За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
georgievb
Рейтинг: 761 НеутралноАйде отиде графика още 10 години у лево ....
И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)Това, дето зелените талибани могат да ти го спретнат никой не може, ама и тоя ще го стигнат клетвите на утрепаните по пътя там, другите ги стигна.
qid44693832
Рейтинг: 79 НеутралноДали ще сме живи?
НеКой
Рейтинг: 8 НеутралноКостенуркаджиите пак изпълзяха, забравете за дефилето.
Или ще го направят, но изключително скъпо, в това число и за поддръжка.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
vasill
Рейтинг: 676 НеутралноЗа пръв път истински еколог, начело на еко-министерството. Удоволствие! Пожелавам му успех.
SS
Рейтинг: 1429 ВеселоСега като земат да копат у тунело и кат изкоччи иедна археология , една пра хистория ...
НеКой
Рейтинг: 8 НеутралноСлед като изгубихме повече от 5 години в такива спорове, отразявани дори и тук, сега пак се връщаме към долна мъртва точка.
И сега кой да обясни на министъра колко трудно се копае тунел в тези скали, колко е скъпо, каква чудовищна сума за поддръжка изисква.
Явно понеже ни оскубаха с цените за тока и сега има все още пари в хазната, тези зи помислиха, че сме станали Швейцария на Балканите.
Padrino
Рейтинг: 571 ЛюбопитноНапоследък ми прави впечатление, че всичките "нови политици" се обличат в стила на 90-те години. Тези широки вратовръзки и дебели (двойни) възли отдавна не са на мода. А колкото до закопчаните до горе жилетки дори няма да започвам😂😂
НеКой
Рейтинг: 8 НеутралноНякой да си спомня, че от ЕС ни върнаха проекта с тунел, защото е прекалено скъп?
Този потребител е с ограничени права
Рейтинг: 8 НеутралноГледах интервюто.
Вижда се, че Сандов е изключително добре подготвен и много точно и професионално коментира проблемите.
vasill
Рейтинг: 676 НеутралноНа строителите-талибани искам да уточня... Не случайно европейското финансиране е за тунел, защото е най-екологичен, а бг фирма не може да го построи.
1107
Рейтинг: 252 НеутралноВ България има тунел има изградени тунели. Примерно на магистрала Хемус. Общата им дължина е под 3 км. За 40 години, те повече са били в ремонт, от колкото в експлоатация. Миналият месец се срути единият тунел, ПРЕДИ ДА МУ ЗАВЪРШИ РЕМОНТА...
С една дума, в България е НЕВЪЗМОЖНО да се ползва тунел, по дълъг от няколко стотин метра. Единственият начин е да се извика фирма, която има УСПЕШЕН опит в изграждането на тунели, но тя ще иска много пари и за чикмиджето ще остане много малко. Ако се работи с приетите в България норми "на усвояване", то цента на 15 км тубел ще мине 20 млрд евро...
Станислав Генов
Рейтинг: 845 НеутралноСандов ако обича да си събира партакешите и да се маха. Колкото по-скоро, толкова по-добре. Този неземен специалист с какви успехи е известен по-точно? Едно дете отгледал ли е. Посадил ли е едно дърво? Цял живот на топла службичка....
НеКой
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "Станислав Генов":
Ми те в ДБ са само такива.
taratanki
Рейтинг: 910 НеутралноПрипомни ни, понеже май не се е случвало това.
Тръгни по Виа Игнатика от Солун към Игуменица и ще видиш колко много тунели е финансирала Европа.
MilliVanilli
Рейтинг: 653 НеутралноЯ разкажи, щото не си спомням... Всъщност ние се отказахме от тунел, щото българските фирми нямат капацитет да се строи такова съоръжение. А пък от чужд изпълнител трудно ще се вземат 30-40% за едни чекмеджета. Сам съм, други няма...
Judjuk
Рейтинг: 2449 НеутралноМинистърът предлага вместо 5 тунела и 5 естакади един голям тунел 20 км.
JudjukАз в такъв тунел не влизам. Вляза ли няма излизане. А държавенцето ако влезе в такъв, ще излезе след 125 години. Тя още не е излязла от Железница.
