За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
jmf29537805
Рейтинг: 8 НеутралноС парите, похарчени за пътища през последните десетина години, можеше пътната инфраструктура да е като в Австрия.
Ама не е, защото само 1/3 са реално вложените.
Трети и четвърти подизпълнител!?
Ай сиктир!
Norman Granz
Рейтинг: 1441 НеутралноШофирането в България вместо удоволствие е постоянно напрежение и стрес - човек не знае от какво да се пази по-напред: от внезапно появили се дупки или бабуни по иначе (относително) равен път, от необезопасени свлачища, от липсваща или подвеждаща маркировка, от заложени смъртоносни капани в резултат на малоумни инженерни решения като това с мантинелата, от шофьори-социопати с мощни автомобили и дебели връзки в етажите на властта…
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.vagabond66
Рейтинг: 665 ЛюбопитноА моя извод след това заглавие е,
че "българските закони убиват-съвсем законно"!
Иначе в народното събрание "правилните сили"
не спират да ни призовават за съединение!
hamiltonf
Рейтинг: 4076 Неутрално"За автобуса се знае, че е на 14 години"!?
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБЗнае се, ама чак сега, в началото беше 3-год. И кой пусна тази "партенка"?
Хай Буй
Рейтинг: 0 НеутралноМногоуважаемата г-жа Комитова трябва да отговори на един въпрос:
Защо не поема личната си отговорност за липсващата маркировка ?!
Оправдания за глобени фирми и други несъстоятелни вицове не са състоятелни.
министър Комитова имаше повече от 6 месеца на този пост и отговорността за състоянието на пътищата е лично нейна.
Ако се докаже, че маркировката е една от причините за ужасната катастрофа, редно е прокуратурата да се самосезира и потърси отговорност от министър Комитова за престъпно бездействие.
Кортик
Рейтинг: 2335 Неутрално"Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно"
Червена линия, червен картонНе трябваше ли извоът да бъде: Бойко Борисов убива, или троловете трябва да стигнат до това заключение?
Norman Granz
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#1] от "jmf29537805":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.“… само 1/3 са реално вложените.”
Затова срокът на годност на българските “магистрали” е колкото на пастьоризирана бира - година и половина. След което почват да се напукват, нагъват, слягат, изронват с образуване на кратери; в дясната лента се оформят дълбоки коловози като в коларски път - типично български принос в пътното строителство…
Защото се КРАДЕ БЕЗСРАМНО още при строителството, и защото веднъж построеното, което е калпаво по задание, НЕ СЕ ПОДДЪРЖА, докато се самоунищожи.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
fpyyh
Рейтинг: 122 НеутралноКолко е сложно да се сложи едно голямо жълто светлоотразително пластмасово нещо със знак, не знам как се казва, но го има редовно по европейските и американските магистрали, когато има отбивка? То хем се вижда, хем е поне малко буфер, ако някой тръгне да се забива в мантинелата.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
avp35646651
Рейтинг: 8 НеутралноКатастрофи с автобуси се случват постоянно, също се и запалват, основният въпрос е защо този е изгорял като факла и имало ли е едни елементарни аварийни чукчета за чупене на стъклата? По самата катастрофа нема какво да се умува толкова, не тя е предизвикала смъртта на пътниците, а пожарът.
дерибеев
Рейтинг: 1462 Неутрално....основният извод е, че българските пътища убиват и то законно."
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васАйде да не си мразим чак толкова държавата. Колкото и да е модерно.
".... че ако тя беше изпълнена по европейските стандарти, при катастрофата вероятно щеше да има само материални щети."
Обаче преоборудването на автобуса с не сертифицирани материали вероятно не е причина да има не само материални щети
Norman Granz
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#5] от "Хай Буй":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.“… редно е прокуратурата да се самосезира…”
А дали е редно след самосезирането на прокуратурата г-жа Комитова да наеме за адвокат съпругата на главния прокурор*, както направи собственикът на фирма ТРЕЙС г-н Алабалев след катастрофата с автобуса при Своге, при която загинаха 20 души?
Защото в правовите държави за подобен конфликт на интереси се минава на пълна държавна издръжка за срок до 20 години, но без държавен мултитемпературен охладител...
