв на месец при положение че дори средната заплата за държавата е по-ниска а 80 процента от хората в държавата получават под средната?
negodnik
Рейтинг: 8 НеутралноСъвсем скоро, тея мрънкачи ще трябва да се научат да правят нещо друго освен да въртят геврека.
https://www.investor.bg/novini/444/a/zveno-na-intel-shte-pusne-robotaksita-v-germaniia-prez-2022-g-335128/
negodnik
Рейтинг: 8 НеутралноТози път лобито, гравитиращо около Герб и Дпс, отговорно за блокирането услугите на Убер в България няма да може толкова лесно да се намеси в полза на собствениците на таксиметрови фирми.
Таксиджиите са натоварвани от фирмите и държавата с множество такси и плащания. После обаче излиза че тарифата била ниска.
Защо не оставихте пазара да се регулира на пазарен принцип а приеха поправки в закона за да изгонят Убер. Резултата е очакван, услуга с по ниско качество на по висока цена.
Redzhep Mustafa Pehlivan
Рейтинг: 21 НеутралноПри нас цената е следната .
3.50 € първоначална цена. Първи км 3.70€ .
От 2-ри до 5-ти км 2.0€.
След това 1.70 на км
Няма дневна - нощна.
Най- проблемни са българи, турци и румънци.
Но го свързвам със славата която имат колегите в съответните страни
Мда
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноСкачате на празна кукичка. От т.нар синдикат нарочно пускат това предложение с ясното съзнание, че ще предизвика шок. Всъщност ще се договорят за много по-малко вдигане на тарифите, което дори може да не бъде широко оповестено. Така хем общината ще покаже, че уж защитава интереса на пътниците, които пък ще бъдат доволни, че таксиметърите не са получили това, което искат, хем таксиметровите фирми ще получат увеличение на цените, което най-вероятно ще е точно това, което искат реално.
Николай Теллалов
Рейтинг: 688 Неутралномалко е
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратнека бъде четворно
Николай Теллалов
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#59] от "filofob":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратясно е, че ще стане така
обичайна схема, прилага се къде ли не и за какво ли не...
Daria
Рейтинг: 429 НеутралноТе затова и натиска на да се спре Юбер.
Daria
Рейтинг: 429 НеутралноДо коментар [#57] от "negodnik":
Всъщност спирането на Юбер беше гласувано от почти всички общинари. Просто у нас всичките партии са далавераджийски и са свински черва.
svoboden
Рейтинг: 1206 НеутралноЩо за дивотия е това общинския съвет да определя цени!?
svoboden
Рейтинг: 1206 НеутралноДо коментар [#1] от "stefania.genova":
А, защо не пуснете такива таксита и не спечелите много пари!?
*****
НеутралноКато не ставаш за нищо ама си нагъл или ставаш бакшиш, или ГЕРБаджия.
Ivan431
Рейтинг: 8 НеутралноОсвен метан,трябва и кола която си има разходи за подръжка!А тази статистика от три курса по 10 лв на час,откъде я имате ?
Роси
Рейтинг: 5927 НеутралноА половината време си приказват по стоянките.
m17
Рейтинг: 802 НеутралноДо коментар [#53] от "vzt34526152":
Не е точно така, ТаксиМе е директна алтернатива, просто хората които предлагат возене са професионални таксита. Има още някакви (разправяха ми го, не помня името). Отделно всички големи си направиха апове и може да поръчваш, проследяваш, плащаш и рейтваш.
m17
Рейтинг: 802 НеутралноДо коментар [#57] от "negodnik":
Защото Убер е нелегална конкуренция. Първо там се изкарват пари а данъци не се плащат. Второ те вози човек без професионална книжка и поне някакъв опит. И трето, нямаш никаква застраховка, даже може гражданската да не си е платил. И като резултат, в схемата Убер печели само монополиста и донякъде клиента, който получава ниска цена за много лоша услуга. И ако ми кажете че и сега е лоша - не забравяйте че винаги има накъде да се падне още, много още.
Един заблуден
Рейтинг: 8 Неутрално100 лв начална такса и 200 лв на километър, всеки месец 10% индексация на цените в бранша. Как е? Добре ли е, шишита?
И вие, като Българските бизнесмени по черноморието, само да доите клиентите сте свикнали. Само, че и вас ви чака същото, каквото и тях, фалит след фалит.
m17
Рейтинг: 802 НеутралноДо коментар [#50] от "Dankol":
Някакви факти да потвърдят тия сметки?. Щото примерно Йелоу не мога да повярвам че са 1400 коли, аз като пусна апа виждам да се движат 20-30 в цяла южна София. Нека са 150 за цяла София. Нека са 300 в топ-време. А трябва да са 700 по вашата сметка ако приемем че половината само работят във всеки момент. Напоследък виждам много ТаксиМи а според вас са с пъти по-малко от Йелоу и т.н. разминавания.
putinxujlo
Рейтинг: 2147 ВеселоДо коментар [#46] от "klimentm":
"Чуждестранен агент"Освен нагли са и огромни тъпунгери,устите им не сират да плещят и са професори по всички въпроси!