Тоз министър няма ли съветници. Да отивам да го съветвам.
HD
Рейтинг: 8 НеутралноСандов, ти карал ли си през български тунел? Не е никак безопасно.
MilliVanilli
Рейтинг: 653 НеутралноАндрей Ковачев, експерт от Сдружение за дива природа „Балкани“, предупреди, че ако се вземе решение за промяна на проекта на магистрала Струма, това би имало „катастрофални последствия“ и страната ни ще трябва да върне на Европейската комисия (ЕК) всички пари за изграждането на магистралата.
Сам съм, други няма...„Целият проект е европейски проект, който се финансира с европейски пари, и следователно следва да отговаря на всички европейски изисквания“, подчерта Ковачев, като поясни, че всички други алтернативи за строителството на магистралата са били върнати от европейските власти като несъвместими с околната среда.
https://www.investor.bg/bylgariia/5/a/tunelyt-na-kresnenskoto-defile-nai-bezopasniiat-i-evtin-variant-za-preminavane-172614/?page=2
jmf29537805
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#16:"MilliVanilli"][/quote]
"А пък от чужд изпълнител трудно ще се вземат 30-40% за едни чекмеджета."
Вече и те дават. Проектите обикновено са със завишени цени.
НеКой
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#16] от "MilliVanilli":
Ми то, ако от вас зависи, ще направите този участък по-скъп и от Белене.
Кажи поне един тунел, който да се поддържа добре.
А за толкова дълъг тунел, строен по съвременните изисквания, имаш климатична инсталация модерен тип, имаш отбивки, имаш модерно осветление, имаш датчици за какво ли не. Цената на винетката хвръкна само за поддръжката. Не коментирам и колко е трудно да се строи при такъв релеф, това не ти е метрото в София. Цената ще е убийствена, който и да строи. А най-важното - няма такъв трафик, който да оправдава влагането на такъв ресурс.
Baldur
Рейтинг: 233 НеутралноБраво на министъра!
atag
Рейтинг: 233 ВеселоДо коментар [#16] от "MilliVanilli":
Трудът на тролея е неблагодарен - казва една лъжа, а неговите братя по оръжите я повтарят, за да хване декиш. Когато му кажат - обоснови се - замлъква и отива да коментира друга тема. Истината за тунела през дефилето е, че шОфера се отказа, защото няма Българска фирма, която да може да го направи, а тези дето можеха, нямаше да върнат ресто за Чекмеджето. Затова и шОфера не е обикновен политик, а е чекмедже-политик.
А че най-добрият избор е тунел - това е факт.
НеКой
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#23] от "atag":
Ти други думи имаш ли, освен каскет, чекмедже и т. н.
Не ставате и за тролове, липсва капаците.
atag
Рейтинг: 233 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "НеКой":
Кажи сега - кога от ЕС отказаха финансиране на проекта, защото е скъп - нали това написа...
kondio_savov
Рейтинг: 373 НеутралноС удоволствие ще наблюдавам поредното действие на тази пиеса. Да припомня, че за въпросния 15км тунел имаше изготвен дори разширен идеен проект, но геп го спряха с мотиви като сеизмичност (всъщност при земетръс тунелът по-безопасен от виадукт) и радиоактивност на изкопаната маса, дори докараха разни португалски "експерти" за подкрепа.
jazzdevil
Рейтинг: 192 Неутрално"Това решение ще спести вредни емисии в сравнение с обхода по изцяло ново трасе" - същия тоя Сандов дето беше тръгнал да мери въглеродния отпечатък на мусаката дето ядем...
taratanki
Рейтинг: 910 НеутралноСъщото важи и за тебе.
Чакаме да видим кога ЕС е отказала тунела.
Защото, като кажеш А, трянва и Б.
Иначе е тролско. А когато пишеш толкова много, и предимно глупости, няма какво да е друго.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноТози НЕ Е никакъв еколог - нито по образование (бакалавър География) нито като работен опит (политическа кариера и сътрудник на НПО-та).
НеКой
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#28] от "taratanki":
Ходи си брой костенурките със Сандов, може и да пестите вода с групово къпане даже, той го предлага.
Не ме занимавайте с вашите глупости.