_______________
* Да, онази същата😎
venciч
Рейтинг: 432 Неутрално••••••••••••На днешния ден••••••••••
I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my assПогребват я с отворени очи, с бяла рокля и венче на косите. Целият град настръхва при вестта за самоубийството на това младо и даровито момиче, ненавършило още своята зрялост. Вълна от опити за самоубийства залива България след трагичния край на момичето от Бургас. А самоубийствата в тоталитарното общество са тема табу за властта, защото новия социалистически човек, изпълнен с оптимизъм за светлото бъдеще, няма право на такива мисли...
https://l.facebook.com/l.php?u=http://socbg.com/2017/12/защо-се-самоуби-петя-дубарова-ето-кои-с.html?fbclid=IwAR0KILvxP31gP47-PfuflI5S6e9qvXQfFcSB7Zh5lctRYc6aQMvlPUwi-Yk&h=AT0_XwFgr4vSIoaKA1OmwWfJVdTJNL7_SBVKGGJf2-aK5nYAHhHJo2BkL1HEZG9N-6sL780tEGhMc4zOQbt6--ixbzhnJhTcmhen3J7FEWmb2xKX1hnoamLTF15CBMtyzQ8xrycurMgr&s=1
Аскет
Рейтинг: 421 НеутралноЦитат:
Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно
--------
Рано или късно ВСИЧКИ ще се съгласите с мен, че основната задача, поставена пред филантропската преса у нас е насаждане на ненавист, омраза и погнуса от България, Българите и Българското - т.е. отродителство до дупка.
Затова всичко във филантропската перса е под мотото: САМО в България се изневерява...
Страшна нищета...
Джо Джен
Рейтинг: 294 Разстроено30 години без акт.16? А не се знае и какъв път е.
А сега де! Ko прайм?!Ако аз нямам за жилището си акт.16, нямаше да мога да живея законно. Но за държавните комуникации това може би е нормално. Беззаконието съвсем ще ни съсипе.
niksan1
Рейтинг: 1158 Неутрално
Без ДС - ченгета! Лустрация!Да, това са същите пътища- убийци, които построиха Радев, Христо Иванов и служебните правителства, през последните 12 години, а Иван Костов режеше лентите пред камерите и даваше интервюта на младите журналистки .
boevbisser
Рейтинг: 2406 ЛюбопитноИнтересно какво ще стане ако семействата на загиналите братя македонци си наемат едни печени адвокати и подпукат АПИ....
А иначе - участъкът е ужасен, особено при дъжд, минавал съм десетки пъти оттам и ако не го познаваш винаги може да стане беля. Не че повечето български магистрали не са такива, а за маркировката и пътните знаци въобще не ми се говори.
Бог да прости умрелите, ужасна трагедия.
angeles
Рейтинг: 966 НеутралноДо коментар [#11] от "avp35646651": Точно така е, важна е пряката причина за смъртта на толкова много хора ! А това ,че се запалил резервоара с нафта и за минути изпепелил автобуса заедно с над 40 човека,звучи несериозно! Имал съм пряко наблюдение как гори нафтовоз!
pavur
Рейтинг: 736 Неутралнотака се пали то нафта от искри :)))
като по филмите - пробиваш му резервоара, фъргаш на забавен каданс едно зипо в локвичката и лошия се взривява заедно с колата след 200 метра .
Незнайко
Рейтинг: 3085 Любопитно"Имаме шестмесечно забавяне на изпълнение на маркировката."
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевОбаче, все пак осова линия има. И тя е по-близо до шофьора, отколкото страничната линия. Когато караме по нощите, не трябва ли да се водим по това, което виждаме, а не да търсим това, което го няма?
И отново - това не е магистрала с големите зелени табели. Това е двойно шосе с малки сини указателни знаци.
Докога ще се унижаваме и дискредитираме.
Стига с този нихилизъм.
mitko11
Рейтинг: 2263 Любопитно"Извод от катастрофата с автобуса: истинските причини за катастрофата се прикриват и то законно"
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов1.Какъв е този професионален водач,който не следи осевата линия, а някаква маркировка вдясно? Вижда се, че осевата линия не е изтрита и преди катастрофата съвсем нормалноса минавали превозни средства, като са се ориентирали по нея.
2. Как се запалва нафта за няколко секунди и защо няма разлято гориво, ако пожарът е тръгнал от пробития резервоар?
3. Какво всъщност е горяло, за да се задушат за 2-3 минути и целият автобус да изгори за по-малко от 5 минути?
4. Защо професионалният водач се е отклонил, при положение, че е минавал най-малко 20 пъти тази година по същия маршрут/ автобусът има 122 курса за годината посъщия маршрут/?
Незнайко
Рейтинг: 3085 НеутралноДо коментар [#18] от "boevbisser":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевТова не е магистрала. Това е двойно шосе. Проектирано е през миналия век и е строено от македонци, по време на едни правителства, различни от последните.
Като видите две платна и веднага- "магистрала".
Ами не е.
