Няма забавяне на изграждането на тунела под Шипка, каза министър Караджов

Няма забавяне на изграждането на тунела под Шипка, каза министър Караджов

Официално посещение на премиера на Република Северна МакедонияГроздан Караджов
Официално посещение на премиера на Република Северна МакедонияГроздан Караджов
"По тунела под Шипка никога не е спирало да се работи, не е имало забавяне. Имаме писмо, с което сме поискали да бъде потвърдена офертата. Макар и формално, по телефон, имаме потвърждение от фирмата-изпълнител, че проектът ще се строи", заяви днес в Габрово министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. Министърът допълни, че съоръжението тепърва ще се проектира през следващите 8 месеца от избрания изпълнител, на базата на одобрен идеен проект.
Караджов подчерта, че няма никакъв шанс тунелът да е с 4 платна, защото мостът няма да ги понесе. Днес от Агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха, че са били отворени ценовите оферти на допуснатите кандидати в тръжната процедура за избор изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунела под Шипка.
"Обединение "Консултанти Шипка 1", с участници: "3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A, "ПИ ЕС КОНСУЛТ" ЕООД и "КОНТПАС" ООД е предложило да направи това срещу 4 651 482 лв. без ДДС.
"ИНФРА ИНВЕСТ ШИПКА" ДЗЗД, с участници: "ПЛАН ИНВЕСТ Пловдив" ЕООД, "Инфра контрол" ЕООД,
Инфрапроект консулт" ЕООД и "Метроконсулт БГ" ЕООД е готово да изпълни задачата за 4 588 882 лв. без ДДС.
Третият участник - ДЗЗД "КОНСУЛТАНТИ ГАБРОВО/ШИПКА", с участници: "СТРОЛ - 1000" АД и "ИНФРАМ" АД е подал предложение за 5 744 112 лв. без ДДС.
ДЗЗД "ПЪТКОНСУЛТ 2000 - ТРИ ЕС - ИРД", с участници: "ПЪТКОНСУЛТ 2000" ЕООД, "ТРИ ЕС" ЕООД и ИРД ИНЖЕНЕРИНГ С.Р.Л. е оценило проекта на 4 308 050 лв. с ДДС. Последният кандидат - ДЗЗД "ТРАНСКОНСУЛТ-СВЕКО", с участници: "Трансконсулт - БГ" ООД и "Свеко Енергопроект" АД е подал оферта за 5 399 946 лв. без ДДС.
Проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" е предложен за включване в Програмата "Транспортна свързаност" 2021-2027 г., която до момента не е одобрена, припомнят от АПИ.
Обектът включва изграждането на участък с дължина 10.553 км, от които 7.6 км са ново строителство, а 2.9 км са реконструкция на съществуващия път Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4.011 км.
Тунелът под Шипка ще е с дължина 3.22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 метра, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез и други съоръжения.
Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода "Шипка" и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на съоръжението ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).