Ако се бяхме вързали на вашите безумни проекти, още щяхме да пътуваме за 3 часа до Сандански.
svoboden
Рейтинг: 1198 НеутралноДо коментар [#1] от "georgievb":
Да, и като дойде следващият министър и обяви, че това са глупости и трябва да минава високо в планината пътя, хайде пак отначало.
falcone
Рейтинг: 819 НеутралноДо коментар [#9] от "НеКой":
Хаха, върнало проекта??? Я пак! Строителното лоби донесе вода от десет кладенци да искаме изменение на одобрения проект от ЕС, който беше ТУНЕЛ!
Жълти павета
Рейтинг: 697 НеутралноДали не може задачата да се раздели на две:
"Че съм умен - умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм скромен, а скромността краси човека." "Карлсон, който живее на покрива"- посока София се прави с тунел, като е по проект;
- посока Кулата временно остава по съществуващия път, който се разтоварва;
- обявява се в ЕС, че ще правим вариант с два тунела, получава се финансиране;
- когато е готов проектът за втори тунел, започва се и той. Ако междувременно ситуацията се промени, оставаме през дефилето.
- обходният път около Кресна е полезен във всички варианти, може да се прави едновременно.
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 123 Неутралноби трябвало да е с тунел, за който да се плаща допълнително (като в австрия например) - €5 за преминаване на лек ауто, за камиони според еди кво си. ще има и за поддръжка и за възстановяване на разходите в дългосрочна перспектива.
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28simval
Рейтинг: 664 Неутрално"Екоминистърът: Най-екологичният вариант за "Струма" през дефилето е тунел"
Аз не зареждам в Лукойл.Точно такъв беше първоначалният проект, за който имаше осигурено европейско финансиране. Но ... такъв тунел наште строители, дет са със златни ръце, се оказа, че не им е по силите. А пък не им се изпускаше такова апетитно парче от магистралата да отиде при външен изпълнител. Толкоз мангизи се крадат покрай магистралите. При което се почна една, а оттука, а оттам, да, ама не, айде пак обратно ... карай, тури му пепел. Запуши я.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1217 НеутралноДо коментар [#9] от "НеКой":
От много лизане на герберски хемороиди се прихващало ЛЪЖА, значи ? Кого лъжеш за тунела бе ?
taratanki
Рейтинг: 910 НеутралноНе броя констенурки. Не съм и екоталибан.
Дразня се на това, че пишете глупости.
Ivo
Рейтинг: 651 НеутралноКолко пъти ще говорим че тунела е най-тъпото и най-скъпото решение! Да се измести изцяло магистралата от дефилето и точка по въпроса!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!The Polite Moose
Рейтинг: 8 НеутралноНов проект с тунел ще е пълен провал, загуба на време и пари, много пари.
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬Ако изобщо ще се направи, знаем името на швейцарската фирма, която ще го строи.
Знаем го, защото от години финансира зелените талибани в непрекъснатите им саботажи и настоятелно желание за тунел.
The Polite Moose
Рейтинг: 8 Неутрално'Проектът' за 16 км тунел отпадна поради много причини и част от тях са :
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬- местността е сеизмично активна зона - в този район е измерено най-силното земетресение изобщо в България - 7.8 по Рихтер
- скалите в района са с повишена естествена радиоактивност. Изкопаният материал някаде трябва да се депонира и ако изобщо ще се прави този проект, двора на Сандов е много подходящо място.
- Цената преди 3 години беше приблизително 1 млрд лв. Сега ще е поне 1.5-2 млрд лв
- ЕК отказва толкова скъпо строителство за толкова малка отсечка, защото не е единственият възможен вариант
Ronald Reagan
Рейтинг: 822 НеутралноНа този когато и да му забранят да говори, все ще е късно :)))) !
agentНеКой
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#41] от "The Polite Moose":
Не ми се ровеше за детайлите, а и тези тролове не заслужават толкова внимание.
Мерси, че го написа.