Маршалов
Рейтинг: 259 НеутралноНищо не казвате, а то си го пише в статията, бързали са да усвоят милиарди. Е, сега тия милиарди са в правилните джобове, а хората ползващи полуфабрикат на проект, който е бил напълно редовен през соца, предвид какво беше движението навремето и, явно некадърните "съвременни" проектанти полюции по преработката на тоя проект.
мурзилкаboevbisser
Рейтинг: 2406 НеутралноДо коментар [#23] от "Незнайко в Слънчевия град":
Аз знам, че е шосе, ама знаците са като за магистрала, на междуградско шосе ограничението е 90 км./ч. Ето това е проблемът. Едно е да знаеш, че караш на шосе, друго на магистрала. Нали така. А иначе как се е запалил и изгорял така бързо автобусът е голяма мистерия, поне за мен.
Успешен ден на всички, да почиваме.
Незнайко
Рейтинг: 3085 НеутралноДо коментар [#5] от "Хай Буй":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевИма осева линия. Тя не е ли достатъчна, още повече че е от страната на водача? Като шофирате в мрака, пътя напред ли гледате или търсите някаква линия в тъмнината вдясно?
pavur
Рейтинг: 736 НеутралноДо коментар [#22] от "mitko11":
може снайперист да е пробил резервоара и да го е взривил .
много филми гледат тия бе :)))
Червен дисибар
Рейтинг: 8 НеутралноПоредното тъпо заглавие. Дайте да се самооплюваме
Незнайко
Рейтинг: 3085 НеутралноДо коментар [#25] от "boevbisser":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевМинавам от там по няколко пъти всяка година, откакто е в движение. Знам всеки завой и всеки наклон.
Със 120, наистина се изискват доста здрави нерви. Ограничението трябва да е най-много 100.
Този е летял с над 120. И е спал!!!
Маршалов
Рейтинг: 259 НеутралноБоко, му вдигна скоростта на тоя междуселски път и то отиде та се видя!
мурзилкаЧервен дисибар
Рейтинг: 8 НеутралноДокато има комплексари, които се опиват от това да се самоунижават и да реват как сме най-зле във цялата Вселена, ще има и такива статии.
DDR
Рейтинг: 652 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "boevbisser":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Дори и да е магидтрала, ако не се лъжа ограничението за скоростта на автобусите не е ли като за камионите - 90 км/ч. ?
Незнайко
Рейтинг: 3085 НеутралноДо коментар [#28] от "Червен дисибар":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНе се печели "матряла" с омраза и критика срещу опонентите. Свалял ли си мадама, само говорейки гадни неща за другите? Получава ли се? Затова имаме 38% гласуващи. Това са гласуващи "срещу".
И затова най-кресливите вече не са в парламента, а следващите по плювачество за предпоследни.
Незнайко
Рейтинг: 3085 НеутралноДо коментар [#30] от "Маршалов":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевА защо новата власт не му върна обратно скоростта?
Ганьо ля фурия ля еспаньола
Рейтинг: 8 НеутралноЕбати селския път.
koko65bg
Рейтинг: 889 НеутралноПовече от десет дни след катастрофата с автобуса от Северна Македония на магистрала "Струма", при която загинаха 45 души, основният извод е, че българските пътища убиват и то законно.
Българските пътища са в безобразно състояние. При управлението на ГЕРБ въведоха винетки. !2 години ги събират и някой ги изплюсква. Нито един километър път не е направен или ремонтиран с пари от винетки. Маркировката навсякъде е полуизтрита и нощно време невидима. АПИ и МРРБ просто си раздават едни пари а хора загиват по нашите пътища защото никой от гореспоменатите институции не си върши работата.
Незнайко
Рейтинг: 3085 НеутралноДо коментар [#32] от "DDR":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевВ 2:00 през нощта, важат други "ограничения".
Но гравитацията си е същата...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3688 НеутралноДо коментар [#6] от "Корки":
Еретик"Не трябваше ли извоът да бъде: Бойко Борисов убива, или троловете трябва да стигнат до това заключение?"
============
Това е подсещането. А троловете си знаят работата.
Тангра
Рейтинг: 1082 НеутралноНа магистралите знаците са ЗЕЛЕНИ. В колкото и държави да съм бил.