▪️▪️▪️▪️▪️
👍🏻😂 ➕➕➕ както познато на мен трио:))) един немски и два американски прфЭссора:)))
Тюфлекчия
Рейтинг: 466 ВеселоДа вдигнат. Таман катос спрат хората да ползват, най-големите отрепки ще напуснат професията. Писнало ми е от камикадзета на пътя, както и от дървени философи нетърпящи възражения, когато се качиш. Обаче вдигането на тарифите трябва да върви и с още нещо - всички которници над 5 години се бракуват веднага.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!glu44546193
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#67:"Ivan431"][/quote]
В арендата на колата не влиза ли колата и поддръжката? При 900 лева на месец аренда за кола би трябвало. Ако е само лизинг за кола е доста. Все пак за един нормален живот на такси от примерно 7 години това прави 75 хил. лв. Ако се таралянка максимално допустимите 10 години прави вече 108 хил. лв. разходи за автомобил плюс поддръжка.
Преди да ви отговоря за статистиката за три курса по 10 лева на час ще ви помоля да ми кажете колко трябва да изкарва сега шофьор при хипотезата, че с удвоени цени и същите фиксирани разходи ще получава 1600 лева.
block
Рейтинг: 1113 Неутралноами тогава оставете клиентите да решат дали да се возят в ужасните безкнижкови коли на убер или да изберат някоя таксиметрова компания. отделно това за гражданската дето го изтърси е голяма глупост - куките само дебнат и се облизват по храстите за такива без гражданска, трябва да си тотално прост да излизаш редовно с колата без гражданска.
а аз колата си я карам с В категория и не съм забелязал ужасно да ми пречи. значи ако уберът или лифтът имат редовни документи за управление на автомобил от съответната категория и автомобилът има съответните документи които допускат експлоатацията му - тва годишни прегледи, застраховки али бали...
значи човека може да ме превози от точка А до точка В, а аз ще си реша дали да го ползвам него или някое от жълтите таксита. Някак си обаче усещам че ви е шубе до границата на насирането като се стигне до отваряне на пазара.. мда. а даже може да сте я попреминали леко тая граница ако съдя по миризмата в някои от такситата
m17
Рейтинг: 802 НеутралноДо коментар [#76] от "block":
Аз не съм таксиджия и не искам да им бъда адвокат. Но съм против нечестната конкуренция. А именно хора без задълженията като превозвачи да вършат на практика тая дейност. Ако искат да возят хора - ок, нека отговорят на същите условия и да возят на каквито цени искат. Но искам да си плашат данъците, патента, да отговарят на изискванията за ясно поставени тарифи и да имат застраховки за пътниците.
Galin Georgiev
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "padrino":
И никъде в Европа няма минимална заплата от 330 евро, апропо...
tsefan_92
Рейтинг: 8 НеутралноНякой ползва ли още услугите на бакшишите в София?
Да изринем ГРОБ-авите комунисти с 200! Да си върнем държавата!rainbou1
Рейтинг: 766 НеутралноАми явно таксиметровият превоз в София е на път да се нормализира.
Досега карането на такси беше едно от "социалните убежища" на прехода.
Обаче при повишаващи се цени на всичко тарифите трябва да са поне двойни - така и по-малко хора ще ги ползват, и по-малко ще са такситата и таксиметровите водачи.
В София такситата 5000, в Ню Йорк, дето е с население в пъти повече - 6000.
Нямаше как да продължава така.
blondofil
Рейтинг: 1442 НеутралноЮбер за вас. Като в Румъния
blondofil
Рейтинг: 1442 НеутралноЮбер за вас. Като в Румъния
blondofil
Рейтинг: 1442 НеутралноДо коментар [#6] от "nv":
Когато изберем пилитици несвързани с мафията на таксиджиите. Като в Румъния.
Kosta Delev
Рейтинг: 833 ВеселоА защо не петорно или шесторно!?...
;)
gmalinov
Рейтинг: 760 ЛюбопитноХахахааа, искали били бакшишите.... Ми нека си искат, наглеци. Хем са тъпи, хем простаци (в повечето случаи), хем нагли до безобразие. А не искат ли да им назначат и "натъпквачи", да набутват хората насила в кошниците им, да ги возят насила и да ги таксуват петорно? Баси смотаната държава сме...
GMPandipool
Рейтинг: 122 Неутрално“За да изкарва един таксиметров шофьор 1600 лв.” - това число откъде дойде? Шофьор на такси трябва да взима малко над средната заплата за града ли?
Правете хи тарифите и 15 лв, ако искате. Ще изкарват някои шофьори и по 4к. Въпросът е за колко ще има работа тогава..