Приятно е да общуваш с умни хора!
doroteus
Рейтинг: 177 НеутралноЧетох , че през 2016 , най-евтината оферта за въпросния тунел е малко под 2 милиарда ЕВРО .....съмнявам се , че някой ще финансира с европари , а освен това , до колкото съм чувал , трябва да имаш собствено финансиране , а парите от Европата - после! Дори и да стане , ще бъде двойно по-скъп и ще се пътува през него най-рано след 10 години !
Да вярваме на истината
Рейтинг: 3021 НеутралноХората правят 53 километра тунели под Алпите.
Значи някъде складират изкопаното.
Второ 1,5-2 милиарда лева са нищо за България, а жертвите в момента в дефилето нямат цена.
Трето да го правят. Нищо, че е швейцарска фирма.
Така, че правете. Времето лети.
НеКой
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#44] от "doroteus":
А и става въпрос само за една отсечка все пак. Видя се, че трафикът не е толкова силен, колкото се очакваше.
НеКой
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#45] от "Да вярваме на истината":
2 милиарда е общият годишен бюджет на МВР и МО.
Хайде не раздавай толкова лесно пари, когато идеше дума за Белене все ви се виждаше скъпо.
А и това, че сега оскубахте бизнеса със скъпия ток е еднократен акт, няма все да е така.
The Polite Moose
Рейтинг: 8 НеутралноХората правят такива тунели, защото нямат други опции.
Колкото за идеята да се депонира 10 млн куб. м радиоактивни скали някъде, кажете ми една община, която ще се съгласи ?
Жертвите ще станат многократно повече, защото проект за тунел + завършването му, ще отнеме двойно повече време.
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
kondio_savov
Рейтинг: 373 НеутралноАз лично не бих карал през подобно съоръжение (заради уменията и манталитета на бг шофери, самоделни газови уредби и т.н.), но тезите за непострояването му са изцяло фалшиви.
Има бг фирми, способни да изградят такъв тунел. Дори тогава правиха пресконференции в негова подкрепа. Просто лобито на пътностроителните е по-силно. 2км тунел Железница бе прокопан за 1.5 години изцяло от бг фирми. Имайте предвид, че дългият тунел се копае едновременно от няколко места (6) с междинни достъпи.
Никой в ЕС не е отказвал финансиране на тунела (ние само се отказахме), цената му е съизмерима с варианта през Пирин, няма да е първият тунел през сеизмична зона (и всъщност това е по-сигурният варинт спрямо мост).
В една-единствена водна проба при сондаж е имало наличие на естествен уран x2 на нормите (за питейна вода!) и веднага се изкарва теза как цялата депонирана маса от тунела щяла да е радиоактивна.
Незнайко
Рейтинг: 3041 Неутрално25 км тунел е безумие.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевThe Polite Moose
Рейтинг: 8 Неутралноhttps://vestnikstroitel.bg/ksb/139904_bransht-i-eksperti-podkrepiha-iztochniya-variant-za-preminavane-prez-kresnenskoto-defile/
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬Тук е публикувана обосновка и подкрепа на проекта без тунел.
Подкрепен е от :
БЪЛГАРСКА АКАДЕМИЯ НА НАУКИТЕ
МИННО-ГЕОЛОЖКИ УНИВЕРСИТЕТ „СВ. ИВАН РИЛСКИ“
УНИВЕРСИТЕТ ПО АРХИТЕКТУРА, СТРОИТЕЛСТВО И ГЕОДЕЗИЯ
КАМАРА НА СТРОИТЕЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ
БЪЛГАРСКА БРАНШОВА АСОЦИАЦИЯ „ПЪТНА БЕЗОПАСНОСТ“
БЪЛГАРСКА БРАНШОВА КАМАРА „ПЪТИЩА“
СДРУЖЕНИЕ НА ПЪТНИТЕ ИНЖЕНЕРИ И КОНСУЛТАНТИ
БЪЛГАРСКИ ФОРУМ ЗА ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА
БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ НА ПОСТРАДАЛИ ПРИ КАТАСТРОФИ
fpyyh
Рейтинг: 120 ЛюбопитноДори в Италия, която все пак не е Германия или Швейцария, има стотици километри тунели, много по 5-10км, които си работят, не падат и спестяват много път. Защо да няма в България?