Ако под "знаци" имаш предвид "ограничение на скоростта", то също не е като при магистрала.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ddd
Рейтинг: 8 Неутрално"българските пътища убиват и то законно". Пътищата, мантителите, шахтите и пр. никого не убиват. Убива отвратителната българска безотговорност, мърлящина, нехайство и пренебрежение спрямо ДРУГИТЕ И ТЕХНИЯ ЖИВОТ. Онзи ден на пътя от камион, натоварен със скрап, изхвърча парче ламарина, вятъра го подхвана и то профуча на 5-6 метра пред моя автомобил. Е, пътя ли, камиона ли, вятъра ли, ламарината ли щеше да е отговорна, ако се беше забило в предното стъкло на колата и бях катастрофирал? Или боклуците, които возят боклуци без да ги обезопасят??
grajdanin1
Рейтинг: 1094 НеутралноСто пъти съм зе заричал да не чета "анализи" на каквото и да е и ето, че пак сгреших. За какво всъщност е написана тази статия, освен разбира се авторът да почеша егото си. Само, за да ни каже колко лоши са нашите пътища и да се нареди на клона до всички писали по темата преди него? Събрал на едно място наличната (но не нова) информация и й сложил бомбастично заглавие. "българските пътища убиват". Ами от там са минали милиони автомобили и хора без да бъдат убити. По същия начин след някоя тежка катастрофа по вина на шофьор може би ще напише "българите убиват" ако шофьорът е българин или.....убиват ако той е от друга народност. Зная, че пътя там е опасен, но не е ли редно шофьорът да съобрази това. Ако е минавал оттам би трябвало да знае за опасностите, ако не е минавал - да кара по-внимателно по нов за него маршрут. Доколкото знам този автор пише за автомобили и би трябвало да знае разликата между позволена и съобразена скорост.
Без да страдам от излишен патриотизъм , бих казал, че авторът е скалъпил тази статия само и единствено заради бомбастичното заглавие.
Stoyan Kostov
Рейтинг: 982 НеутралноЕгати извода. В САЩ и Западна Европа сшгурно не умират хора в катастрофи. Да не споменавам, че не катастрофата уби хората, а пожарът. Отделно има човешка грешка на професионален шофьор. И за край ще добавя, че към днешна дата има безплатни навигационни системи и при това положение е абсурдно да не ги ползваш особено при лоша видимост. Тази отбивка съм сигурен, че я има във всяка една.
donyon
Рейтинг: 328 НеутралноЧе то нафта пали ли се от искри?Ако е бензин-да.Мътна работа...
Тангра
Рейтинг: 1082 НеутралноДневник пак подхвана старите и ОПРОВЕРГАНИ мантри, че резервоарът се разцепил и нафтата се запалила.
От ИСКРИТЕ на разцепения ПЛАСТМАСОВ резервоар с асфалта.
Няма такава българоненавистна медия. (той пътя е македонски, де)
Как за 12г МИЛИОНИ коли там не са катастрофирали.
При други пътни участъци, ако се СУМИРАТ ПРОИЗШЕСТВИЯТА за последните 12 години, сигурно ще се намерят доста по-опасни и по-смъртоносни участъци.
Напълно невярно е, че при слаб дъжд мокрият асфалт бил "поглъщал" осветяването и видимостта.
Колкото повече вали, толкова по-малка е видимостта. Личен опит.
Колкото по-малко вали, толкова по-добре се вижда!
Потърсете в Гугъл: ориентиране при шофиране при слаба видимост.
Излизат СТОТИЦИ статии, във всяка от които пише "ОРИЕНТИРАШ СЕ ПО ОСЕВАТА ЛИНИЯ!"
Значи хем нямал бил видимост, хем се ориентирал по мантинелата!
waterfall
Рейтинг: 860 НеутралноВажно е наш Вуте да е зле, няма значение, че се оплюва цялата държава.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 8 ВеселоЕй, неблагодарни хора. Бойко им построи 500 млн км магистрали, а те пак недоволни. Е, не му стигна времето за този участък, няма и малко комисионна от ремонт, ама като се върне на бял кон, ще видите тогава. 😂
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноАбсолютно малоумие е да се направи отбивка за отдих след завой.Освен това защо има сложена мантинела между пътя и отбивката.Значи излиза шофьорът от завоя и за части от секундата трябва да съобрази,че дясната лента не продължава пътя,а отива в отбивка.И ако се движи в дясната лента първата му реакция ще е да навие волана наляво.Но там го чака мантинела,на която се нанизва.
Маршалов
Рейтинг: 259 НеутралноДо коментар [#34] от "Незнайко в Слънчевия град":
мурзилкаПоне някои изговориха намерение за връщане на "нескоростната " скорост, ама дали бяха от служебния кабинет, или чиновник на по-ниско ниво, не помня. За съжаление със закъснение, ама те безобразията на предишните управляващи и най-вече на Боко, са толкова много, че ще трябват години да се отстранят. Дали се е случило на практика декласирането на пътя да не е скоростен, не знам.
