Синята зона се разширява двойно, район "Красно село" се опълчи

Двойно се увеличава обхвата на синята зона в София от 1 декември. Докладът на общински съветници от бе одобрено на днешната сесия на Столичния общински съвет. Разрастването е върху част от сегашната зелена и ще е с граници бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"-бул."Пенчо Славейков"-бул."Прага"-бул."Христо Ботев"- ул."Позитано"-ул."Марко Балабанов-ул."Добруджански край"-бул."Тодор Александров"-ул."Опълченска"-бул."Сливница"- бул. "Данаил Николаев"-ул."Милко Бичев". Увеличава се и работното време с 30 минути и то ще е до 20 ч., а не до 19.30, както е сега. С промяната паркоместата в по-скъпата синя зона, които сега са 5195, се увеличават със 7226, а в зелената - с още 550, в квартал "Зона Б-19". Очакваният приход от трансформацията е 6 млн.лева годишно.
Единствено в района от бул. "Пенчо Славейков" до площадите "Руски паметник", "Македония" и "Възраждане", където е т.нар. подзона 9, зелената зона остава. Затова е отговорен районният кмет на "Красно село" Росина Станиславова, посочиха вносителите на доклада - трима общински съветници от ГЕРБ-СДС. Това ще доведе до напрежение, тъй като тази подзона 9 ще остане с по-евтина такса, а ще е обградена от три страни с по-скъпата синя.
"До няколко месеца тази подзона ще стане истински ад", прогнозира и Борис Бонев, който подкрепи доклада. "Живея в "Красно село" и ще ви кажа, че хората там се радват, че остава зелена, а няма да е синя", опонира Иван Мечков от БСП.
"Единствено район "Красно село" не е съгласен с това разширяване и то е заявено с много ясни аргументи", обяви Станиславова, която е кмет от "Демократична България". Поискахме от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) яснота как се управляват парите от платеното паркиране, но не получихме обратна връзка - дали тези средства ще се вложат за решаване на проблема с паркирането".
Според нея решението за града е - в централната част да остане за почасово паркиране, но в кварталите да се въведе т.нар.учредено право на паркиране. Всеки собственик на имот там да има право на конкретно паркомясто на улицата, за което да плаща абонаментна такса - 40-50 лева месечно. Тази идея Станиславова опитва да внедри в "Красно село" съвместно с ЦГМ, но не среща съгласие.
Бонев смята, че този вариант не е добър, защото гражданинът през деня ще ходи на работа с колата, а паркомястото му ще стои свободно и неизползваемо от други.
Защо с парите от платените зони не се строят паркинги, няма нито един нов подземен, запита Грети Стефанова, председател на групата на "Демократична България" в СОС. Единственият нов, но наземен е в кв. "Надежда", но стои полупразен, защото никой не санкционира водачите, паркиращи безплатно наоколо по тротоарите и зелените площи, подчерта Карлос Контрера от ВМРО.
СОС прие и отпадането на трите безплатни паркоместа "служебен абонамент" пред държавни и общински институции. Ограничава се броят на платения служебен абонамент до пет места на административен адрес. Ще се въведе и регламент за товаро-разтоварните дейности за зареждане на магазини и заведения в центъра на града. Ще се позволява влизането на товарни коли в някои пешеходни зони в определени часови пояси - след 23 ч. или от полунощ до 7 ч сутринта.
Докладът за разширението на синята зона и другите изменения в Наредбата за организацията на движението в София бе приет с гласовете на ГЕРБ-СДС и ВМРО. Останалите политически сили гласуваха против и въздържал се.