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеjmf29537805
Рейтинг: 8 НеутралноСутринта гледах тунел с кръгово.
deutscher._
Рейтинг: 120 НеутралноТунелът на "Струма" за Кресненското дефиле е единственото и вярно технологично решение , писал съм го много пъти !
Но с едно условие - ДА БЪДЕ ВЪЗЛОЖЕНО ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА АВСТРО-ГЕРМАНСКИ ФИРМИ ! !
Българско изпълнение е невъзможно по много причини, сега да не ги изреждам ! !
The Polite Moose
Рейтинг: 8 НеутралноИталия е известна като държава на мафията. Освен това, готови ли сте да плащате такса за преминаване през тунел ? Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
Gavril
Рейтинг: 697 НеутралноДо коментар [#1] от "georgievb":
България, къде е нашия change we can believe in?Недоволко, ако ти кажат обход - много обикаляне. Тунел - много ше се бави. Телепортация ако ти предложат - ама много бръмчи машината.
Ареееееее седи дома и не троли без нужда.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#47] от "НеКой":
Хахаха.
Аз съм за Белене първо.
Второ не съумява бизнеса ама хич.
Само, ме те се оскубва бизнесът защото населението го плаща. Хлябът се качи с 40% например.
Трето Кирчо и Кокорчо се чудят де да изхарчат все по'-големите постъпления в бюджета.
Четвърто. Поне 5 години ще се строи. Значи 400 милиона на година.
Пето НЕК може в момента сама да си финансира нов ядрен блок прели тази цена на тока ако дето сте сега на власт не му вземате приходите да "подпомагате" бизнеса дето вече е вдигнал цените.
The Polite Moose
Рейтинг: 8 НеутралноПротив съоръжението се обявяват членове на БАН, Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), Камарата на строителите в България (КСБ), Българската браншова камара “Пътища” (ББКП), Българската браншова асоциация “Пътна безопасност”, Сдружението на пътните инженери и консултанти (СПИК), Българската асоциация “Интелигентни транспортни системи” (БАИТС).
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬В писмо до Постоянния комитет на Бернската конвенция изброените организации съобщават, че за да не бъдат обвинени в пристрастност като представители на българския бизнес, са потърсили и експертни мнения от чужбина.
“КСБ възлага изготвянето на екологична оценка на гръцката фирма ЕНВЕКО. Извършат се допълнителни геоложки, хидрогеоложки, сеизмични, тектонични проучвания, анализ и оценка на естествените радиоактивни елементи в района на Кресненското дефиле от високо признати учени като проф. д-р Рикардо Оливера от Нов университет на Лисабон, бивш президент на Международната асоциация по инженерна геология, проф. д-р Пол Маринус от Националния технически университет в Атина и бивш президент на Международната асоциация по инженерна геология, д-р Харалампос Сароглоу от Националния технически университет в Атина и гостуващ лектор в Империал колидж, Лондон”, пишат организациите.
Заключенията на чуждите експерти съвпадат със становищата на учените от БАН (проф. д-р Стефан Шанов, доц. д-р Николай Добрев, проф. д-р Алексей Бендерев, доц. д-р Стефчо Стойнев) и от Минно-геоложкия университет (доц. д-р Кирил Ангелов, доц. д-р Илия Божков) и др.
А именно, “че вземането на решение за строителство на “Дълъг тунел” се базирало на недобре и непълно проучени условия и не са отчетени всички фактори, влияещи както на техническите, така и на екологичните условия”. На базата на изводите си строителният бранш категорично препоръчва алтернативния вариант, избран от правителството – къси тунели, естакади и надземен път”.
Експертите и учените предупреждават и за рисковете – налице е завишено радиоактивно лъчение, което поставя под риск хората, които ще прокопават тунела. Причина за радиацията е намиращото се в близост ураново находище, а отделно подземните скални масиви са естествен източник на лъчение. Данните са от доклад от 2015 г., озаглавен “Анализ и оценка на естествените радиоактивни елементи на терена на АМ “Струма” лот 3.2”.
Радиационите скали и почва, които ще бъдат изкопани, са 8 млн. куб. м – такова огромно количество ще заема умопомрачителна площ, на всичкото отгоре ще има лъчение. Депа за тези кубици няма и на практика те ще се трупат в Кресненското дефиле, което ще е пагубно за защитените растителни и животински видове, както и голям риск за местните хора.