Ronald Reagan
Рейтинг: 836 НеутралноНе спряхте да си плюете държавата ей! Нито е приключило разследването, нито някой е потвърдил причината. Но е нежно непрекъснато да обявявате, че няма нужда от още пътища. Да видим до пролетта как ще изглеждат! Защото трябва и поддръжка, каквато вече не се прави от пролетта на сам.
agentБоби Колев
Рейтинг: 1150 НеутралноВижте, става дума основно за инцидент.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Има какво да се научи от него и има какво да се поправи.
Обаче поне за мен е очевидно, че македонците съвсем през просото са го ударили като са отнели лиценза на фирмата.
Възрастта на автобуса не е от значение.
Едва ли има автобус който да е подготвен за врязване в мантинела.
Отклонението на завой и на мен ми стои странно, обаче факт е, че досега никой друг не се е врязвал там...а коли са минали колко за 10 години...
Да, има ужасно много грешки и работата по пътищата е лоша.
Това не е проблем на една агенция или дори на един Борисов.
Това е стандарта на живот в България.
За него са отговорни ./ виновни абсолютно всички и няма решение за 1 година или за 800 дни или за един мандат даже.
Народопсихологията се променя ужасно бавно, особено пък към по-добро.
malart
Рейтинг: 918 НеутралноНещо, което ме е притеснявало винаги - колко аварийни червени чукчета има в автобусите, има ли ги наистина, обозначено ли е и видимо ли е разположението им при липса на светлина, в задната част на автпбустите, т.е. към задното стъкло има ли такива. Тук би бил удобен момент да се направи проверка и да има наредба за промяна в броя им и видимостта им. Пътувам с бус до метоработата си в друго населено място и е наличен е само джоба на чукчето, то е липсващо. Явно за никого това не е проблем. И вече се замислям да си нося такова в чантата
malart.blog.bgКостадин Иванов
Рейтинг: 3688 НеутралноПочти няма български шофьор, който да не е излизал от Бургас в посока София.
ЕретикЕ, там доста време се кара с 90, защото магистралата не е започнала. Ако превишиш, си виновен и никой не спори.
Сега се видя възможност да бъде "употребена" катастрофата и се започна.
Навсякъде се пише, че катастрофата е на "Струма" и веднага след това - че участъкът не е магистрала. Е, как става това? На магистрала, която не е магистрала?
Преди години Петър Стоянов предлагаше да си признаем за атентата срещу папата, макар че италианците вече бяха отхвърлили "българската следа".
Манчо
Рейтинг: 8 ГневноИзвод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно
Мараба, С-ДС доносници!************************************************
За такива заглавия, обичайно за някои общества, авторите посещават затвора. Не като репортери.
AModoMio
Рейтинг: 1152 НеутралноВъпросите ти са много на място. Но този горе на снимката е решил да напише пасквил, а не да си задава въпроси като твоите. "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
Julian Mall
Рейтинг: 894 Гневно"Според разказа на разследващите, еластичната ограда тип "рибешка опашка" буквално пронизва автобуса почти по средата и пробива резервоара с гориво, разположен в предната дясна част. След удара, част от мантинелата се откъсва, парчето остава забито в превозното средство и влачейки се по асфалта хвърля искри като флекс, които възпламеняват изтичащата нафта (резервоарът е бил пластмасов и мантинелата го е разрушила)."
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоВърховни глупости. Никакви искри не могат да се произведат от триенето на мартинелата в мокрият асфалт а дори и да е имало такива те по никакъв начин не могат да запалят нафтата от пробитият резервоар. Кога най-после ще бъде дадена думата на специалист по пожарна безопасност.
bobhunter
Рейтинг: 294 НеутралноПътищата и то "БЪЛГАРСКИТЕ" пътища, можели да убиват?!!! С по- голяма тъпотия не се бях срещал в мас медиите през живота си! Как убиват: с куршуми, с отровен газ, с атомно оръжие, с магистрални бандити ....?! Има формулировка в закона за движението по пътищата, според която водачът трябва да управлява МПС-то със съобразена с пътните условия безопасна скорост! Точка по въпроса. Иначе, никъде по света, всички пътища, навсякъде могат да имат дефекти, но затова пък МПС- тата не се управляват от роботи със зададени параметри, а от живи, трезво мислещи хора принадлежащи към вида хомо сапиенс, за които се предполага да реагират адекватно на постоянно променящите се условия на средата. И да престанат по най- безцеремонен начин да плюят по България, по българите, а да повтарят до безпаметност: "всичко българско и родно, любя, тача и милея".