Отделно Кресненското дефиле е в една от най-сеизмично активните области от тази част на Балканския полуостров. Мегатунелът пресича “основните активни структури, които са генерирали едно от най-силните в този район земетресения”. Данните са от експертна оценка на сеизмичната опасност, изготвена от проф. Стефан Шанов. В нея е описано, че Крупнишкият разлом пресича трасето на АМ “Струма” “точно пред северния вход на тунелите при един от вариантите на магистралата”. Според оценката има много доказателства, че при земетресението от 7,8 по Рихтер през 1904 г. се е активирал именно той. Друга опасност е Яворовският разлом, който също пресича трасето.
Хидроложкото становище на проф. д-р Алексей Бендерев, ръководител секция “Хидрогеология” в Геологическия институт на БАН, също показва, че има опасност “при преминаване на тунела на малка дълбочина под някои реки (дерета) притоци на р. Струма. Възможно е обрушване и допълнително напукване на масива над тунела в резултат на евентуалните взривни работи. Такива могат да бъдат участъците под реките Дивилска, Брезнишка, Моравска, Габровското дере и др.”, пише проф. Бендерев.
На преден план са изтъкнати изключително скъпото строителство и последващата поддръжка на мегасъоръжението.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#47] от "НеКой":
https://bnb.bg/Statistics/StBNBBalances/StBalancesIssueDepartment/StBIDMonthly/index.htm
В края на годината България има 68 милиарда валутен резерв. 40 милиарда долара.
The Polite Moose
Рейтинг: 8 НеутралноВ крайна сметка, срещу проект за тунел се обявяват редица учени, БАН, независими експерти и дори гръцки експерти. За тунел са едни екоталибани, известни с това че са финансирани консорциума “Виа план – Амберг”, който ще строи евентуалният тунел.
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬reminder
Рейтинг: 456 НеутралноСимулиране на активност е това. По-скъпо от тунела няма, остави, че в БГ тунелите са страшно опасни. Ма нека си говори...
Judjuk
Рейтинг: 2449 НеутралноПо проект има 5-6 такива във варианта с трасе по баира. Но Боко не се нае да ги прави. той захецна на Железница.
Но 20-киломенров е абсурден във всяко отношение. Judjuk
doctor.no
Рейтинг: 2638 Неутралноарогантното поведение на представител на "Горубсо - Кърджали" по повод инвестиционно намерение за добиване на злато в Родопите. "Миналата седмица е имало регионален екологичен експертен съвет, където представител на фирмата е заявил, че проектът ще се реализира, независимо какво реши държавата"
Руската пропаганда не прави хората тъпи, тя ги намира!Това не е ли част от Минстрой - Николай Вълканов - Мултигруп?
atreu
Рейтинг: 646 НеутралноДо коментар [#61] от "reminder":
Приказка без крайАз така и очаквах - основно да симулира активност и да предлага невъзможни неща, които на пръв поглед са еко френдли и разбира се в рамките на закона. Са с тоя тунел само се прави на интересен, то ясно, че няма как да стане. Ама да замаже работата и да няма магистрала, тва му е целта. А то си има крещяща нужда точно от магистрала, всеки знае колко е натоварено през Кресненското дефиле.
*****
НеутралноДо коментар [#1] от "georgievb":
Беше ясно.Целта им е да няма завършена магистрала.Другото за приказки!
*****
НеутралноДо коментар [#7] от "НеКой":
Когато ма нежелание,винаги ше има оправдание.А,Кире ше се оправдва много тепърва.
georgievb
Рейтинг: 761 НеутралноТова е щото ББ обра държавата, а ако не я беше обрал ...ееее, сега Кирчо и мечето Ръкспин щяха да имат още повече за харчлък И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)
MPetr
Рейтинг: 174 Неутралнопрез дефилето тунел е добро решение..... някоя специализирана чужда фирма ще го приключи за нула време....... стига да пуснем международен честен конкурс...... категорично не трябва да е българска
Да вярваме на истината
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#67] от "georgievb":
Те тия са като пакета в кълчища. Само плямпат, всичко спират и все нещо им пречи.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#65] от "wre501051215":
Ти пък. Комунист и магистрала.
Асфалтов не се яде:)
Grainis ltd Hydrogen Bulgaria
Рейтинг: 233 НеутралноНай-Евтиното ( ПОНЕ ДЕСЕТ ПЪТИ ) и Успешно във всяко едно отношение Решение е "Летящата" Водородна Магистрала ЛЕМА - https://letiashta-magistrala.alle.bg .
Десет пъти по-евтина Магистрала, 30% по-Къса, по-Бърза като Срокове и Лесна за Строителство, несравнимо по-Щадяща Природата - НЕ СТЪПВА изобщо на Земята - НИТО ЕДНА НАПРАВЕНА КОПКА, НИТО ЕДНО ОТСЕЧЕНО ДЪРВО , създаване на цяла нова Зелена Икономика в региона и т.н . Нека някой ми покаже нещо по-добро.
pro_bono
Рейтинг: 507 НеутралноТунелът не трябва да бъде един , а поредица от тунели и мостове.
Трасето на влака отдавна е известно.
Само трябва да се разшири.
При всички случаи проекта ще бъде по-лесен отколкото тунела под Шипка.
keen
Рейтинг: 888 НеутралноЦеко да оправи лифтовете на Витоша, ила да бъде бит и изгонен от Витоша!
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.The Polite Moose
Рейтинг: 8 НеутралноТелепортация. Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
Nick F
Рейтинг: 663 НеутралноНе сме го подавали за да го връщат. Просто "нашите" строители не могат да направят тунел с такава дължина и за това се отхвърли проекта. Няма да канят някакви чужденци я. Докато им обяснят къде и на кой трябва да отчисляват ....
doroteus
Рейтинг: 177 НеутралноЧудесно ! Само че публикацията подписана от възможно най-подготвените хора е от 2016 г. , когато тунелът приблизително струваше над 2,5 милиарда ЕВРО !
chichka
Рейтинг: 1615 НеутралноМда, бая траншове са изпапали тези еко-талибани.... трябва да се строи супер-тунел, който е по възможностите само на една европейска фирма, ще струва 4-5 млрд, а подръжката ще е поне 1,5-2 млрд годишно! Някой неразбрал?
Русия е проказата на планетата Земя.А пенсионерите с пенсия в ДСК да внимават, всяко минаване край банкомат им струва 60 ст!
space35
Рейтинг: 177 НеутралноТипична мъжка калинка!
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноДо коментар [#15] от "taratanki":
"Строежът на магистрала Струма през Кресненското дефиле е нарушение на европейското законодателство и може да доведе до сериозни финансови последици за държавата, твърдят еколози. Те се обединиха около становището, че в участъкът през дефилето трябва да има или дълъг тунел или да се изработи нов проект, чието трасе не минава от там.
Ако България не спази екологичните изисквания Европейската комисия може да спре финансирането на проекта и да изиска България да върне платените досега пари. В Кресненското дефиле има изключително богато биоразнообразие, което трябва да бъде съхранено, а строежът на открито трасе на магистрала Струма е сериозна заплаха. Ако това се случи Европейската комисия може да поиска връщане на дадените досега пари, каза Фиданка Макграт от мрежата „Бенкуоч”.+
Ние се отказахме от европейско финансиране, но ако продължаваме през Кресненското дефиле" може да има и глоби. А от тях не можем да се откажем.
goh13646684
Рейтинг: 8 НеутралноДа проучат варианта с няколко по-къси тунела, вместо един дълъг. Влиянието върху екологията пак ще е минимално. Да се проектира паралелно и ЖП-тунел за да се превърне линията София-Кулата във високоскоростна и удвоена, бидейки част от важни транспортни коридори Букурещ-София-Солун-Атина, Белград-София-Солун-Атина и продълженията им към всички части на Европа.
Judjuk
Рейтинг: 2449 Неутрално"При всички случаи проекта ще бъде по-лесен отколкото тунела под Шипка."
JudjukДо коментар [#72] от "pro_bono":
Тцъ! Тунелът на Шипка е напречно на планината. 2-3 километра и си от южна в северна България. Ждрелото е успоредно на две планини - 20 км все под земята. Единствтено възможен вариант - двете платна успоредни по баира.