Тsonkooo
Рейтинг: 1441 Неутралнотова просто не е вярно, ако мантинелите на пътя не бяха спрели автобуса той щеше да се обърне и прекатурне още вдясно. Това наше черногледство, или да се потули вината на други - например тези, които не са проверили автобуса на границата с Турция, а толкова се стараха в деня на изборите, на митницата работят изглежда само при изрично нареждане отгоре, а това с пластмасовите туби, които оцелели с недогоряло гориво на дъното, хората са неразпознаваеми, но горивото стои в неизгорелите туби - това вече е подигравка със здравия разум.
Ronald Reagan
Рейтинг: 836 НеутралноИ постоянно някакси "случайно" се пропуска , че македонската фирма "Маврово" строи участъка по времето на СтаниШеф, че тогава такива са били изискванията, че акт 16 няма заради отчужденията... Все "маловажни" неща , но ние трябва да се изплющим с поредната статия тип "Работническо дело" 😄!
agentAModoMio
Рейтинг: 1152 НеутралноОтсечката от разклона за Перник до Дупница се прави още по Татово време и най-вече да се избегне преминаването през Студена. Сега може да са направени някои разширения, но не и да стане магистрала. "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
Манчо
Рейтинг: 8 Неутрално1. Наистина, разполагането на отбивка след завой, хеле пък да не я обозначиш достатъчно със знаци, не е най-умното нещо. И поражда една огромна, извънземна опасност: да пропуснеш отбивката. Ужас!
2. Ако нямаше мантинела на това място и някой състезател влезеше със 120+ по средата на паркинга, понеже късно е видял отбивката, а в този момента друг нервак, който няма време да чака до ускорителната лента след мантинела, прави обратното упражнение - такива хубави салати с лютеница щеше да има.....Добър повод намусашитата да се провикнат намусашено "По цял свят на такива места слагат мантинели, само нашите идиоти ги спестяват и добрите хора се изпотрепват на мястото - оставка, оставкаааааааа!".
И те така!
Мараба, С-ДС доносници!
mitko11
Рейтинг: 2263 ЛюбопитноДо коментар [#48] от "Мусаши":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовНе че нещо, ама дясната и лявата лента са си наред, разделени с осева линия. Третата/аварийна/ лента след завоя преминава в отбивка. Въпросът е какво прави водачът на автобуса в третата лента. Още повече че завоят е надясно и ако е задрямал е логично да изтърве завоя ида се удари в лявата мантинела...
karatista
Рейтинг: 239 Неутралнопътищата не убиват, убива мърлящината и липсата на поддръжка.
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!stoiank
Рейтинг: 1400 ЛюбопитноНякой пътувал ли е скоро в Северна България да види там какви са пътищата! Този път е доста над средния стандарт за път у нас, така че такива статии са пълен та**к. Наистина най-добре всички у нас да карат коли до 3 години 4х4 и от определени марки….. В същия стил е статията, ако не е платена от македонския превозвач. Бог да ги прости умрелите, но ако имаше 4-5 момчета да счупят стъклата, ако е нямало нищо суперзапалително в рейса, поне 80% щяха да се спасят. Погледнете, че всички ги изписаха за няколко дни. Лоша евакуация е причината за толкова много жертви, а не други пичини.
Иван Иванов
Рейтинг: 8 Неутрално"След удара, част от мантинелата се откъсва, парчето остава забито в превозното средство и влачейки се по асфалта хвърля искри като флекс, които възпламеняват изтичащата нафта (резервоарът е бил пластмасов и мантинелата го е разрушила)." (Дневник). = Почти всички бяха съгласни, че това е един пределно ясен случай — Чичо Джон е убил Том, а след това Том, макар и мъртъв, е убил Чичо Джон. Или обратното. ("1280 жители").
deaf
Рейтинг: 2396 НеутралноИ друг извод - седете само на задните седалки.
deaf
Рейтинг: 2396 НеутралноИ друг извод - седете само на задните седалки.
Манчо
Рейтинг: 8 ГневноСпоред разказа на разследващите, еластичната ограда тип "рибешка опашка" буквално пронизва автобуса почти по средата и пробива резервоара с гориво, разположен в предната дясна част.
Мараба, С-ДС доносници!***************************************************
Цъ! Сакат цитат! Пропусната е първата, най-съществена част от разказа - първо шофьорът е нацепил автобуса в мантинелата. И не "почти по средата", в противен случай машината нямаше да отлети толкова вляво, ударът е бил в областта на дясната предна гума.
А обясненията за подпалването на нафтата са връх на комичността. Който поддържа подобна хипотеза, моля нека представи примери за подобни пожари в подобни обстоятелства! Успех в търсенето!
Judjuk
Рейтинг: 2474 Неутрално"В България обаче те се поставят до края на миналата година, тъй като отговарят на приети през 1994 година "Технически правила за приложение на предпазни огради по републиканските пътища".... Безспорно е установено, че той се е отклонил вдясно незнайно защо и се е нанизал в тази мантинела."
JudjukТой не просто се е отклонил, а си е карал в резервната лента. При отклонението пътят изведнъж се разширява и той губи ориентация.
Очевидно е карал с поне 120, защото е смлял мантинелата. В лошо време, нощем, кара по резервната с превишена скорост. И пътят бил виновен!!!!!? Стига глупости!
Боби Колев
Рейтинг: 1150 ВеселоДа се чуди човек как досега не са Ви извикали за консултант.
Скапана държава, а? http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
Тирбушон
Рейтинг: 30 НеутралноПътищата не убиват хора, хората убиват хора. Колкото и да го кривите, интерпретирате и нагласяне, 14 годишен автобус пренасящ запалителни вещества изоставащ от групата си и опитващ да я настигне е шофирал неразумно в условия на ограничена видимост и път с влошено от метеорологични условия сцепление. Нито строителя на пътя е виновен, нито Борисов който е приел ограничението на скоростта, нито Комитова която не е сменила котешките очи и маркировкат. Вината за този инцидент е 100% на шофьора
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е краяddd
Рейтинг: 8 НеутралноТака е като цяло, но не и в случая. Асфалтовото покритие на този път е положено през далечната 2007 г. и - не е за вярване - до ден днешен е в много добро сътояние без да е правен ремонт. Може би защото е положено от МАКЕДОНСКИ строител, както не спира да повтаря папагалски тукашната тролщина. За разлика от маркировката в т.ч. липсата на адекватни пътни знаци и най-вече безумното разположение на отбивката и на мантинтелата, която я отграничава.
Манчо
Рейтинг: 8 НеутралноИзвод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно
Мараба, С-ДС доносници!*********************************************
Чакаме следващото покъртително заглавие: " Извод от катастрофата с колата: българските дървета / дерета, скали, коли в насрещното/ убиват и то законно!".
vogon_jeltz
Рейтинг: 81 НеутралноДо коментар [#4] от "hamiltonf":
Е...
По Балканските стандарти - ПОЧТИ НОВ! Fuck Your Opinion
realguru
Рейтинг: 1484 НеутралноНе съм сигурен дали на умрелите им пука дали са умрели законно или не.
vogon_jeltz
Рейтинг: 81 НеутралноДо коментар [#56] от "Julian Mall":
Тъпо!
Стоманената мантинела при нанизването си в автобуса не се е триела в "мокрия асфалт", а в метални (стоманени) елементи от конструкцията на автобуса, които не е сигурно да са били мокри, и със сигурност е имало искрообразуване! Fuck Your Opinion
Stoyan Kostov
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#47] от "Vlado Nikolov":
Е точно тази отбивка е гордост на БСП, какно и Чирпан-Стара Загора.
olimpipanov
Рейтинг: 327 НеутралноАма как така това са пътищата му, Своге, тунела на Хемус и т.н отделно се държи лично той хулигански на пътя.
Кортик
Рейтинг: 2335 НеутралноВсяко отклонение от пътя носи риск, особено ако водача се води по дясната маркировка. Случва ми се е при гъста мъгла(но с много ниска скорост). На всяко отклонение трябва да има цистерна с вода, която да амортизира удара с мантинелата.
Червена линия, червен картонAntonio Recio
Рейтинг: 8 НеутралноОнези пътища- убийци са други. Този е от построените от едни други, които сега са много желан коалиционен партньор. Да се върнем на статията обаче. Тя е поредната на Дневник написана изцяло в стил "ПИК". В България има много отсечки, които са наистина опасни и редовно вземат жертви. Тази категорично не е една от тях и това се доказва от факта, че за толкова години там не са ставали тежки катастрофи. Вместо да търси под вола теле автора е добре да се замисли, какъв е тоя некадърен шофьор, който по тъмно, на непознат път, няма да се ориентира по осевата линия, която се вижда достатъчно добре, а по крайната дясна и дали този шофьор, мир на праха му, наистина е постъпил така? Какво е причинило толкова бурен пожар, в който за броени минути да изгорят 46 човека до един живи след относително леката катастрофа. Ето това е основния въпрос и това е причината за смъртта на хората, в автобуса е имало нещо, което е действало, като катализатор на пожара.
blondofil
Рейтинг: 1442 НеутралноВ България всички катастрофи стават заради "несъобразена скорост". Няма скорост няма катастрофа ако има катастрофа значи скоростта е несъобразена. Може да има и някакви други причини но тази стига. То като погледнеш всеки съобразителен водач би трябвало да съобрази, че е най добре да не подкарва нищо. Защото скоростта у нас винаги може да се окаже несъобразена.