Karamfil Kalchev
Рейтинг: 478 Неутралнонезнам преди цената на тунела беше над 1 млд Евро, сега не знам, колко ще има за усвояване
The Polite Moose
Рейтинг: 8 Весело[quote#75:"Nick F"][/quote]
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬Разбира се. Къде по-добре е 1-2 млрд евро да се дадат на чужденци, вместо да влязат в БВП.
Darulio
Рейтинг: 207 ВеселоДо коментар [#83] от "The Polite Moose":
БПВ трябва да е някакъв евфемизъм за "чекмедже", а?
MilliVanilli
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#83] от "The Polite Moose":
Сам съм, други няма...Колега, наясно ли си какво влиза в БВП? Да ти припомня дефиницията:
Брутен национален продукт (БНП) е макроикономически показател, който се дефинира като измерения в парична форма краен резултат от годишното производство в националното стопанство на материални блага и на материални и нематериални услуги.
БНП е спомагателен показател за брутния вътрешен продукт (БВП). Във всяка национална територия присъства чужд бизнес. Независимо кой е собственик, ако бизнесът е на територията на страната, той влиза в състава на БВП.
MilliVanilli
Рейтинг: 653 НеутралноА пък Китай ще строи тунел дълъг 127 км.:
Сам съм, други няма...https://money.bg/investments/kade-i-zashto-kitay-stroi-nay-dalgiya-podvoden-tunel-v-sveta.html
MilliVanilli
Рейтинг: 653 НеутралноКато човек, който е работил доста време с системата на "Редки метали" мога да ти кажа, че урана е изключително редък елемент. Дори и в рудниците (там най-близките са Сенокос, Игралище и Симитли) съдържанието на промишлен уран е отчайващо ниско. А естествена радиактивност имат и жълтите павета в центъра на София.
Сам съм, други няма...
Karamfil Kalchev
Рейтинг: 478 НеутралноДо коментар [#53] от "jmf29537805":
а сутринта да видя всички работещи малки тунелчета по Хемус - преди да се събудиш де
Глигор
Рейтинг: 824 НеутралноДо коментар [#87] от "MilliVanilli":
„Като човек, който е работил доста време с системата на "Редки метали" мога да ти кажа, че урана е изключително редък елемент. Дори и в рудниците (там най-близките са Сенокос, Игралище и Симитли) съдържанието на промишлен уран е отчайващо ниско. А естествена радиактивност имат и жълтите павета в центъра на София.„
Колега, леко заблуждаваш. Не само ти си се разхождал със СРП по района.
Естествената радиоактивност на южнобългарските гранити, през кито ще се прокара бъдещият тунел е над четири пъти над фоновата.
ahasver
Рейтинг: 1014 НеутралноДо коментар [#48] от "The Polite Moose":
радиоактивни скали
Твоя измислица !
ahasver
Рейтинг: 1014 НеутралноДо коментар [#55] от "The Polite Moose":
Италия е известна като държава на мафията.
Нещо си се объркал. Баш Родината приложи стила на мафията в държавен размер.
ahasver
Рейтинг: 1014 НеутралноДо коментар [#89] от "Глигор":
Естествената радиоактивност на южнобългарските гранити, през кито ще се прокара бъдещият тунел е над четири пъти над фоновата.
Да? И каква е фоновата? Спрямо какво смяташ фон? Може би казваш,че фоновата стойност на гранитите е по-висока от нещо ,което ти приемаш за нормално? Средните нормални съдържания (кларкови) се изчисляват за различни типове скали.
tacheaux
Рейтинг: 2564 НеутралноТоя започна да се изязява като инженер, без да разбира нищо от инженерство.
Dessenback
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#27] от "jazzdevil":
Гнусна лъжа!
bozkata
Рейтинг: 102 ВеселоЗелените си остават „зелени“. Най добре този да прочете историята на катастрофата в тунела под Монблан, броя на загиналите и трудностите да бъдат извадени пострадалите. А това ще се случва всеки ден у нас от „бързащите шофьори“ на ТИР-ове и джигитите с мерцедесите!