Daniela Kovacheva
Рейтинг: 8 Неутрално+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
blondofil
Рейтинг: 1442 НеутралноДо коментар [#52] от "malart":
Чудесна идея. И да е по-големичко.
Надежда
Рейтинг: 1650 НеутралноНякой може ли отговорно да заяви каква е марката и годината на производство на автобуса?????? Баси!!!
Daniela Kovacheva
Рейтинг: 8 Неутрално++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Манчо
Рейтинг: 8 ЛюбопитноКак точно ще се случи това, след като задачата на автора е да се изплюе върху България?
Мараба, С-ДС доносници!
Yotce
Рейтинг: 1605 НеутралноСтига глупости, не се смятам за кой знае колко добър шофьор, но съм карал доста пъти по тази отсечка, и определено 120 е нормално ограничение…
За леки автомобили.
Това, че в България контролът е толкова слаб, че ТИР-ове и автобуси летят с толкова, и то при лошо време, е съвсем друг въпрос.
Надежда
Рейтинг: 1650 НеутралноПътят е перфектен, минавам всяка седмица по 4 пъти от там, вечерно време също. Спрете, в случая Държавата не е виновна, категорично!!
Това са случаите, благодарение на които ми става ясно, че докато някой паразитира върху нас, умишлено ни убеждава, че сами сме си виновни.
courage.tcd
Рейтинг: 227 Неутрално"...парчето остава забито в превозното средство и влачейки се по асфалта хвърля искри като флекс"
Периферната скорост на флекса зависи от оборотите и диаметъра на диска, но е някъде между 250 и 300 км/ч. На шмиргела е около 150 км/ч. Рейса след първия челен удар в мантинелите и спукването на гумите не може да се е движил с повече от 30-40 км в час. Ако и асфалта е бил мокър никви искри е нямало.
Отделно нисковъглеродните конструкционни стомани хвърлят по-малко искри при обработка.
Taiga
Рейтинг: 1010 НеутралноДемакрацията, капитализма и герб убиват - законно.
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"Надежда
Рейтинг: 1650 НеутралноОт там са минали десетки милиони коли и една се е забила в мантинелата?? Поне това се помъчете да разберете.
СКО бяха минали 10 коли и 5 са се разбили, да, очевидно има проблем.
.
Рейтинг: 1213 НеутралноНачи много ме впечатли "професионализма" на следователите, уж най-добрите.
Ако ще мантинелата да е сложена по средата на пътя тяхната работа е не да коментират законодателство и норми, а да съберат всички факти и събития по катастрофата. В случая едно размазване и празни приказки. И философско заключение.
Все едно аз да кажа - мръсния въздух в София убива и то законно.
Да, има много дивотии по нашите пътища, и това всеки шофьор го знае. В някой страни по по главните междуградски пътища изобщо няма дървета отстрани, защото и те убиват.
Това с поставянето на мантинелата пък изобщо не е изолиран случай, та да се философства по него, така е слагано на всякъде. Да, грешно, опасно, но това е положението, то само това да беше. То и в светофарите има конфликтни ситуации, почти всички малки кръстовища са конфликтни, за едни правилото на десностоящия, за други тоя път си го знаем че е по главен.
Judjuk
Рейтинг: 2474 Неутрално".... безумното разположение на отбивката и на мантинтелата, която я отграничава."
JudjukДо коментар [#72] от "ddd palamudiy lefferski":
Отбивката в планински и силно пресечен терен се слага където е възможно, а не където е удобно. А местата за почивка и неотложна необходимост също са задължителни. Може да се случи инцидент и поради липса на такава. На "Тракия" има участъци от десетки километри, където такива липсват. А въпросния фатален завой е почти прав участък.
Daniela Kovacheva
Рейтинг: 8 Неутрално+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Daniela Kovacheva
Рейтинг: 8 Неутрално++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Николай Теллалов
Рейтинг: 688 Неутралнос една дума шикалкавенето продължава
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратDaniela Kovacheva
Рейтинг: 8 НеутралноМарш у лево!
ddd
Рейтинг: 8 НеутралноКаква силно пресечена местност има по тоя път бе, умник. Кьорав ли си да видиш, пък било то и само на картата, че правите участъци по "Струма" са безброй. Пречесена ти е на тебе връзката с мозъка.
witch_doctor
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#81] от "blondofil":
"В България всички катастрофи стават заради "несъобразена скорост"
Аха, оная жена ако не беше карала бързо през тунел Ечемишка, щеше да е жива и здрава.
Откъде се въдите такива идиоти?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.